Leo behandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 123aap123, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Lieve meiden
    Ik dacht ga eens een keer op zwp. En dacht eens even kijken hoe het gaat met de dames in me oude groepje. Zie ik allemaal berichtjes over mij... wat lief ! dank je wel...het is echt heftig geweest.. en het is zo ONEEERLIJK! ... maar voor wie is zoiets wel eerlijk ? Voor niemand.

Het was een heftige week.. en een heftige dag met enorme moeilijke beslissingen die je eigenlijk nooit wil maken. Maar we hadden geen keus de keus die we hadden hebben we gemaakt.
    ik zal even kort vertellen wat er aan de hand was, maar ons ventje kon niet plassen. Zijn blaas was enorm vergroot, en daardoor waren zijn nieren ernstig beschadigt. Hier kwamen ze bij de 16 weken echo achter. Waar we ons niet druk hoefde te maken want alles kwam goed en dat konden ze leegmaken enz... 5 dagen later kom je in het ziekenhuis bij een gynecoloog voor een uitgebreide medische echo en krijg je te horen dat ons kindje niet levensvatbaar zal zijn en niet de 40 weken zou halen ervoor al zou sterven. Wat een enorme schok ... de grond zakt onder je voeten vandaan. 5 dagen later moest ik bevallen.. en na 8,5 uur met weeenstormen is ons ventje sem geboren/gestorven... het was heftig pijnlijk en emotioneel.. maar ondanks dat was het zon bijzonder moment. Je word er samen zo sterk van.. het is zo bijzonder dat jij een kindje op de wereld zet iets van jullie samen. Het is alleen jammer dat je er niet van mag genieten. Hij was helemaal af alles erop en eraan alleen heel klein 18,5 cm. We proberen het een plekje te geven... dat zal tijd nodig hebben.
    13 juni krijgen we alle onderzoeken of het domme pech was of dat het een chromosoom afwijking is.. we hopen domme pech anders word het meteen IVF. En dat lijkt me zooo zwaar.

Ik lees hier allemaal dat het nog niet gelukt is bij sommige :( echt zo rot... als ik dat weer lees dan voel ik weer helemaal hoe zwaar het traject eigenlijk is En hoe oneeerlijk de wereld kan zijn. De 1 heeft het zo makkelijk en vele moeten er zoveel voor doen en voor lijden. Dames... respect dat jullie toch steeds zo positief blijven.. en volhouden.. en weet de volhouder wint ! Ook jullie worden straks beloond met een lieve kleine baby!! En soms mag je best klagen en vloeken het is allemaal niet niks!

20 juni hebben wij ook weer een afspraak bij de fertiliteit arts ! Hopelijk kunnen we gewoon weer puregon en pregnyl dat werkte in januari meteen goed en daar hebben we vertrouwen in.. dan hopen dat we 1 ronde mogen spuiten want het zh gaat 3 weken dicht in de bouwvak! Het moet net passen... spannend allemaal dus

meiden heel veel succes... met de nieuwe behandelingen... voor sommige en de wachtweken.. en kom soms maar eens goed voor je zelf op !!! tijd genoeg.. onzin je wilt graag... dus elke daglanger is lang. Snap jullie helemaal

liefs aap

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve Aapje,

Ik had je in een privé berichtje al gesproken, maar als ik je verhaal weer zo lees, springen de tranen in me ogen. Ik vind het echt zo verschrikkelijk, zo oneerlijk! Je ziet de één na de ander zwanger worden, alsof het allemaal niks is en een gezond kindje op de wereld zetten.. en dan jij, die er alles voor over heeft gehad, het onwijs zwaar heeft gehad, dit moet overkomen :( ik vind het zo knap hoe je erover praat en hoe je erin staat, respect meis. Ik hoop zo voor jullie dat het stomme pech is geweest en het geen chromosoom afwijking blijkt te zijn. Hopelijk mag je voor de bouwvak al een ronde gaan spuiten. Ik vind het echt heel erg knap dat je zo snel de mmm weer instapt. Je hebt zoveel over je heen gekregen.. maar denk wel een beetje om jezelf hè! Kan me alleen zo goed voorstellen als je zo een klein wondertje dat van jullie saampjes is in je handen hebt gehad, de wil alleen maar veel groter is..!

Alvast heeft sterkte en succes met alle onderzoeken, ik duim voor jullie! Liefs

3. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aapje,
    Ik kan op dit moment alleen maar huilen...
    Heel veel sterkte gewenst!

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Aapje, ik krijg een krop in mijn keel bij het lezen van je verhaal. Hier zijn geen woorden voor, dit is niet hoe het leven hoort te zijn, maar helaas is het wel zo :(...

Ik bewonder de manier waarop je hiermee omgaat, de moed die je opbrengt en de sereniteit die van je uitgaat als je spreekt over jullie lieve Sem...

Ik wens je echt alle geluk opnieuw in de MMM...

Heel vee liefs...

5. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    dank je wel lieve meiden.
    Het is zeker allemaal niet niks en heel oneerlijk en verdrietig. Maar we hebben het op de beste manier afgesloten en Sem een hele hoop pijn bespaard. En dat geeft toch vrede.
    En de mmm weer instappen... is ook weer zwaar. Maar zo als nancy zegt.. de wens is nu alleen maar nog grote. Het is zo bijzonder dat je zon mensje in je hebt groeien iets van jullie samen.
    Ik gun jullie dat hier ook allemaal van harte alleen dan op de goede manier een gezond kindje uitdragen en gezond op de wereld te mogen zetten. En heerlijk van mogen genieten.

Allemaal geel veel succes ... er zal een dag zijn dat alles goed komt en we met zijn alle over onze kindjes schrijven :)

6. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female

Och wat erg! Sterkte!

7. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hallo meiden,

Hier ben ik weer. Paar super drukke dagen achter de rug. Goed nieuws, ik heb een nieuwe baan. Uiteindelijk heel snel gegaan. Dag na mijn sollicitatie gesprek al mogen beginnen. Komende 3 maanden moet ik wel fulltime (40uur) werken. Wordt dan wel heel moeilijk om de bezoekjes naar het ziekenhuis te combineren/plannen. Wil natuurlijk ook niet meteen alles vertellen...
    Ik moet woensdag weer voor de eerste fm terug. Zit dan op dag 11.

Aapje, dikke knuf meid! Heel veel sterkte deze komende periode. Hoop dat je Sem een mooi plekje kan geven. Letterlijk en figuurlijk. Maar als ik zo naar je luister/lees, zijn jullie daar al hard mee bezig.

Nancy, voor jou ook bijna weer een fm. Eerste ronde gonal. Ik duim voor je meid. Maar ik heb er een goed gevoel bij!! Kom maar op met die eitjes ;)

Dolce, voor jou over 2 daagjes weer een echo. Je wilt het geslacht ook weten he? Spannend ;)

Morgen verjaardag van mijn mannetje! Heb het weekend flink ingekocht. Heb hem goed verwend! Mag ook wel eens ;) Merk aan hem dat hij de mmm ook steeds zwaarder begint te worden. En dat terwijl hij eigenlijk alles 2e hands meekrijgt. In onze omgeving steeds meer zwangeren en kleine baby's. Ik krijg dan toch wel altijd veel meedeleven en steun. Merk dan dat de mannen hier toch snel in vergeten worden. Ben hartstikke blij met mijn steun en toeverlaat!
    Zometeen maar eens een lief zwijmelkaartje voor hem schrijven. Hihihi

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dag meiden,

Nancy, hoe staat het met het prikken? Terug een beetje gewoon? Wanneer moet je juist op FM?

Avda, een gelukkige verjaardag voor je ventje hè ;), geniet er samen maar van! Ook een dikke proficiat met je nieuwe job!!! Wat leuk!
    Morgen op FM, ben benieuwd en duim heel erg voor je!!!
    Ik heb morgen inderdaad terug een bezoekje aan de gynae op het programma staan, hopelijk is alles in orde! Heb toch weer even nood aan een geruststelling nu. Leven voel ik nog niet en dat maakt dat je je soms wel de vraag stelt "is alles nog wel oké?"... Het geslacht willen we graag weten ja, hopen dat ons wondertje dat wil prijsgeven :)...

9. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wauw Avda gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat heb je snel gedaan, super fijn! :) Dat zal een weer wat positieve energie geven ;)
    Morgen je FM, spannend! Hoop zo dat er wat te zien is voor je, al is het nog wel vroeg. Bij mij was er op dag 11 nooit wat te zien, maar ik reageerde altijd zo lekker laat... Duimen op minimaal 1 eitje! Hoe laat moet je?!

Dolce, met het prikken gaat het goed! Heb er nu drie dagen opzitten :) eerste keer was de prik best pijnlijk, maar gisteren en vandaag viel het wel mee! Heb helemaal geen bijwerkingen, voel me super goed! Ben zo blij dat ik heb gekozen voor de injecties :)
    Ik heb vrijdagochtend om half 9 de eerste FM. Verwacht er niet veel van hoor, ik ben nooit zo vroeg met eitjes ;) Daarvoor even me mannetje zijn "kwakje" inleveren :p .. hopelijk is alles goed!

Spannende dag voor jou morgen Dolce. Kan me voorstellen dat je je soms erg ongerust maakt. Het is allemaal vast goed meis! Hopelijk wil jullie wondertje zijn of haar geslacht prijsgeven morgen! Heb je zelf al een voorgevoel?! :)

Laura, hoe is het bij jou gegaan vandaag?!

10. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avda, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Nancy, fijn dat het prikken goed gaat.

Dolce, succes morgen met de echo. Is het geslacht met 16/17 weken al te zien?

Ik ben vandaag op controle geweest. M'n bms is dikker geworden. Nu ongeveer 1 cm. Volgens de gyn zit er een menstruatie aan te komen. Heb ook al wat buikpijn.
    Wanneer de menstruatie begint moet ik gaan temperaturen en na de eisprong (die hopelijk komt) twee keer bloed laten prikken om het progesterongehalte te laten bepalen om te zien of het een goede eisprong was.

11. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura, dat is onwijs goed nieuws! Wat fijn zeg! :)

12. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ik hoop op goed nieuws en dat de LEO het antwoord is voor jouw lichaam! Ik krijg mijn LEO binnenkort!

Succes de komende ronde :D

13. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Yasmijnn,

Zo te zien heb jij er ook al een lange weg op zitten.. Hopelijk gaat de LEO jou ook wat positiefs brengen. Ik zie dat je ook Gonal F hebt gespoten, ik nu ook voor het eerst. Welke dosis heb je moeten prikken?!

14. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel YasmijnN. Ik hoop voor jou dat je snel de Leo krijgt. Jij hebt er al heel wat op zitten zeg.

15. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ik spoot ook 100 eenheden. Gonal F schijnt wel goed te werken, maar lees wel vaker overstimulatie nav Gonal. Verder vond ik het wel een prettig medicijn.

Ik ben best enthousiast over de LEO, want ik heb verder alle medicijnen al geprobeerd zonder resultaat en mag hopen dat dit dan de uitkomst is. :)

16. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ja klopt, wel zwaar als t zo onduidelijk blijft wat werkt voor me.

Werkt de Clomid voor jou goed? Zie dat je die gebruikt!

Was de LEO operatie goed te doen voor je? Ook qua herstel?
    Heb een laparoscopie gehad en denk dat het een beetje hetzelfde is.

17. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laparoscopie is volgens mij wel aardig vergelijkbaar met de LEO. Qua herstel zal het nagenoeg hetzelfde zijn denk ik. Hoe verliep je herstel van de laparoscopie toen?!
    Mij is de LEO erg meegevallen, het was even twee weekjes afzien.. maar wel al 4 x een goede eisprong gehad nu (met een beetje hulp).

Wanneer krijg je een datum te horen?!

18. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Oh wat fijn dat je 4 eisprongen hebt gehad. De volgende wordt raak haha ik voel het!

Schijnt dat als je dan nog wel hormonen nodig hebt dat het minder is dan anders. klopt dat?

Ja de laparoscopie ging mij wel goed af, alleen had ik veel lucht tussen mijn schouderbladen en dat was erg pijnlijk.

Ik heb een soort info gesprek en dan plannen we hem in, ik hoop toch eigenlijk wel dat dat redelijk snel mag zijn.

19. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @YasmijnN, de clomid werkte bij mij niet, daarom kreeg ik de Leo. Hopelijk krijg ik nu zonder clomid spontaan een eisprong, zo niet dan is de kans dat ik nu wel op clomid reageer wel groter. Ik zou dan weer met 50mg beginnen. Hopelijk is dat niet nodig!

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik reageerde voor de LEO nauwelijks op Clomid (1x met 100mg, daarna niks meer). Na de LEO 3 x een eisprong met 50mg! Ga wel al achteruit, de cyclussen duren te lang.. :( moest eigenlijk naar de 150mg Clomid, maar dat zag ik ivm de bijwerkingen niet zo zitten en mocht dus Gonal F gaan spuiten. Qua reactie heeft de LEO dus echt wel een positief effect gehad!
    Je hoort indd wel vaak dat de hormonen alsnog nodig zijn.. Het valt mij ook wel erg tegen hoe snel er al achteruitgang te zien is.. Gelukkig is dat niet bij iedereen zo en worden er heel veel vrouwen al snel zwanger na de LEO :)

Vervelend dat je zo een last hebt gehad van de lucht tussen je schouderbladen.. Ik heb daar alleen de eerste nacht last van gehad, wat deed dat pijn..!! :( Hopelijk is dat dan minder.

Share This Page