Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Oh lieve Aapje, hoe vreselijk :(... Ik begrijp je reactie voor 100%.
    Ik wil je nog heel veel sterkte wensen en wens je in de nabije toekomst een gezond baby'tje toe. De tegenslagen waar jij nu mee te maken krijgt zijn te zwaar en emotioneel, dit is iets dat iemand ooit zou moeten meemaken...

Dikke knuffel meid...

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje Aapje, wat verschrikkelijk.. ik heb er geen woorden voor :(
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het ooit goed mag komen en jullie een gezond kindje mogen krijgen. Ik begrijp volkomen dat je even afstand wilt nemen. Denk om jezelf, dikke knuffel x

3. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach nee aapje, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte! En ik hoop dat het ooit wel mag lukken! Dikke knuffel

4. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

123aap wat verdrietig , heel veel sterkte toegewenst!!

Sorry dames ik was even weg paar dagen. Spannende tijden voor sommige lees ik. Succes allemaal en duimen.

Ik heb een eisprong gehad volgens m'n bloedtest maar blijkt dat mijn cyclus alweer 41 dagen is geworden :( totaal verkeerd geklust.....dus 29-8 gesprek met de arts. Ik wil eigenlijk echt door naar IUI maar weet niet zo goed hoe ik m'n arts aan boord ga krijgen. :( Ik ben nu in oktober 2 jaar bezig en wil nu het gevoel dat we meer actie gaan ondernemen. Dit gekwakkel begint nu echt te irriteren en dat thuis om de dag klussen worden we inmiddels ook niet meer gelukkig.

Zijn er dames ervaren al met IUI?

5. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcosje, wat vervelend zeg.. schiet niet op zo. Ik ga deze ronde starten met IUI. Ik ben gisterenavond ongesteld geworden, dus mag vandaag als CD 1 rekenen. Voor mij gaat het dus nu beginnen, spannend! Kan je dus nog niet vertellen hoe mijn ervaringen zijn ;). Ik zou het gewoon voorleggen aan je gynaecoloog, nee heb je, ja kun je krijgen! Ik heb het ook zelf aangegeven en dat was voor haar een teken dat ik er ook klaar voor ben.

6. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Ik heb vandaag denk ik ook weer CD1 maar zit er aan te denken om zelf clomid te gaan slikken van 3 t/m dag 7. Of is dat echt het allerstomste wat ik kan doen? Ik weet dat het misschien naief is maar heb dan het idee dat er misschien sneller een eitje zal ontwikkelen. En als ik maar 50MG kan het toch niet overgestimuleerd worden?

Ik ben benieuwd naar jou ervaring met IUI. Ik ga eerst nog op vakantie in september voor 16 dagen en wil daarna hopelijk door naar IUI , als ik dat dus mag van mijn dokter :(

Wat denken jullie van clomid 50MG zonder echo's?

7. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt me niet zo verstandig om dat zonder overleg met je gynaecoloog te gaan doen.. Ik zou het iig niet aandurven. Ik denk ook niet dat het echt mee zal werken in je verdere behandelingen als je arts erachter mocht komen dat je dat zonder overleg hebt gedaan.

Ik heb nu zelf meegemaakt wat een klein beetje teveel hormoon teweeg kan brengen.. Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen hadden kunnen zijn als we dat niet hadden geweten en gewoon waren gaan klussen. Ik zou het echt niet doen meis.. om te beginnen zou ik een afspraak inplannen met je arts en het eens goed te hebben over het verdere proces.

Ik moet donderdag voor de uitgangsecho en dan vrijdag weer starten met de Gonal! Vind het wel weer erg spannend :)

8. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura, hoe is het bij jou?! Test je nog steeds positief?!

9. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Nancy, hoelang was jou cyclus met clomid na de Leo? En welke dosis nam jij? Heb woensdag een belafspraak met m'n arts :) hopelijk mag ik starten met clomid. Zit op cyclus dag 42:x

Spannend hoor weer een nieuw begin van iets...

10. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb even me agenda erbij moeten pakken :p
    Januari Clomid 50mg - 32 dagen
    Februari Clomid 50mg - 34 dagen
    Maart Clomid 50mg - 38 dagen
    April Clomid 100mg - 36 dagen
    Mei Gonal F 100ie - 33 dagen
    Juni/juli Gonal F 125ie - geen menstruatie (overstimulatie)

Na de LEO heb ik zonder de hormonen geen eisprong gehad.

11. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura ik ben ook heel benieuwd!

Pcosje ik zou ook niet aanraden om buiten de gynaecoloog om clomid te gaan slikken. Kunt misschien wel maar de poli bellen om te vragen of het mag zodat ze dat kunnen overleggen en jij vast kunt beginnen.

Nancy, spannend hè meis! Wanneer moet je je 1e spuit zetten?

Ik zit nu officieel op het wacht bankje. Wanneer zal ik kunnen testen na de ovitrelle? Mijn gynaecoloog zei over een week of 2. Maar de verpleegkundige waarvan ik de prikles kreeg zei wachten tot de 32e dag? Ik wacht liever iets langer dan dat ik een vals positieve uitslag krijg!

12. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dag meisjes,

Pcotje, ik zou toch ook niet op eigen houtje beginnen Clomid slikken hoor. Zonder follikelmetingen weet je dan toch nog niet veel, en bovendien weet je nooit hoe je lijf zal reageren. Ik kreeg bvb. met Clomid wel telkens een rijp eitje maar dat sprong niet en werd een grote cyste :(. Waarom vraag je het niet gewoon even na?

Nancy, spannend voor je! Je eerste IUI! Duim, duim, duim hier!!!

Laura, hoe gaat het???

Celine, ik heb Pregnyl altijd gespoten, geen Ovitrelle, maar komt wel op hetzelfde neer denk ik, toch?
    Ik weet dat ik 9 dagen na de Pregnyl al negatief testte, dus toen was het eruit zeg maar.
    Op 11 dagen na de Pregnyl en dus 9DPO was de test nog negatief. 2 dagen later, 11 DPO had ik de eerste licht negatieve test in handen en wist dus toen dat dat alleszins niet meer van de Pregnyl kon zijn.
    Als maatstaf bij ons in het ziekenhuis werd 14 dagen na je eisprong als NOD aangehouden. Dus eigenlijk moet je tellen 16 dagen na je Ovitrelle.
    Eerder testen kan dus wel, zoals ik gedaan heb :), om te kijken of de Ovitrelle uit je lichaam is.

13. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Celine, zoals Dolce zegt is het inderdaad verstandig om met 16 dagen na de Ovitrelle pas te gaan testen. Uiteraard kan het wel iets eerder.

Ik heb donderdag de uitgangsecho en moet vrijdag weer starten met spuiten!

14. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank dames, dan kom ik als ik uit ga van afgelopen zondag +16 dagen op 2 september uit. Heel toevallig was dat de uitgerekende datum van onze dochter (is dan wel 4 september geboren). Moet goed komen dan toch ;)

15. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Oh die wachtweken zonder te kunnen testen, sluipen voorbij. Maar met een hoop afleiding schiet het wel altijd lekker op.

Ik heb inmiddels de dokter gesproken en mag beginnen met clomid idd, begin aanstaande vrijdag op cyclus dag 3 omdat mijn cyclus inmiddels al 45 dagen is. We hadden totaal mis gegokt en dus weer een kans voorbij laten gaan:x

Nou hopelijk gaat clomid wat doen, gingen jullie allemaal weer spuiten na de Leo?

16. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcosje dat is fijn. Nu heb je er weer een beetje controle over.
    Ik ben na de leo weer aan de clomid gegaan, direct 100mg. En de 3e ronde was ik toen zwanger.

17. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier na de LEO eerst menstruatie afgewacht, had eigen eisprong gehad. Daarna terug aan de Menopur. Zwanger in 2e gestimuleerde ronde, had toen twee eitjes...

Clomid was bij mij sowieso al geen optie meer omdat ik veel te dun bms ervan kreeg...

18. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcosje, wat fijn dat je mag starten met de clomid! Krijg je wel controles?! Goed dat je eerst overleg hebt gehad met je gynaecoloog ;)

Celine, 2 september dat duurt nog eventjes! Zenuwslopend hè, vooral de laatste week straks ;)

Ben wel erg benieuwd naar Laura :)

19. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Waarom eigenlijk meteen 100mg? Had je geen cyclus gekregen na de Leo behandeling? Ik start nu met 50 Mg, zou dat zijn omdat ik wel een eigen cyclus weer heb maar een hele lang?

Vraag me altijd af waar ze het verschil maken....

20. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Volgende week vrijdag eerste echo ja, hopelijk doet de clomid zijn werk. Ga 12 september naar Miami dus hopelijk hebben we voor die tijd een kansje aangezien m'n wederhelft thuis blijft.

Deel Deze Pagina