Leo behandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 123aap123, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Dames nieuws vanaf mij kant... eigenlijk onverwachts goed nieuws

Vandaag cyclus dag 10. Dag 7 met spuiten en er zat een heel mooi groot helder eitje zo als de arts zei van 16,3 mm. Vanavond nog 1 keer spuiten. En morgen avond de pregnyl zetten... dat is ineens gek ? Een korte cyclus met heel vroeg groei. Ik kon wel huilen vanmorgen zeg,,,

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw Aapje, wat een super goed nieuws en een mooie cyclus! Spannend, hoop zo dat het in één keer raak is! Ik gun het jullie zo!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en hebben echt heel erg slecht nieuws gekregen :( met de uitslag van zijn sperma ga ik nooit zwanger worden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat het nog steeds niet gelukt is. Het vreemde is wel dat de test in 2012 goed was (wel onder gemiddeld, maar voldoende). Hij heeft zo een twee maanden voor de laatste test hele hoge koorts gehad, mogelijk is dit de oorzaak. We moeten nu half juli weer zijn sperma inleveren en hebben 29 juli een gesprek. Als blijkt dat het zaad echt zo slecht is worden we meteen ingeschreven voor IVF. Dan is IUI niet eens mogelijk.. Is het wel iets beter, maar nog niet voldoende dan wordt het waarschijnlijk wel IUI. Het is dus echt even afwachten allemaal.

Ze gaf me de keuze om deze ronde nog te prikken of een pauze in te lassen. Zij vond het zelf wel verstandig om een pauze te doen, omdat het waarschijnlijk toch voor niks is en je toch al die bende in je spuit. Ik heb toch besloten om deze ronde nog mee te nemen. Al is het maar 0.1% kans... ik wil het toch proberen. Voor hetzelfde geldt kwam het echt door de koorts! Ik moet wel omhoog met de dosis, 125IE.

Moet zeggen dat ik echt nog steeds een beetje met ongeloof voor me uit zit te staren en hij nog niet echt binnenkomt. Het verklaart voor me gevoel wel een hoop, maar maakt me ook weer erg verdrietig omdat ik waarschijnlijk al die tijd voor niks de hormonen heb moeten slikken en spuiten :(. Ik had verwacht dat me mannetje behoorlijk van slag zou zijn, maar dat is ie helemaal niet!! Hij heeft zoiets van; er beweegt nog wat, dus ze kunnen er wat mee! Hij riep al vanaf het begin "waarom doen ze geen IVF?".

Alles even laten bezinken en bijkomen van dit nieuws.

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Oh Nancy, wat een domper :(... Al die maanden dat je die discipline hebt opgebracht en zo hoopte waren dus eigenlijk nooit echte kansen. Ongelooflijk wel dat ze daar nu pas achter komen!!
    Zou je toch niet een pauze inlassen meid? Misschien doet de ontspanning je wel even goed... En ik zou zelfs in jouw plaats sowieso willen starten met IVF, het duurt nu al zolang :(...
    Ik hoop dat je het allemaal wat kan plaatsen... Dikke knuffel!

Aapje, goed nieuws voor jou :)! Worden weer spannende weken voor je. Haal de granaatappelsap al maar terug in huis ;)!!!

4. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow Nancy, wat een naar nieuws. Ik hoop zo voor jullie dat de uitslag de volgende keer beter is!
    Ik snap dat je nog een ronde wilt proberen. Ik zou ook alles willen proberen, maar is een pauze niet toch een goed idee? Heel eventjes rust doet jullie misschien ook goed? Sterkte meid!

Aapje, wat een goed nieuws voor jullie! En dat al zo snel in je cyclus! Heel veel succes!

Bij mij is er een stijging in m'n temperatuur. Nu afwachten of hij lang genoeg aanhoud. Zo ja dan kan ik as vrijdag en maandag nog progesteron laten prikken.

5. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een pauze zou inderdaad misschien wel het beste zijn, maar ik ben nou eenmaal een doorzetter en opgeven komt niet in mijn woordenboekje voor :p .. Soms wel vervelend, want voor mezelf zou het wel beter zijn. Maar we moeten volgende maand sowieso een pauze inlassen i.v.m. onze vakantie en waarschijnlijk zal er voor IVF wel een flinke wachtlijst zijn (ben ik helemaal vergeten te vragen.. was ook niet echt voorbereid hierop). Die pauze krijg ik dan wel.. ik wil deze kans nog gewoon benutten, je weet maar nooit! Je hoort zo vaak dat als je het niet verwacht het ineens raak is :p
    Ik ben alweer een beetje van de ergste klap bijgekomen :)

Laura, spannend voor jou nu! Hopelijk betekent dit een eisprong! :)

Dolce, nog twee dagen meis, spannend!! Hoe gaat het verder met je?!

Avda, succes morgen! Ik duim voor goed nieuws!

6. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen een lichte temp daling, maar FF geeft voor het eerst een eisprong aan! Nod is 8 juli.

7. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Oh nancy wat een vervelend bericht om te lezen. Wat gek dat het zo
    veranderen kan. Misschien was het percentage lager doordat je vriend
    onder druk moest inleveren. Ik hoop dat het de volgende keer beter
    is want je hoort het vaker. Wel fijn dat je vriend positief eronder blijft
    al lijkt ivf me wel echt een heel zwaar traject.
    Een pauze zou goed zijn, maar je wil het niet opgeven. Snap dat heel
    goed… je wilt er mee bezig zijn. En al is de kans nog zo klein je wilt elke
    kans benutten. Ik wil je vertellen dat die wonders ook echt bestaan
    op het andere forum waar ik schrijf was er een meisje die verminderd
    vruchtbaar was en haar man haar zaad was heeeeel weinig. Ze hadden
    een vruchtbaarheid kans van 21 %. Ze zouden over gaan op ivf. En
    advies was een ronde rust tot de behandelingen. En ja wel zij raakte
    in die weken zwanger. Wonderen bestaan en ik hoop het ook voor jou
    zeker omdat je zo sterk bent en zo vol houd. Je doet er alles voor het
    is je zo gegunt!

Laura
    Zou wel fijn als je een eisprong hebt gehad. Misschien gaat hij morgen wel
    omhoog ! Ben benieuwd hoop het voor je. En benut het iig goed hihi
    Heb jij een korte LF ? En jij mag weer progesteron prikken is dat elke keer ?
    Ik heb daar nu geen verwijzingvoor gekregen. Dus ik moet geduldig
    afwachten. Hihi.

8. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb geen idee hoe lang m'n LF is. Progesteron prikken is deze ronde voor het eerst. Heb deze ronde 1 x laten prikken, maar toen was ie heel laag. Alleen als de temp niet daalt ga ik morgen prikken.

9. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    ok spannend. Hopelijk blijft hij hoog.

Mij LF was elke keer 12 dagen. Maar de laatste keer 16. Dus ik ga nu maar van minimaal 14 uit.

Hopelijk heb je een mooie progesteron waarde. Mij waarde was 23 in januari.

10. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Vanavond zal ik even uitgebreid reageren op iedereen.
    Wel al even een update van mijn fm van vanmorgen:
    Was nog niet veel te zien. Veel kleintjes. Bms was wel "al"8.3. Dus het doet dus wel al wat.
    Maar is natuurlijk ook nog vroeg. Zit vandaa op cd 7.
    Heb nu zaterdag weer een fm.

11. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    dag 7 is idd vroeg. De volgende echo heb jij vast meer groei :). Al gheel goed dat je ms goed meegroeit ! Dat is al een hele goede stap in de juiste richting
    Succes met de spuitjes nog! Hoop dat je mij opvolgt :)

12. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoop ik ook!! ;)

13. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Avda, hoeveel dagen heb je gespoten? 4?
    Bij mij werd altijd pas een eerste FM gedaan na 7 dagen spuiten. De eerste maand had ik toen nog geen reactie, na 5 dagen ophogen naar 1,5 ampul had ik toen wel een eitje.
    De tweede, succesvolle ronde, had ik na 7 dagen spuiten 2 dominante follikkels en heb toen nog gewoon 3 dagen 1 ampul moeten blijven spuiten.
    Waarmee ik dus maar wil zeggen, het gaat de goede kant uit meid, op naar je volgende FM :)! Ik ben een absolute fan van Menopur en hoop dat ook jij dat snel zal zijn ;);)!!

14. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi dolci, ik heb inderdaad pas 4 dagen gespoten. Omdat ik in het verleden vaker overstimulatie heb gehad wordt ik "strenger" in de gaten gehouden. Dat betekend om de dag fm. En dus ook eerder dan normaa op controle.
    Nu overmorgen volgende echo. We wachten maar braaf af en spuiten rustig door 😊

15. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag progesteron laten prikken. Was heel laag, dus (nog) geen eisprong gehad. :(

16. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura, balen zeg.. Had het zo gehoopt voor je :(. Volgende week je gesprek, ga je eindelijk weer verder! Zie je er tegenop of ben je er nu wel aan toe?!

Aapje, de Pregnyl prik goed gegaan?! Klusdagen zitten er weer op?! :p Nu het wachtbankje weer op.. Hoop zo dat het lukt! :)

Avda, vandaag je FM, succes meis! Hoop op eindelijk goed nieuws van jouw kant! Je bms was trouwens wel erg goed al de vorige FM! :)

Celine, hoe is het bij jou?!

Dolce, hoe was je echo?! Alles goed met de kleine man?!

Hier alles wel oke. Ben donderdag weer begonnen met de Gonal. Erg last van hoofdpijn, veel erger dan de vorige keer helaas. Vrijdag, CD 13 heb ik de eerste FM. Me man en ik zijn er eigenlijk van overtuigd dat het extreme verschil van kwaliteit echt veroorzaakt is door de koorts.. Duimen dat dit ook zo is! Heb me eens goed ingelezen in het IVF traject.. echt heftig :(. In het ziekenhuis waar ik nu zit is het niet mogelijk en zal ik naar het AMC of VUmc in Amsterdam moeten. Wachtlijsten zijn behoorlijk lang.. kan wel tot een jaar zijn. Zie er echt als een berg tegenop :( hopelijk blijkt het einde van deze cyclus niet nodig te zijn! :)

17. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Jammer joh laura :( had het zo gehoopt. Maar hij kan er nu nog aankomen. Gaan we daar gewoon weer voor duimen !!

Nancy
    We hebben de spuit donderdag gezet. Maar ik weet niet meer wat ik ervan voelde de vorige keer ???Dus geen idee of het allemaal goed is gegaan. Heb nog niks van een eisprong gevoeld. Maar had ik in januari ook niet. Terwijl ik het afgelopen maand met mij eigen cyclus wel voelde. best gek ?
    Ik denk ok dat het door de koorts komt .Het is zon groot verschild. We gaan voor deze maand ;) En dan breng jij over een paar weken een mooie positieve test op het forum.

18. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi meiden!!

Laura, balen dat je nog geen eisprong hebt gehad! Maar heb je ook al fm's gehad? Weten ze of er uberhaubt iets groeit? Hoop het zo voor je!
    Aapje, gaat snel deze ronde voor je! Op cd 12 al pregnyl kunnen zetten! Super hoor! Over een dikke week weten we of het gelukt is! Ik hoop voor je ;)
    Dolci, jij voelt je ook nog steeds goed? Hoe was je 20 weken echo geweest?
    Nancy, balen dat je zo'n last hebt van hoofdpijn! Echt niet leuk hoor! Ivf is denk ik ook echt een pittig traject... Maar ik denk wel dat wij allemaal ondertussen wel al wat gewend zijn, en ook daar 'goed' door heen komen! Grappig dat jij op cd 13 je eerste fm hebt. Ik heb maandag op cd 11 mijn 4e fm ;)

Ik heb vanmorgen dus weer een fm gehad. Bms was 11,4!! Heb hem nog nooooooit zo dik gehad! Eitjes waren nog allemaal klein. Eigenlijk ook logisch op cd9. Ik moet maandag dus weer terug komen. Zit dan op cd11. Hoop alleen niet dat het lang duurt voordat een eitje gaat groeien. Ben bang dat mijn bms dadelijk dunner wordt voordat een eitje doorgroeit..

Liefs

19. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook Aapje, daar gaan we iig voor! ;) Raar dat je nu juist niks hebt gevoeld, maar dat hoeft ook helemaal niet! Ik voel hem sinds de hormonen iedere keer en de laatste twee keren heel erg. Nu wordt het duimen, duimen, duimen voor jou!

Avda, wauw wat een mooi bms heb je al! Ben er jaloers op hihi :) Maar het aller belangrijkste moet nog komen! Dag 7 is ook nog wel erg vroeg.. Spannend maandag! Bij mij is de eerste FM inderdaad erg laat, dag 13.. maar ze kennen mijn cyclus ondertussen erg goed en een eisprong zal ik dan zeker weten nog niet gehad hebben :p .. Ik zou echt heel erg verbaast zijn als er ineens een groot eitje zou zitten! Meestal begint er net een kleintje rond dag 13. Maar wie weet reageer ik nu beter op de 125IE :)

Wat je zegt klopt ook wel Avda, we hebben al zoveel moeten doorstaan, hier komen we ook wel doorheen. De wens is zo groot, dat je het allemaal maar over je heen laat komen en je laat leven. Komt goed, ooit! :)

20. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er gebeurt hier zo te zien weer heel veel.

Laura wat balen zeg dat er geen eisprong is geweest. Nu idd komende week met gynaecoloog overleggen hoe nu verder?

Avda wat goed dat het allemaal zo lekker loopt nu! Nu nog wachten op een mooi ei.

Nancy ik hoop echt dat dit een verkeerde moment opname was van het zaad. Een collega van me zit nu in de ivf procedure maar dat is idd een langdurig verhaal..

Ik zelf zit nu op cd 11. over 10 dagen bloed prikken. En dan hopen dat er een eisprong is geweest. Moet eigenlijk 2 weken na het bloedprikken een afspraak maken bij de gynaecoloog maar dan zijn we op vakantie, dus ik hoop dat het daarvoor nog net kan.

Share This Page