Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Nancy:
    Hebben jullie dat ook ?
    Dat de mannen zo relax en positief blijven en zijn. De mijne vond het
    Wel erg tegenvallen dat het dit keer niet meteen raak was. Maar heeft nu
    de volle vertrouwen in het spuiten. Terwijl ik dat helemaal niet heb, omdat
    hiervoor nogal eens tegenslagen zijn geweest. Ben ik nu wat voorzichtiger.
    Het is zeker fijn ja dat er een heleboel mogelijk is tegenwoordig.
    Spannend, clomid gaf mij ook mega veel bijwerkingen. Depri hele erge migraine
    misselijk opvliegers.. enz. Ik merk nu nog helemaal niks van bijwerkingen.
    Als in mij cyclus 50 niet aanslaat gaan ze al ophogen in deze cyclus.

dolce
    Ohke dat weer op de eerste dag. Lijkt me ook wel fijn, ik vroeg me idd af
    tegen me vriend zo van waarom eigenlijk op dag 3 ? groeit het bij een normale
    cyclus dan ook vanaf dag 3? Maar als het bij jullie dag 1 is , weet ik het niet haha.
    We hebben tegelijk een echo. Ben alleen pas op dag 7 morgen dus verwacht nog
    niet heel veel groei. Maar ze willen het voorzichtig aanpakken omdat het de eerste
    ronde is en ze goed willen zoeken naar de juiste dosis.
    Spuiten gaat goed, echt geen last van ook niet met prikken. Je voelt alleen
    De vloeistof een beetje prikkelen in je buik daarna.
    Mensen met 28 dagen? Die hebben op dag 14 een eisprong, dus die hebben dan/
    al op dag 12 ofzo een ei van min 15 f 16 ?
    Ben echt zo benieuwd hoe het nu zal gaan met spuiten, of ik een ei ga krijgen
    en me cyclussen eindelijk korter gaan worden.
    heb jij 1 ronde gespoten? Met de menopur?

2. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Ohja ondanks dat ik gevolgd word met echos heb ik toch mij temp kaartje opnieuw doorgestart want ik kon er de vorige cyclus toch mn ei eruit halen. En het moment dat mij ms eraan zat te komen.

3. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    123aap, ja dat is bij ons ook zo hoor.. mijn man is onwijs positief en heeft zoiets van, 'er zijn wel meer mensen waar het niet vanzelf bij gaat, komt wel goed'. Ons lichaam laat ons in de steek en werkt niet zoals het zou moeten werken.. We slikken/spuiten hormonen die er voor zorgen dat je totaal jezelf niet bent, het is voor de mannen een stuk makkelijker praten!
    Mijn oom kan ook geen kinderen krijgen en het probleem ligt dus bij hem, mijn tante was er ook altijd heel erg nuttig onder. Komt dus echt denk ik omdat het niet hun eigen lichaam is.

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben voor een bloedname en echo geweest. Op de echo was nog helemaal niets te zien. Heb nu dus 7 dagen 1 ampul Menopur gespoten en zit op dag 9 van mijn cyclus.
    Ben wel wat teleurgesteld :(. Zou er normaal al niet een follikel te zien moeten zijn? Hoeveel dagen voor je eisprong begint zo'n follikel te groeien?

Wat ik me ook afvraag: heb nu die LEO laten doen; zouden er dan op de echo geen "zuivere" eierstokken te zien moeten zijn? Nu zag ik daar nog allemaal kleine blaasjes? Of is dat normaal?

Ik probeer positief te blijven maar ik zit er toch mee in mijn maag...

5. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Nancy
    Wat je zegt idd. Hun lichaam werkt gewoon en dat van ons niet. Dus wij hebben echt dat gevoel van in de steek gelaten te worden. Heb mij vriend ook een paar keer gezegd dat ik me ook niet altijd gesteunt voel op die manier.
    Bijv toen die fout gemaakt is in december.. en er toch een eiblaasjes zit... dan hoort hij alleen dat stukje en niet dat de cyclus al weer 8.5 week was en er een grote fout is gemaakt. Je bent dan toch onder het mes gegaan maar toch is de operatie niet geslaagd. En dat vind ik dan zonde van al die wachttijd. En natuurlijk blijven we positief.. ook ik. Maar soms is het best lastig en verdrietig. wel denk ik dat het goed is dat 1 van de 2 heel positief blijft om dr ander mee te sleuren. Maar iets meer steun zou fijn zijn... zeker met alles wat we moeten slikken en spuiten en 2 tot 3 x in de week na het zh in spanning of het wel of niet is aangeslagen.

dshe
    Bij mij zitten er in de eierstokken ook nog wel veel kleintjes. Maar wel een heel stuk minder dan voorheen. Ze halen ze blijkbaar nooit allemaal weg zodat het niet helemaal in de war raakt. Vandaag had ik ook een echo en er was ook nog heel weinig te zien. 2 iets groter en me bms was al 5 mm dat zag er allemaal goed uit. Zat op dag 7 was wel erg aan de vroege kant ook zei. Mar dede liever vaker een controle dan te weinig zeker omdat het de eerste keer is
    Maar meid bij ons in het zh zeggen ze dat de meedte gemiddeld 7 tot 14 dagen spuiten voor ze echt groei zien. Dus koppie op. En hopelijk volgende week groei te zien.
    Ik moet dinsdag weer terug. En jij?

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja 123aap123, ik weet dat het nog vroeg is, maar toch...
    Heb nu moeten ophogen naar 1,5 ampule en moet maandag weer op bloedname... We zullen er maar in blijven geloven zeker.

Bedankt voor je bemoedigende woordjes meid :)...

Ik duim voor ons allemaal dat het vroeg of laat mag lukken!!

7. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    123aap:
    Het is heel apart om jouw verhaal zo te lezen, dat je je af en toe niet genoeg gesteund voelt door je partner. Zoals jij het beschrijft, voel ik het precies zo. Ik kan er soms ook erg boos om worden op hem.. Dan zit ik niet lekker in me vel en reageer het dan op hem af. In plaats van dat hij me dan even vastpakt, krijg ik om me oren dat ik niet zo lelijk moet doen. Hij weet dan half niet hoe ik me voel, het is ook niet goed te beschrijven af en toe. Het is voor de mannen ook niet makkelijk.. Vooral met de clomid ben ik niet te genieten. Maar wat je zegt, als je het allebei niet positief inziet, gaat het helemaal niet werken.
    Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je boos bent geworden vanwege die grote fout in het ziekenhuis. Dat hij dan alleen het positieve er uithaalt is voor jou heel pijnlijk, dat doet echt wel wat met je.. Al die tijd hoop, blijkt er niks gezeten te hebben. Het is erg verdrietig, maar mannen snappen vaak niet zo goed wat er in een vrouw omgaat.. :(

Dolce:
    Wat een teleurstelling.. maar volgens mij is dat wel aan de vroege kant hoor. Met de clomid is er normaal gesproken rond dag 11 wat groei te zien. Toen ik puregon spoot had ik ook heel laat pas groei, dag 17 was er pas iets te zien, sprong pas rond dag 21. Er is dus nog hoop! Nou reageerde ik altijd heel erg traag, vandaar ik ook de leo moest..

Mijn eierstokken zagen er ook niet zuiver uit, was ik best verbaast over woensdag. Wel kon ik zien dat het iets minder was dan voorheen. De gynaecologe gaf ook aan dat het pco syndroom altijd zichtbaar zal blijven, daar kom je niet vanaf. De stimulatie moet nu alleen beter gaan. Daar vertrouwen we dan maar op!

Probeer vertrouwen te houden meis!

8. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Dolce:
    Waarom moet je steeds voor bloedcontrole. Dat heb ik eigenlijk helemaal niet.
    Ik hoef alleen naar het zh voor fm. Moet nu komende dinsdag nog na het zh en dan vrijdag
    weer en als het dan niet snel genoeg groeit , of niet meer groeit. Gaan ze ophogen van 50ie
    naar 75ie. Gewoon nog in deze cyclus.
    Ze gaan maximaal door tot 35 dagen zeiden ze afgelopen vrijdag. Dat is meer als de helft
    korter als hiervoor mij cyclussen haha..
    En bij jou?

Ik duim ook voor ons allemaal !

nancy:
    Ja voor mannen is het allemaal anders onze hormonen gieren door ons lijf, en dat worden ze
    nog even sterker aan gestoken door de hormonen die we erbij moeten nemen. En dan ook nog
    eens dat het lichaam niet werkt zo als het hoort… Mannen zijn over het algemeen wat luchtiger
    en hebben heel snel dat alles wel goed komt. Makkelijk soms om zo te denken kon ik af en toe
    ok maar zon knopje omzetten. Maar merk nu wel dat hij het ook steeds grager wil. Hij kan eigenlik
    na al deze maanden ook niet meer wachten. Hij vond het nu toch ook wel erg lang duren. Ik zei
    nu voel je eindelijk een beetje wat ik voel. Wat je zegt over de clomid ik was ook echt niet te genieten
    had alle bijwerkingen die je maar kon hebben en me humeur was verre van vrolijk hah !

pco is een blijver idd. Alleen moeten de medicaties nu beter aanslaan. Nou fingers crossed. Het blijft
    spannend elke keer die wachttijd… eerst of er iets groeit.. en wanneer. En dan of het raak is.
    Zwanger worden is best nog wel zwaar.
    En dan mensen met een natuurlijke cyclus die al klagen naar 2 , 3 maanden dat het zo lang duurd
    die kan ik soms wel eens een volle laag geven ! Haha…. Die hebben een eisprong… en hebben elke
    maand een echte kans. Maar die verdiepen zich denk ik niet in hoe het ook kan zijn…
    Maarja kan je ze ook niet altijd kwalijk nemen. Bij mij om me heen is iedereen snel zwanger… en
    ook allemaal natuurlijk. Dus soms best moeilijk… soms denk ik waarom ik niet ??

maar zo als Julie zeggen we blijven positief, er zijn gelukkig gnoeg mogelijkheden en hulpmiddelen.
    Het is alleen even zoeken naar welke behandeling en dosis bij je lichaam past.

9. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Net een echo gehad weer en JAAA WELL !
    Ik heb groei.. dag 11... aan de linkse kant een eitje van 9 en aan de rechtse kant een eitje van 12 !! En nu maar hopen dat ze door groeien want ze moeten zoiezo 14 zijn om door te groeien. Spannend. Moet nog door spuiten en dan donderdag weer op controle.

10. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Wat leuk voor je aapje :)!!!
    Normaal zal toch wel minstens eentje doorgroeien hè! Ik duim voor je...

Ik moet morgen terug voor echo.
    In de bloednames volgen ze bij mij de stijging van het oestradiol op, en op basis daarvan wordt dan bepaald of ik op echo moet.

Ik durf bijna niet hopen op iets morgen. Ik zit maar naar vanalle "tekens" te zoeken, maar vind niet echt iets. Zo ben ik op zoek naar veranderingen in mijn afscheiding, maar merk niet echt iets. Wel vochtiger (sorry voor de details :)) dan vorige week maar toch....
    Merk jij daar iets van??

Morgen zal ik op dag 13 zitten, dus het zal toch mogen tijd gaan worden... :(

11. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw wat goed zeg 123aap! Duimen dat ze doorzetten!
    Ik moet morgenochtend voor een echo en zit dan ook op dag 11. Durf niks te hopen, maar vind het erg spannend!

Dolce ik ga duimen voor je!

12. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net uit het ziekenhuis en het is aan het rommelen!! Heb er eentje van 9 en eentje van 8. Nu hopen dat ze doorgroeien. Vrijdagmiddag mag ik weer voor de echo. Slijmvlies was wel heel erg dun, 2.9.

Zegt allemaal nog helemaal niks, maar ik ben al blij dat het een beetje rommelt en iets van reactie geeft. :)

13. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ben voormiddag ook voor echo geweest, en ik heb een mooi groot follikel zitten in mijn linkereierstok. Baarmoederslijmvlies was ook goed. Nu vanavond Pregnyl zetten en dan maar goed "ons best doen". Eisprong zal dus voor vrijdag ergens zijn.
    Ik ben erg opgelucht, vooral omdat ik dus gestimuleerd geraak met de Menopur.
    Vanaf zondag moet ik nu ook nog 3x/dag Utrogestan vaginaal opsteken. Is minder leuk, maar we zetten gewoon direct alles op alles!

Nancy, dun baarmoederslijmvlies had ik ook altijd met Clomid. Is een wel heel vervelende bijwerking :(, want is niet bevorderlijk voor een eventuele innesteling. Maar... je eitjes moeten natuurlijk nog doorgroeien dus je bms zal ook nog gaan groeien. Ik duim voor je!!!!
    Op welke dag van je cyclus zit jij nu?

123aap123, ook voor jou duim ik dat je morgen instructies zal krijgen voor de Pregnyl.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Sorry dat ik zo binnenval in dit topic. Ik lees altijd wel mee hier, heb nog nooit gereageerd maar nu heb ik een vraagje:
    Ovulatietestjes werken vaak niet bij PCO, maar weet iemand misschien toevallig of die wel betrouwbaar zijn als je een LEO hebt ondergaan? Aangezien de hormonale balans hersteld zou moeten zijn..

En verder wens ik jullie natuurlijk allemaal heel veel succes!

15. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dolce, wat een goed nieuws!! Dat wordt klussen de komende dagen :) super fijn dat de Menopur wel zijn werk doet! Hoe werkt Utrogestan?

Zeker een vervelende bijwerking van clomid, hier had ik voor de leo ook altijd al last van.. Met puregon had ik dit nooit. Snap ook nooit zo goed waarom de voorkeur in eerste instantie naar clomid uitgaat. Maar goed, we duimen maar weer :)
    Ik zit trouwens op dag 11 nu.

Tempusfugit: ik maakte nooit gebruik van de ovulatietesten, omdat ik altijd om de dag naar het ziekenhuis moest en altijd wel ongeveer wist wanneer mijn ovulatie plaats zou vinden.

16. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    @TempusFugit: ik heb op 3/12 een LEO gehad, op 18/12 heb ik een ovulatietest gedaan en die was positief, de dag erna denk ik mijn eisprong gehad te hebben. En net 14 dagen later ben ik toen ongesteld geworden, dus ik vermoed dat het toch geklopt heeft.
    Deze cyclus ben ik opgevolgd geworden in het ziekenhuis adhv bloednames en echo, dus heb geen ovulatietesten meer gedaan.
    Ben jij dan na je LEO terug "gewoon" aan het proberen? zonder stimulatie?

@Nancy87: Ik weet ook niet waarom ze je niet direct terug aan de spuiten laten. Ik had met Clomid altijd een slecht bms, ze hebben mij daar dan ook nooit meer terug aan laten gaan.
    Tijdens mijn laatste cyclus Clomid hadden ze mij er ook Progynova bij gegeven, dat is iets dat het bms verdikt. Maar die cyclus was de Clomid ook niet meer aangeslaan.
    Utrogestan is progesteron, werkt bevorderlijk voor een eventuele innesteling.

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, mag hierna weer aan de Clomid +IUI, maar ze wachten nu eerst een maandje af om te kijken wat mijn lichaam zelf doet.

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval!

18. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Nancy:
    Wat goed! Jij ook al 2 eitjes, dat ze maar mooi samen doorgroeien ;). Dan heb je
    |iig dubbel kans toch!! En je slijmvlies, groeit nog wel mooi door denk ik. Want je
    eitjes moeten ook nog even.
    Mij slijmvlies was bij de clomid ook heel dik. En groeide wel gewoon door.
    Wat dolce zegt klopt wel veel mensen die clomid slikken blijft t slijmvlies dun
    maar volgens mij hebben ze daar ook weer middeltjes voor als het nodig is.
    Succes en ik hoop dat ze mooi door gaan groeien inc het sslijmvlies.

DOlse
    Wauw ook al goed nieuws, Wat een positieve berichten. Voor jou staan de klusdagen
    voor de deur. Veel plezier. en op naar een positieve zw test:)

tempusfugit
    Ovulatietestjes werkte bij mij wel naar de leo. Ik had eerst kruidvat nou dat zijn
    echt rot dingen en die vertellen je echt niks. Ja valse hoop.
    nu zwanger en kids afgelopen ronde en liep mooi op en weer mooi af. Ook mij
    temperatuur curce klopte. DIe ik bij brabbels heb.

19. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    update voor degene die mee lezen.
    Vandaag een mooi doorgegroeit eitje nog 2 dagen puregon spuiten en zondagavond pregnyl zetten. Dan zou ik een nod hebben op 4/2.
    Verder was de samenlevingstest perfect... gelukkig last van me schouders. Op naar de klusweek

Hoe is het met jullie?

20. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hallo 123aap123!

Had vandaag al een paar keer aan je gedacht!
    Goed nieuws allemaal! Nu gaat het snel gaan, en dan maar klussen :)!

Ik heb sinds gisterenavond en vandaag heel de dag het typische zeurende gevoel in mijn onderbuik gehad. Nu lijkt het me weg te zijn. Moet pijn eisprong geweest zijn.

Wij hebben 3 dagen goed geklust. Ik lees veel van mensen die om de dag klussen, maar anderen die ook de dag van de Pregnyl en de daaropvolgende dagen hun huiswerk doen. Dat brengt me eerlijk gezegd wel wat aan het twijfelen, in het kader van de zaadkwaliteit enzo :)...
    En mijn gynae heeft niet echt gezegd van hoe en wat, gewoon dat het de moment was.... Heeft jouw gynae daar concreet iets van gezegd?

Zo'n samenlevingstest hebben wij nog nooit gehad. Ik ga dat volgende cyclus wel eens vragen....

Deel Deze Pagina