Leo behandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 123aap123, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had idd geen cyclus gekregen na de leo. En volgens gynaecoloog zou 50mg dan dus ook niks doen.

2. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

OK, thanks voor je antwoord.

Nu snap ik waarom ik 50mg moet nemen ;)

3. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag opnieuw getest. Zwanger 3+ gaf hij aan.

4. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engelse test

Attached Files:

5. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Laura!!!!! :) wauw spannend zeg! Ik duim voor je dat alles goed gaat!! Super fijn om weer een positief resultaat te horen! :)

Ik moest vandaag voor de uitgangsecho en deze was goed! Geen gekke dingen na de overstimulatie gelukkig :)
    Morgen starten met Gonal en volgende week vrijdag de eerste FM. Heb ook wat meer uitleg gehad over IUI, maar was niet zo heel erg spannend allemaal. Nu eerst wachten op een eitje (het liefste twee of drie). ;)

6. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Gefeliciteerd Laura met je zwangerschap!!!

Hey ik heb volgende week vrijdag ook mijn eerste echo weer. Spannend!

7. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    We lopen echt tegelijk op! Ik zit dan op dag 12 :) .. meestal is er bij mij dan nog niks te zien. Ze zei wel dat ik misschien wat sneller of feller kan reageren nu vanwege de overstimulatie van de vorige keer. Wachten het maar weer af ;)

Heb jij altijd last van bijwerkingen?! Ik vond Clomid altijd echt verschrikkelijk. . voelde me altijd zo depri :(
    Van Gonal heb ik gelukkig weinig last, alleen zware hoofdpijn. Na twee dagen prikken heb ik daar alweer behoorlijk wat last van.

8. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Ik zit dan op dag 10. Mijn cyclus doet het dus wel op zichzelf na de Leo behandeling alleen is hij vrij lang...vandaar de clomid.

Ik weet eigenlijk nooit zo goed of ik daadwerkelijk last heb tot ik een kort lontje heb en dan denk , zou dit de clomid zijn?
    Maar ik denk wel dat clomid mij iets gevoeliger maakt plus denk ik dat ik altijd wat aankom. Maar hoop op een wat kortere cyclus zodat ik voor mijn vertrek (12-9) nog een mooi eitje heb en dus een kansje. Hoe komt het dat jij IUI krijgt? Ik vroeg daar eerst ook om toen zei mij dokter dat er niks mis is met het zaad van mijn vriend en dus IUI niets zou verschillen....maar eigenlijk ook door maar IUI.

9. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hoi lieve meiden!
    Long time no see
    Hoe is het hier met iedereen? Proficiat Laura!
    Heb even een weekje rustig aan gedaan. Niet dat dat heel goed lukte, of een succes was.. Maar heb het geprobeerd.
    Heb jullie advies ten harte genomen en heb afgelopen maandag een afspraak gehad bij mijn gyneacoloog. Had zelf al naar een ander ziekenhuis gebeld, maar zonder verwijzing kwam ik er niet tussen.
    Dus afspraak gehad bij mijn eigen gyn. Heeeeel fijn gesprek gehad. Eerst mijn 'gal' gespuugd over alles. Op heel veel punten gaf ze me ook gelijk. Hun hadden een té afwachtende houding.
    Ik mocht mijn dossier inzien en daar stond ook in dat ze me sowieso wilde doorverwijzen voor IVF. Heb dus de verwijzing in de pocket. Nadeel is dat er in dat andere ziekenhuis een wachttijd is van 6 tot 8 weken. Tot die tijd kan ik wel in mijn eigen ziekenhuis nog verder proberen. Ben dus nu weer met de provera begonnen. Verwacht eind volgende week mijn menstruatie. Dan begin ik weer met menopur 75e. Ook hebben ze gezegd dat ze nu sneller willen gaan ophogen..
    Al met al redelijk positief vond ik zelf. Ben ook erg blij dat ik door mag/kan met ivf. Op een of andere manier heb ik daar een goed gevoel bij..
    Schrok wel van de percentage van succes dat zij mij gaf (28%). Maar goed... Positive thinking!!
    Dikke knuf voor iedereen!

10. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura super gefeliciteerd! Heel mooi.

Nancy en Pcosje heel veel succes komende week.

Avda dit is fijn nieuws. En wat fijn dat je gynaecoloog mee werkt met je. Ik hoop dat het nu allemaal wat rustiger voor je voelt.

Hier in de wacht weken, wat duren die lang zeg. Constant aan het voelen of ik een innesteling voel oid, belachelijk natuurlijk. Maar goed we wachten maar gewoon door.

11. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Laura, nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er maar van! Heb je al een afspraak voor een 1e echo?

Nancy en Pcosje, jullie lopen ongeveer gelijk. Ik duim voor jullie beiden op een goed eitje :).

Céline, nog even geduld meid tot 02/09, weekje wachten nog :)...

Avda, fijn dat je er terug bent! En wat goed dat je een gesprek bent aangegaan met je arts. Ik snap heel goed dat je blij bent om over te gaan op IVF. Dat van die 28% kans, waar baseert zij zich dan op als ik vragen mag? Ben even niet meer gaan terugkijken, maar het zaad van je man was toch oké als ik me niet vergis hè? En als ze bij jou erin slagen eitjes te doen groeien, dan vraag ik me af waar die 28% vandaan komt?

Met het volgen van jullie verhalen krijg ik echt het gevoel dat hier in België het hele traject van vruchtbaarheidsbehandelingen toch gestructureerder verloopt. Ik heb zo het gevoel dat het initiatief in Nederland (of bij jullie toch alleszins) toch grotendeels van de patiënt zelf moet komen. Vind dat wel frustrerend. Heb in jullie plaats vaak mijn kas opgevreten (om het op zijn Vlaams te zeggen :)). Ook zo die ingesteldheid die jullie artsen lijken te hebben van "LEO gehad, jullie "werken normaal" en probeer nu maar zwanger te worden" :(... Intussen zijn er dan weer heel wat maanden over gegaan en ik vraag me echt af wat nu nog overblijft van de LEO...
    Ja, ik ben misschien wat kritisch, maar kan me daar in jullie plaats wel best boos in maken ja ;)'..

12. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcosje, het zaad van mijn man kwam de tweede keer zo slecht uit de test dat ze zeiden dat ik nooit zwanger zou kunnen worden op deze manier.. na 1,5 jaar behandelingen. En dat terwijl zijn zaad in 2012 prima was. Hij is opnieuw getest en blijkbaar heeft het aan de koorts gelegen die hij 1,5 maand voor de vorige test heeft gehad. De laatste test was zijn zaad goed, maar wel onder gemiddeld. In principe voldoende om op deze manier zwanger te worden. Maar omdat ik nu al aardig wat kansen heb gehad (in totaal over 2 jaar 7 kansen, waarvan 3x twee eitjes) duurt het te lang en willen we niet zo verder sukkelen. Vandaar nu IUI, net dat extra stapje. Misschien is de weg er naartoe niet goed.. wie zal het zeggen! :) IUI doen ze maximaal 6 keer, daarna zullen we worden ingeschreven voor IVF.

Avda, wat goed meis! Super dat je een gesprek hebt aangevraagd bij je gynaecoloog en je ze even goed hebt gezegd wat je dwars zit! :) Wat zal dit een opluchting voor je zijn. En de inschrijving voor ivf heb je maar mooi in the pocket ;). Op zich valt de wachttijd nog mee, hier is het 4 maanden tot een jaar! De 28% heb ik inderdaad ook vaker gehoord, hier in het VUmc schijnt het 40% te zijn. Ik schrok daar toen ook best wel van.. maar je hoort toch echt heel veel positieve verhalen! Collega van mij is uit 1 poging nu zwanger van haar tweede kindje! Het komt vast wel goed meis, hoop blijven houden ;)

Dolce, wat jij zegt klopt denk ik wel een beetje. Ze zijn hier nogal voorzichtig met de vervolgstappen en lijken een beetje af te tasten hoe ver de patiënt bereid is te gaan. Lijkt wel of ze bang zijn dat we het niet aankunnen ofzo.. Was met mij toen ook, ze vroeg eerst hoe ik er nu zelf tegenaan keek. Pas toen ik zei dat ik doorwilde met IUI, gaf ze aan blij te zijn dat te horen, omdat dat aangeeft dat ik er klaar voor ben :( Het is inderdaad wel een beetje vreemd, maar ik denk ook wel dat het voor veel vrouwen "te veel" is allemaal. Je moet iig flink voor jezelf opkomen hier ;)

Celine, ohh erg hè die wachtweken.. Je maakt jezelf altijd zo gek! Je denkt van alles te voelen :p vooral die laatste week, killing! Ik duim voor je!!

Hier nu 3 dagen geprikt en weer barstende hoofdpijn :( rot Gonal. Maarja hoort er allemaal bij en nemen we maar voor lief :p

13. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

Sep 18, 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dolce, ik heb dinsdag 16 september een afspraak bij de gyn. Hopelijk zien we dan het hartje kloppen.
    Ik ben nu op vakantie. Daarom reageer ik nu alleen even met een kort berichtje. Allemaal veel succes dames!

14. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Omdat ik ook op vakantie ben, even een kort berichtje. Wilde namelijk even reageren over die 28% slagingskans.
    Dat wist ik zelf namelijk ook niet. Maar het gemiddelde van slagingskans bij ivf is die 28%. Ongeacht kwaliteit zaad en eitjes. Hoorde van een meid in een ander groepje waar ik hier ook mee schrijf dat je bij een 'gewone' cyclus 'maar' 15% kans op een bevruchting hebt. Dus dan klinkt die 28% wel weer heel fijn.
    We zullen gewoon hoop moeten blijven houden en erin geloven dat wij allemaal ooit ook een mooi wondertje krijgen!!
    Liefs vanuit zuid Duitsland!

15. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Nou gisteravond mijn collega die vertelde dat ze 12 weken zwanger is en als klapper vanochtend mijn zus die vertelde dat ze een eeneiige tweeling gaat krijgen.....en die was van de eerste ook al meteen zwanger. Ik heb m'n clomid kuurtje achter de rug en ben zo verdrietig en depressief dat ik zelf met dit lekkere weer niet kan lachen:(

Waarom zijn wij de ongelukkige met PCOS ? Waarom is de natuur zo oneerlijk bezig somS? En weet nu zeker dat clomid je gemoedstoestand benadeeld want heb me in maanden niet zo ellendig gevoeld :(

Sorry maar wilde even mijn ei kwijt ......

16. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcosje.. :( ik denk dat wij allemaal precies weten hoe je je voelt :( het is zo oneerlijk allemaal... en dan twee waarbij het zomaar lijkt te lukken, is echt een klap in je gezicht. Het is zwaar meis, ik kan er niks anders van maken. Wij PCO'tjes moeten een hele lange adem hebben.. maar als het eenmaal gelukt is straks denk ik dat wij veel meer beseffen hoe bijzonder het is en er misschien wel veel meer van weten te genieten! Het moet echt een keertje goed komen, ze kunnen zoveel! Koppie op meis, laat dit je er niet onderdoor krijgen! Op naar vrijdag! Knuffel x

17. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Thanks Nancy erg lief ! En ga morgen weer mijn schouders eronder zetten en inderdaad op naar vrijdag :) ik ben heel benieuwd !

18. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff nou ik heb vandaag me dip-dag gehad :( .. Het wilde gewoon echt niet, kon echt ieder moment ik tranen uitbarsten. Ben zelfs één keer naar de wc gegaan om mezelf weer bij elkaar te moeten rapen.
    Collega van mij is nu 15 weken zwanger met behulp van ivf. We deelden echt alles, iedere dag hadden we het erover, maar sinds ik terug ben van vakantie lijkt het wel alsof ze de gesprekken over de zwangerschap met mij aan het vermijden is.. Ze zei zelf altijd (toen ze ook nog in het proces zat) dat ze het altijd zo zwaar vond als anderen om haar heen zwanger zijn, ik denk dat ze bang is dat het voor mij te confronterend is.. Is het ook, maar dit is helemaal pijnlijk. Mensen die je gaan vermijden.. :( ik kan me daar echt zo kwaad om maken. Ik denk ook dat dat besef even de druppel was vandaag.

Morgen weer een nieuwe dag met hopelijk een eitje :)

Pcosje, gaat het bij jou weer een beetje?!

Celine, hoe gaat het?! Wanneer wil je een testje gaan wagen?!

19. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcosje ik kan het me helemaalbegrijpen. Heb het ook al een aantal keren gehad.

Lieve Nancy dit is niet leuk. En wat balen dat je collega nu ineens zo afstandig gaat doen.
    Morgen hopen op een paar mooie eitjes, dan voel je je vast beter ;)

Hier vandaag de schrik te pakken. Ging vanochtend naar de wc, sinds gister avond verlies ik al veel slijm/vocht, vanochtend kleurde het bruinig, en nu nog steeds. Ik vrees dat er een menstruatie aan komt, al vind ik het wel vroeg. Ik zit nu op dag 11 na de ovitrelle. Stiekem hoop ik nog op innestelings bloeding, maar ik vrees het ergste. Herkent iemand dit?

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahh nee, ik hoop dat het vals alarm is.. 2 keren terug heb ik precies hetzelfde gehad, ook op dag 11 al. Ik spoot toen ook Ovitrelle :( ik hoopte toen ook op een instelling, maar helaas.

Share This Page