Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

18 sep 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, geef niet op!
    Vandaag is onze zoon geboren. Precies 1 jaar en 1 dag na de Leo!
    X

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker moeilijk te stimuleren en ook weer zo anders als voorheen.. :( De laatste keer met 125 ie had ik overstimulatie en nu reageer ik helemaal niet :( Snap er echt niks meer van..

Ik heb gelukkig totaal geen last van de bijwerkingen. Voorheen had ik onwijze last van hoofdlijn met Gonal, maar nu niet. Gelukkig maar :). Ik hou maar hoop, maar ergens heb ik het gevoel dat deze ronde weer finaal mis gaat.

Hoe gaat het bij jou?

3. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laura, we waren tegelijk aan het schrijven volgens mij!

Wauw meis, gefeliciteerd!!! :):) Hoe heet hij?!
    Hoe is de bevalling verlopen?!

Super blij voor jullie!!

4. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

18 sep 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naam houd ik privé. Sorry.
    Alles is goed gegaan. Het ging heel snel. Was vanmorgen om kwart over negen in het zkh en hij is om half 5 vanmiddag geboren.

5. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is je goed recht :) (was iets te enthousiast hihi)

Jeetje, dat heb je snel gedaan! Gelukkig maar, je hoort wel eens van die verhalen ;) En ook netjes op tijd zag ik!

Geniet er lekker van meis! Eindelijk mama :)

Hopelijk mogen wij je snel opvolgen!

6. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    @nancy bij mij gaat het goed hoor, clomid van dag 3 tm 7 en dan wachten op eisprong, na de eisprong utrogestan 2x2 per dag. En dan wachten 2 weken en testen. Is ie negatief stoppen met de utro en is ie positief dan doorgaan. Ivm al m'n miskramen...

Zit nu in ronde 3 na m'n miskraam. Volgend weekend nod.

Jij morgen weer een echo he?

7. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wishmom, wat spannend! Ronde 3 alweer.. ik duim heel erg hard voor je! Vallen de bijwerkingen mee van de Clomid?

Ik heb zondag een echo :)

8. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Heb meer last van de utrogestran. Clomid Krijg ik af en toe Een opvlieger van Maar meer niet hoor! Ik zit nu Weer in de wacht weken.

Vind het wel spannend om weer zwanger te worden, hopelijk houdt utro de baby vast. Anders weet ik het ook niet meer....

Succes morgen bij de echo, ik ga voor je duimen!!

9. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat voor bijwerkingen heb je van de Utrogestan dan?! Deze moet ik straks ook gaan gebruiken voor het eerst :(

Hopelijk helpt het inderdaad om de baby te laten plakken. Echt verschrikkelijk meis.. niet alleen pcos maar ook nog miskramen :( heb echt met je te doen

10. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb eerlijk gezegd ook soms met mezelf te doen...in eersteninstantie dacht ik zwanger worden is een issue nu is het meer het blijven :(
    Kan soms echt kwijnen in zelfmedelijden omdat iedereen echt iedereen om me heen zwanger is... Maar goed dan raap ik mezelf bij elkaar en koppie op en dan gaan we er weer voor. De laatste miskraam hakte er wel in, vandaar dat ik ook ff van zwanngerschappagina ging. Maar goed we gaan er weer voor!

De utro krijg je mega afscheiding van alsof er type-ex uit je loopt. Dus echt inlegkruisjes gebruiken! En ben extreem moe! Maar ja niks aan te doen...

Hoe was je echo?

11. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal logisch dat je zelfmedelijden hebt hoor. Je krijgt behoorlijk wat voor je kiezen. Vind het erg knap dat je het zo volhoudt.

Echo was weer helemaal niks.. zaten twee eitjes van 9 mm. Moet nu stoppen met prikken en een menstruatie krijgen. Ze hoopt uit mezelf en anders over 3 weken opwekken. Dan moet er daarna een maand tussen zitten en weer een menstruatie komen (ook opwekken), daarna mag ik pas starten. Ik ga dan weer verder met Gonal, maar dan beginnen we met 125ie ipv 100ie.
    Me slijmvlies was ook alweer afgenomen.

Wordt een lang traject op deze manier :( zoals het er nu uitziet start ik pas weer ergens in juli. Ben het echt even helemaal zat.

12. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Wat kut Nancy! Sorry dat ik het zo zeg maar dat is het gewoon :(

Echt meid, wat Klote. Ik Weet hoe moeilijk het is geduld te houden!! Ooit en Echt ooit niet nooit Maar ooit...worden we Beloond Nancy! Daar gaan er voor meid!

13. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Hee nancy
    Ik breek even in. Waarom stoppen ze bij 9mm ? Bij mij bleven ze deze ronde ook op 8 en 8 hangen en uit eindelijk gingen ze heel langzaam groeien.

14. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Oh en nog een kleine tip. Misschien hebben jullie het al eens geprobeerd... en misschien heb ik geluk gehad
    Maar deze ronde accupunturist geweest paar dagen voor mij eisprong. En chinese kruiden meegekregen. En ik ben in de tijd voor de eisprong naar voetreflex therapie geweest. Hierbij ook tarwekiemolie gedronken.

15. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die gedachte houdt me ook op de been Wishmom, OOIT!!

Aapje, bij ivf is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk, maar niet meer dan 15 eitjes aanmaakt. Ik zit nu op dag 25 en heb er pas 2 van 9 mm. Deze zijn in 4 dagen tijd maar 1mm gegroeid. Me slijmvlies is ook behoorlijk minder geworden. Omdat er heel veel kleintjes zaten (meer dan 30) durft ze niet op te hogen, vanwege de kans op overstimulatie en langer doorgaan heeft geen zin volgens haar. De volgende keer dus meteen hoger inzetten qua dosis, maar niet te hoog, ze zijn erg voorzichtig.

Hoe is het bij jou?

16. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ik Heb ook de accupunturist bezocht destijds en werd idd ook zwanger. Echter op de dag dat ik Weer ging Kreeg ik Een miskraam...Nu durf ik niet meer :( vind het doodeng want Kreeg erna meteen krampen.

Arts zei dat het er Niks mee te Maken kan hebben Maar voor mij is het geen optie meer.

17. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Oh nu snap ik het idd nancy. Wat balen zeg dat je dan gelijk pas weer een tijd verder kunt starten met een nieuwe ronde. Het is allemaal al zo zwaar. Ik hoop dat de volgende ronde je meer geluk gaat brengen.

wishmom
    Ik ben 1 keer naar de accupuntuur geweest. Ben niet behandeld maar heb chinese kruiden meegekregen en voedings schema. Dit moest ik aanhouden ook als ik zwanger zou worden/zijn. Dus geen naaldjes gehad

Voetreflextherapie stimuleerd ook de eierstokken.
    Ik wilde alles geprobeerd hebben. Wie weet ia het ook iets voor jullie.

Met mij gaat het goed veel ziek maar laten we hopen dat dit nu juist een goed teken is. Zal blij zijn als ik 20 weken ben en het kindje voel. Het is echt enorm eng en onzeker. Maar we blijven positief. Ben sinds deze week gestopt met foliumzuur naar 28 maanden...

18. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hoi meiden!!

Hoe is het hier met iedereen?

@ 123schaapje, woaaw!! Wat een mooi nieuws weer! Van harte gefeliciteerd! Ik ga de komende weken heel hard voor je duimen dat alles goed blijft gaan!

@ Nancy, hoe gaat het met jou? wat ontzettend klote dat het de eerste keer helemaal niet ging zoals het moet.. Hoop dat je menstruatie in ieder geval uit zich zelf is komen opzetten, anders duurt het nog langer ben ik bang. Maar waarom moet je sowieso een maand wachten? Er is toch geen sprake geweest van over stimulatie of een punctie o.i.d?!

@ acupunctuur, heb ik al vaker over nagedacht, maar nog nooit de stap gezet. Misschien toch nog eens over nadenken en kijken hoe en wat..

Ik ben nog steeds bezig met de pil ( duurt ook wel een eeuwigheid ) 14 mei mag ik starten met de decapeptyl en 3 dagen daarna stop ik met de pil. 26 mei heb ik dan mijn uitgangsecho en kan ik als het goed is starten met de Gonal -F. Hoop dat de komende 2 weken gauw voorbij zijn. Ben ZO aan de volgende stap toe. Sta nu echt al veel te lang stil....

19. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier. Ik heb zo af en toe al eens meegelezen op het forum, maar het kwam er nooit echt van om mee te schrijven. Al jullie verhalen zijn zo herkenbaar! Het wachten, het hopen, het weer teleurgesteld raken. Ik kan er helaas ook allemaal over meepraten. Om af en toe te lezen dat je niet de enige bent, kan dan wel fijn zijn en tegelijkertijd doet het me verdriet doet het voor ons zo'n lange weg is. Maar zoals ik jullie ook regelmatig zien schrijven: we houden vol! Ooit komt onze tijd :) En wat een super nieuws dat het voor sommigen ook echt al is gelukt!!
    Mijn verhaal in het kort:
    - Feb 2013 PCOS geconstateerd
    - Mei 2013 - Aug 2013 start Clomid 50,100 en 150 geen resultaat, ivm resistentie
    - Sept / Okt 2013 - Start Gonal, uiteindelijk bij 100 eh moeten stoppen ivm dreigende overstimulatie
    - Dec 2013 - LEO behandeling
    - Jan - April 2014 -Clomid 100 nu wel reactie, maar helaas geen succes
    - Mei 2014 - Feb 2015 - Gonal f. Mei en juni op de natuurlijke manier en vanaf juli IUI omdat mijn vriend voor een 9 maanden naar het buitenland moest ivm zijn werk.

Sinds april 2015 is mijn vriend weer terug en daarom konden wij vanaf eind maart starten met IVF. Met Gonal F 150 EH zijn uiteindelijk 18 eitjes ontstaan, waarvan 8 goed bleken te zijn. Uiteindelijk zijn er 5 embryo's ontstaan. 20 april heb ik een verse terugplaatsing gehad, welke helaas is mislukt, omdat ik afgelopen maandag ongesteld ben geworden :( Wel hebben we te horen gekregen dat de overige 4 embryo's ingevroren konden worden. 20 mei hebben we een gesprek over het vervolgtraject.

Ik maak me erg zorgen over het innestelingsproces. Op de een of andere manier lukt dit steeds niet. Ik ben elke keer al weer heel snel ongesteld (na 9 dagen). Alleen deze laatste poging niet, maar dit komt doordat ik Utrogestan moest gebruiken, waardoor de menstruatie tegen wordt gehouden. Wel voel ik na elke behandeling na 2 dagen al weer dat het niet is gelukt. Ik krijg een zeurend gevoel in mijn rechter- eierstok en voel gewoon dat alles weer wordt 'opgeruimd'. Heb het al een paar keer bij de arts aangekaart, maar echt gehoord voel ik me niet.

Nou ja daar hoef ik jullie waarschijnlijk niets over uit te leggen. Voelen jullie je soms ook zo'n nummertje? Als ik dan in wachtkamer zit, dan zie ik je de vrouwen aan de lopende band naar binnen en naar buiten gaan. Bij iedereen wordt weer het vaste protocol gevolgd en je moet haast smeken om van het protocol te mogen afwijken.. Tjaa.. Soms zijn ze ook wel lief hoor..

Nou meiden heel veel succes allemaal en lijkt me fijn om met jullie mee te schrijven!

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Avda, hier gaat het wel goed! Heb echt even in een flinke dip gezeten.. Niet dat ik heel verdrietig was, maar meer klaar met me lichaam en ergens misschien ook wel het besef/acceptatie dat het misschien wel nooit zal lukken. Klinkt heel raar misschien..

Sinds vandaag heb ik verkleuring in me afscheiding, dus misschien komt er toch een menstruatie aan :) Ik hoop het, zou een hoop weken schelen! Het schijnt een standaard iets te zijn om een maand te wachten ertussen. Volgens hun beter voor je eierstokken en je lichaam. Nou moet ik wel zeggen dat ik me er wel fijner bij voel. Met die twee eitjes van 9mm had ik alweer behoorlijke gevoelige eierstokken (na die twee overstimulaties zijn ze behoorlijk gevoelig).

Spannend voor jou nu, het gaat eindelijk beginnen!! :) Ik hoop echt dat je snel een hoop eitjes aan gaat maken!

Guusje, welkom! Jij hebt ook al een lange weg achter de rug.. :(
    Inderdaad vreemd dat je al zo snel ongesteld wordt, blijkbaar maak je veelste weinig progesteron aan. Dit moet Utrogestan opvangen.
    Wel onwijs positief dat ze vier eitjes in hebben kunnen vriezen! Dat zijn in ieder geval nog 2 pogingen. Spannende dag 20 mei!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me nooit echt een nummertje voel. Tot nu toe werd er altijd goed naar me geluisterd en hebben ze me ook vaak de keuze gegeven. Toen ik aangaf geen Clomid meer te willen slikken i.v.m. de bijwerkingen, mocht ik ook meteen over op Gonal.
    Het ziekenhuis waar ik nu zit heb ik ook speciaal voor gekozen, omdat je daar een persoonlijkere behandeling krijgt. Altijd dezelfde gynochologen en dezelfde arts waar je een gesprek mee hebt. Dit schijnt bij andere ziekenhuizen hier in de omgeving wel anders te zijn.

Het is lastig om positief te blijven.. Probeer het wel, maar ik merk dat er steeds minder van overblijft. Je ziet bij zoveel vrouwen dat het uiteindelijk met ivf wel lukt, dus waarom bij ons niet?

Deel Deze Pagina