Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nancy wat goed dat er een menstruatie lijkt te komen! Wachten is altijd vervelend, dus beter als dat korter wordt!
    Ja 4 embryo's zijn we inderdaad heel blij mee! Vind het ook wel heel spannend of ze het ontdooien ook zullen overleven, maar er is in elk geval weer een kans!
    Blij dat het bij jou een stuk soepeler verloopt wat betreft contact met het ziekenhuis, toch een belangrijk onderdeel!
    En ja IVF leidt bij velen uiteindelijk toch echt tot succes, dus ook wij komen gewoon aan de beurt!! We houden de moed erin! Ik merk wel dat ik door dit alles vaak meer stilsta bij alles wat ik wel heb, misschien een beetje cliché, maar ik probeer me er wel echt bewust van te zijn, omdat het soms echt alleen maar om die kinderwens draait, wat logisch is, maar soms ook goed om even te relativeren en gewoon happy te zijn :)

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dag lieve meisjes,

Ik heb de tijd genomen om alles nog eens even door te lezen.

Aapje: vooreerst een dikke proficiat meid!! ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan!

Nancy, hoe jammer dat het weer niet zo wil vlotten. Hopelijk kan je snel terug verder want ik kan me voorstellen dat dit heel erg teleurstellend is...

Avda, ook voor jou wéér wachten. Hetzelfde als bij Nancy eigenlijk, emotioneel dan toch. Ik heb zo met jullie te doen en wens het jullie zo van harte!!

Dat geldt trouwens ook voor de anderen hier (al dan niet nieuwkomers op het forum): ik kan niet meer doen dan voor jullie duimen en jullie op het hart drukken er toch blijven in te geloven, ook als dat soms nog zo moeilijk..

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

3. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Hee dames
    Had een vraagje..
    Hebben jullie ook moeten bloedprikken toen jullie met clomid bezig waren?
    Zo ja weten jullie ongeveer de waardes wat goed is ofzo..
    Heb bij de vorige ronde eerst een echo gehad op dag 10 en toen op dag 10 nog eens geprikt en toen.nog op dag 15 nog keer.. van dag 15 was toen 163.. (met 50mb clomid)

Vandaag dag 10 had ik een waarde van 270 (100mg clomid)

Nu vraag ik me dus ook af is het omdat de dosis hoger is of doet cloud nou wel wat bij me? Ik hoop het zo.

Maandag weer een echo :)

4. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebi, ik heb nooit bloed hoeven prikken tijdens het slikken van Clomid, dus kan je echt geen antwoord geven op je vraag. Succes morgen! Ik duim voor je!

Helaas is het bij mij bij verkleuring gebleven.. 20 mei heb ik een telefonisch afspraak en hoor ik of ik mag beginnen met Duphaston om een bloeding op te wekken.

5. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Beebi ik heb ook nooit bloed geprikt tijdens clomid, helaas...Succes met de echo van vandaag! Nancy balen dat het toch niet heeft doorgezet. Waarom moet je nu eigenlijk twee menstruaties wachten? Ik gun het je zo dat je gewoon na de eerste keer al weer verder kunt! Hoop dat je 20 mei in elk geval met duphaston mag beginnen!

6. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebi, hoe is je echo gegaan afgelopen maandag?!

Guusje, schijnt een standaard iets te zijn om tussen de volgende poging twee menstruaties te laten zitten. Is beter voor de eierstokken. Aan de ene kant ben ik er ook wel blij mee, want me eierstokken doen de laatste paar rondes heel snel zeer (vooral nadat ik de eerste overstimulatie heb gehad). Heb een beetje het gevoel dat ze verkloot worden door dit alles :(

Wishmom, hoe is de laatste ronde bij jou gegaan?

Avda, jij gisteren begonnen met Decapeptyl toch? Viel het mee? Die moet je ook zelf mengen enzo toch?!

123aap, je bent de 12 weken ruimschoots voorbij zie ik! Goed nieuws meis, de eerste mijlpaal heb je gehad! :)

Hier geen nieuws.. Nog steeds geen menstruaties, zoals verwacht. Volgende week een telefonische afspraak met de arts of ik mag starten met Duphaston.

7. beebi

beebi Actief lid

1 jul 2014
    231
    0
    0
    Het bloedprikken was iets wat deze arts vaker deed (is nieuw in dit ziekenhuis die )

Maar met die waardes was makkelijker in plaats van steeds echo maar 270 is dus te laag.. moet sowieso tegen de 600 zitten..

Maar op de echo was dus niks te zien wat ik dus ook wel verwacht had..
    Nu hebben we het dus gehad over spuiten..

Vandaag weer bloed geprikt en was nog erg laag dus deze ronde heeft ook niks gedaan

Woensdag 20 mei weer een afspraak en dan krijg ik een echo en wordt het uitgelegd hoe het gaat met spuiten.
    Ben dus benieuwd. Eindelijk verder!!

Maar nu was mijn vraag wordt spuiten volledig vergoedt? Met basis pakket?
    Bij clomid moest ik clomid zelf betalen.. vandaar

8. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beebi, wat balen zeg dat deze ronde voor niks is geweest :(. Apart dat ze bloedprikken ipv een echo. Zou toch denken dat een echo makkelijker is!

Bij mij wordt alles vergoed uit het basispakket, ook de Clomid. Alleen voor de Utrogestan moest ik bij betalen.

9. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hey Nancy , hier alles rustig. Ben wel gestopt met de utrogestan na de eisprong. Ik werd daar echt een heks van en werd zo depri. Als ik positief test ga ik meteen weer starten ermee maar voor nu ff rust in m'n bolletje. 7 maanden sinds de miskraam dus hoop wel dat ik weer eens zwanger word. Maar is natuurlijk niets van te zeggen. We hebben een fase nu waarin we ff geen ziekenhuis bezoeken en maar zien... Enige wat ik gebruik is clomid. Mocht ik na de zomer nog niet zwanger zijn gaan we verder met iui.

Bij jou verplicht 2 maanden pauze? Wat duurt het toch allemaal lang he, afschuwelijk. En verlangen word niet minder tenminste hier niet. Weet je ik gun het je zo erg , gewoon omdat ik weet wat voor gevecht je ervoor moet strijden. Ga met je mee duimen voor eitjes in de volgende ronde, en blijf je verhaal volgen.

Wij komen aan de beurt Nancy! Daar blijf ik in geloven :)

10. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nancy, ok dus het wachten is toch wel even belangrijk. Ik zit zelf heel vaak in zo'n modus dat ik maar door en door wil gaan, terwijl het toch ook heel belangrijk is om soms even rust te hebben en goed naar je lichaam te luisteren. Beebi fijn dat voor jou nu wel weer het moment is om verder te kunnen. Weer een nieuwe fase en hopelijk brengt het mooie dingen! Wishmom ook voor jou spannende tijd dus. Gelukkig even geen ziekenhuisbezoeken! Ik duim voor je dat je positief mag testen! Zet m op allemaal met afwachten!

11. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Nancy in je handtekening staat 4 cryos over. Heb je wel een punctie gehad?

12. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wishmom, ik begrijp even niet wat je bedoelt met mijn handtekening? Ik heb geen 4 cryos over staan hoor :(

Ik heb geen punctie gehad, er groeide namelijk niks :(

13. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie het al, staat bij Guusje in haar handtekening :p

14. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Oh Ja sorry, ik dacht Al : huh...

Mijn fout sorry

15. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja onze handtekeningen lijken wel een beetje op elkaar.
    Heb je je telefonische afspraak al gehad Nancy? Hoe ging het?
    En Beebi, jij had vandaag een echo en uitleg over het prikken. Hoe was dat?
    Ik heb net ook een telefonische afspraak met de arts gehad. Ik kan vanaf morgen weer begon met eerst Duphaston om een bloeding op te wekken. Als ik eenmaal ongesteld ben start ik met progynova, dit is om ervoor te zorgen dat het baarmoederslijmvlies groeit. Na ongeveer 14 dagen dit geslikt te hebben krijg ik een echo en als het dan dik genoeg is wordt er een afspraak voor een terugplaatsing van 1 van de 4 cryo's gedaan.

Ik sprak ook nog mijn zorg uit over de innesteling. Ik ben gewoon heel bang dat dit ergens nooit lukt ofzo, door wat ik in mijn lijf voel. Maar ja, zoals verwacht kon hij daar weer niet zo veel mee. Het enige wat kan helpen is utrogestan (dit heb ik afgelopen keer al gehad) en verder weten ze niet wanneer of waardoor een innesteling wel of niet lukt. Het blijft natuurlijk gewoon een wonder of je nu wel of niet IVF hebt.

16. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Guusje, spannend! Wel vervelend dat ze niks konden zeggen over het innestelen.. helemaal omdat je gevoel zegt dat het daar juist misgaat. Lastig, maar probeer vertrouwen te houden!
    Hoe dik is jouw slijmvlies de laatste keren geweest?

Ik heb me telefonische afspraak gehad en mag starten met Duphaston om ook de bloeding op te wekken. Tot mijn verbazing mag ik daarna meteen starten met Gonal 125ie :) Normaal doen ze altijd een tussenstop door een cyclus ertussen te houden, maar omdat mijn eierstokken nu eigenlijk al 3.5 week rust hebben gehad, mocht ik toch al beginnen. Ik denk dat ze gewoon verwacht hadden dat ik wel uit mezelf een menstruatie zou krijgen ofzo..

Voor nu heel blij! Scheelt weer ruim een maand :)

17. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws he Nancy! Dan gaat het ineens weer lekker snel! Erg fijn voor je! Dan gaan we dus tegelijk aan de Duphaston.
    Mijn baarmoederslijmvlies komt eigenlijk altijd op 7mm. Dat is geloof ik wel ok verder. Ja gewoon weer vol vertrouwen de nieuwe ronde in :) Ik kijk er wel weer naar uit (zal straks vast weer anders zijn als de hormonen weer hun werk gaan doen ;))

18. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Guusje, jij al ongesteld?!

Ik heb vandaag mijn eerste menstruatie dag. Morgen starten met Gonal :) .. Volgende week dinsdag de eerste echo!

19. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik heb vrijdag een leo behandeling gehad.. dat was toen CD20, vrijdag zelf een beetje bloed bij het afvegen.. zaterdag niks. en zondag begon ik te bloeden alsof ik mijn menstruatie had en vandaag 3 dagen later nog steeds aan het vloeien.

Kan het zijn dat dit mijn menstruatie is, of komt dit van de operatie? Heeft iemand er ervaring mee? Ik lees verschillende dingen, dan lees ik dat zo een leo behandeling je kan zetten op CD1.. dus dat dit wel mijn menstruatie is, dan lees ik dat het hormonaal is en dat het niet kan dat dit mijn menstruatie is..

Ik heb de gyn al proberen te bellen maar ze was zo in een haast, dat ze zei dat ze dat zo niet kan zeggen.. en dat ik moest wachten op mijn afspraak (20 juni) zodat ze kan zien of het nu mijn menstruatie is of niet.. Maar ik wil het wel gewoon weten of het kan of niet.. Grrr!!!

Hopelijk kan iemand mij hier helpen..

Ohja mijn verhaal, ik ben sinds februari 2015 aan de clomid gezet omdat ik geen /weinig een eisprong heb van mezelf.. heb 150mg gekregen, geen reactie, ze heeft mij clomid bijgegeven die maand ook geen reactie.. En toen had mijn gyn. beslist om voor een leo behandeling te gaan vooraleer we verder kijken hoe of wat..

20. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nancy ja ben ook ongesteld! Zaterdag geworden. Ik ben inmiddels begonnen met de medicijnen die het baarmoederslijmvlies laat groeien. Volgende week donderdag een echo! Fijn dat we weer op weg zijn he! Viveluna welkom! Ik had zelf na mijn leo een aantal dagen aansluitend op operatie licht bloedverlies. Wat jij omschrijft heb ik niet gehad. Wat ontzettend frusterend dat de arts geen tijd voor je heeft. Als ik jou was zou ik gewoon weer bellen hoor! Succes!

Deel Deze Pagina