Lieve dames Net getest. En ben opnieuw zwanger. Ongelooflijk maar op de natuurlijke weg..heb deze ronde wel tarwekiemolie gedronken 2 eetlepels. Niet lekker maar baat het niet schaad het niet. We gaan genieten elke dag ook al is er een grote angst. Maar hopen dat dit keet alles goed mag gaan!
Ooooh aapje wat goed!!! GEFELICITEERD!! Super mooi! Gewoon genieten en hopen dat het allemaal goed gaat.
Dag meisjes! Even moeten bijlezen maar ik ben weer grotendeels mee denk ik ... Aapje....... PROFICIAT!! Ik snap dat de angst er wat in zit maar probeer er toch maar van te genieten! Nancy, lukt het wat met de Duphaston? Niet teveel last? Laura, de onzekerheid is niet fijn hè. Je kan alleen maar hopen en ik duim alvast voor je !! Céline, goed dat je begonnen bent met prikken. Volgens mij kan dat ja, zoals je zegt om uiteindelijk op 19u uit te komen als vast tijdstip. Veel succes! Avda, hoe was de FM nog gisteren??
Hier niet zo goed. Voel me gewoon hartstikke klote. Was nog geen groei te zien. Heb moeten bidden en smeken dat ik nog mocht doorspuiten. Zit nu op dag 17. Gisteren de hele dag met mijn ziel onder mijn arm gelopen. Kan nig steeds erom janken. Ben gewoon er zooooo klaar mee. Iedere keer weer dat slechte nieuws. Steeds niks te zien. Vorige ronde had ik zo'n goede hoop. Dat ik in ieder geval een dosis en middel had wat werkte bij mij... Misschien daarom teleurstelling deste groter nu.. Sorry voor mijn depri verhaal! Ben toch heel blij voor je aapje!!
Avda, ik heb zo met je te doen. Zo herkenbaar iedere keer dat slechte nieuws. Sterkte meis! Knuffel Aapje, wat een supernieuws! Gefeliciteerd!
Avda, wordt er bij jou niet automatisch opgehoogd naar 1,5 ampule als je na 7 dagen spuiten nog geen dominant follikel hebt? In België is dat volgens mij overal het protocol... Je start dus telkens met 1 ampul gedurende 7 dagen, dan krijg je een FM, is er dan geen of onvoldoende reactie wordt er opgehoogd naar 1,5 ampul, dan moet je wel al na een dag of 2 terug op FM omdat ze natuurlijk ook weer geen overstimulatie willen. Dit is in elk geval echt wel balen ja meid , heb met je te doen...
Dank je wel voor jullie lieve felicitaties Bah avda wat rot. En je mag best even klagen. Echt niet leuk. Hoge ze bij jou niet op ? Bij ons doen ze dat tot een maximaal van 35 dagen. In de zelfde cyclus bij geen groei. Ik hoop heeeel hard dat de volgende echo wel groei heeft. Had ook goede hoop na de vorige ronde. Je mag best even klagen en zeuren. Is niet niks elke keer dat rot nieuws! Knuffel voor jou
Wauw Aapje, wat een super nieuws!! Gefeliciteerd meis!! Ik begrijp heel goed dat de angst bij jullie nu extra groot is.. probeer er wel van te genieten meis. Ben echt super blij voor je, het is je zo gegund. Hopelijk verloopt alles nu goed, ik duim voor jullie. Geniet ervan!! Avda, meis wat klote weer kan me heel goed voorstellen dat je er weer helemaal doorheen zit .. bij mij hogen ze tijdens de cyclus ook niet op. Erg frustrerend, want je wilt zo graag een echte kans. Kan heel veel zeggen om je proberen op te beuren, maar niks zal helpen. Sterkte meis. Dikke knuffel. Dolce, de Duphaston gaat eigenlijk heel erg goed! Vrijwel geen last! Pcosje, tuurlijk mag je mee schrijven! Zie dat je ook al een lange weg hebt afgelegd.. het is zo oneerlijk allemaal. Hoe staat het er bij jou nu voor?! Ben je al weer met de hormonen bezig?!
Hè avda wat vervelend zeg. En vooral nu je zo'n goedde hoop hebt. Wat zou nu anders je volgende stap zijn? Verhogen? Pcosje welkom Nancy fijn dat de duphaston niet zoveel bijwerking heeft dit keer. Mijn poging om de injecties te vervroegen is mislukt vandaag, moest om 21 uur nog spuiten, heb nu maar een alarm in mijn telefoon gezet zodat ik het niet vergeet. Nu heb ik nog wel een vraag aan de ervaren spuiters: ik had mijn huidplooi iets te stevig vast met het uithalen van de naald (beetje onervaren en zenuwachtig) maar nu kwam er een dikke druppel bloed mee. Dat geeft niet maar hoe groot is de kans dat daar ook puregon in zit en ik dus te weinig heb gespoten? Of moet ik me daar niet druk over maken? Ben er nog een beetje onzeker mee, en vooral met dit soort dingen.
Celine, ik moet altijd de plooi tijdens het spuiten 10 seconden vasthouden, daarna minimaal 3 seconden loslaten (ontspannen) en dan de naald eruit halen. Anders krijg je inderdaad druppels bloed. Voor die ene keer zal het niet zo heel veel uitmaken, maar in het vervolg zou ik wel even een paar seconden de plooi loslaten terwijl de naald erin zit en meteen aanduwen met een doekje of watje.
Het 10 seconden vast houden doe ik wel, maar plooi loslaten en 3 seconden wachten is wel een goede tip! Gaan we morgen proberen, en ik ga nu er maar vanuit dat het wel goed is gegaan?
Dat kan geen kwaad hoor Celine. Ik had dat ook soms. Ik maakte me daar ook zorgen over maar wat er dan al zou verloren gaan is zó miniem. Ik heb zelfs tojdens mijn laatste cyclus de spuit Pregnyl in het ziekenhuis gehad en die verpleegkundige had dat toen ook. Ze nam gwn een ontsmettingsdoekje, wreef ermee over het plekje en hup...
Mijn verhaal? Begint in 2012 , gestopt met de pil en er kwam maar geen menstruatie. Mei naar het ziekenhuis en daar werd Pcos geconstateerd. Toen hebben we clomid gehad alle doseringen , dat deed niks. Toen een maand gespoten met gonal f en na vele dagen een eitje. Dat was zo vermoeiend dus stelde m'n arts de Leo voor. 10-01-2014 operatie gehad. Pas in maart kwam eerst menstruatie maar hij kwam, zit nu op cyclus van 37 dagen. Ben 1 x zwanger geweest in april maar dat liep na 1 week fout helaas. Nu zit ik weer in mijn wachtweek. Leven jullie ook met de angst dat het nooit zal lukken?
Pcosje, Welkom hier! Jouw gevoelens ken ik heel goed, de onzekerheid is ondraaglijk. Nu weet ik dat ik nog absoluut geen klagen heb. De LEO was bij mij goed gelukt aangezien ik mooi 4 weken later ongesteld werd. Ik had wel het geluk dat met mijn dokter overeengekomen was dat we sowieso nadien terug over gingen op hormoonstimulatie. In het ziekenhuis waar ik de operatie kreeg werkten ze zo ook niet, daar was het ook kwestie van gewoon aanzien wat de LEO deed en maar zelf terug proberen. Ik zag dat echter totaal niet zitten en ben dan in een ander ziekenhuis terecht gekomen, met succes. Ik ben me er dus héél goed van bewust dat ik geluk gehad heb en ben daar elke dag dankbaar voor, als ik nu binnen 3 maand ook nog een gezond kindje ter wereld mag brengen (want die angst dat er iets zou mis gaan of mis zijn zit er wel nog in hoor) zal ik me nóg gelukkiger prijzen. Maar ik lees hier mee en leef hier mee met elk van jullie omdat ik me gewoon perfect kan inleven in jullie situatie. Het is enorm frustrerend, en bij de ene ziet het er soms al uitzichtlozer uit dan bij de andere en vind dan maar de moed om vol te houden hè... Nu, wat jouw situatie betreft ben ik geneigd om je te zeggen zeker nog niet te wanhopen. Er zijn immers nog opties (hormoonstimulatie) mocht het op de gewone manier niet lukken. Én je kan dus wel zwanger worden, dat is ook iets waar je je moet proberen aan op te trekken! Een vraagje nog: krijg jij cyclusmonitoring? Ik bedoel daarbij of je follikelmetingen krijgt of of je maar zelf op goed geluk moet klussen? Want als je cyclus niet opgevolgd wordt kan je misschien eens vragen of dat niet kan. Dan weet je wanneer je eisprong is, of je überhaupt echt een eisprong hebt en loopt het toch al iets gestructureerder... Ik wens je in elk geval veel succes en... blijf erin geloven!!
Wat een fijne woorden, doet me echt goed! En eigenlijk ook fijn en heerlijk om te zien dat jij 27 weken zwanger bent, het kan dus wel! Dat geeft me altijd weer goede moed. Deze laatste cyclus heb ik geen monitoring gehad, vorige maand wel en netjes een eitje gehad. Ik zit nu te wachten of ik volgende week ongesteld word. Zo vervelend ik had afgelopen week een positieve test in handen en daags erna weer negatief Deze deed ik omdat mijn ovulatietesten positief bleven, stomme clearbleu smiley! Mijn clearbleu zei zwanger en dag erna dus niet zwanger, zo vreemd. Ik ga maandag mijn ziekenhuis bellen, ik wil gewoon terug onder controle want dat thuis afwachten frustreert enorm en daarbij is mijn cyclus wel erg lang. Ben jij zwanger geworden met gonal f ?
Ja ik zou ook echt wel ijveren voor, tenminste!, opvolging van je cyclus, want je krijgt al maar 1 kans per maand!! Ik ben zwanger geworden met Menopur. Gonal F nooit gebruikt. Ik kreeg ook altijd Pregnyl voor de eisprong zeker te doen plaatsvinden, in het hele begin met Clomid groeide er immers wel een eitje maar dat sprong niet en werd een cyste. Ik heb wel een goed gevoel altijd gehad met de Menopur. Clomid vind ik niks, mijn bms werd er veel te dun van wat maakte dat elke kans geen echte kans was. Een tweetal weken na de LEO had ik nochtans mijn eisprong gevoeld en exact twee weken daarna werd ik dus ongesteld. Dus in principe had ik het kunnen zijn gang laten gaan ook. Maar ik wou per sé terug starten met Menopur en eigenlijk was mijn dokter zelf ook van die mening. Hij zei ook dat het gemiddeld het effect van de LEO slechts 3 maanden 100% is en dat dan de eierstokken zich terug beginnen "herstellen" naar hun oorspronkelijke staat (zijnde dus met allemaal kleine eiblaasjes in ons geval). Ik geloof alleszins dat zijn aanpak gemaakt heeft dat het allemaal vlot gegaan is... Misschien moet je dit ook eens aankaarten bij je behandelende arts...
Avda hoe was de FM gister? Nancy wanneer moet jij beginnen met spuiten? Laura woensdag moet jij naar de gynaecoloog? Aapje kun je het een beetje geloven nu? Ben je trouwens nog op vakantie? Pcosje groot gelijk dat je gaat bellen. Het is wel fijn om wat controle en hulp te krijgen! Dolce alweer 27 weken zwanger, heerlijk! Tot hoe lang blijf jij door werken? Ik heb toen tot 6 weken vtv doorgewerkt, mijn werk liet het niet toe om langer door te werken. En nu de warmte wat mindert is word het ook weer wat fijner denk ik?
Celine, ik ga idd woensdag naar de gyn. Vind het super spannend. M'n temp is tot nu toe nog goed. Ik ga woensdag ochtend testen. Eigenlijk is dat te vroeg, maar kan niet anders, want heb woensdag de afspraak. Later kan niet, omdat we daarna met vakantie gaan. Volgens ff is mijn testdag as zondag. Ik zie dat jij ook as woensdag naar de gyn gaat. Succes!