Pcosje, ik ben nu ook al ruim 2 jaar bezig en heb ook continu de angst dat het nooit zal gaan lukken. Sinds een paar maanden loop ik ook bij een psycholoog, omdat ik mezelf soms niet uit de dippen weet te krijgen (is wel erg fijn, heb er veel aan). Ik ga de aankomende ronde starten met IUI. Ik heb er erg veel "zin" in, weer een stapje verder. Aan de ene kant vind ik het ook wel weer heel erg eng, omdat je ook weer een stapje dichter bij de laatste stap komt. Dolce en Aapje zijn twee mooie voorbeelden en daar houdt ik me dan ook goed aan vast! Hun positieve verhalen geven me altijd goede hoop, ooit zal het ons ook lukken! Celine, ik moet tot en met donderdag de Duphaston slikken, meestal word ik dan binnen 3 dagen ongesteld. Dan mag ik op dag 5 weer starten met de Gonal F. Jij bijna de FM, spannend meis. Hoe gaat het met de bijwerkingen?!
Laura en Céline, woensdag een belangrijke dag voor jullie... Succes alvast. Nancy, hopelijk word je snel ongesteld en kan je eraan beginnen, IUI, toch wel spannend kan ik me voorstellen... Avda, hoe is het meid? Ik heb nu nog een weekje verlof en dan moet ik nog 6 weken werken en begint mijn zwangerschapsverlof, dat is dan eind september en 6 weken voor de uitgerekende datum. Ben wel enorm moe de laatste weken, ik hoop dat me dat op mijn werk niet teveel parten gaat spelen, maar we zien wel...
Ben weer terug van vakantie hoor dames. Wat is er veel geschreven. Ik kruip zo even achter de laptop. Om even op iedereen uitgebreid te reageren.
Welkom pcosje ! herkenbaar je gevoel. Zo heb ik ook bijna 11 maanden gelopen. clomid dat niet aansloeg. Leo behandeling waar ik naar 8 weken nog geen resultaat van had gezien. En bij 9 weken toch een eiblaasje had. De allereerste eisprong in een jaar. Daarna in januari over op puregon en pregnyl. En de ronde waar ik niks van verwachten en eigenlijk een rondje rust wilde opeens zwanger raakte ! in een korte cyclus van 31 dagen. Helaas kwamen we bij 15 weken erachter dat De echo niet goed was en de blaas vergroot was. Waardoor ik met 17.5 week ben bevallen van ons zoontje omdat hij niet levensvat baar zou zijn. De niertjes waren helemaal aangetast. Daarna mocht ik even niet zwanger worden tot alle onderzoek uitslagen van de chromosomen binnen waren en werd ik ineens keurig binnen de 6 weken ongesteld. Toen weer 1 ronde puregon en pregnyl en werd ik helaas ongesteld ( wel een mooie cyclus van 27 dagen). Nu dacht ik een rondje stil te liggen vanwege 3 weken vakantie ziekenhuis. Vond ik opeens een positief streepje tussen mij ovulatietestjes op dag 16. En nu ben ik ineens heel onverwachts zwanger zonder zh.. Hopelijk een positief verhaal voor jou. Hoe moeilijk ook volhouden er komt een dag dat ook jullie een positieve test in handen hebben. Dit klinkt heel makkelijk vanuit mij nu ik zwanger ben. Maar ik geloof er in het is alleen een zoektocht naar die juiste behandeling die bij je lichaam past. Af en toe mag je best boos en verdrietig zijn, dat hoort erbij. En het is ook heel oneerlijk verdeeld hoeveel de ene er voor moet doormaken en hoe makkelijk een ander zwanger raakt. Mij troost vond ik alleen wel na Sem... dat ik in ieder geval zwanger kan worden, en het misschien alleen wat meer tijd nodig heeft.
Nancy spannend je stapt bijna de nieuwe ronde in zie ik nu. Hopelijk nu geen overstimulatie maar een eerlijke kans voor jou. Naar 2 jaar word het wel eens tijd voor positief nieuws om weer moed te krijgen om door te gaan, en hopelijk is alleen deze ronde er voor nodig! Succes en sterkte alvast. Laura spannend overmorgen de afspraak. Komt dichtbij ! Celine alweer een meting gehad? Hier ik heb 2september me eerste echo ben dan 7 weken en een paar dagen. Erg spannend, en klinkt ver weg. We vertellen het onze ouders broers en zussen al deze week. Aangezien hun denken dat we anders deze week weer in de mmm zouden stappen. Weer spannend! Hopelijk mag deze ronde wel alles goed gaanm
Hoi meiden, Vanmorgen had ik de FM. Na twee dagen stiekem 150e spuiten i.p.v. 75e, heeft helaas niet mogen baten. Geen groei. Geen enkel eitje boven de 6. Wordt hier zo gek van. Kan er gewoon niet tegen. Het liefste wil ik gewoon ook even niks meer. Maar ik weet dat ik dat toch niet kan. Mijn wens voor een zwangerschap en een kindje is nog groter! Moet nu twee weken wachten of er een menstruatie uit zich zelf komt. Zo niet, dan weer aan de provera. Maar ik weet toch al dat er geen menstruatie uit zich zelf komt. Dat komt er nooit. Dus ik wil komende week al bellen voor een afspraak bij de gyn. Dan kan ik meteen beginnen en in mijn vakantie weer beginnen met spuiten. Maar ik wil graag een gesprek met de gynaecoloog. Ik wil wel eens weten hoe zij tegen mijn cyclus en hele gebeuren aan kijkt. Hoe schat zij mijn kansen in, en wat kan ik nog allemaal En hoe zit het met IVF? Wat zouden dan mijn kansen zijn? Zit nu op het werk en zit te vechten tegen mijn tranen. Ik werk in een apotheek en tegenover mij zit de afdeling Fertiliteit. Die hebben vandaag al 3 telefoontjes gehad van vrouwen die zwanger zijn en dus de vervolgleveringen willen stop zetten. Voor hun natuurlijk hartstikke fijn, maar ik kan wel janken.. Lieve meiden, ik ga ook even de komende weken proberen wat rust te pakken. Dus als jullie mij wat minder zien reageren weten jullie waarom. Ik gun het jullie allemaal zo ontzettend erg!! Dikke dikke knuffel!!
Wat een lieve reacties allemaal, en het doet me Zo goed dat er dames zwanger zijn 123aap bedankt voor je fijne bericht! Ik heb vanochtend toch gebeld en heb bloed laten afnemen vanmiddag en krijg morgen de uitslag. Of ik wel of geen eitje heb gehad en wat eventueel die ene positieve test te betekenen had. Ik wil liefst eigenlijk beginnen met clomid weer....vind 35 dagen zo lang. Wat is jullie ervaring met clomid na de Leo behandeling? Zijn er toevallig mensen in Tilburg onder behandeling? Groetjes
Pcosje mijn ervaring met clomid was de eerste keer goed na de leo. Ik had na 3 maand nog geen cyclus dus ben ik weer begonnen met clomid. Mijn gynaecoloog vertelde dat ik meteen met 100 Mg zou beginnen. Na de eerste ronde bloed geprikt op progesteron, daaruit bleek dat ik een eisprong had. En na 3 rondes was ik zwanger. Het kan dus wel. Nu bij de poging voor de 2e is mijn lichaam weer resistent voor clomid, dus nu injecties puregon. Avda wat verschrikkelijk balen zeg! Lijkt me idd verstandig om even een gesprek te hebben met de gynaecoloog, en vooral voor je eigen gevoel. Je voelt je zo verslagen! Zet hem op meis! Ik moet nog even wachten tot woensdag. Het spuiten gaat goed. Nog maar 1 zichtbare blauwe plek Hebben jullie ook de ervaring met puregon dat je gevoelige borsten hebt?
Pcosje, na de leo heb ik 4 maanden af moeten wachten of mijn lichaam het zelf ging doen, maar helaas. Daarna drie rondes Clomid 50 mg geslikt. Eerste ronde twee eitjes, daarna allebei de keren 1 eitje. Wel ging mijn cyclusduur al heel snel achteruit en heb toen een ronde 100mg moeten slikken. Toen weer twee eitjes, maar nog steeds een te lange cyclus. Ze wilde ophogen naar 150mg, maar dat wilde ik niet. Ik heb van de clomid erg veel last van bijwerkingen (weet niet waar ik heen moet met mezelf en erg depri), dus mocht over op de Gonal F. Ook omdat mijn gevoel bij de clomid niet echt goed was.. mijn bms bleef altijd erg dun. Al met al reageerde ik wel na de leo!! Wat dat betreft ben ik er wel erg enthousiast over, als ik nou ook zwanger word.. Hoe was de uitslag van je bloed?! Avda, wat vervelend om te horen meis .. Wel erg gewaagd om zelf de dosis stiekem te verdubbelen, helaas heeft dat niet geholpen. Het lijkt me inderdaad ook erg verstandig om een gesprek met je gynaecoloog aan te vragen, je moet weten waar je aan toe bent. Het is zwaar al die teleurstellingen iedere keer.. weet precies hoe je je voelt.. Ik kan nu wel zeggen dat je hoop moet proberen te houden, maar zo makkelijk is het niet. Sterkte meis, begrijp volkomen dat je je even terugtrekt. Celine en Laura, hoe is jullie FM gegaan vandaag?! Dolce, nog een paar weekjes maar, heerlijk verlof! Wel balen dat je zo moe bent, hopelijk hou je het een beetje vol de laatste weken. Denk wel om jezelf en de kleine hè! Wat niet gaat, dat gaat niet..! Aapje, 2 september de eerste echo, spannend meis! Merk je al iets van kwaaltjes?! (Misschien nog te vroeg, maar sommige hoor je al over kwaaltjes) Morgen me laatste Duphaston dan gaat het weer allemaal beginnen! Vannacht terug gekomen van vakantie, dus ik ben er klaar voor!
Vanmorgen positief getest met een digitale test! M'n nod is pas as zondag, dus het is nog erg pril. Vandaag was er op de echo alleen te zien dat m'n bms dikker is. Over 5 weken ga ik voor de volgende echo.
Wauw Laura, wat goed!! Gefeliciteerd alvast!! Is nog wel vroeg inderdaad, maar ik ben alvast heel erg blij voor je en duim dat alles goed gaat!
Wauw laura een voorzichtige gefeliciteerd!!!! Wat goed! Wat gaaf!! En dat op de clomid. Vanmiddag FM gehad. Links 4 eitjes waarvan de grootste 8mm en rechts 3 eitjes waarvan de grootste 7mm. BMS weet ik zo niet meer. Sperma van mijn man was nog steeds goed gelukkig. Doorgaan met 75IE puregon en vrijdag weer echo. Is dit goed? Ik heb geen idee? Of ga ik op overstimulatie af? Of is dit altijd zo in het begin?
Laura, wat een geweldig nieuws!! Ik duim dat alles mooi zijn weg gaat voor je! Proficiat! Nancy, spannend voor jou meid. Heel heel veel succes! Céline, voor overstimulatie moet je nog niet direct vrezen volgens mij. Mij werd altijd gezegd dat ze spreken van een dominant follikel vanaf het moment dat het 10 mm is. Dus er is nog groeimarge en als je vrijdag weeral terug moet volgen ze het toch goed op!! Op naar een goed eitje meid!! Aapje, hoe gaar het?
Celine, je hoeft je inderdaad nog geen zorgen te maken. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat bij de 12 tot 14 mm het eitje zeker door gaat zetten.. De kans is groot dat er nog een aantal zullen slinken. Nou hoopte ik dat ook de vorige keer, maar helaas.. Voor nu zou ik je maar nog niet zo druk maken.
Vanmorgen weer een FM gehad. Op rechts was er niks gegroeid. Nu op links 1 van 12mm en 1 van 10-11mm. Zondag weer naar het ziekenhuis voor FM. Hopen dat ik dan ovitrelle mag plaatsen, of zal dat nog te vroeg zijn?
Celine, wat super fijn!! Gemiddeld groeien ze 2 mm per dag. Zondag ovitrelle is dan wel aan de vroege kant. Waarschijnlijk maandagavond of dinsdagavond pas. Spannend!!!
Vanochtend weer FM gehad. En er is er nog 1 van 18mm! Jeej! Dus mocht direct de ovitrelle zetten en vanavond en morgen avond klussen. Erg blij dat ik niet meer hoef te spuiten, heb toch best nogal wat blauwe plekken. En daarna op het wacht bankje...
Wauw Celine, goed nieuws! Wat is hij hard gegroeid zeg! Fijn dat je vanavond de ovitrelle al mag spuiten. Dan worden het spannende weken voor je! Ik duim alvast!
Sorry dames Ik stop met schrijven! Iedereen succes met zwanger worden en zwanger zijn. zojuist een beginnende miskraam. En wil even overal afstand van doen. Vind het zwanger worden niet meer zo leuk als ik ooit hoopte. Vind het zwaar en emotioneel. Als ik ooit goed nieuws heb zal ik het zeker komen vertellen Liefs aap