Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik had nogal last van huizenstress en wat problemen op het werk, maar zal proberen weer beetje bij te lezen. Wij hebben ons appartement verkocht dat is wel fijn!

Hoe is het verder met jullie? Ik nog niet ongesteld... zal de leo dan niets gedaan hebben? :( voel me erg verdrietig laatste dagen... blijft moeilijk als die wens zo groot is!

Liefs

2. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Nog mensen die nieuws hebben?

Joyce bij jou al iets gebeurt? Snap dat je t moeilijk hebt. Hoop zo voor je dat de leo iets voor je gaat doen. Ik vind die decemberdagen zelf nog moeilijker dan normaal. Iedereen lijkt feest te vieren met hun gezinnetje. Overal lijken babyfoto's op te duiken.

Hoop dat jullie toch lekker kunnen genieten van de feestdagen en dat we maar een goed jaar in mogen gaan.

Zoals ik al vertelde had ik twee weken geleden al iets van bruinverlies en wat bloedverlies. Is niet meer gestopt. Steeds niet gebeld. Vandaag ben ik wel echt ongesteld geworden. Iig t bloeden zette nu echt door. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt en wat me daarna te wachten staat. T begin lijkt er iig.

3. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joyce, wat goed dat jullie huis is verkocht! :) Nu opzoek naar iets anders of hebben jullie al iets?!
    Vervelend dat je lichaam nog niks doet.. ik vond dat ook zo zwaar na de Leo, dat stomme afwachten :( sterkte meis

Barbara, wat vreemd eigenlijk dat je zolang bruinverlies hebt gehad.. maar wel fijn dat het nu goed doorzet! Je lichaam doet iets! :) Nu wel spannend of je een normale eisprong gaat krijgen :) Ga je je temperatuur bijhouden straks?!

Hier geen nieuws aangezien ik nog steeds aan de pil zit.. Had vorige week wel nog een beetje gevoelige eierstokken, dus helemaal oke is het denk ik nog niet. Afwachten tot 16 januari, hopelijk is dan alles goed en mag ik weer stoppen met de pil!

Moet zeggen dat het nu wel goed gaat, nu ik er niet zo mee bezig ben. Vanmiddag kreeg een collega der cadeau (een mand vol leuke babyspulletjes), omdat ze met verlof gaat. Wauw dat was wel even slikken en moest echt doen alsof ik het leuk vond, maar ik kon wel janken... :( Wat blijft dat confronterend zeg.

Ik hoop dat jullie het een beetje los kunnen laten tijdens de feestdagen en even lekker kunnen genieten en het niet over baby's hoeven te hebben ;) Komende weken ben ik niet echt actief op het forum, want ik moet aan de klus in onze nieuwe woning :) Fijne feestdagen vast!

4. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die decembermaand en het feit dat er niets gebeurd valt zwaar. Ook gewoon het feit dat je in bijna 2 jaar misschien drie kansen hebt gehad... en nu is een goede vriendin van mij wel zwanger. Vind het echt wel leuk voor ze maar ik weet niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan. Toen ik het hoorde heb ik echt wat avonden zitten janken alleen op de bank al wil ik helemaal niet zo zijn! En word dan echt kwaad op mezelf. Moet er nog een beetje aan wennen iedereen is of zo of binnen half jaar a jaar zwanger en ik maar hopen en steeds teleurstellingen. We hebben ook zoveel aan ons hoofd niets lijkt vanzelf te gaan.

Bij jou lijkt het dus wel iets te doen barbara wat fijn! Benieuwd hoe het verder gaat. Ik heb geen controles gehad sinds de leo, mag pas 8 jan weer naar de gyn.

@nancy ja wel blij mee inderdaad, maar helaas wel met best veel verlies. Half feb. moeten we eruit maar hebben nog niets nieuws dat voelt ook heel vreemd hoor. Thnx komt wel goed uiteindelijk..

Zeker wel gek om weer aan de pil te zijn tijdelijk of valt dat mee? Jij hebt ook echt al een hele geschiedenis.. hoop dat je wel geluk hebt met ivf straks. Ik ga voor je duimen!
    Ja moeilijk he dat soort dingen.. succes met klussen in jullie nieuwe huis & alvast hele fijne dagen liefs x

5. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    IMG_469875518892816.jpeg

6. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden, een heel gelukkig en vruchtbaar 2015! Hopelijk mag 2015 ons allemaal een klein wondertje brengen! :)

Hoe gaat het met jullie?! Zijn er al vorderingen?!

Avda, hoe is je gesprek gegaan?!

7. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Beste wensen voor 2015!!! Dat 2015 maar ons jaar mag worden. Zat net nog postcodeloterij te kijken met al die miljoenen. Ik dacht werkelijk waar, leuk, maar daar raak je nog niet zwanger mee. Ik zou op dit moment liever zwanger raken ipv een miljoen winnen 😊.

Ik zit nu op dag 17. Heb werkelijk geen idee of ik een eisprong gehad heb. Wel een temperatuurdipje op dag 14, maar verder geen symptomen gehad. Wacht t gewoon af. Volgende ronde mag ik mee laten kijken met echo's of aan de clomid beginnen als ongesteldheid te lang op zich laat wachten.

Ja hoe gaat t met de rest?

8. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames, allemaal de beste wensen voor dit jaar! En mijn wens voor jullie is dat jullie allemaal zwanger mogen raken in 2015 (het liefst nog in het eerste kwartaal ;) )
    Hoe gaat het met iedereen hier? Zag dat er laatste tijd weinig word gemeld helaas. Ik lees altijd mee hoor!

Hier gaat het goed. Ben super misselijk al vanaf 7 weken, maar hopelijk komt daar nu snel verbetering in komen. 16 januari moet ik weer naar de gynaecoloog. Als dan alles goed is mag ik naar een "gewone" verloskundige.
    Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie verder gaat?

9. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Celine, wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent :( Je bent gelukkig al een eind op weg, dus hopelijk neemt het snel af! Spannend de 16e! Hopelijk mag je hierna naar de "gewone" verloskundige ;)

Het is inderdaad erg stil op het forum.. Iedereen is in afwachting.. ik heb ook weinig te melden. Inmiddels aan de derde strip van de pil bezig. De 16e het gesprek over het plan van aanpak. Tot die tijd gebeurt er bij mij weinig :p

Barbara, spannend! Misschien is die temperatuurdip wel een goed teken! Heb je wel geklust?! Wel fijn dat ze de volgende ronde meekijken :) En de clomid, mag je dat zelf bepalen?!

10. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hoi lieve meiden,

ben een hele tijd niet online geweest. Even wat rust geprobeerd te pakken... Niet dat dat heel goed gelukt is :)

Vorige week heb ik intake gehad voor IVF. Stelde weinig voor. Hun hebben veel verteld wat ik eigenlijk al weet.
    Hebben een hele tijd gesproken over de zwaarte van het IVF traject. Snap ik ook wel allemaal. Maar de afgelopen 3 jaar zijn ook zwaar geweest.. Denk dat we dus al een goede voorbereiding hebben gehad.
    Over twee weken krijgen we de uitslagen van ons bloedonderzoek, zaadonderzoek van manlief en het uitstrijkje van mij. Dit gaat gelukkig telefonisch. Bespaard ons de rit.
    En als dat allemaal in orde is komen wee op de wachtlijst van IVF. Helaas kan dat ook nog een 2 tot 4 maanden duren. Ben dus dadelijk al bijna 10 maanden aan het wachten op mijn eerste IVF poging..

Lees dat bij jullie allemaal het even rustig is. Iedereen is aan het wachten op de volgende stap.
    Ik wens jullie allemaal nog een heel fijn, gelukkig, gezond, liefdevol 2015 toe. Dat dit jaar onze wensen uit mogen komen!

Dikke knuffel allemaal

11. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ja iedereen is aan t wachten. Grrrrrr ik haat wachten.

Vervelend dat je nog steeds misselijk bent Celine. Hopelijk wordt t snel beter.

Wij hebben wel geklust, maar weet t gewoon niet meer. Mijn lichaam houdt me voortdurend voor de gek. Heb nog maar ooit 1 keer eerder een eisprong gehad. Toen had ik weken lang pijnlijke tepels. Nu niks gevoeld. Clomid mag ik gebruiken als ik geen eisprong krijg of wanneer de cyclus te lang is.

Wat verschrikkelijk avda dat alles zo lang duurt en je nog zo lang moet wachten.

Iedereen wachtse.

12. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Hee dames

Hier ook nog niks te bekennen.. Misschien dat de Leo niks heb gedaan.. heb wel al 2/3 weken last van buikpijn op t schaambeen.. niet echt pijn maar zeurend zeg mr. Iedere keer kijk ik op het wc papiertje mr nog geen enkel stipjes bloed te bekennen. Pff en dat te bedenken dat ik pas 9 maart na ziekenhuis mag. Duurt zo lang. Vooral als je denkt dat het niks heeft geholpen..

13. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, allemaal de beste wensen voor 2015 dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden! Jeetje... zolang wachten op een ivf poging lijkt me ook vreselijk! Ik kom net uit de stad en ongelukje want ga naar t toilet zie ik allemaal bloed al... ongesteld dus eerste keer na leo. Was jij al ongi geweest barbara? En wat zullen ze doen als je na 62 dgn ongesteld ben weer een cyclus wachten of krijgen we wel hulp met spuiten?

14. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Vervelend beebi dat je zolang moet wachten. Hoop dat er bij jou ook snel iets gebeurt.

Joyce ik ben 18 dagen geleden ongesteld geworden. Eerste keer kan lang duren omdat je lichaam moet herstellen. Je zult vanaf nu moeten gaan tellen joyce tot aan volgende ongesteldheid. Dan pas weet je echt hoe lang je cyclus is. Afgelopen periode kun je niet echt als cyclus tellen, is herstelperiode. Als je cyclus vanaf nu langer dan 34 dagen is zul je idd aan medicijnen mogen.

Weer lekker wachten dus.

15. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Pff baal avondje. Net te horen gekregen dat een vriendin zwanger is. In een keer. :(
    Zo confronterend..

16. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh meid toch. Verschrikkelijke momenten zijn dat. Je wil blij zijn voor haar en bent dat ook, maar t doet zo'n pijn. Versterkt alle gevoelens nog eens extra. Toen mijn schoonzusje vorig jaar vertelde dat ze zwanger was, heb ik een week niet kunnen slapen. T moment dat ze t vertelde bleef door mijn hoofd dwalen.

Sterkte meid!!!!!!!

17. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Dankje
    Ja ben wel blij voor dr. Maar voel me zelf kut.
    Heb nou me schoonzus die zwanger is en een vriendin..
    Schoonzus is in april uitgerekend. En precies wat ze wilde krijgt ze ook.. en vriendin is in september uitgerekend. Achja. Morgen bel ik het ziekenhuis om afspraak te verzetten naar begin februari omdat het dat 3 maanden na leo is.

18. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Jeej mag nu 23 februari op controle weer. Tog iets sneller als 9 maart. Zal dan wel weer aan de clomid moeten. Zucht.

19. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Dag meisjes allemaal!

Het is hier idd even wat stil geweest (kom zo nu en dan nog piepen zoals jullie weten :)), ik hoop stilte voor de "ik ben zwanger-storm" ;):)!!
    Dat brengt me dan ook naadloos bij mijn beste wensen voor het nieuwe jaar voor jullie allen!
    Dat 2015 jullie allemaal een zwangerschap mag brengen!! Dat wens ik jullie met heel mijn hart!

Ik lees hier bij een aantal van jullie de twijfel of de LEO nu al of niet iets gedaan heeft. Ik kan jullie daar maar 1 raad in geven: blijf niet zitten met de twijfel en met een lijf dat schijnbaar "niets doet", wees assertief en vraag om een afspraak bij je arts. Ga desnoods naar een ander ziekenhuis dan dat waar je nu in behandeling bent (heb ik ook gedaan nadat ze mij na mijn operatie zeiden nu maar gewoon "af te wachten en zien wat er gebeurde"). Als er op de echo niets te zien is vraag dan om iets om je menstruatie op te wekken en om dan direct terug aan de hormonen te gaan. Mij is immers altijd gezegd dat een LEO er idd voor kan zorgen dat je terug een cyclus krijgt (in het beste geval) maar dat het ook zorgt voor een betere opname van de hormonen.

Ik ben ervan overtuigd dat, mocht ik niet assertief geweest zijn en uiteindelijk bij een andere arts te rade zijn gegaan, ik nooit zo snel zwanger zou geraakt zijn, of misschien zelfs gewoon nog wel helemaal niet zwanger zou zijn!!

Dus meiden, vooral die dan wat onlangs hun LEO gehad hebben, blijf niet bij de pakken zitten en durf gerust de ervaringen van anderen gebruiken in een eventuele poging om een arts sneller tot actie te laten overgaan.

En ik lees hier en daar dat er wordt tegen op gezien om terug aan de hormonen te gaan. Wel (en ik wil hierbij zeker niet grof overkomen :)): get over it en aanvaard dat je nu eenmaal een lichaam hebt dat zonder hulp niet in staat is om zwanger te geraken! De eventuele ongemakken zijn het nadien zo dubbel en dik waard, geloof me vrij!!

Zo, na mijn preek en mijn betoog ;), wil ik ook speciaal Nancy en Avda alle geluk van de wereld wensen met hun IVF-traject! Ik volg en duim mee!

20. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dolce82; werd jij een maand na je leo ongesteld en kreeg je toch hormonen? Of begrijp ik t verkeerd uit je verhaal en handtekening? Ik moet donderdag terug en ben 62 dagen na leo ongesteld geworden. Kreeg al te horen dat gyn. Misschien toch nog een ronde wilt afwachten

Deel Deze Pagina