Ahh Celine, dat moet een moeilijke beslissing zijn geweest. Lijkt me ontzettend moeilijk sterkte. IUI is goed gegaan! Stelt weinig voor eigenlijk Nu afwachten maar weer
Hoi dames, Hoe gaat het met jullie?! Hier weer erg heftig nieuws helaas .. Zaterdag heb ik onwijs veel pijn gehad en heb de hele dag op bed gelegen. Gisteren was het al iets minder, maar vooral zitten en plassen deed erg veel pijn. Vandaag wel gewoon naar me werk gegaan, maar het voelde niet goed. Heb het ziekenhuis gebeld en kon 's middags meteen komen voor een echo. Op de echo was te zien dat beide eierstokken bomvol zaten met grote eitjes van rond de 19 mm allemaal. Beide eierstokken waren twee keer zo groot als normaal, wat dus ook de pijn allemaal verklaard. Dit hadden ze nog nooit gezien en zou ook eigenlijk niet mogelijk kunnen zijn, aangezien ik woensdag de Ovitrelle heb gespoten. Ik dacht meteen dat deze ronde voorbij zou zijn, maar de kans op een zwangerschap is er nog steeds. Maar de vraag is dan van hoeveel? De kans bestaat nu dus dat er tijdens de eisprong van vrijdag toch meerder eitjes hebben gezeten en aangezien ik de IUI heb gehad...! Ze gaf aan dat er een kleine kans is op een meerdere meerling. Ze gaf aan dat ze een spiraaltje in kunnen brengen, zodat er nu geen innesteling kan optreden. Ze raadde dat alleen niet aan, omdat de kans heel klein is dat het er 3,4,5 etc.. kunnen zijn. Dus dat wil ik ook niet. Voor nu krijg ik dan ook niks voor de overstimulatie en moeten ze gewoon gaan springen, morgen of woensdag. De pijn zal dan ook nog erger gaan worden. Als ik ineens extreem veel pijn krijg moet ik direct bellen en naar het ziekenhuis. Aangezien de eierstokken zo groot en zwaar zijn bestaat de kans dat deze gaan kantelen. Wanneer dit het geval is moet er direct geopereerd worden, omdat ze dan af kunnen sterven. Dat zou dan een kijkoperatie betekenen, maar daar gaan we nu maar niet vanuit. Die kans is ook erg klein zei ze. Heftig allemaal .. Mijn man roept nu ook dat we moeten stoppen.. maar dat is wel het laatste wat ik wil.
Hi Nancy, Ik heb onlangs hetzelfde denk ik meegemaakt. Hier mijn verhaal in het kort; ik was bezig met gonal f en had 1 mooi eitje en mocht dus ovitrelle spuiten. Een paar dagen daarna begon de pijn ik bleef doorgaan omdat ik dacht misschien hoort dit erbij? Eerste keer dat ik die tweede spuit mocht zetten dus wist niet hoe of wat. Tot dat de pijn niet te houden was en ik terug ging voor de echo. Eierstokken zaten net als jou vol en waren vergroot. Eerst werd er gezegd dat het nieuwe eitjes waren, maar een paar dagen later had ik weer een echo bij een ander en die zei dat de follikels zich hadden gevuld met vocht dit kon onmogelijk nieuwe rijpe eitjes zijn. Ik moest veel water drinken en rustig aan doen, geen seks meer niet sporten etc. ivm kantelgevaar van eierstokken. Als ik op de fiets over een heuveltje ging ging ik al kapot van de pijn. Uiteindelijk blijk ik dus heel heftig gereageerd te hebben op ovitrelle vandaar dat ik daar niet mee verder mocht en nu eerst een leo operatie heb gehad. Was dit voor jou ook de eerste keer ovitrelle? Ik hoop dat je je snel beter voelt. Ik had ook een noodnummer gekregen maar gelukkig niet nodig gehad. Dikke knuffel
Klinkt inderdaad wel een beetje hetzelfde Voor mij is dit alleen niet de eerste keer Ovitrelle. Vorige keer met de eerste IUI heb ik dit ook moeten spuiten. De pijn is ook echt niet te doen.. ik heb ook een nood nummer gehad. Hopelijk is dat niet nodig. Volgens de arts zaten ze niet vol met vocht en waren het echt eitjes. Maar de kans dat ik vrijdag ook een eisprong heb gehad is erg groot ze zei. Nu maar rustig afwachten..
Ohh ja klinkt wel hetzelfde. Ik had ook echt veel pijn.. bij mij waren al die blaasjes die je met pco ziet zeg maar mee gaan doen en dat leken net nieuwe eitjes, maar waren dus follikels met vocht. In ieder geval ook alles vergroot enzo en was vreselijk soms gilde ik t echt uit vd pijn Dus weet beetje hoe je je moet voelen. Ik had wel een eisprong gehad. Sterkte in ieder geval
Ach jeetje Nancy, dit is echt niet leuk meer. En zal dit je pijn verklaren die je al aangaf voor de IUI? Hebben ze toen geen echo gemaakt trouwens? Ik hoop dat deze pijn niet voor niks is geweest en dat je over 2 weken hartstikke zwanger bent (of van 2)
Nee het is niet gebruikelijk om op de dag van de IUI een echo te maken aangezien de eisprong dan meestal al geweest is ivm de Ovitrelle. Dan zouden ze sowieso niks zien. Waarschijnlijk in dit geval wel... Slordigheidje of gewoon vette pech.. maar aan de reactie van de assistente te zien had ze dit echt nog nooit meegemaakt zo vlak na een IUI. We wachten rustig af en wie weet gebeurt er wel een klein wondertje!
Vanmiddag de echo afspraak gehad. Kreeg van het weekend al een brief dat mijn gynaecoloog ziek is en dat er een vervanger zou zijn. Nou ja het zei zo. Het was een oudere man. Hij kon niet bij mijn gegevens dus ik moest alles vertellen, van de injecties tot wanneer we gemeenschap hadden gehad (dit laatste vond ik erg vreemd). Toen de echo gemaakt, Nou het was een soort zoekplaatje. Ergens in het beeld was daar mijn baarmoeder met daarin een zakje en gelukkig een embryo. Het beeld werd niet vergroot en het was dan ook zoeken naar een hartje. Gelukkig zag je die uiteindelijk ook als een stipje op de echo. En gelukkig klopt hij. Normaal meten ze op de echo ook het kindje en daarmee word de uitgerekende datum bepaald. Dat deed hij ook niet. Ja en een afdrukje heb ik dus ook niet, nou ja met dat beeld was er toch niks te zien. Gelukkig over 2 weken weer een echo en zal ws mijn eigen gynaecoloog er weer zijn. Vind dit echt een beetje jammer. Mijn gevoel is jammer genoeg niet zo bevestigd, straks heeft hij een ader van mij als hart gezien. Ben natuurlijk wel blij dat er wat zit en dat er een kloppend hartje is!
Celine, wat een geweldig nieuws dat het hartje klopt! Maar wat raar zeg hoe de echo is gegaan.. Kan me voorstellen dat je niet gerust bent. Zoals je het uitlegt zou je bijna denken dat hij niet wist wat hij aan het doen was Maar ik zou er maar vanuit gaan dat het toch echt een hartje is geweest meis! Gelukkig heb je de volgende echo al over twee weekjes. Hopelijk geeft dat meer bevestiging en ben je dan wat meer gerustgesteld. Hier nog steeds pijn, vooral vanochtend heel erg.. Gelukkig neemt het af, dus ik heb het idee dat ze gesprongen zijn Hopelijk is de pijn snel weg! Weet nou eigenlijk ook niet zo goed wanneer ik nu een menstruatie kan verwachten.. Ik hou de datum van afgelopen vrijdag maar gewoon aan.. dus volgende week vrijdag de NOD. Hoe gaat het met de andere dames?! Ik ben ook er benieuwd naar Aapje en Avda
Nancy, ik geloof ook niet dat die man wist hoe de echo apparaat werkte.. Ben uiteraard heel blij dat er een hartje was. Wat vervelend van die pijn zeg, maar hopen dat het nu geweest is Hoe gaat het met de geopereerde dames? En ik sluit me aan bij Nancy hoe gaat het met aapje en avda?
Hoi lieve meiden, Ben inderdaad niet zo aanwezig geweest op het forum. Heb wat tijd nodig gehad. En hoe zeer ik het jullie allemaal gun, doet het gewoon pijn dat ik zelf zo stil sta.... Maar na 5 weken wachten heb ik EIN-DE-LIJK mijn afspraak gekregen voor ivf! Heeft wel me nog heel wat telefoontjes en geduld gekost.. Maar 30-12 heb ik de afspraak voor de intake. Weet niet hoe lamg het dan duurt voor ik uberhaubt kan beginnen met ivf. Maar het begin is er zal ik maar denken. En tot die tijd moet ik moetk maar wachten en me groot houden. En niet er aan denken dat weer er weer een kerst voorbij gaat zonder een kleine beeb.... Maar goed, mijn motte was positief blijven Celine, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat alles goed blijft gaat! Nancy, wat vervelend weer van de overstimulatie.. Maar laten we hopen dat het 'rustig' blijft en dat een ( of twee) worden bevrucht! Ik duim voor je. Neiuwe meiden, welkom ins ons groepje!! Hopelijk gaan de pijntjes gauw over. Ik weet het nog goed, en fijn was het niet. Maar alles voor een kleine beeb... Fijne avond allemaal
Avda, wa fijn dat er eindelijk een datum vaststaat voor het intakegesprek!! Heeft wel ontzettend lang geduurd zeg.. zo te horen ging dat ook niet helemaal vanzelf. Soms word je echt gek van die ziekenhuizen! Voor nu met een positieve instelling uitkijken naar het gesprek en proberen nu je koppie een beetje leeg te houden en te genieten van alle ander mooie dingen! Het is heel gek, deze ronde is natuurlijk weer erg zwaar en moeilijk, maar ik heb zo een positief gevoel bij ivf, dat ik echt helemaal uitkijk naar het gesprek einde van de maand! Stiekem hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is, maar daar ga ik totaal niet vanuit. We zitten straks weer gezellig in hetzelfde schuitje hopelijk handelen ze snel!
Wat een rust op het forum ... Geen bericht is vaak goed bericht hè Joyce en Barabara zijn jullie weer helemaal hersteld?! Inmiddels ook weer aan het werk geweest?! Celine, hoe gaat het met jou? Heb je de teleurstelling van de echo al een plekje kunnen geven? Heb je verder al last van kwaaltjes of valt het nog mee?! Dolce, al een tijdje niks gehoord! Hoe gaat het met de kleine man?! Volop aan het genieten?! Hier alles oké! Vanaf donderdag (einde van de dag) geen pijn meer gehad. Vrijdagmiddag wel een paar uurtjes stekerige pijn aan de rechterkant van me buik, maar daarna was dat ook ineens weer helemaal weg. Vind het toch wel erg spannend deze ronde
Avda zoals je zelf al zegt eindelijk. Laat het nu maar snel kerst worden. Nancy, gelukkig dat de pijn weg is. En ik hoop nog steeds op een super ronde nu! Na een nachtje geslapen te hebben en de echo van onze dochter van dezelfde tijd te hebben bekeken, en er net zo weinig op zie, ben ik er een stuk geruster op. Nu gewoon 2 weken wachten op de volgende echo. verder weinig kwaaltjes, zo af en toe misselijk maar dat is het dan ook wel.
Gelukkig ben je wat gerustgesteld! Wat fijn dat de kwaaltjes nog meevallen, al zal dat niet zo heel meer gaan duren waarschijnlijk Hier net wat bruine afscheiding in me inlegkruisje, dus denk dat het klaar is. Heb het al vaker op DPO 10 gehad.. en dat het na drie dagen doorzet. Grrr balen
@Nancy Oh nee hè. Hoop dat het niet is wat je denkt. Blijf duimen voor je. Fijn dat die enorme pijn in ieder geval weg is. Als ik het zo lees, heb je behoorlijk afgezien. Hou ons komende dagen op de hoogte. @Avda Fijn dat je eindelijk een datum hebt. Moeilijk om inderdaad altijd positief te blijven. Probeer lekker te genieten van de kerstdagen met familie en vrienden. 2015 wordt ons jaar . @Celine Raar verhaal van die echo. Gelukkig ben je wel wat gerust gesteld. Hopelijk bij de volgende echo meer geluk. Ik ben maandags geopereerd en de week erop op maandag weer gaan werken. Eerst twee halve dagen en daarna hele dagen. Het is me allemaal zo meegevallen. Nergens last meer van. Alleen de wond in mijn navel geneest niet lekker. Blijft steeds iets nattigs uitkomen en wordt steeds korstje. Bij het schoonmaken van mijn navel heb ik er alle 'smurrie' uitgehaald, maar had toen ook plots de hechting vast. Geen idee of dat nog erg is twee weken nadien. Kan niet goed zien of het een gaatje is nu. Doet verder niet pijn ofzo. Ik temperatuur nu dagelijks en doe ovulatietesten. Ik merk echter weinig aan mijn lichaam. Had wel een aantal dagen twee strepen op de test, maar de teststreep was wel steeds lichter dan de controlestreep. Zal dus wel niks geweest zijn. Sorry voor het lange verhaal.
Barbara ik denk dat 2 weken na de operatie de hegting er wel uit mag. En misschien gaf die dat nattigheid ook wel. Hopen dat het nu snel geneest. En natuurlijk hopen op een eigen cyclus nu!
Barbara, ik had de hechting ook op dag 9 in me handen volgens mij. Toen kwam er ook veel vocht uit, ging bijna van me stokkie haha. Maar na twee dagen was de nattigheid weg en voelde het ook stukken beter! Kan geen kwaad dus volgens mij