Leo behandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 123aap123, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Ja ben ook veel aangekomen het afgelopen jaar. Van de clomid en puregon. Dus ben blij dat er een deel af is. Schild weer met extra aankomen.

Ik zit dan op cyclus dag 10. Vorige keer moest ik al voor de eerste meting op dag 7. En had ik op dag 11 al 2 eitjes 9 en 12 mm. Ben ben ieuwd wat het nu doet .
    Moet jij maandag voor een uitgangsecho ? Wanneer heb jij je eerste meting ?

2. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Begin wel zondags al met spuiten. En maandag dan een uitgangsecho. Donderdag heb ik dan de eerste fm. Zit dan op dag 7. Zal dan ook nog niet veel zitten. Maar goed. Dat is ook prima. Als er uiteindelijk wel maar wat zit ;)

3. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Ja precies. Als er uit eindelijk maar iets zit. Daar doen we het voor. Met spuiten gaan ze maximaal tot dag 35 bij ons. En bij jullie ?
    Vorige keer had ik op dag 17 mij eisprong. Best wel redelijk. Had toen een cyclus van 30 dagen. Ga niet vanuit dat het nu weer zo snel lukt. Denk dat we gewoon geluk hadden afgelopen keer dat het bij de eerste ronde spuiten raak was.
    Als het ons cyclussen en iig kortere opleverd ben ik al blij.

Wel weer spannend he.. dat van je afzetten en er niet mee bezig zijn gaat moeilijk zo met alle controles en elke dag spuiten. Maja. Uit eindelijk komt het allemaal goed met ons allemaal.

4. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Bij mij in het ziekenhuis gaan zo helemaal niet zo lang door. Heb een keer moeten binnen en smeken om door te aan tot cd 25!!
    Zou gewoon al eens blij zijn met een eisprong! Is toch tr gek voor woorden dat ik al 2,5 jaar in de mmm zit en nog geen enkele keer een eisprong heb gehad!
    Maar aapje, mooi gezegd. Het gaat met ons allemaal goed komen!!

5. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier geen goed nieuws.. het heeft al doorgezet :( Begrijp er echt helemaal niks van, zo vroeg al.. Ik kan normaal gesproken de klok er zowat op gelijk zetten, nu gewoon ruim 3 dagen te vroeg.

Gisterenavond echt onwijze ruzie gemaakt met me mannetje, het ging nergens over, maar ik werd zo boos.. het eindigde in een onwijze huilbui en alles kwam eruit :( hij heeft me een kwartier lang vastgepakt om me maar rustig te krijgen.. :( arme hij..

6. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    GVD Nancy!!! Wat oneerlijk allemaal. Hier kan je zo moedeloos van worden! Maar geef niet op! Hoe de de hoop en moed vast!
    En die mannetjes van ons hebben het ook niet makkelijk. Staan veelal naast de zijlijn te kijken hoe wij het moeten ondergaan. Plus daarnaast zijn de de eerste pispaal als we het moeilijk hebben.
    Tenminste.... Dat laatste geldt voor mijn man ;)
    Sterkte meissie.... Woensdag heb je afspraak bij de gyn he? Gaan jullie het dan over iui hebben?
    Dikke knuf!

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ooh Nancy, hoe jammer, en ook wel raar dat je ineens een korte LF hebt...
    Zou het kunnen dat je eisprong al eerder was? Misschien voor de Ovitrelle al? Ik weet het niet hè meid, ik denk maar hardop...
    Of misschien heb je om één of andere reden nu toch te weinig progesteron aangemaakt waardoor je sneller ongesteld bent geworden.

Hoe gaat het nu verder? Terug starten met spuiten? En eventueel IUI? Misschien dan ineens toch maar eens Utrogestan erbij vragen dan...

Ik wil je een dikke knuffel geven en hoop dat je niet té erg in de put ervan zit. Ik weet dat dit een hel is, maar probeer te blijven geloven in het goede. Waarschijnlijk is inseminatie wat jullie nodig hebben!
    En wat de ruzie met je vriend/man betreft; héél herkenbaar :), ook niks om je over te schamen! De hormonen maken je zo. Ik vertoon nu soms nog bepaald gedrag waarvan ik achteraf denk "what the hell..." :). Lief van je ventje dat hij hier toch wel begrip voor lijkt te hebben! Het komt voor jullie wel allemaal in orde, dat geloof ik echt!!

8. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar heb ik inderdaad ook allemaal aan zitten denken.. Waarschijnlijk zijn ze al voor of rond de Ovitrelle gesprongen. Ik ga het iig wel even aangeven woensdag. Ben benieuwd of ze al over wilt gaan op IUI. Het vorige gesprek gaf ze aan voorlopig nog wel zo door te willen gaan, aangezien ik een goede eisprong heb. Tenzij het zaad van mijn mannetje slecht uit de test zou komen.. dit is het geval, dus ga er eigenlijk vanuit dat hij nog wel een keer getest zal moeten worden en ze misschien toch over wilt gaan op IUI. Stiekem hoop ik het ook beetje, ben er zo klaar mee. Heb nu al 5 keer een mooie eisprong na de leo, waarvan 3x twee eitjes en nog niet gelukt.. Word er echt zo moedeloos van. Morgen ook maar even bellen of ik nou apart voor de echo moet komen, voordat ik mag beginnen aan de injecties. Zal wel niet gelijk met het gesprek kunnen.

Na de aankomende ronde zullen we waarschijnlijk een ronde over moeten slaan, omdat we eind juli twee weekjes op vakantie gaan.. Zou wel balen zijn :( maarja dat is dan maar niet anders.. Die vakantie hebben we hard nodig denk ik zo.

Zit nu continu in tranen.. Zit er echt even doorheen, word moe van mezelf hihi. Zal morgen wel weer over zijn :)

Bedankt voor jullie lieve woorden meiden!

9. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Kan me heel goed voorstellen dat je er even door zit. Hebben we allemaal al eens gehad. Even balen en k*t voelen mag. Maar morgen moeten we weer vol hoop en moed doorgaan. Goed in het achterhoofd houden dat onze tijd eraan zit te komen! Dat moet!
    Dikke knuf meis!

Ik merk bij mij thuis dat de laatste tijd mijn man steeds vaker er nu mee zit dat het nog niet lukt! Hij begint er ook steeds vaker over. Of heeft slechte zin. En als iemand het over baby's of zwangerschappen heeft dan betrekt dat gezicht van hem meteen...
    Is niet zo dt ik er niet meer mee zit, maar merk dat hij er nu ook steeds meer mee zit. Denk dat hij altijd wel heeft gehad dat het goed komt, en nu heeft hij in de gaten dat het dus echt meer voeten in de aarde heeft.. Moet zeggen dat et mijn hart breekt als ik hem zo zie...

10. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah nee Nancy dit is echt niet eerlijk! Het leek zo hoopvol! Hou de moed er inderdaad in! En huil vandaag maar gewoon lekker uit, en dan morgen weer met goede moed er tegenaan! En die mannen die kunnen wel tegen een stootje, die hoeven al die medicijnen/spuiten ook niet te ondergaan dus mogen ze die taak op hen nemen.

11. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nancy, ik voel zo met je mee. Je hebt al 5 eisprongen na de Leo gehad. Ik hoop voor je dat jullie met iui kunnen beginnen. Dat kan net dat extra zetje zijn wat jullie nodig hebben. Sterkte gewenst en een dikke knuffel.

12. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou vandaag progesteron laten prikken, maar ben toch maar niet gegaan. M'n temperatuur is vandaag weer gedaald. (Zou er dan toch nog een eisprong komen?)
    Ik moest op dag 5 en dag 8 na de temperatuurstijging prikken. Dus daarom wacht ik nu maar even af wat de temperatuur gaat doen.
    Gister uit eten geweest met m'n vriendin (die zwanger is)
    Goed gesprek gehad over de mmm. Dat was fijn. Ik heb het verder aan weinig mensen verteld, dus kan niet overal m'n verhaal kwijt.
    Ik merk ook dat vl het steeds moeilijker krijgt. Daarom probeer ik niet al te veel van m'n verdriet en angst aan hem te laten zien. Ik weet dat hij zich dan nog rotter gaat voelen. Hij voelt zich zo machteloos.
    Dat is ook erg. Je wilt iets zo graag, maar je kunt er niets aan doen. Alleen hoop houden...

13. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Laura, ik heb eens even je tempkaartje bestudeerd. Maar ik kom er ook niet echt wijs uit. Lijkt alsof er nog geen eisprong is geweest. Op welke cd ben je begonnen met tempen??
    Fijn dat je met je vriendin er goed over kunt praten. Lucht altijd wel een hoop op he?!

Nancy, hoe gaat ie nu? Dag een beetje goed doorgekomen?

Hier eerste spuit alweer gezet. Is wel even wennen dat menopur spuiten. Eigenlijk best een 'gedoe' ten opzichte van gonal. Maargoed, ik klaag niet. Ben allang blij dat ik weer aan het spuiten ben ;)

14. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avda, ik ben op cd 1 begonnen met tempen. Dat was 31 mei. Die waarde staat niet in de grafiek. Weet ook niet hoe dat komt. Heb het wel ingevuld. Hoe werkt menopur? En wat is er anders met Gonal?

15. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Bij Gonal heb je een kant en klare 'pen'. Je hoeft maar de juiste dosis in te stellen en klaar.
    Bij menopur moet je de spuiten zelf vullen. Je werkt dan steeds met 2 naalden en twee flesjes die je moet mengen. En het lijkt dan heel veel vloeistof wat je naar binnen moet spuiten.. Moet er gewoon handigheid in krijgen. En iedere keer weet over die naaldenangst...

Wat we er niet allemaal voor over hebben ;)

16. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Nancy
    Aaah,.,, wat rot om te lezen. Dat is wel erg vroeg idd. Snap dat je
    vriend dat de volle lading krijgt. Hij is op dat moment in de buurt.
    en je bent verdrietig. Hij zal het best snappen wij moeten ook er
    ook genoeg voor door staan wat ook niet altijd even prettig is.
    Hopelijk voel je je inmiddels weer iets beter.
    Balen dat je stil staat dat hebben wij ook als deze ronde niks is. Ga
    ook vanuit dat dit niks zal zijn. Ons ziekenhuis sluit 3 weken vandaar.
    Maar fijn dat je een vakantie hebt staan optimaal daarvan gaan genieten
    en je zelf even helemaal opladen voor de nieuwe ronde.

Laura
    Herkenbaar,, je wilt iets zo graag maar je hebt het niet in de hand. Alleen sterk
    en positief blijven. Maar heel moeilijk soms. Fijn dat je met je vriendin
    over het mmm traject hebt kunnen praten. Moet toch af en toe je ei kwijt. En
    met je man/vriend is dat soms een stuk lastiger. Mannen denken vaak
    ook veel nuchterder over dingen. En nu het langer duurd willen hun ook steeds
    liever. Echt oneerlijk verdeeld in de wereld.. andere kijken en zijn zwanger en wij
    moeten er zo veel voor over hebben.
    1 ding is wel zeker.. wij staan volledig achter de keuze dat wij dolgraag een kindje
    willen hebben. Heel erg gewenst. Dat kun je van sommige ook niet zeggen.

avda
    Wat een gedoe ? Ik heb ook een ampul die er gewoon kant en klaar in zit. Alleen
    even op 50 draaien en spuiten en klaar.
    Die pregnyl moet je ook helemaal mengen. Die heb ik de laatste keer in het
    ziekenhuis laten zetten.

hier alweer een paar dagen aan het spuiten. Nergens last van tot nu toe. Alleen
    spannend voor woensdag of er al groei te zien is.

17. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Sorry, heb nog geen tijd gehad om te reageren! Gisteren echt een onwijze k*t dag gehad.. Zat echt continu in tranen.. :( Vandaag ging het wel weer. Vanmiddag was ik even bij me moeder, ze vroeg hoe het nou ging met me.. daar ging ik hoor.. Vervolgens zaten me moeder en me zusje ook in tranen :( dat was niet de bedoeling! Trek het soms echt even niet meer.. ben dit alles zo zat :( ben zo mezelf niet meer.. Voel me echt een wrak af en toe.. maarja koppie op maar weer en doorgaan!

Vanochtend even gebeld of ik een aparte afspraak moest maken voor de controle, voordat ik weer aan de Gonal mag, maar dat mag woensdag voor het gesprek. Scheelt weer! Donderdag dan weer starten met de injecties. Ik verwacht dat ze wel weer gaan ophogen, aangezien het de vorige keer weer zo lang duurde voordat er wat te zien was.

Laura, fijn dat je er met je vriendin over hebt kunnen praten! Je moet het wel met iemand kunnen delen. Er in je eentje mee rondlopen is niet goed.. dan trek je het echt niet! Je temperatuurkaartje is inderdaad heen touw aan vast te knopen :( Volgende week je gesprek, ben benieuwd meis! Nog even een weekje doorbijten.

Avda, wat een geklooi zeg met die injecties.. Vond dat met de Pregnyl al verschrikkelijk en dat hoefde maar 1 keer :p Misschien even een handigheidje in vinden! Zijn wij maar verwend met de Puregon en Gonal hihi :)

Aapje, gelukkig heb je geen last van de bijwerkingen! Het is een tijd geleden, maar volgens mij had ik bij de Puregon ook geen last van bijwerkingen. Alleen de Pregnyl wel, zere borsten, misselijk.. Niet zo raar met al dat zwangerschapshormoon ;) Hoop dat er snel al wat te zien is en wie weet is het de eerste keer meteen raak ;) ik duim alvast!

18. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aapje, wat fijn dat je geen last van bijwerkingen hebt. Succes met de echo woensdag. Ik hoop dat er dan 1 of 2 mooie eitjes te zien zijn!

Nancy, heel begrijpelijk dat je er even doorheen zit. Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter voelt.

Ik heb vandaag met het zkh gebeld, omdat m'n temperatuurkaartje zo vaag is. De verpleegkundige zei dat ik geen progesteron meer hoef te laten prikken. Wel doorgaan met temperaturen. Ze zei dat de eisprong nog zou kunnen komen, maar ik denk niet dat ze daar echt in geloofd. Ik in ieder geval niet. Ik zou willen dat het morgen al volgende week woensdag was. Het is mooi weer, maar ik kan er niet van genieten. Zo jammer. Denk wel 100 keer per dag aan deze k*tsituatie. Word er gek van.

19. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    herkenbaar hoor zo als jullie schrijven. Al die frustraties.. en je elke keer zo ellendig voelen. Het is alsof alles daar om draait.
    Maar we hebben ook weinig keus als het niet via een natuurlijke weg kan. Je moet er wel mee bezig zijn, je word geleefd eigenlijk hier in nu.

Op een dag moet het goed komen met ons allemaal toch ? Voor alles wat we er voor over hebben , en moeten laten.

hopelijk voelen jullie je snel weer iets beter. Hoop dat er snel wat gaat veranderen in de situaties en een paar mooie positieve testen na voren gaan komen. Word wel eens tijd!

20. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes voor die morgen naar het ziekenhuis moeten! Ik hoop ook echt van harte voor jullie dat jullie ook snel een keer een positieve test mogen vasthouden!

Ik heb mijn 5 dagen clomid er weer op zitten. 8 juli is mijn 21e dag dan moet ik bloed prikken en dan ook een afspraak bij de gynaecoloog maken.

Share This Page