Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Wat vervelend om te lezen dat het bij jullie nog niet allemaal wilt lukken :( ... Krijg er zelf ook weer helemaal een rot gevoel van. 1,5 jaar terug zat ik er net zo bij en weet ook precies wat jullie voelen :( Hoop dat je lichaam wat gaat doen, maar eigenlijk al weten dat de operatie het hem niet was voor jou.. Maar geef de hoop niet op! Nadat ik na 4 maanden wachten weer aan de Clomid mocht reageerde ik onwijs goed en heb echt een paar goeie kansen gehad! Probeer echt wat meer druk te zetten bij jullie arts en echt voor jezelf op te komen.
    Jullie zijn nu al weer zoveel maanden verder.. Het is nu wel mooi geweest!

Beebi, de eerste keer dat ik een bloeding op moest wekken (bij mij was dat Duphaston) had ik ook bijna geen bloedverlies. Dit komt omdat je geen slijmvlies hebt aangemaakt, wat ik een normale cyclus netjes groeit. Daarnaast heb je geen echte eisprong, dus is het logisch dat je weinig bloedverlies hebt. Bij mij was het ook een paar vegen/druppels bloed em duurde maar twee dagen ongeveer. Volkomen normaal volgens mijn gynaecoloog.

Wel goed om te horen dat je nu ongesteld bent geworden! Maar gaan ze je nu dan wel al in de gaten houden of moet je nog steeds wachten? Anders zou ik gewoon bellen hoor en proberen voor elkaar te krijgen of je met Clomid mag beginnen.

Nu even verstand op 0 en lekker carnavallen ;) (kennen wij niet hier in het westen hihi).

Barbara, wat goed dat je al met Clomid verder mag! Hopelijk geeft het snel resultaat! Wanneer ga je ermee beginnen?!
    Dat lijkt me inderdaad onwijs lastig met een nieuwe baan.. Is bijna niet te doen met al die echo's. Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon eerlijk te zijn en openkaart te spelen. Veel hebben er echt wel begrip voor. Kost het je heel erg veel tijd?

Het wachten gaat op zich wel goed.. Zijn zo onwijs druk met de verbouwing dat ik nauwelijks tijd heb om er veel mee bezig te zijn :). Achteraf ook wel erg blij dat we niet meteen gestart zijn, want jeetje wat een stress komt erbij kijken hihi. Maar we zijn goed op weg en gaan over twee maandjes starten :)

Van de week alleen we op het werk twee mannelijke collega's die vol trots vertelden dat ze vader worden.. Heel erg leuk, maar als het dan bij beide binnen 4 maanden is gelukt en dan roepen dat ze wel willen dat het een meisje wordt, kan ik ze wel naar hun nek vliegen :( en zou ik zou graag me woordje willen doen om ze even met beide benen op de grond te zetten.. Maarja ... Blijven rot situaties en probeer maar te doen of ik oprecht blij voor ze ben.

2. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal heel veel sterkte in deze situatie, ik heb er zelf ruim 3 jaar ingezeten.. maar ben op dit moment zwanger.
    En ja, dat komt allemaal door de LEO operatie! Ik ben mijn gynaecoloog zo enorm dankbaar dat zij de operatie bij mij heeft uitgevoerd met heel veel succes! :D

Ik heb eerst veel gesukkeld met Clomid, kwam 10 KG aan en was niet te genieten.. en het ergste dat het verder niks deed voor mijn eisprong. Overigens werd ik ook niet ongesteld door de PCOS dus slikte ik ook nog Primolut erbij om iniedergeval mijn menstruatie op te wekken.

Uiteindelijk kwam mijn gyn met de LEO operatie, en dat vond ik een goed plan. In juni 2013 was het zo ver, het viel me allemaal reuze mee! 2 dagen later kreeg ik savonds heel veel bloedingen, had de huisartsenpost gebeld, en de gyn was uit haar bed gelicht. Het bleek al mijn menstruatie te zijn!! Een week later was ik wel weer opgenomen door een infectie die ik had opgelopen.. moest aan het infuus met allemaal verschillende antibiotica :(
    Maar dat staat wel buiten de operatie want verder had het natuurlijk een super resultaat!

Toen mochten we van gyn een half jaar zelf proberen, het was nog niet gelukt dus heb toen heb ik nog een HSG gehad, en me eileiders waren helemaal schoon! Mijn man zijn zaad was ook nog steeds prima!
    Toen mochten we weer een half jaar verder proberen en als het dan niet zou lukken konden we IUI doen. ;)

Van de IUI kwam het steeds niet.. gewoon door werk, drukte en we probeerde wel zelf nog natuurlijk..:) maar we waren er niet meer zo mee bezig als eerst.. Tot ik nog maar kort geleden ruim een week overtijd was.. ik dacht eigenlijk; shit... moet ik weer de gyn bellen pfff gaan we weer!! maar me man was er van overtuigd dat ik zwanger was dus deed ik toch maar testje! En jahoor!!! Ik ben zwanger!
    Dit echt te danken aan de operatie..

Dames.. ik gun het jullie allemaal zo dat het snel mag lukken! Mijn verhaal over de leo is dus zeer positief, en ik snap dat sommige van jullie misschien nu denken van; "ja jij hebt makkelijk praten jij bent al zwanger.."

Maar ik weet ook in wat voor situatie sommige misschien zitten.. dus ik wou mijn positieve verhaal graag met jullie delen!

liefs, en veel sterkte voor sommige van jullie x

3. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

18 sep 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nancy, we verwachten een jongen.

4. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura, wat leuk meis!! :) Wat gaat het hard zeg, alweer 30 weken!! Gaat alles goed met je verder?! Heb je tot nu toe een fijne zwangerschap?

5. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    #1385 Dolce82, 16 feb 2015
    Laatst bewerkt: 16 feb 2015
    Dag meiden,

Ben hier nog eens even komen piepen. Hebben even wat kleine zorgen (overschakeling op andere melk na vermoeden van koemelkallergie, echo van de heupjes,...) gehad om ons mannetje maar nu is het weer even achter de rug :).

Het ligt hier allemaal zo wat stil heb ik de indruk.

Nancy, nog een twee maandjes en beginnen met de IVF. Goed dat je nu even wat afleiding hebt. Anders kruipt de tijd zo traag voorbij hè.

Voor degenen die zo wat het gevoel hebben stil te staan deel ik nog maar eens mijn "moto": wees assertief en ondernemend, durf zelf was druk zetten bij je arts óf ga eens te rade bij een andere arts. Ik ben ook niet zwanger geworden bij de arts die bij mij de LEO gedaan had.
    Ik zeg dit omdat ik weet hoe deprimerend alles is. Het zwanger worden beheerst al heel je leven en als je dan nog het gevoel hebt geen echte kansen te krijgen of je kansen niet optimaal te kunnen benutten is dit echt frustrerend.

Veel succes meisjes!!! Ik duim voor elk van jullie!!

Laura, voor jou begint het ook te korten. Spannend hè! Ook een jongetje? Jongetjes zijn echt leuk!!! :) Je gaat niet weten wat een immens geluk je gaat overvallen!!

6. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Hee dames. Hoe gaat het hier?

Hier na provera kuur ongie geweest en nu weer wachten tot het vanzelf komt.. (in maart dus weer bellen naar gyn) ook als nog niks is wil ik denk opnieuw bloedprikken naar me hormoon waardes..

Volgend weekend een beebie shower van me schoonzus. Confronterend maar wel leuk.. heb als kado een pret echo. Hihi zal ze wel leuk vinden.

7. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebi, spannend weer! Hopelijk gaat je lichaam het nu eindelijk zelf doen.

Hier vorige week de kliniek gebeld.. Had al een week last van bruinverlies en pijn in de onderbuik, terwijl ik gewoon aan de pil zit. Moest meteen een stopweek inlassen en een bloeding laten komen. Me lichaam is het er blijkbaar niet mee eens dat ik de pil zolang doorslik :) ... Dus inmiddels volop ongesteld. Dat is echt raar na zo een lang tijd hihi.

Verder heb ik 20 maart een telefonische afspraak om de exacte startdatum te bespreken en 24 maart hebben we een voorlichtingsavond. Gaat nu dus lekker dichtbij komen :)

8. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Hee voor jou is het ook spannend. Steeds een beetje spannender omdat het dichterbij komt!

Ik ken het gevoel als je lange tijd niet ongie bent geweest.
    Ik slikte vanaf mijn 17e geen pil meer en werd niet ongie. Vorig jaar weer voor het eerst Door de provera.. dus toen had ik ook zoiets van.. okee. Net of ik voor het eerst ongesteld werd haha.

Ik hoop zo dat myn lichaam iets doet.. maar geloof er niet in.. ik verwacht ook niks..
    Ze hadden me provera gegeven omdat ik 5 weken lang ongesteldheidsbuikpijn had. En geen cyste had.. Maargoed nu heb ik tot 12 februari. Gebloed en buikpijn gehad.. en drna nog 2 dagen spotting en afentoe beetje buikpijn. Daarna was het weg. En nu begint het weer.. en maar steeds aan 1 kant.. links..
    Heb al eens gedacht misschien darmen.. maar heb gwn normale ontlasting dus dat is het ook niet.
    Pff om gek van te worden.
    Weet ook niet hoelang ik nou moet wachten.. (hebben ze me niet gezegt)

Ik denk dat als op 30 dagen uitkom vanaf eerste menstruatie dag dat ik ga bellen. Heb dan tog lang genoeg gewacht denk ik zo.

9. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Pff heb het echt gehad.
    Denk dat het komt Door het lange wachten op ongesteldheid.
    Vandaag echt last gehad van buikpijn meer rechts (voor de provera had ik het meer links) snap niks van me lichaam. Ik denk maar steeds wat als ik nooit een eisprong krijg.. Pfff -.-
    En dan is iedereen in me omgeving "zomaar" zwanger.

Ik weet dat er meer dames zijn die langer wachten dan ik..
    Maar zit in een dip. :( & ben nog niemand tegen gekomen die totaal geen enkele eisprong heeft?
    Zit nou pas 25 dagen na me eerste dag ongesteld. De dagen gaan Zoooo langzaam.
    Gelukkig volgende week belleb naar gyn &hopelijk dan aan clomid. En heeeel hard hopen dat clomid dit keer wel iets doet.

(Moest ff klagen. Sorry. )

10. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebi, ik weet precies hoe je je voelt :( na de Leo deed mijn lichaam ook helemaal niks. . 4 maanden lang af moeten wachten, die maanden waren killing. Ik heb toen echt me ergste dip gehad en zat er ook helemaal doorheen. Het gevoel dat je misschien nooit zwanger zou worden gaat steeds meer door je hoofd en voelt als een soort van rouwproces. Helemaal als iedereen zomaar zwanger lijkt te worden is dat er pijnlijk en confronterend. Ik heb zo met je te doen.. :( als ik terugdenk aan hoe ik me toen voelde krijg ik echt een knoop in maag. Het wordt tijd dat ze verder gaan met je!

Laat je koppie niet zakken! Nadat ik weer aan de clomid mocht heb ik echt een aantal goede kansen gehad, dus het is echt mogelijk! Het is jouw lichaam en probeer er wat meer druk achter te zetten.

Ik moet zeggen dat nu ivf in zicht komt ik het ook weer wat moeilijker ga krijgen. Het gaat steeds weer meer door me hoofd dat me lichaam me al zolang in de steek laat en dan al die medicijnen die ik weer moet gaan gebruiken, zie er best wel tegenop. Maar goed alles voor een kleine spruit! :)

11. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebi inweeft goed hoe jij je voelt! Ik kreeg ook geen eisprong na mijn leo. Heb 3 maand gewacht en ben toen ook weer aan de clomid begonnen. Toen na 3 rondes zwanger geraakt. Dus het kan allemaal best, maar neemt niet weg dat je je nu zo rot voelt. Hou vol meis!

Nancy de ivf komt bij jou ook dichterbij, super spannend zeg! Mijn collega met mega endometriose is onlangs zwanger geraakt na 4 rondes ivf! Dus ik hoop ook voor goed nieuws voor jou!!

Hoe gaat het met de andere dames?

12. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Fijn dat het na 3 rondes clomid wel gelukt js dan nog..

Ik wacht nu inmiddels al 4 maanden. :( ik ga morgen bellen voor nieuwe afspraak. & dan wil ik met clomid beginnen.

Je geeft me tog nog een beetje hoop! Hihi dankje

13. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onwijs spannend Celine, moet zeggen dat ik er best wel tegenop zie.. al die hormonen weer :( Voel me nu zo goed en weet alweer dat ik me straks zo slecht ga voelen. Maar het is niet anders. Zit alleen wel in dubio om het misschien nog een maand uit te stellen.. er is bij ons op kantoor zoveel gaande (in 1 maand 4 fulltimers die ontslag hebben genomen per 1 april) .. april is bij ons 1 van de drukste maanden en wordt dan ook echt een chaos :( Ze gaan z.s.m. opzoek naar nieuwe mensen, maar dat is niet geregeld voor april waarschijnlijk, wat zal betekenen dat ik onwijs veel over zal moeten werken. Weet niet of ik dat ga trekken met al die hormonen etc.. Zo lastig :(

14. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Pff ja echt he wij dames van de mmm moeten echt sterk zijn. Al die gevoelens. En indd ik denk ook vaak aan dat ik misschien nooit kinderen zou krijgen. Maar dat wil ik niet denken want dat doet gwn pijn. Ik zou er in elk geval niet mee kunnen leven..
    Maar ik ga morgen bellen en wat vaart er achter zetten. Want anders draai ik Door haha.

Alles voor een beebi.

15. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oei Nancy dat is idd wel veel wat er dan op je af gaat komen. En is stress niet bevordelijk voor je kans. Andere kant wel lullig dat jij er de dupe van word!

Beebi ik zou zeker bellen, heb dus na 3 maand gebeld dat er niks gebeurde, je moet er zelf bovenop blijven zitten anders dan laten ze je gewoon wachten, en wat voor hun een maandje is is voor jou een HELE MAAND!

16. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Alvast succes en sterkte Nancy!!

Beebi gewoon bellen idd. Hopelijk mag je gelijk starten met de clomid.

17. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Fijn dat t bij jou wat heeft gedaan Celine. Hoe voel je je nu?

18. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat wel goed Barbara, heb alleen erg veel harde buiken al, wat me erg belemmerd in mijn werk.
    Heeft ook te maken met de drukte en problemen met een pension paard. (heeft een heel groot gat in zijn been, en prognose is niet erg goed)
    Hoe gaat het met jou Barbara?

19. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh vervelend meid. Hopelijk gaat t snel beter met je. Wat erg van t paard :(. Probeer goed op jezelf te letten iig.

Met mij gaat t redelijk. Vandaag toch maar weer begonnen met primolut en daarna clomid. Maandag zit mijn proeftijd op m'n werk erop. Ga eerst smoesjes verzinnen voor de echo's. Daarna zie ik wel.

Daarstraks mijn broer gesproken. Kan ieder moment tante worden voor de eerste keer. Schoonzusje is ingeleid. Super spannend dus.

20. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok dus jij bent ook weer opgestart met medicijnen. Spannend weer.
    En ben je al tante geworden?

Deel Deze Pagina