Leo behandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 123aap123, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avda ik duim voor je dat er morgen wel een streepje te zien zal zijn. Is je temp nog steeds hoog?

Ik ben net aan een nieuwe ronde begonnen. Menstruatie opgewekt met primolut en nu aan de clomid 50mg. En aan het temperaturen. Heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen in dat de clomid nu, na de Leo, wel gaat werken, maar ik wacht het maar weer af. Eerst nog deze ronde dan eventueel nog 100 en 150mg voordat er andere stappen worden ondernomen. Dan zal het al weer 2015 zijn. De tijd gast veel te hard. Gisteren te horen gekregen dat m'n schoonzus zwanger is van de tweede. De eerste is bijna 1.

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Laura, ik snap je gevoel meid... De tijd gaat inderdaad veel te snel als je daar op aan het wachten bent. Ik had dat ook altijd en kon echt enorm balen van "verloren tijd" wanneer er bvb noodgedwongen een pauze moest ingelast worden. Nu, ik mag al bij al nog niet klagen achteraf gezien, maar ik snap je echt wel heel goed :(...

Dat van je schoonzus is ook heel herkenbaar. Ik werd op zeker ogenblik ook om de oren geslagen met aankondigingen van zwangerschappen en heel vaak dan nog uit onverwachtse hoek of gevallen waar het leek alsof het al prijs was als ze bij wijze van spreken elkaar nog maar aankeken. Is telkens een harde confrontatie hè... Maar, hoe moeilijk het ook is, blijf erop vertrouwen dat het jou ook nog allemaal te wachten staat!!!
    Veel succes alvast in deze ronde meid :)!

3. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hoi meiden!!

Vandaag heb ik nog geen test gedaan. Wil vanmiddag even andere gaan kopen. Hihi zal vast aan mijn action testen liggen ;)
    Heb ook nog steeds allerlei gekke kwaaltjes. Kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam mij enorm voor de gek houdt!
    Willen jullie eens naar miijn temp kaartje kijken? Eerst schiet hij nog wat meer omhoog, en nu heb ik een dipje..
    Valt me nu in dat ik ook nog geen last heb van puistjes..normaal heb ik net voor en tijdens mijn menstruatie een of twee lekkere knoeperds op mijn gezicht.

@ laura, ik had na twee rondes clomid na de leo ook geen vertrouwen erin. Dit aangegeven en mocht ik weer gaan spuiten! Moet jij ook doen! Had ook weer veel last van bijwerkingen ed. Ik was ergewoon niet happy mee. En wat die zwangeren om je heen. Dit is ook heel herkenbaar hoor. Mijn 'grootste angst' is dat mijn zus wéér zwanger is voordat ik het ben.
    @dolce, naam uitzoeken, kamertje klaar maken, spulletjes kopen, dat lijkt me zo geweldig!! Moet wel zeggen dat ons lijstje met namen eigenlijk al heel lang vast staat.. Hadden alleen een meisjes naam onze favoriet, maar zo heet nu de kleine van een collega van manlief...dus die is afgevallen..
    @nancy, hoe gaat ie bij jou? Menstruatie al doorgezet?
    @ aapje, hoe is het met jou meissie?

Attached Files:

4. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura, spannend de eerste ronde. Heb je last van bijwerkingen?! Wanneer moet je voor de eerste FM?!
    Tijd vliegt inderdaad om, je leeft van ronde naar ronde.. Het is voor ons deze maand twee jaar geleden dat ik stopte met de pil. Ik was na de leo ook niet zo positief, maar voor mij heeft de clomid wel voor 4 keer een mooie eisprong gezorgd! Positief proberen te blijven meis.

Avda, knap dat je je hebt weten in te houden ;) .. Ik heb ook een lading met Action testen hihi. Ze schijnen behoorlijk gevoelig te zijn! Nog geen menstruatie op komst? Ik moet zeggen dat ik niet zo een positief word van je temperatuurkaartje.. Je temperatuur neemt echt af :( hopelijk is dat een vals alarm!
    Bij mij verschilt het hebben van de puistjes echt iedere ronde.. Met de Gonal had ik erg weinig last van puistjes. Ik duim voor je meis!

Dolce, moest echt aan je denken vandaag.. Wat een hitte! Helemaal in het zuiden. Hopelijk kom je de warme dagen een beetje goed door.

Hier alles goed! Het blijft tot nu toe bij verkleuring van afscheiding en af en toe een beetje bruinverlies. De menstruatie zal begin volgende week wel door gaan zetten. Gelukkig ruim voor me vakantie! :)

5. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi meiden,
    Vanmorgen weer getest. Weer negatief. Ook niks te turen. Tempratuur wel weer iets hoger dan gisteren. Wordt hier zo gek van he..
    Heb allemaal kleine kwaaltjes, maar die stomme testen blijven negatief....

6. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zenuwslopend Avda.. :( maar zolang er geen menstruatie is, is er nog hoop!

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ha Avda, hoe tergend!! Ik zou nu toch het wat proberen loslaten (al is dat makkelijk gezegd natuurlijk) zodat je lichaam kan doen wat het moet doen. Want nu ben je er natuurlijk hard op gefixeerd, voel je vanalles én komt je menstruatie ook niet....
    Niet dat ik negatief wil doen hè!!! Maar gwn voor je bestwil. ik zou gwn nu elke dag dat er geen maandstonden zijn blijven testen, dan zie je wel...
    Succes en ik blijf toch hopen voor je :)!

8. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Avda, hoe gaat het?! Nog getest of is de menstruatie op gang gekomen?

9. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi nancy,

Nope, niet meer getest.....maaaaaaar ook nog niet ongesteld geworden ;) om gek van te worden!
    Denk dat ik morgen of woensdag nog eens eem test ertegen aan gooi..
    Hoe is het met jou? Rustig in je buikje?

10. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhhh wat spannend zeg! Hoe is je temperatuur?! Rustig afwachten maar :) duim, duim, duim!

Bij mij is alles rustig, geen verkleuring vandaag! Vandaag ook van me mannetje ingeleverd :) ... Volgende week gesprek, ben zo benieuwd!

11. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Tempratuur is nog steeds hoog. Schommelt nu steeds tussen 36,8 en 37,0. Tempratuur voor eisprong is altijd rond 36,3.

Volgende week heb je gesprek voor ivf?! Ook al bij de psycholoog geweest? Ben ik ook steeds vaker over na aan het denken. Heb van mijn gyn daar ook een nummer van gekregen, maar nog steeds niks mee gedaan. Vandaag de zwemmers ingeleverd dus ;) en daar krijg je volgende week ook de uitslag van? Hoop dat ze deze keer beter zijn!!
    Hoop dat je er snel tussen komt!

12. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is dan wel redelijk constant! :) maar je NOD was zaterdag toch ongeveer?! Dan ben je wel al ruim overtijd..! Je hoort heel vaak dat meiden pas later positief testen. Spannend meis, hoop echt dat je heel snel een positieve test in handen hebt!

Volgende week krijgen we de uitslag van het zaadonderzoek en wordt aan de hand daarvan het nieuwe plan besproken. Als het zaad net zo slecht is als de vorige keer, dan wordt het direct ivf in combinatie met icsi. Als het wel beter is, maar nog niet voldoende dan wordt het ook ivf en icsi. Als het onder gemiddeld is IUI. Maar ik wil gaan proberen om in ieder geval over te gaan op IUI, als nu ineens blijkt dat het zaad wel voldoende is. Heb nu al zo vaak een eisprong gehad zonder resultaat...

Ik heb nu twee gesprekken gehad met de psycholoog. Heb er wel een goed gevoel bij. Hij laat je er anders tegenaan kijken en maakt je ook bewust van hoe je reageert op bepaalde dingen en hoe je ermee omgaat. Het is zeker het proberen waard hoor!

13. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Wat fijn dat je je er ook zo goed bij voelt! Denk ook dat deze mmm met alle ups en hele vele downs ons niet in de koude kleren gaat zitten. En natuurlijk kan de ene dat wat beter handelen dan een ander.
    "Officieel" was zaterdag mijn nod. Omdat ik twee weken geleden op de zaterdag de pregnyl had gespoten. Maar vandaag bedacht ik me dat ik mijn eisprong maandag pas heb gevoeld ( als ik het goed heb heet dat). Als ik daar van uit ga zou vandaag mijn nod zijn.. Hahaha wat een gedoe allemaal ;)
    En misschien heb ik wel een langere lf waardoor het ook wat langer duurt voordat ik ongesteld word.. Of misschien maak ik wei ig hcg aan?!
    Dat zijn veel onzekerheden en weinig duidelinkheden.. :-D
    Maar zolang ik niet ongesteld ben, is er natuurlijk hoop. Wacht nu maar eens af tot morgen of dinsdag en test dan nog maar eens...

14. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Oh maar Avda dan ben je ook fout in je berekening van je NOD geweest hoor. Je NOD kan nooit 14d na je Pregnylspuit zijn. Je krijgt een eisprong ongeveer 36u na je spuit. Dus het klopt dat jij je eisprong 's maandags gevoeld hebt. Je NOD was dus gisteren en niet zaterdag. Dus als je nu nog steeds niet ongesteld bent zou ik als de bliksem nog eens testen hoor :)!! Duim, duim, duim :D!!

15. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi meiden,

Ben vanmorgen ongesteld geworden.. Vanmiddag maar weer naar ziekenhuis bellen wanneer ik weer kan beginnen..

Gelukkig ben ik op het werk en kan ik niet zo maar gaan janken. Als ik nu thuis was geweest waren de sloten open gegaan geloof ik...

16. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahh nee :( ... vind het zo sneu voor je meis. Dikke knuffel

17. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend balen meis, dikke knuffel! Sterkte!

18. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Oh Avda :(...
    Ik begrijp zo goed hoe je je voelt. Ik weet nog hoe ik me voelde de eerste keer dat ik na de LEO een geslaagde cyclus had en op mijn werk telefoon van het ziekenhuis kreeg dat de test negatief was en ik de Utrogestan dus moest stoppen. Ik had mezelf de weken voorafgaand toen nog zo voorgehouden geen hoop te hebben omdat "het toch wel moest lukken als het nu al direct prijs zou zijn", maar dat telefoontje hakte er toch echt wel op in. Heb toen zeker een kwartier op het toilet gezeten om alle emoties wat los te laten en me te vermannen voor het verdere verloop van de werkdag.
    Een vreselijk gevoel is dat meid, en ik hoop dat je het snel wat kan plaatsen.

Bij mij hielp het wel als ik dan weer snel door kon naar de volgende ronde, terug spuiten, terug follikelmetingen en terug hopen op een nieuwe kans.
    Ik weet dat het nu misschien niet veel zegt maar ik geloof echt dat het vroeg of laat wel zal gaan lukken met de Menopur!! Misschien ook hopen op 2 eitjes zoals ik toen had waarvan er dan ééntje is blijven plakken!!
    Kop op meid, en dikke knuffel ;)...

19. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    :( balen avda. Had zon goede hoop bij je.
    Maar nu heb je wel echte kansen. Nu moet het goed gaan komen daar gaan we voor.
    Ik lees wel mee maar ben heel druk op me werk. En zaterdag op vakantie. Probeer af en toe wat te komen schrijven.

Nancy hopelijk snel ongesteld dat je weer door kunt. En volgende week je nieuwe gesprek en uitlagen. Hopelijk word nu meer duidelijk en zal het snel gaan lukken.

ik heb geen nieuws doe niet aan temperaturen deze ronde. We gaan er vanuit dat het na de zomerstop weer puregon en pregyl word.

20. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi meiden!

Jullie lieve woorden hebben me echt goed gedaan! Gisteren was ik echt down en verdrietig. Heb thuis de ogen uit mijn hoofd gehuild. Toen kwam manlief thuis met een lekker ijsje ;) wat is het toch een lieverd.
    Vandaag kan ik het allemaal ook weer wat beter achter me laten. Morgen heb ik weer een uitgangsecho en kan dan morgen ook weer beginnen met spuiten. Op naar een nieuwe ronde. Hoop dat ik gewoon weer goed reageer op de menopur.
    @nancy, bij jou al een menstruatie op komst? Wanneer 'verwacht' je hem?
    @Dolce, wat gaat het snel met jou!! Al dik over de helft. Hou je het een beetje vol met deze warmte?
    @aapje, even een ronde rust lijkt me ook niet verkeerd he?! Waar ga je heen op vakantie?
    @ laura, hoe gaat ie met jou?

Hoop dat ik niemand vergeten ben ;)

Fijne avond

Share This Page