Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Avda, vorige cyclus heb ik 7 dagen 1 ampule en 5 dagen 1,5 ampule moeten spuiten. Zal morgen weten hoe het nu gaat gaan...

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn Dolce, dat is nog vrij snel. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

3. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Dolce, Morgen heb je afspraak bij gyn? Uitgangsecho?

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja Nancy, 2 dagen na het stoppen met de Utrogestan, nog snel dus, ben ik wel blij om...

Avda, nee morgen krijg ik een eerste bloedname, er wordt dan getest op oestradiol, progesteron en HCG (dat heb ik nu vrijdag ook al wel gehad maar ja dat is nu zo). In de namiddag bellen me dan op om te zeggen hoeveel ik moet spuiten en wanneer ik terug op bloedname moet. Een echo voor follikelmeting komt er pas als in mijn bloed iets erop wijst dat er een follikel aan het rijpen is. Vorige maand heb ik twee keer een echo gehad.
    De werking varieert wel van ziekenhuis tot ziekenhuis, want voor de LEO ging ik in een ander ziekenhuis en daar was het anders. Ik ben ook van België (Limburg) dus dat is misschien sowieso al wat verschillend met Nederland :)....
    Ik hoop dat je snel een eisprong mag krijgen meid!!!

5. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Dloce, dat is inderdaad heel anders als dat het bij mij in het ziekenhuis gaat. Maar na 2 jaar mmm en dus ook 2 jaar zwangerschapspagina ben ik er al achter dat ieder ziekenhuis zo zijn eigen protocollen heeft ed. Als het resultaat maar hetzelfde is ;)

Dan dames, hier vannacht iets geks gehad.
    Gisteravond toen we naar bed gingen wilde we vrijen. Maar halverwege zijn we moeten stoppen omdat het me pijn deed. Maar vanmorgen toen ik aan het tempreturen was had ik 36,8. Een verhoging van +/- 0,5 graad. Zou het dan toch een eisprong zijn. Vannacht ook gezweet. Heb ik anders niet snel, tenzij ik ziek ben.
    Vanmorgen manlief ook weer wakker gemaakt met deze mededeling. En dat we dus nog een klusje hadden ;) hihi helaas was het wel nog steeds pijnljk. Maarja alles voor het goede doel.
    Vind het nu eigenlijk wel heel spannend of het nu een eisprong is geweest of niet. Is dat ook niet wat snel? Is 11 dagen na de LEO.

Mijn zelfgemaakte tempratuur kaart ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,3 KB
      Weergaven:
      20
  6. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland

Het zou zo maar kunnen hoor!
    Ik had vijf dagen naar de ingreep weer voor het eerst sex. Vier weken na de ingreep een positieve test, en na de berekeningen is de eerste dag, laatste menstruatie (die ik vrijwel niet uit mezelf kreeg) kwam uit voor de Leo, en me eisprong ongeveer na een week erna..
    Wil je niet gelijk valse hoop geven, maar alles kan!

7. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @ suus, dankjewel voor je reactie. Dat geeft moed ;)
    Nu dan maar 2 weken afwachten. Hihi

8. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Avda
    Dat kan zeker, ik heb toen ik naar ervaringsverhalen naar de leo zocht ook zo als suuus schrijft gevonden mensen die al tussen de 7 a 10 dagen naar een leo een eisprong hadden !
    Dus veel klusplezier zou ik zeggen ! En you never know!
    Op naar die positieve zwangerschapstest. Het ziet er goed uit. en temp lekker door zou ik zeggen :)

9. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @123aapje,
    Dat zijn dan de leuke verhalen he!
    Ik heb zelf vanmorgen 3x getempt omdat ik dacht dat het wel fout was. Maar 3 keer dezelfde Tempratuur kwam er uit.
    Dus nu fingers crossed en vanavond weer even aan de bak ;)
    Hoe voel jij je? Al mensen in je omgeving het goede nieuws gedeeld?

10. Mulder

Mulder Lid

28 dec 2012
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    @123aap, Af en toe kijk ik nog eens op dit forum om te zien hoe het jullie vergaat... lees ik ineens je goede nieuws! Van harte gefeliciteerd :):):):)

11. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het was erg spannend gisteren en vandaag, maar helaas vanmiddag ongesteld geworden :(. Moet zeggen dat ik het echt even slikken vind.. Hadden er zo op gehoopt, twee eitjes, meer kans.. maar helaas.
    Morgen weer naar het ziekenhuis en dan waarschijnlijk zondag weer starten met clomid.

Ik wil zo graag proberen positief te blijven, maar ik vind het wel steeds lastiger. Duimen op snel weer een kans!

12. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    He bah Nancy! Vandaag mag je even (lekker) balen. Kan je soms goed doen. Kunnen we erna weer vol goede moed en veel hoop de nieuwe ronde in.
    Dikke knuf meis

13. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je Afda :) ... Op de dag zelf is het inderdaad even flink balen en zit je er echt even doorheen. Morgen weer fris op en positief de nieuwe ronde in! En even langs de Jumbo voor granaatappelsap hihi

14. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Indd Nancy, op naar de granaatappelsap ;)
    Ik heb ook net weer een glaasje op. Zou bijna zeggen dat ik hef t lekker begin te vinden hihi

Hier begin ik te twijfelen of ik wel een eisprong heb gehad. Of dat ik gewoon iets verkeerd heb gedaan met temperaturen. Had namelijk vanmorgen weer 36,3. Als er een eisprong was geweest zou de Tempratuur ook hoog moeten blijven. Toch?
    Aaargh die onzekerheid altijd.. Wordt ik ook helemaal gek van.
    Ben eens benieuwd wat de gynacoloog morgen zegt..

15. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb maar meteen wat gehaald, van Healthy People. Waren maar twee keuzes en in deze zat het meeste granaatappel :) .. De smaak valt me erg mee! Baat het niet, dan schaad het niet! ;)

Ik heb zelf nooit mijn temperatuur bijgehouden, omdat ik altijd vanaf dag 10 van de cyclus om de dag naar het ziekenhuis moet voor een echo. Ik weet dus altijd wanneer mijn eisprong is. Wel heb ik wel eens gelezen dat wanneer je een stijging ziet in je temperatuur je eisprong al geweest is. Ik heb de link maar even bijgevoegd.

De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen

16. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    #176 Dolce82, 5 feb 2014
    Laatst bewerkt: 5 feb 2014
    Hoe jammer Nancy :x, ik had het je zo gegund!!!! Ik snap perfect dat het even hard aankwam, had vrijdag net hetzelfde :(...

Nu maar vol goeie moed terug op naar de volgende cyclus. Onze beurt komt nog wel!!! Dikke knuffel!

Avda, ik heb ook geen ervaring met temperaturen. Wel merk ik dat rond mijn eisprong mijn afscheiding anders is en ik voel het ook wel... Toen ik na mijn LEO deze "tekenen" opmerkte had ik een positieve ovulatietest en exact 2 weken later werd ik ongesteld, en dat wijst er toch wel op dat ik wel degelijk een eisprong had.

Bij mij had de gynae gezegd dat ik binnen de 6 weken na de LEO mijn menstruatie moest krijgen, zo niet zouden ze het opwekken. Bij mij is dat dus niet nodig geweest maar mij gaf het wel een zekere rust om dat te weten. Je moet maar eens horen wat jouw gynae zegt. Succes!!!

17. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hee meiden,

Vanmorgen bij de gyneacoloog geweest. Alles zag er goed uit. Operatie was geslaagd, eierleiders waren ook vrij.
    Heb zelfs de fotos van de operatie gezien. Freakyyy hihi weet nu wel waarom het eierstokken heet, zien precies uit als 2 witte eieren!!
    Vervolg afspraak heb ik op 8 april. Tot die tijd moet ik afwachten of er een menstruatie van zelf op gang komt. Zo niet dan moet ik 8 april beginnen met de clomid.
    Hoop dat ik die niet nodig heb, want van de clomid had ik verschikkelijke bijwerkingen :(

Maar goed first things first, afwachten....

@dolce, jij dus nu tweede ronde na de LEO. Wordt je tijdens deze ronde ook gevolgd met bloedcontroles of echo's?
    @nancy, hoe gaat ie nu met jou? Baalmoment achter je gelaten?

18. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    De ergste teleurstelling heb ik gehad Avda, het gaat wel weer! Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, alles zag er goed uit en mag zondag weer beginnen met de clomid 50 mg. Hopelijk reageer ik weer zo goed!

Dolce, onze beurt komt inderdaad nog wel! Probeerde er ook niet vanuit te gaan dat het nu gelukt zou zijn, maar dan merk je pas nadat je ongesteld geworden bent dat je dat eigenlijk wel deed. Zo stom is dat... Je maakt jezelf zo gek :(

@Avda: dat is nog best lang wachten.. Ik moest ook zo lang wachten na de leo. In eerste instantie was ik daar wel blij mee, omdat je je lichaam toch even de tijd moet gunnen. Alleen na twee maanden nog geen eisprong werd ik er behoorlijk depri van en heb de gynaecoloog gevraagd of ik niet alvast mocht starten met de clomid. Mocht wel, alleen was de afdeling dicht tijdens de feestdagen en dat zou net rottig uitkomen, dus moest ik alsnog een maand langer wachten. Ik hoop voor jou dat je lichaam het wel zelf gaat doen!
    De clomid is inderdaad verschrikkelijk qua bijwerkingen.. Zie er ook weer behoorlijk tegenop. Vind het wel apart, de artsen doen net alsof de bijwerkingen wel meevallen, maar je hoort bijna iedereen die het gebruikt klagen over de bijwerkingen :(

19. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Avda, ik zie dit eigenlijk als mijn 3e ronde na de LEO maar de 2e geassisteerde ronde zeg maar.
    Ik word idd weer opgevolgd met bloednames en echo's. Morgen voor een eerste bloedname, heb dan 4 dagen spuiten achter de rug. Ik vermoed ergens volgende week een eerste keer op echo te moeten gaan. Ik hoop maar dat de Menopur nog aanslaat, want ergens heb ik daar toch ook wel wat schrik voor :(...
    Wachten tot april is lijkt idd nog lang maar met wat geluk word je snel uit jezelf ongesteld, of niet en ben je ineens zwanger :).

Ja Nancy, wat jij zegt is echt treffend. Ik ging er ook vanuit dat het absoluut niet gelukt was maar toen dat dan bevestigd werd heb ik toch even moeten slikken. Had vrijdag in de namiddag een vergadering op mijn werk die ik moest leiden dus heb me na het "slechte nieuws" echt even teruggetrokken op het toilet om me bijeen te pakken. Het is dus idd een slag in je gezicht en ik vermoed dat dat er niet zal op beteren per mislukte poging...

In ieder geval, we zullen allen maar vol goeie moed naar de toekomst kijken hè...

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde Dolce, zat ook op me werk en moest een halfuur nadat ik naar de wc was geweest in bespreking met een klant.. Dan voel je je knap lullig :( .. Na de bespreking heb ik nog een uurtje geprobeerd te werken, maar zat alleen maar naar me beeldscherm te staren.. Ben lekker eerder naar huis gegaan. Hoe gaat het nu? Wanneer moet je weer heen voor bloedopname of echo?! Hoop echt dat je weer groei hebt! Wat je schreef, dat je bang bent dat het nu misschien niks doet, heb ik ook.. Ik heb voor de leo ook maar 1 x gereageerd op de clomid, ben nu ook heel erg bang dat het niks doet.. Vind het weer super spannend allemaal :)

Praten jullie er veel over met mensen?! Ik vond het in het begin erg fijn om het er met bepaalde mensen over te hebben, maar ik merk nu na al die teleurstellende rondes dat het best wel irritant aan het worden is dat mensen het weten.. Heb me voorgenomen om er niet meer zoveel over te praten :)

123aap: al een tijdje niks meer gehoord, hoe gaat het met je?! Begin je al kwaaltjes te krijgen?!

Deel Deze Pagina