Avda, bij mij weten aantal het wel op het werk. Uiteraard mijn leidinggevende, welke erg meeleeft en me erg vrij laat! Verder zien ze me soms komen en gaan.. maar degene die het niet weten vragen eigenlijk nooit iets zullen zo wel hun vermoedens hebben Spannend voor jou nu! twee weekjes afwachten! Wel fijn dat je het zo lekker druk hebt op je werk! Zo kom je de wachtweken tenminste een beetje door Even een vraagje, heeft één van jullie hier ook last van met spuiten? Ik heb de ene keer een hele goeie spuit, zonder grote luchtbellen, maar soms ook (net zoals nu) eentje waarbij er elke ochtend een grote luchtbel inzit .. Ik tik deze altijd netjes omhoog en dan stel ik de spuit in op 25ie en spuit ik de bel eruit. Als ik hem daarna op zijn kop hou, is de bel er ook uit. Maar de volgende ochtend zit ie er gewoon weer :x .. Irriteer me er onwijs erg aan haha, zonde! Vraag me af of daar een foefje voor is
Blijkbaar komt een ovulatiebloeding voor bij een gering aantal vrouwen. Ik zit altijd bepij de lage procenten dus ik verschiet er niet van. Gisteren mijn 2e werkdag. Ik ben al jankend naar huis gegaan. Ik ben zorgkundige in de thuiszorg dus ik maak me ook telkens weer zorgen ivm werk. Mijn ziektepercentage is dit jaar al 25%. Enkel door afspraken en controles bij de dokters. Maar gezondheid gaat voor. Zolang er iemand op je werk is dat begrip toont moet je je niet teveel zorgen maken. Maar ik snap je gevoelens wel. De pijn was dus enkel aan rechterkant. De zware steken gingen van mijn onderbuik naar onderrug en bovenbeen. Echt allemaal aan 1 kant. Ik kon niet zonder zware pijnstillers. Nu vandaag is dat weer weg en is het nog een lichte lage rugpijn. Ik weet echt niet met wat mijn lichaam bezig is! :-s Ja ik was denk iets net te voorbarig. Een vriendin van me heeft ook 2 maanden last gehad en helemaal geen nood aan hrt 'klussen'. Terwijl ik na een weekje terug (dacht ik) de oude was en een libido had van hier tot Tokio. Dit is ondertussen wel weer verdwenen het is echt apart te lezen hoeveel elke vrouw verschilt erin. Mag ik jullie vragen welke behandelingen jullie aan het doen zijn en hoelzng? En vanaf wanneer de operatie. Vermits ik hier nog niet lang ben is het wat ingewikkeld. Zo krijg ik een beetje een overzicht. :-D Ik wens jullie allessinds alle geluk en succes van de wereld.
Welkom Sarah, jij hebt ook al een lang verleden zo te zien. Je kunt in mijn handtekening zien welke behandeling ik al heb gehad. Nancy ik kijk om heel eerlijk te zijn alleen de 1e keer naar de luchtbel, heb daarna eigenlijk nooit weer gekeken (beetje dom van mij misschien?) Hier nog geen bruinverlies, vorige keer was het op dag 24, maar nu heb ik 1 dag later de pregnyl gezet dus ook dag later evt bruinverlies, en vandaag is dag 25... ben vandaag wel 100x naar toilet geweest maar nog niks te bespeuren. Ik hoop zo dat het lukt deze ronde..
Hey Celine! We zijn allebei in dezelfde maand gestopt met de pil . In mijn medisch dossier stond al langer dat ik pcos had maar ze wouden dzt nog niet zeggen op me 17e. Ik ging er wel uitgroeien.. Had ik het sneller geweten kon ik ook sneleer de juiste stappen nemen bij een kinderwens. Dit kwam al redelijk vroeg. Zo rond mijn 21e. De dokters hebben me heel lang aan het lijntje gehouden. Nu 4 jaar na de pilstop heb ik nog nooit een eisprong gehad. De follikels waren op zn grootst 12mm. Een week na de LEO een spontane eisprong. Nog 10 dagen en ik weet meer. Spannend allemaal! Na de LEO ben je dus zwanger geworden dmv Clomid ondanks je ervoor geen reactie had?! Wat leuk! Hopelijk kan je snel een 2e wondertje verwelkomen! Ik duim allessinds!
Sarah, ook mijn hele behandeling staat beschreven in mijn handtekening In juli 2012 gestopt met de pil. Er kwam maar geen menstruatie.. In oktober 2012 kreeg ik erge pijn in mijn onderbuik en ben toen meteen door mijn huisarts doorwezen naar de gynaecoloog. Hier kwamen ze erachter dat ik PCO heb. In november 2012 direct gestart met Clomid. Ik reageerde op 50mg niet.. Op 100 mg heb ik de eerste keer gereageerd, daarna niet meer. Ook 150 mg gebeurde niks. Toen drie rondes puregon geprobeerd, reageerde uiteindelijk wel, maar heel erg traag. Vandaar vorig jaar augustus de Leo ondergaan. Na de Leo heeft mijn lichaam zelf niks meer gedaan.. Uiteindelijk januari dit jaar weer gestart met Clomid. Reageerde goed, maar ging al snel achteruit en uiteindelijk wilden ze me weer op de 150mg zetten. Ik heb nogal erge last van bijwerkingen van Clomid (erg depressief), dus heb hier niet aan hoeven beginnen en mocht Gonal F spuiten . Ging erg goed, maar mijn cyclus duurt altijd erg lang. Hierdoor hebben ze in juli de dosis opgehoogd, met overstimulatie als resultaat.. dus nu zit ik weer op de 100ie en inmiddels ook IUI. Vorige ronde was de eerste keer. We gaan dit nu nog max. 5 keer proberen en anders word ik ingeschreven voor ivf. Niet echt een positief verhaal na de Leo.. maar iig wel al meerdere eisprongen gehad! Hopelijk lukt het bij jou sneller! Doe je wel rustig aan, wel een beetje om jezelf denken hoor! Wauw ik moest er echt niet aan denken zo vlak na de Leo! Dus er bestaat al een kans zou wel erg mooi zijn als het meteen raak is Ik duim! Celine, ik kijk eigenlijk iedere keer als ik prik, maar met de Puregon spuit had ik er volgens mij ook vaak maar 1 x een bel inzitten en daarna niks meer. Ik ga het vrijdag maar eens vragen in het ziekenhuis
Ik denk inderdaad dat ik net iets te hard van stapel ben gelopen. I'm a real mess now! . Zo grieperig en gewoon slecht in mijn vel. Heel vreemd. Wow Nancy, jij hebt anders ook al een hele weg afgelegd. Ik snap volledig de bijwerkingen van Clomid. Ik was die periode ook altijd depressief. Zo erg dat me familie me liever bij een psychologe ofzo zag . Ik ben benieuwd hoelang de dokters zouden wachten met me Clomid te geven als deze cyclus niet helpt. Het blijft maar door men achterhoofd spoken dat de LEO echt maar 6m maximum werkt. Maar bedankt voor de informatie. Je kan met je beste vrienden, je dierbare familie over het probleem praten maar er is toch niemand anders die het goed begrijpt tenzij je in dezelfde schuit zit! Bedankt! En hou moed he!
Aii dat klinkt niet best Sarah proberen om niet te hard van stapel te lopen..! Ging het vandaag al wat beter?! Weten ze op je werk wat er speelt?! Voor mij inderdaad ook al een lange weg, maar we blijven volhouden! Ik dacht ook dat het effect maar zo een zes maanden zou zijn, maar toch heb ik er nu al langer resultaat van. Hopelijk ondernemen ze bij jou wel sneller actie, mocht je geen eisprong uit jezelf krijgen. Clomid is inderdaad erg vervelend.. is voor mij de reden geweest om toch naar een psycholoog te gaan. Ik vond het echt een behoorlijke stap, je voelt je "gek", maar dat slaat natuurlijk nergens op. Heb er tot nu toe wel baat bij gehad (ga één keer per maand ongeveer). Mocht het zover komen, is het zeker wel aan te raden hoor. Al is het alleen maar om handvaten te krijgen om jezelf uit die dippen te trekken. Celine, nog geen tekenen?! Ik heb morgen FM, hopelijk zijn de cysten weg
dames sorry heb het zo druk met werken. En vind het al snel druk haha om dit bij te houden. nancy hoop dat de cystes mooi weg zijn weer! en een mooie meting zodat je weer in je kansen zit . We schelen 2 daagjss in de cyclus. hopelijk samen de spannende wachtweken in sarah wat snel. 10 dagen na je leo een ei! Super fijn. En hoop dat jullie goed je best hebben gedaan. Nog 1.5 week wachten. Vind die laatste week altijd zoooo langzaam gaan. celine hoe is is het nu met jou laura hoe gaat het ? niet veel last van kwaaltjes ? Lekker aan het genieten ? ik heb goed nieuws afgelopen woensdag een gesprek gehad bij fertiliteitarts! En bij mij lijkt de leo mij cyclus te hebben hersteld. Er zit alweer een mooi eitje van 17 mm en op dag 10. Ga nu testen tot de eisprong met ovu testjes. bijzonder maar waar. Na sem heb ik cyclussen. gehad van 40 - 27 - 30 en 28 dagen. En nu weer 1 van 27 a 28 dagen. We mogen 6 maanden zelf proberen onze kansen liggen nu gelijk aan mensen met altijd al een normale cyclus. dus even geen zh bezoeken meer. Maar hopelijk snel voor een leuker zh bezoek. dat we allemaal maar zwanger mogen afsluiten dit jaar!
Dag meiden, Ben ook weer eventjes maar passief aanwezig geweest, maar zoals ik eerder al zei: ik volg wel alles op de voet en kijk zo uit naar positief nieuws van en bij jullie. Er blijven in geloven, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan! Nancy, hopelijk goed nieuws vandaag op je FM en zijn de cystes verdwenen? Avda, goed dat de drukte op je werk je helpt om niet te hard bezig te zijn met het wachten, dan draait de tijd sneller! Aapje, dat is goed nieuws meid. Dan nu maar jullie kansen benutten. Het wegvallen van de stress van de ziekenhuisbezoekjes kan misschien wel héél bevorderlijk werken . Céline, hoe is het meid??? Ben wel benieuwd! Pcosje hoe gaat het bij jou nog? Sarah, welkom hier! Ook als Belgische je weg gevonden naar dit forum zoals ik destijds . Ik lees wel wat herkenbare dingen terug in jouw verhaal. Bij mij werd ook vooropgesteld dat ik binnen de 6 weken na de LEO ongesteld moest worden of dat ik anders terug moest gaan om de menstruatie op te wekken. Bij mij was ook vooraf met de arts overeengekomen dat ik sowieso terug aan de Menopur zou gaan, ook als ik wel een cyclus uit mezelf zou krijgen. En zo gezegd, zo gedaan. Want een 2 weken na de LEO voelde ik een eisprong om exact 2 weken daarna ongesteld te worden. Ik had dus een cyclus uit mezelf gehad en vrij vlot ook. Toch gestart met Menopur en in de 2e met Menopur gestimuleerde cyclus geraakte ik zwanger. Mijn dokter vertelde ook dat het effect van de LEO niet blijvend zou zijn, hij sprak zelfs al van een afname van het resultaat na 3 maanden! Ik zat daar ook wel mee in mijn hoofd en weet nog dat ik toen ook al 1001 vragen had voor de gynae van "wat als het na 3 maanden dan nog niet gelukt is, wordt het dan IUI?" enz enz... Maar het feit dat hij toch, ondanks dat mijn lichaam wel "werkte" na de LEO wilde ondersteunen met hormonen gaf me toch een zekere rust, een gevoel van "elke maand wordt optimaal benut"... Waar ben jij in behandeling?
Hier minder goed nieuws. Er is weer bruinverlies, dus zal morgen wel doorbreken. Shit, nou ja 3x is scheepsrecht, was ook bij onze dochter na 3 rondes zwanger, dus we houden moet! Nancy hoe ging het vandaag bij jou?
Sorry, ben echt heel erg druk geweest Celine, nee dat is echt balen heeft het al echt doorgezet? Je klinkt wel erg positief, goed zo meis! Die instelling is belangrijk! Aapje, wat een goed nieuws zeg! Je hoort het heel vaak hè, dat de boel zich herstelt na een zwangerschap fijn zeg! Nu goed temperaturen en aan de klus! Ik duim voor jullie! Even geen ziekenhuisbezoeken zullen je wel goed doen denk ik Dolce, ik vind het erg leuk dat je nog steeds mee blijft schrijven hoe is het met jou?! Hou je het nog een beetje vol?! De laatste weekjes zijn in zicht, spannend!! Gisteren de FM gehad, de cysten zaten er nog, maar waren wel al gehalveerd. Ik baalde enorm op die stoel, maar ze zei dat het er goed uitzag. Wel gaf ze aan dat me cyclus eigenlijk pas begint als de cysten echt weg zijn, omdat de rest nu nog geen kans krijgt. Slijmvlies was wel al 5.7mm, dat is voor mij al heel wat op dag 10! Hopelijk blijft het zo en heb ik niet ineens hetzelfde als de vorige ronde Ik heb nog even gevraagd van de luchtbel, maar daar moest ik me niet druk om maken. Als je hem in je buik prikt, gaat de bel omhoog en dus de andere kant op Verder heb ik de laatste drie rondes twee dagen na de eisprong last van een vaginale schimmelinfectie (getsie dat klinkt zo vies). Ik heb hier vroeger heel erg last van gehad.. Jeuk, brandend en echt pijn daar beneden. Huisarts gaf toen aan dat het chronisch was (komt door hormoonschommelingen). Ik heb er toen ook erg veel last van gehad, maar de laatste paar jaar helemaal niet meer. Tot de laatste drie rondes... De eerste twee keer dacht ik " kan gebeuren", maar nu ik het deze ronde weer had vond ik het toch wel vreemd. Heb het gezegd gisteren, maar volgens haar kan dat verder geen kwaad, fieuuuw! Ze ging het nog wel even bespreken met de arts. Moet wel zeggen dat ik er gisteren weer helemaal doorheen zat.. Wilde eigenlijk alleen maar huilen.. Was echt klaar met alles en iedereen. Hopelijk gaat dat gevoel een beetje weg Woensdag weer FM!
Hoi meiden!! Ook ik een hele drukke week gehad... Hoe is het hier met iedereen? @nancy, wat fijn dat de cystes al gehlaveerd waren! Hoop dat ze gauw helemaal weg zijn en dat de ronde snel voor de "echt" kan beginnen. Wat de luchtbel betreft, geloof niet dat toen ik gonal spoot, daar ooit op gelet heb :-/ heb het nu wel met de menopur, maar dan kan je gemakkelijk hem eruit halen.. Hoe heb je het gedaan met de psycholoog? Laatste afspraak gehad, of blijf je toch onder behandeling? Hopelijk heb je vandaag een fijne dag? Nog iets leuks op de planning staan dit weekend? @celine, ongie al helemaal doorgebroken? Goed dat je positief blijft!! Dikke knuf! @dolce, leuk dat je ons blijft volgen. Hopelijk volgen wij jou allemaal heeeeeel snel op @sarah, hoe gaat ie met jou? @aapje, super dat je nu een cyclus van jezelf hebt!! Is denk ik ook de druk misschien wat van de ketel omdat je ook die ziekenhuis bezoekjes niet meer hebt.. Dat vind ik altijd erg stressig en gewoon k*t. Hier gaat alles verder goed. Eerste week verassend snel om gegaan. Zal wel door de drukte op mijn werk komen. Heb nu wel sinds 2a3 dagen steeds wat steekjes, opgeblazen gevoel, nog steeds die verekkte gevoelige tepels, en gisteren ook even een vlaag van misselijkheid.. Allemaal "kwaaltjes" die mij toch wat hoop geven. Maar ik weet natuulijk ook wel dat mijn lichaam een kei er in is om mij voor de bek te houden! Wil ook eigenlijk proberen om sowieso niet voor het komend weekend te testen. Liefste maandag of dinsdag daarop. Heb komend weekend wel een girls night out. Had maar al heel snel aangeboden om te bobben... Haha wil toch zeker niks risceren... Fijn weekend allemaal!
Hey girls, ik Ben ook Weer actief en terug in het land! Lekker genoten dus Ben ff helemaal relax ☺️ Zit nu op dag 6 van de volgende ronde dus eigenlijk niks spannends. Ga op dag 14 een fm Doen en Daarna niet meer. Krijg nu eens per maand een meting Zodat ik niet die rot ovulatietesten Hoeft te Doen. Hopelijk gaat het goed met Jullie! Xx
Sinds week 6 van de zwangerschap kreeg ik last van een vieze smaak in m'n mond. Ben niet echt misselijk geweest. Vieze smaak heb ik nu nog, maar wel minder. Twee weken geleden merkte ik dat m'n borsten groter werden. Sommige momenten waren ze heel gevoelig en hard. Ook dat is nu minder. Verder gaat het goed. Gemiddeld 3 keer per nacht naar het toilet. Ha ha 8 oktober heb ik de echo van de combinatietest.
Avda, de psycholoog leek het toch wel erg verstandig om, zolang ik nog niet zwanger ben, in ieder geval één keer per maand te komen. Ik hou me altijd heel stoer en groot voor de hele wereld, maar als ik dan met hem in gesprek ben breek ik ook vaak .. Dus naja, zet nog maar even door Dit weekend wel lekker druk, gisteren naar de theatervoorstelling War Horse geweest in Carré Amsterdam. Vandaag een vriendin geholpen met verhuizen en morgen lekker shoppen gaat vandaag alweer wat beter dan gisteren Jij lekker op stap, doe je goed! Lekker genieten en een slimme zet om te zeggen dat je bobt! Zekerheid voor alles! Pcosje, dat is wel fijn één FM! Hopelijk zit er dan een mooi groot ei! Laura, 8 oktober al de volgende echo, dat schiet op! Wat fijn dat je niet zo last hebt van misselijkheid! Hopelijk blijft dat zo
Avda Fijn dat de eerste week snel om is gevlogen. EN van zulke kwaaltjes krijg je zeker hoop, ik hoop met je mee hoor. ZOu leuk zijn als hier weer een nieuwe zwangere word aangekondigd. Echt super spannend, Ik vind de 2de week altijd t langst duren. hihi Nancy Voel je je inmiddels wat beter ? Dipdagje weer over? Het is ook allemaal een shitt tijd als het zo lang duurd. De wens voor een wondertje is soms echt niet leuk meer. Maar we blijven elkaar hier steunen er komt een dag dat ook wij een kindje in de armen mogensluiten. Extra gewenst Na alles wat we er voor moeten doen. Echt rot die schimmelinfectie. Heb ik ook last van gehad bij elke keel onsteking of antibiotica. En kan ook best zeer doen he! Woensdag weer je FM zie ik. Kan niet snel genoeg gaan. Laura Fijn dat het meevalt met de kwaaltjes. En een spannende echo in het vooruitzicht. Maar ook weer leuk lekker van je kleintje genieten op de echo. Dan is het al flink gegroeit. Willen jullie het geslacht straks weten? Pco Wel lekker maar 1 bezoekje aan t zh tussendoor. Dan weet je iig hoe en wat je in je cyclus zit. Bij ons in het zh word je echt gecontroleerd vanwege overstimulatie. Dolshe hoe is het bij jou , lekker aan het aftellen. Begint nu echt te korte! Met ovulatietestjes gisteren me eisprong gevonden vandaag was hij alweer lichter. We hebben alle tijd genomen om de kans te benutten. De rest hebben we niet in de hand dus hopelijk weten ze ekkaar te vinden Ik heb me nod nu op me uitgerekende datum , heel appart. Ik zou 11 of 12 oktober zijn uitgerekend En nu is me nod 12 oktober.
Aapje, doet inderdaad altijd erg veel pijn.. Word er altijd zo chagrijnig van, je weet gewoon niet meer hoe je moet zitten Vrouwen zitten maar raar in elkaar! De dip is nog steeds aanwezig.. Is alweer een tijdje geleden dat ik er zo doorheen zat. Het is ook alles bij elkaar hoor. Op me werk zijn nu heel veel veranderingen gaande, waardoor ik eigenlijk het liefst opzoek ga naar een andere baan.. maarja met een vast contract in deze situatie is dat niet de beste zet dus dan loop je weer tegen het feit aan dat de hele mmm je tegenwerkt. Kan alleen maar hopen dat het snel gaat lukken! Wat spannend voor jullie nu! Wel bijzonder dat je NOD precies op je uitgerekende datum valt zou heel bijzonder zijn als het nu raak is! Het is je zo gegund! Nu het wachtbankje op.. Zenuwslopend! Jammer dat we niet gelijk oplopen. Gaat voor mij nog wel even duren voordat de eisprong is. Hoop aanstaand weekend! Houd je weer je temperatuur bij?! Ik deze ronde nu ook voor het eerst
nancy oh dat is helemaal balen. Het niet naar je zin hebben op je werk. je moet er zoveel uur doorbrengen. Maar je zit idd nu t beste op die plek met alle ziekenhuis bezoeken. Pfff dan mag je wel even een flinke dip hebben als het zo opkropt. Duim ook.dat je aankomend weekend je eisprong zult hebben. Ik hou nu voor het eerst geen temperatuur bij . Ik laat de boel gewoon op zijn beloop. Het zou bijzonder zijn. maar ik durf er niet echt hard op te hopen. We wachten het rustig af Balen celina ! rot duivels
Nancy ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik had het ook voor de 1e zwangerschap, ben daarna 23 uur gaan werken (ipv 36) en dan word het allemaal wat beter van, bij mij dan. Aap, wat een speciale dag, hopen op een mooie dag! Avda hoe gaat het bij jou? Pcosje wel handig zo 1x een echo, ik kreeg met clomid helemaal geen echo's. Hier vandaag weer uitgangsecho gehad. Alles weer ok dus vanavond weer eerste spuit gezet. Moest vanmiddag eerst naar chiropractor, daar te horen gekregen dat ik wel heel dramatisch vast zit, dus komende 5 weken elke week er naartoe, kan er ook nog wel bij..