Ja meid ik ben echt blij voor je. Je vooruitzichten zijn hoedanook goed moet je maar denken . Wat het "belastende" van de spuiten beterft, ik heb dat ook nooit als meer belastend ervaren. Oké, je moet dagelijks op ongeveer hetzelfde tijdstip een spuit zetten, maar dat vond ik echt niet erg. Qua lichamelijke belasting voelde ik me beter met de spuiten dan met de Clomid. Het enige dat ik wel als bijwerking kreeg van de Menopur was gewichtstoename :x. Hoe gaat het voor de rest? Nog een paar dagen geduld !!
Dat zou wel een beetje jammer zijn, gewichtstoename .. Heb me gewicht eindelijk weer onder controle! Maarja, dat zien we dan wel weer Ja nog een paar dagen, pff wordt nu wel spannend hoor Ik voel me deze ronde ook anders dan de andere keren. Ik probeer de krampjes, steken etc. een beetje te negeren, omdat ik bang ben dat het tussen me oren zit. Maar ik heb zelf het gevoel dat het nu niet tussen me oren zit. Had zondag einde van de middag een paar uur flinke steken en krampen. Zou precies uitkomen met een eventuele innesteling.. Laatste twee dagen echt krampjes en steken ter hoogte van me baarmoeder. Ook ben ik vanaf gisterenochtend erg duizelig (heb ik ook niet eerder gehad in de laatste week, alleen de dagen dat ik clomid slikte). Verder behoorlijk moe.. maar dat kan ook gewoon komen omdat ik erg druk ben . Me huid was de vorige rondes na de eisprong erg rustig, nu juist niet... Ik weet het niet, wacht maar rustig af Hoe is het met jou?!
Trouwens nog een vreemd dingetje, ik vond vanochtend de granaatappelsap gewoon lekker .. Krijg het normaal met moeite weg!
Hoi meiden, Hier weer eens een berichtje van mij.. Ben laatste paar dagen erg afwezig geweest.. Trok het even niet meer allemaal. Vind het gewoon zo moeilijk dat het nog steeds niet lukt. Ik gun iedereen een mooi kindje, maar mezelf toch ook wel heel erg. Ieder moment van de dag ben ik er wel mee bezig. Ik kán die knop gewoon niet uitzetten. Ik weet ook wel dat dat misschien beter zou zijn, maar ik weet gewoon niet hoe dat moet... Vandaag heb ik de laatste provera gehad. Dus verwacht in het weekend mijn menstruatie. Toevallig gaan wij morgen ook een paar daagjes naar Fryslàn. Dus tampons en kruikje zijn ingepakt Deze ronde ga ik clomid 100mg slikken. En als het deze ronde ook niks wordt wil ik weer gaan spuiten. Hetzelfde wat jullie zeggen, bijwerkingen zijn veel minder en belastend heb ik het nooit ervaren. En op het spuiten reageerde ik WEL. Als mijn gynacoloog hier niet in mee wilt gaan dan ga ik ook verder kijken naar een ander ziekenhuis. Ben er nu ook wel klaar mee. Ik wil (re)actie! Nancy, klinkt toch allemaal heel hoopvol aan jouw kant! Ik zal dit weekend hard duimen voor je. Dolci, mooi dat je langzaam een buikje krijgt. Lijkt me allemaal zo bijzonder... Laura hoe gaat ie bij jou? Liefs
Ik had vandaag weer een beetje een depressieve dag. Jammer van het mooie weer. Was vrij vandaag. Onder het avondeten gehuild. Om deze k*t situatie. Vl baalt ook van de situatie. Maar ja, we kunnen er niets aan doen. Dit weekend wordt het gelukkig ook nog lekker zonnig. Lekker in de tuin zitten en misschien barbecuen. Sterkte allemaal!
Lieve Avda, ik had al het gevoel dat het niet zo goed met je ging.. Het is zo herkenbaar hoe je je voelt. Je hebt nog helemaal geen kansen gehad, dus bij jou zullen die dippen nog wel erger zijn dan bij mij. Het is ook zo zwaar meis, kan je moeilijk oppeppen helaas. Mij lukt het in die dippen ook nooit om die knop om te zetten.. Dit kwam ook ter sprake gisteren in het gesprek met me gynae, vandaar zij het verstandig vind dat ik naar een psycholoog ga. Gewoon om handvaten te krijgen om je uit die dippen te kunnen trekken. Misschien is dit voor jou ook wel een goed idee.. Zoals ik jou hoor heb je echt wel extreme dippen, een beetje hulp kan alleen maar fijn zijn. Ik hoop zo dat de clomid aan gaat slaan voor je en anders je poot stijf houden dat je de injecties wilt. Anders misschien denken aan een ander ziekenhuis inderdaad.. Dit duurt echt veelste lang.. Koppie op meis, probeer jezelf weer uit die dip te trekken. Dikke knuffel xxx
Zie na het schrijven van me berichtje aan Avda jouw berichtje pas Laura.. Voor jou geldt eigenlijk hetzelfde. Die onzekere maanden na de Leo en totaal niet weten of er wat gebeurd is ook erg zwaar.. Dat heeft voor mij toen voor de eerste echte grote dip gezorgd. Ik duim ook voor jou dat er snel wat gebeurt xxx
Vanochtend getest.. Helaas geen spoortje van een zwangerschap te bekennen .. Ik zal dan wel ongesteld gaan worden vandaag. Laatste keren had ik de dag van tevoren al verkleuring in me afscheiding.. Nu nog geen tekenen van een komende menstruatie. Had echt het idee dat het raak was deze keer.. Voelde weer zo anders allemaal
Hoi Nancy, ik was al heel nieuwsgierig eens komen kijken!!! Afwachten of je maandstonden erdoor gaan komen, anders morgen nog maar eens testen. Ik heb nog al gehoord van meiden die op hun NOD nog negatief testten en toch zwanger bleken te zijn. Ik weet het, dat zijn uitzonderingen en wil je ook geen valse hoop geven natuurlijk... Even afwachten maar, en als je ongesteld wordt kan je starten met de spuiten moet je maar denken! Op welke CD moet je dan starten?
Helaas komt er wat gang.. Het is nog alleen verkleuring van afscheiding, dus morgen of overmorgen zal het wel goed door gaan zetten.. Ik mag dan op CD 5 gaan spuiten en moet op dag 10 voor controle komen. Zo frustrerend gewoon, kans nummer zoveel en weer lukt het niet .. Vraag me alleen maar af waar het toch aan ligt .. Ben wel heel erg blij dat mijn man zijn zaad nog een keertje gecontroleerd wordt. Op naar de volgende ronde maar weer...!
Hè wat jammer Nancy. Het zag er zo hoopvol uit deze ronde met 2 eitjes. Wil je zelf liever over op spuiten ipv clomid? Of is dat op advies van de gyn? Want met clomid heb je de laatste maanden toch iedere keer een eisprong gehad?
Het zag er inderdaad hoopvol uit met twee eitjes.. Op de een of andere manier wil het niet lukken Ik ga over op spuiten, omdat ik van de clomid heel erg veel last heb van de bijwerkingen. Ik reageer inderdaad op de clomid, maar ik ga qua duur van de cyclus achteruit.. Ze wilde ook dat ik weer een dosis omhoog ging, naar de 150. Ze gaf me zelf de keuze om omhoog te gaan met clomid of te gaan spuiten. Aangezien mijn bms dikker is met de injecties en de bijwerkingen stukken minder (vrijwel niets), was voor mij de keuze snel gemaakt Hoe gaat het bij jou?! Volgende week controle toch?!
Hier nog geen nieuws. Aanstaande dinsdag inderdaad controle van de Leo. Ik probeer er niet te veel van te verwachten. Waarschijnlijk daarna nog 7 weken 'zelf' proberen.
hoi meiden, lief dat je aan me gedacht had nancy Gaat nu wel goed. Blijf nog steeds wat depri. Maar denk dat het ook door de clomid komt. En samenloop van omstandigheden hier thuis helpen ook niet echt mee. ( sinds deze maand werkeloos, mijn vader is ziek en mijn beste vriendin is zwanger) Maar goed keep on smiling ;-D Nancy, hoe gaat het nu met jou? Menstruatie echt doorgezet? Goed dat je nu gaat spuiten. Is voor je bms ook beter. Ik hoop dat ik volgende ronde ook mag gaan spuiten. Heb daar zelf ook veel meer vertrouwen in dan in de clomid.. laura, verwacht er ook maar niet veel van. Ik stond geloof in binnen 5 minuten weer buiten. Niet eens een echo gehad! Alleen de wondjes nagekeken en gevraagd hoe het met mij ging.... Dolci, hoe gaat ie met jou meid?? Vandaag dag 2 clomid 100 mg. Ik moet morgen maar even naar het ziekenhuis bellen voor een echo op dag 10. En dan zullen we wel zien....
Goed om te horen dat het wat beter gaat Avda! Kan me voorstellen dat je thuissituatie niet echt mee helpt.. De clomid versterkt het gevoel alleen maar des te meer . Hoop zo voor je dat je deze ronde wel reageert! We lopen deze ronde weer lekker gelijk op. Vandaag heeft het doorgezet, dus moet vanaf zondag gaan spuiten en heb een afspraak staan voor volgende week vrijdag (CD 10). Hopelijk is de dosis goed.. dat is nu even een gokje.
Altijd leuk als we samen oplopen Ik zit op dinsdag op cd 10. Morgen maar echt even bellen voor de echo. Weer helemaal vergeten vandaag! Met spuiten is het inderdaad even een gokje of het de goede dosis is. Nu ik er zo over nadenk is dat met de clomid eigenlijk precies het zelfde. Fijne is alleen dat je met gonal tijdens de cyclus kan ophogen of afbouwen. Zo is niet meteen de ronde 'verloren'.
Dag meiden, Nancy, ben je al wat over de teleurstellling heen? Nu aan de spuiten. Vind het wel laat om te starten op CD 5 met spuiten, ik ben in 2 ziekenhuizen in behandeling geweest en daar werd altijd gestart op CD 2 en een eerste follikelmeting na 7 dagen spuiten... Iedere instelling heeft zo zijn protocol zeker... Avda, jij weer terug aan de Clomid, goede moed hè meid. Daarbovenop dan nog het persoonlijk "tumult" waar je mee geconfronteerd wordt, is allemaal niet om te lachen.... Goed van je dat je daarna (hopelijk is het niet nodig natuurlijk ) op spuiten wil overgaan. Ik heb daar ook altijd een veel beter gevoel bij gehad dan met Clomid... Laura, jij dinsdag op controle. Dan is er toch een maandje voorbij. Ik zou je de raad willen geven om je toch zomaar niet naar huis te laten sturen. Ik weet hoe vervelend dat is. Ik werd ook door de arts die me geopereerd had naar huis gestuurd met de boodschap "het eerst allemaal maar eens wat aan te zien", daar kon ik echter geen vrede mee nemen en ben dan voor tweede opinie elders geweest. Daar hanteerden ze een andere werkwijze. Daar werd gesteld dat je binnen de 6 weken na je LEO ongesteld moest worden, zo niet werden je maandstonden opgewekt en werd er direct gestart met stimulatie. Ik had nu net het geluk om exact een maand na de LEO ongesteld te worden, maar mocht dat nog zo niet geweest zijn had ik 6 weken zeker geen ramp gevonden. Je wil in zo'n situatie echt actie hè!! Misschien ben je niets met deze informatie maar misschien kan je het toch eens aankaarten... Veel succes alleszins meid !!!
Dolce, dank je wel voor je reactie. Ik heb sinds de Leo nog geen menstruatie gehad. Ik ga denk ik vragen of ik dan 6 weken na de Leo aan de primolut kan beginnen. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik na de Leo nog een spontane eisprong ga krijgen.
Dolce, ik ben wel weer aardig over de teleurstelling heen. Heb een goed gevoel bij het spuiten en ben blij dat mijn man ook weer gecontroleerd wordt. Het geeft me goede moed. De woorden van mijn gynaecoloog deden me ook erg goed, dat ze zeker weet dat het gaat lukken en daar zeker niet aan twijfelt koppie op en doorgaan, zeker niet opgeven! Ik heb geen idee waarom ik vanaf dag 5 moet starten, ging er vanuit dat dat normaal was. Met puregon moest ik op dag 3 starten. Zal vast wel een reden voor zijn. Alle ziekenhuizen doen het weer anders.. met de clomid moest ik ook altijd op dag 5 beginnen.. Ben benieuwd naar de bijwerkingen, hoop dat het meevalt Het zal wel weer even spannend zijn de eerste keer prikken! Had al tegen me man gezegd dat ie de eerste keer even mee moet kijken/helpen (is alweer zo een tijd geleden), mag ie zondag om 7 uur op hihi Laura, zou inderdaad proberen om na 6 weken weer verder te gaan. Ik heb dit toen niet gedaan, heb daar behoorlijk wat spijt van gehad.. Hopelijk werkt je arts een beetje mee!
Goedemorgen Net de eerste injectie Gonal gedaan! Viel best mee vind het altijd even een drempeltje hihi. Vond de prik zelf wel wat vervelender dan die van de Puregon, maar dat nemen we maar voor lief . Ik ben zo benieuwd wat het gaat doen Avda, hoe gaat het bij jou?! Gisteren de laatste clomid of niet?! Zijn de bijwerkingen een beetje meegevallen? Moet je nu dinsdag voor controle? Dolce, hoe gaat het nu met jou? Ook bijna de volgende echo dan weten jullie waarschijnlijk ook wat het wordt toch?! Laura, gaat het alweer wat beter met je of voel je je nog steeds zo rot? ik hoop echt dat je een fijn gesprek hebt en er misschien iets meer druk achter gezet krijgt.