Negatief .... Geen tuurstreepje, helemaal niks. Word er echt moedeloos van. Over drie dagen weer testen en dan weer stoppen met de medicijnen. Dit was dan alweer de eerste IVF poging. Het eind komt nu echt in zicht, zo verdrietig weer. Haat me eigen lichaam gewoon...
Oh bah wat een klote nieuws. Had t zo gehoopt voor jullie? Wie weet nog een wonder komende dagen. Natuurlijk ben je verdrietig en neem ook echt even de tijd voor dat verdriet hè meid. Belangrijk. Kan me voorstellen dat je steeds banger wordt na iedere poging, maar onthoudt dat t nog niet gedaan is. Sterke. Esther hoe is de LEO gegaan? Hoe voel je je?
Ik werd wakker en dacht: het is Zaterdag !!! Terwijl ik de pagina opened Zei ik Nou EINDELIJK GOED NIEUWS SVP!!! Wat Een verrekte kutzooi Nancy! Sorry voor mn woorden Maar dat is het gewoon ! Dikke Vette klote zooi. Even aan jezelf denken he meid, rust zoeken. En pas verder gaan als je goed in je vel zit. Vind het Zo jammer, Weet niet wat ik Moet zeggen meid!
Nancy87: Wat jammer zeg dat je nog niets ziet op je test... Ik gun het jou zo, zeker na dat lange traject dat jij reeds hebt afgelegd... Hier gisteren de LEO gehad. Ze hebben eerst kijkoperatie gedaan, baarmoeder zag er goed uit, ze hebben ook doorgangekelijkheid van de eileiders onderzocht en zag er ook prima uit. Ik had wel wat endometriose en dat heeft ze weggeschroeid. Operatie heeft 1,5u geduurd. Daarna nog 1,5u op ontwaakzaal gelegen. Dus een 3-tal uur weg geweest. Wel wakker geworden met heel veel buikpijn. In het ziekenhuis via infuus zware pijnmedicatie gekregen. Ik kon ook moeilijk of niet plassen gisteren en was heel zwak (kon niets eten). Ik heb 's avonds ook nog 3 keer moeten overgeven dus voelde me echt slecht. Vandaag heb ik wel al iets kunnen eten en net voor het eerst goed kunnen plassen. Wel nog ontzettend veel buikpijn, bukken, opstaan, draaien,... Doet heel veel pijn. Dit had ik wel onderschat. Binnen 6 weken op controle om dan terug met hormonen te starten. Leentje: Jij ben de volgende woensdag! Veel succes!
Meiden, bedankt voor jullie medeleven. Doet me goed! Het is weer een grote teleurstelling en vraag me steeds meer af of het wel ooit goed gaat komen. Net met me beste vriendinnetje moeder natuur even flink uitgescholden, ze gaat het niet winnen! We super dubbel net.. ik appte me vriendin dat de test negatief was. Ze stond erop dat ik een bakje thee kwam doen. Ik wist dat zij ook bezig waren (een jaar inmiddels bijna) en ik wist ook dat ze ongesteld moest worden vorige week, maar haar cyclus is niet altijd even stabiel. Dus ik vroeg of zij al iets wist.. reageerde traag en uiteindelijk zei ze ongesteld. Maar ik moest komen voor een knuffel. Na flink uitgehuild te hebben, begon ze zelf onwijs te huilen en vertelde dat ze zwanger was. Ik was zo blij! Zo gek, ondanks de grote teleurstelling. Ze vond het zo moeilijk om het te vertellen, maar ze vond dat het moest. Heel blij en gek genoeg geen jaloers/boos gevoel deze keer Esther, wat verschrikkelijk vervelend dat je zoveel pijn hebt. Herken het ook wel een beetje.. De eerste 2 dagen is echt even afzien. Dit heb je gehad! Hoeveel blaasjes hebben ze uiteindelijk weggebrand? Rustig aan en niet te hard van stapel willen lopen.
Nancy87: och meid!Echt balen dit zo een lange weg,het is soms zo oneerlijk.Ik vind het toch knap van je dat het nieuws van je vriendin goed kon ontvangen.Dikke knuf meis. Esther: Ben blij dat het voor jouw achter de rug is!Nu lekker ontspannen!X
Nancy wat ontzettend rot! Ik heb er geen woorden voor. Diep respect voor hoe je hier mee omgaat. Je verdient een dikke pluim! Geef de moed nooit op. Dikke knuffel! Esther echt vervelend dat het zo tegenvalt! Heel veel sterkte de komende dagen.
Nancy87: Jij bent zo dapper dat je doorzet! Het is echt een moeizaam en zwaar traject die MMM. Ik hoop van harte dat je inspanningen snel beloond worden! Misschien ook eens echt informeren naar die IVM... Je weet nooit. Dikke knuffel! Leentje: Nog niet te zenuwachtig voor woensdag? Guusje: Wanneer heb je eerste echo? Hier dag 3 na de LEO en voel me eindelijk iets beter. Maar nog steeds veel buikpijn. Ik slaap ook nog veel, terwijl ik normaal echt niet iemand ben dat veel en lang slaapt. Nog volop aan het herstellen dus
Hoi allemaal, Ook ik heb pas een LEO ingreep gehad(30-10). Ik dacht dat ik na een week wel weer zou werken, las vaak op zp dat sommige na een paar dagen al opgeknapt waren maar helaas ik ga morgen pas weer beginnen met een korte dienst. Zodra ik me langer miet concentreren word ii nog licht in mijnboring en ben ik snel moe. Verder gaat het nu gelukkig stukke beter dan dag erna. Maar goed waar ik eigenlijk mijn berichtje voor schrijf is omdat ik graag advies wil mpvan meiden voorwiel Leo al iets langer is geleden Misschien kunnen jullie me helpen: Vannacht amper geslapen en liggen malen. Ik wil graag hopen op dat ik nu bij percentage hoor waarbij dit wel goed uitpakt.(clomid resistent, moeilijk stimuleren etc) Ik wil hopen op een eigen eitje en eisprong en een eigen kans maar ik durf daar niet op te hopen. Ik stel me in op dat ik gewoon ff moet wachten tot we in dec terug moeten komen, dat dan blijkt dat ik weer aan hormonen moet en hoppa in januari door. Maar ergens spookt door mijn hoofd wat als er een eitje komt dan moet ik kansen benutten maar wanneer en hoe. Intimiteit is laatste jaar niet echt mijn sterke punt(het moeten, en kilo's die ik was afgevallen zitten er na jaar bijna weer allemaal aan). Ook heb ik last van nabloeden al neemt het nu eindelijk echt af. Ik heb niet echt info meegekregen of gehoord over wat ik moet doen na de Leo zelf. Wel zijn we ingelicht over dat als er in dec geen eigen cyclus op gang komt we terug gaan naar de injecties in de hoop dat ii dan beter reageer op de hormonen. Wie aan me info en advies geven. Ik vind het wachten zo moeilijk
Ik had de Leo in januari 2014 en werd voor het eerst ongesteld maart. En dat is niet gestopt, cyclus werd wel weer langer maar was makkelijk te stimuleren. Ben toen 2x zwanger geraakt, helaas allebei miskramen. Ben nu in juni 2015 zwanger geworden en dat gaat nu goed, je moe engelen geduld hebben. Maar ikzelf ben super blij dat ik de LEO gedaan heb.
Even een tussendoor vraagje: Hoe snel hadden jullie terug seks na de LEO operatie? Mijn gynaecoloog zei een week te wachten, maar de assistente zei dat je eigenlijk meteen seks mag hebben (zolang het geen pijn doet). De gyn zei dat ze tijdens de LEO al zag dat er een follikel aan het groeien was. De eerste 4 dagen na de LEO had ik veel te veel buikpijn om aan seks te denken, maar nu merk ik op dat ik precies beetje vruchtbaar slijm heb en zou deze kans misschien niet willen laten schieten... Maar wil mij ook niets riskeren natuurlijk. Hoe snel konden jullie terug vrijen?
Hey ladies, Net een uur thuis van het ziekenhuis.Voel me oke,alleen last van mijn buik door het gas.Ben tevreden,alles is goed verlopen. Uitgebreide verslag over een paar dagen.Nu even uitrusten en bijkomen.X
Dames, sorry ben even afwezig geweest.. Flinke dip gehad afgelopen week. Had even geen behoefte aan het forum.. kon het even niet opbrengen. Heb mezelf weer bij elkaar geraapt en wacht nu op de menstruatie. Ik heb 2 december een gesprek over hoe we verder gaan. We willen erop staan dat ze gaan onderzoeken (als dat mogelijk is) om erachter zien te komen waarom mijn slijmvlies zo dun blijft. Er moet toch een reden zijn na alle kansen die we de afgelopen 3 jaar hebben gehad, waarom de vruchtjes niet blijven plakken. We willen niet onze laatste twee pogingen ingaan met een slijmvlies dat steeds net aan niet of net aan wel voldoende is. Mofantje, ik herken je verhaal helemaal.. Het intiem zijn is niet meer zoals het voor de mmm was. Het is een moetje geworden.. en zo "fijn en plezierig" als het hoort te zijn is het dan ook niet meer. Zelf hebben ze mij na de Leo ook niet echt gezegd hoe en wat te doen. Maar zonder seks te hebben worden er geen kindjes geboren. Je kunt je temperatuur bij gaan houden om een eventuele eisprong te herkennen of ovulatietesten. Zelf heb ik dit alles niet gedaan, omdat ik voor de Leo mijn eisprong altijd heel duidelijk voelde aankomen, ook als er een eitje aan groeien was. Esther, erg lastig inderdaad zo vlak na de Leo. Ik moest de eerste week ook echt niet denken aan seks, alles deed veelste veel pijn. Na die twee weken hebben we om de dag seks gehad. Ik wilde toch niet het risico lopen een eisprong te missen. Maar al gauw merkte ik dat er niks gebeurde in mijn lichaam, omdat ik de groei en de eisprong altijd goed voelde, omdat de boel behoorlijk overgevoelig was geworden. In jouw geval is het wel lastig met een groeiend eitje die ze gezien hebben. Zodra je het denkt te kunnen zou ik toch echt gaan klussen meis, me weet maar nooit! Hoe gaat het nu met je?! Leentje, hoe gaat het nu met jou? Inmiddels alweer een paar dagen verder. Erg veel last gehad? Sterkte met herstellen meiden! Hopen op snelle resultaten
Nancy: Wat heb jij al een hele lijdensweg achter de rug Ik gun het jou zo! Hopelijk volgende keer beter... En anders misschien ook eens informeren naar de IVM? UZ Brussel is bij de top van Europa voor fertiliteit, dus daar zijn nog veel opties mogelijk! Mofantje: Inderdaad, daar sluit ik ook bij aan. De MMM is absoluut niet goed voor ons seksleven... Vroeger spontane vrijpartijen en is de kinderwens altijd in mijn achterhoofd... Leentje: Hoe gaat het nog? De eerste 3 dagen na de LEO vond ik zo zwaar. Vanaf dag 4 ging het beter, alleen nog vlug moe en de wondjes nog gevoelig. Nu 10 dagen later voel ik me bijna terug de oude! Ik voelde de laatste dagen al een follikel groeien en had gisteren behoorlijk positieve ovulatietest (zie hieronder) dus we hebben het alvast gezellig gemaakt. Ik zit nu op cyclus dag 18 dus als ik effectief eisprong heb, is dit mijn vroegste eisprong ooit (zelfs met hoogste dosis hormonen had ik dit niet), wat zou betekenen dat de LEO werkt (hoera!). Maar ik ben voorzichtig, want een eisprong betekent daarom niet ook een zwangerschap...
@Nancy: Ik vind het echt zo lief van je, vragen over anderen terwijl je zo down ben. Zo een lange weg afgelegd meid, nu hopen dat jij jou wonder krijgt! Hier gaat steeds beter. Een dikke knuf voor jou!xoxo @Esther: Wow! dat wordt klussen ik stuur je even een prive bericht want ik had een vraagje erover.x
Esther, ik ga inderdaad een vragen hoe ze bij mij in het ziekenhuis over IVM denken. Ben heel benieuwd 2 december! Wat super fijn dat de Leo iets heeft gedaan en zo snel al!! Het betekent inderdaad nog geen zwangerschap, maar je lichaam doet iets!! Echte kansen zonder hormonen, dat is echt super!! Ik ga heel hard voor je duimen! Dank je wel Leentje! Ook voor jou hoop ik dat het snel gaat lukken! Gaat het inmiddels wel al beter?
Hee dames ik ben ook even wat minder aanwezig. Sinds een week echt behoorlijk last van misselijkheid. Weinig puf en wil het liefst lekker op bed liggen. Ik hoop dat het allemaal een goed teken is, dan maakt het me allemaal niet uit. Nancy nog een mogelijke tip. Een collega van me zit ook al geruime tijd in de medische molen. Zij heeft een paar maanden geleden een pipelle laten doen ( ook wel endometrial scratch genoemd) gedaan. Is iets van een ingreep waarbij ze een beetje baarmoederslijmvlies weg schrapen wat ervoor kan zorgen dat de het slijmvlies verandert waardoor de innesteling mogelijk beter kan gaan. In NL wordt het niet als officiële behandeling gedaan maar zij heeft het via het Amstelland ziekenhuis toch kunnen laten doen en was 2 maanden later wel zwanger van haar zoveelste ivf. Tja of dit er dan aan heeft bijgedragen, je weet het niet, maar omdat er blijkbaar toch iets met het slijmvlies is niet goed gaat, dacht ik wie weet het bespreken waard?
Vervelend Guusje, dat je zoveel last hebt van de kwaaltjes.. Maar hoe vervelend het ook klinkt, het lijkt mij een heel goed teken! Bedankt voor het meedenken, heb even zitten lezen en de pipelle ga ik er ook maar even ingooien Nog even en ik kan bij ze solliciteren haha. Heb af en toe het gevoel dat alles voorgekauwd moet worden en jezelf moet dokteren. Fijn om alle verschillende verhalen en mogelijkheden te horen
Hey dames, Een beetje stil hier... ik heb een vraagje, hadden jullie ook bloedverlies naar de Leo? de eerste 2 dagen had ik bijna niks. Vanaf zaterdag iets meer en nu lijkt het alsof ik gewoon ongesteld ben.Het is niet zwaar maar ook niet licht zeg maar.Ik heb vandaag de poli fertiliteit gebeld maar kreeg geen antwoord, ben benieuwd of sommige vrouwen dus ook ongesteld kunnen worden gelijk na de leo. Vandaag is het precies een week en vind het gewoon vreemd. Ik zou rond einde van de maand ongesteld moeten worden. Wat vinden jullie ervan?