Inderdaad Joyce. Ik werd ongesteld maar kreeg toch Menopur. Mijn arts wilde het optimale halen uit de resultaten van de LEO en niet riskeren dat alles weer terug zou stilvallen en we terug bij af zaten. Voor de Utrogestan was er bij mij ook geen indicatie maar ook hier was het het doel de innesteling te ondersteunen. Ik ben blij dat het zo gegaan is! Ik woon dus wel in België, weet niet wat de protocollen in Nederland zijn. Ik weet wel dat ik in de wachtzaal wel verschillende keren Nederlandse koppels ben tegengekomen dus misschien dat ze hier toch meegaander zijn en niet zo afwachtend ofzo, ik weet het niet...
Vanmorgen bij de gyn. geweest. Ze wil me eigenlijk aan de clomid hebben maar daar zit ik zelf niet op te wachten. Nu mag ik vanavond weer beginnen / verder met spuiten gonal f. Gelukkig hoef ik geen ronde meer te wachten.
Hallo allemaal, Ik heb een stukje terug gelezen bij jullie. Ik klets al een tijdje mee bij andere onderwerpen. Na 3 rondes clomid zonder enig effect hebben we dinsdag een gesprek in het zh of een LEO of spuiten de volgende stap word. Ze vroegen of ik me in het onderwerp wilde verdiepen (wat ik al lang gedaan heb dus weet wat het inhoud) en verder krijgen we info dinsdag en mogen we al onze vragen stellen. Ik vind het heel lastig mijn voorkeur te bepalen.
Hee mofantje. Ik had ook dat de clomid niets deed. Ik heb een leo gekregen want mijn gyn zei dat het onnodig was om hormoon te doen koste alleen meer tijd zei hij. Omdat spuiten moet je ook de goede doseren zoeken.. en als spuiten niks doet zou je alsnog een leo krijgen. Vandaar dat ik gelijk een leo heb gekregen. Mocht je niet uit jezelf ongesteld worden kan je na een leo wel reageren op clomid. Nu heb ik een idee dat niet veel heeft gedaan.. maar heb wel al paar weken zeurend pijn alsof het moet Doorbreken.. Mja we wachten af ik mag 23 februari. Weer op controle Succes!
Zelfde verhaal als beebi. Ik ben ongesteld geworden na ongeveer maand na de operatie. Nu afwachten of ik volgende week weer ongesteld wordt. Anders idd clomid wat dan misschien wel aanslaat. Operatie is me 200% meegevallen. Herstel ging vlot. Sterkte met je beslissing.
Dames, Heb even een paar dagen niet meegelezen, druk met de verbouwing Heb even bijgelezen Avda, meis wat vervelend.. ook al een intakegesprek wat niks voorstelde. Dat het zwaar is weten we inderdaad wel, maar wat je al zegt, die lange weg die je al hebt moeten doorlopen is ook zwaar . Collega van mij heeft ongeveer dezelfde weg bewandeld en is uiteindelijk met ivf zwanger van de tweede. Het enige verschil is de punctie (die is wel naar en had ze zo een week lang last van). Terugplaatsing stelt weinig voor, zelfde als bij de IUI. Ik voelde hier toen niks van. Dus wat dat betreft denk ik dat het allemaal wel meevalt in vergelijking met wat we tot nu toe hebben ondergaan. 2 tot 4 maanden wachttijd is wel erg lang zeg.. maar het is niet anders meis. Hopelijk gaat dit het worden voor jullie! Ik duim heel erg hard! Barbara, ik snap je onzekerheid. Het is om gek van te worden. Als ik jullie zo hoor praten, moet ik weer helemaal terug denken aan de rot maanden na de leo. Niet wetende wat je lichaam gaat doen en alleen maar hopen. Ik duim heel hard voor je! Joyce, wat goed dat je ongesteld bent geworden! Het duurde wat lang, maar het werkt! Wat super fijn dat je weer met Gonal mag beginnen. Goed van je dat je ingestemd hebt met Clomid. Wat een bende is dat Succes meis Beebi, wat fijn dat je 23 februari al op controle mag duurt wel nog even.. maar is al vlotter dan 9 maart hihi. Kan me voorstellen dat het erg zwaar valt dat je vriendin en schoonzus zwanger zijn. Dat blijven van die k-momenten.. Je gunt het iedereen, maar jezelf zoveel mee!! Koppie op, bij jou komt het ook goed, ooit! Dolce, super leuk dat je nog steeds meeleest en meeschrijft! Het is fijn om jouw woorden af en toe te lezen, iemand met een positief verhaal en ons weer uit die dip probeert te trekken Hoe gaat het met je kleine mannetje?! Mofantje. welkom! Wat een moeilijke keuze moet je maken. Ik reageerde na clomid (wat bij mij 1x aansloeg) redelijk goed op de injecties en heb toen wel een aantal kansen gehad. De leo heeft bij mij ook goed zijn werk gedaan, reageerde op de clomid ineens heel erg goed, maar ging al snel bergafwaarts. Zelf zou ik denk ik toch eerst de injecties proberen. Succes met je beslissing. Vandaag heeft mijn man zijn zaad weer in moeten leveren en hier krijgen we volgende week dan tijdens het gesprek de uitslag van. Wel erg spannend volgende week, ben benieuwd wat ze precies van plan zijn en hoe mijn eierstokken er nu uitzien! Succes allemaal dames! Ik schrijf en lees niet zo heel erg veel mee, maar doe me best om bij te blijven hihi
Gesprek gehad en heb er een goed gevoel over. Eerst een hsg om te kijken of mijn eileiders open zijn en daarna starten met injecties en iui. Mocht injecties niet goed zijn werk doen doen we alsnog de Leo behandeling. Arts zei dat een LEO lang niet bij iedereen werkt en mijn gevoel ging ook richting injecties en daar word ook zeker naar geluisterd.
Ik had vanacht toen ik na wc moest soort van slijm in me plas.. Een sliertje slijm was licht roze van bloed.. k heb dit nooit eerder gehad? Betekend dit menstruatie? Eisprong? Pff vervelend als je niet weet wat iets is.. Vanaf vandaag is het precies 4 weken dat ik onder in de buik buikpijn heb..
Mofantje, dat klinkt goed! Mijn gevoel zou ook als eerst naar de injecties uitgaan en dat ze daarbij meteen IUI doen is al meteen een extra stap! Hopelijk is dit het voor jou het klinkt iig al erg positief dat ze zo snel stappen willen ondernemen en je niet te lang laten sukkelen. Kon mijn vorige ziekenhuis een voorbeeld aan nemen Beebi, meis durf het niet te zeggen.. ik heb het nooit zo gehad. Bij mij begint het altijd met bruine afscheiding. Maar het zou goed kunnen dat het een begin van een menstruatie is! Bij een eisprong heb ik nog nooit wat verloren.. zelf zou ik dan denken aan een beginnende menstruatie. Rustig afwachten meis.. Zenuwslopend je wilt zo graag dat het wat is! Succes x
@nancy normaal begint ongesteldheid ook met bruine afscheiding.. vandaar.. maar k heb nu geen slijm meer.. vanacht was het enigste.. ik vind het echt apart. Mja we zullen moeten afwachten
En Beebi, heeft het nog doorgezet?! Ik heb vandaag een echo gehad en het gesprek over de ivf. Echo was goed, alle cysten zijn weg Wel heel veel kleine blaasjes uiteraard. Ik moet totdat we echt gaan starten de pil door blijven slikken, zonder tussenstop. Zaad van mijn man was redelijk. De helft van de eitjes gaan ze normaal bevruchten, de andere helft met ICSI. Ik moet op dag 2 van de menstruatie beginnen met Gonal F 100 IE. Vanaf dag 6 moet ik naast de Gonal ook Cetrotride spuiten, dit zorgt ervoor dat er geen eisprong op kan treden. Vanaf dag 9 de eerste echo. Mochten er dan niet genoeg eitjes zitten dan hogen ze tussendoor op. 2 dagen voor de punctie moet ik Ovitrelle spuiten en vanaf dag 3 na de punctie moet ik tot de 12e dag Utrogestan inbrengen. We mogen alleen pas starten in april.. Ze begon te vertellen dat ze niet starten als je net een nieuwe baan hebt, in een verbouwing zit etc.. ivm de vele stress die dat met zich meebrengt .. Aangezien wij echt in een mega verbouwing zitten, mogen we pas starten als de ergste druk eraf is Baal er wel een beetje van, maar ze hebben wel gelijk. Dus we moeten nog even geduld hebben, maar het voelt erg goed! Ben er klaar voor
Nee hier is het nog niet door gezet.. wel de verkoudheid. Hihi Fijn dat cysten weg zijn! Balen dat je in april pas mag starten.. maar denk indd dat ook dat dat stress zou opleveren. Is natuurlijk al beetje stressen ivf..
Aankomende donderdag al naar gyn. Afspraak van 23 februari toch maar vervroegd naar donderdag.. Door die buikpijn wat ik nu al bijna 5 weken heb wil die toch kijken.. dus ben benieuwd donderdag .
Hallo dames, Ik ben een tijd niet online geweest. Eind december 2x vlak achter elkaar een beetje bloedverlies gehad, maar dat was gelukkig niets ernstigs. Nu is alles weer rustig. Sinds 2 nachten wel opeens last van oprispingen en zuur branden. Eind januari de groei echo. Ik voel de baby nu iedere dag goed bewegen en zie het ook af en toe aan de buitenkant. Ik gun het iedereen zo om dit ook te mogen meemaken! Ik wens jullie allemaal veel kracht, sterkte en geluk toe!
Beebi, spannende dag morgen! Ik hoop dat alles goed is en ze snel verder met je gaan. Succes morgen meis Laura, wat leuk om weer van je te horen Wat eng zeg, dat je ineens bloedverlies had. Wat zal je bang geweest zijn Gelukkig is alles goed en groeit je baby'tje goed! De oprispingen en het zuur zijn wel erg vervelend.. Hopelijk wordt het snel minder. Het gaat wel hard zeg, alweer 27 weken! Ik hoop dat wij je snel opvolgen Weet je wel al wat het wordt of willen jullie dat niet weten?!
Haha ja vond zeker spannend vandaag.. Ben er alleen niet echt wijzer uit geworden.. In elk geval geen cysten.. zo wat ik kon zien zagen me eierstokken er anders uit als voor de operatie maar daar zei die niks over.. binnen 5 min stond ik weer buiten dusja.. Heb voor nu provera mee gekregen om ff een onttrekkingsbloeding te krijgen en daarna moet ik dus nog ff afwachten of ik derna wel ongesteld wordt zelf.. wordt ik dat niet moet ik bellen voor een nieuwe afspraak.. Denk dat we dan weer aan de clomid gaan.. (maar nog geen idee waar die buikpijn vandaan komt)
Hier een positieve ervaring na een LEO-operatie. Ik ben in juli 2008 geopereerd ik kreeg ook gelijk een HSG erbij. De operatie is me alles meegevallen 3 kleine sneetjes in mijn buik. Herstel ging voorspoedig ik heb wel extra rust gepakt voor de zekerheid. Twee weken na de operatie mijn 1ste eisprong gehad, werd de dag van de operatie ongesteld. Meteen zwanger maar helaas een vroege miskraam met 5 weken, daarna gelukkig meteen weer raak en is mijn zoon geboren. Mijn gyn had ook bijna alleen maar succesverhalen met Leo behandelingen. Mijn dochter is in juni 2011 geboren als spontaan wonder. Na bevalling en borstvoeding van zoon wel een cyclus maar onregelmatig. Na de borstvoedingsperiode van mijn dochter kreeg ik een hele regelmatige cyclus en nu ben ik zwanger van mijn derde, wederom zonder medische hulp. Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat ik PCOS heb gekregen door jarenlang pilgebruik, want voor pilgebruik was ik om de 5 weken, maar wel zeer regelmatig ongesteld. Naast het eibeeld op mijn eierstokken had ik verder ook geen duidelijke PCOS kenmerken. Ik wil jullie heel veel succes en sterkte met de LEO behandeling en hoop en duim dat voor jullie de LEO zo net positief uitvalt als voor mij.
Is indd erg stil hihi. Ik was nog aan het wachten op eigen menstruatie die kwam maar niet dus heb provera gekregen in de hoop dat me lichaam na deze bloeding tog uit zijn eigen ongesteld gaat worden.. Maar ik heb het een beetje gehad. Het wachten valt me zo zwaar.. Ik heb 3 maanden gewacht.. en nu moet ik provera en dan weer wachten tot eigen menstruatie.. maar hoelang moet ik wachten tot me eigen cyclus? -.- ik wil verder.. liefst deze ronde alweer clomid geprobeerd maarja. Zelfs op de provera reageerde ik heel raar.. ik heb 2 dagen heeeeeeel licht bloed verlies gehad.. Miss 2 druppels in de pot gevallen.. en drna alleen met afvegen roze op het papiertje. En sinds vandaag dan wel ongesteld.. maar ook lichter als normaal maar wel ergere buikpijn.. pff ben ook gwn bang dat ik een verkeerde keus heb gemaakt.. voor die operatie te doen.. Mja Tis al gebeurd dus kan niet terug. Maar heb het echt gehad met het wachten.. Gelukkig komt carnaval er aan! (Limburger he) Ff gedachten aan de kant en de tijd gaat sneller haha. Hoe gaat het met de rest?
T is inderdaad stil ook van mijn kant. Kan even niet alles terug lezen helaas. Mij valt t ook allemaal zwaar. Ben van de week teruggegaan omdat ik t niet meer wist. Precies maand na leo had ik wat bruine afscheiding en bij het afvegen idd ook een beetje roze of rood. Duurde twee hele weken en toen zette t pas echt door. Precies maand daarna weer wat bruin/roze/rood maar duurde maar paar dagen en zette niet door. Gynaecoloog heeft me nu weer primolut en clomid 100 mg meegegeven. Maar ga nu eerst lekker carnavallen. Ik was in december helemaal blij met mijn nieuwe baan en het feit dat ik contract had voor onbepaalde tijd. Alleen te vroeg gejuicht. Bedrijf is al snel failliet verklaard en stond op straat. Nu wel nieuwe baan maar wil wel eerst proeftijd uit zijn voordat ik weer begin. Heb alleen geen idee hoe ik t aan moet pakken. Wat zeg ik als ik steeds weg moet voor fm. Heb ook maar jaarcontract. Beebi Veel plezier en hopelijk daarna weer kansen. Nancy hoe valt t wachten?