Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nancy: Neen het was maar één kindje duidelijk. De misselijkheid en vermoeidheid had ik duidelijk onderschat. Ik ben wel heel gelukkig dat ik zwanger ben, maar kan niet voluit genieten omdat dat eerste "gevreesde" trimster nog niet voorbij is en omdat ik zo ziek ben.

Hoe was het vandaag bij jou Nancy? Het wordt zo langzaam tijd dat jij zwanger raakt van een mooie gezonde plakbaby! Ik duim zo voor jou!

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heel slecht nieuws gekregen... ben het spuug zat.
    Ik had rechts 16 grote eitjes en links 7. En aan beide kanten heel veel kleinere.. slijmvlies daarentegen was 7.7!
    Ze hebben bloed afgenomen om te kijken wat de waarde is van het hormoon dat je aanmaakt bij de eirijping. Als deze 12 was zouden ze de punctie nog wel uitvoeren.. Ben net gebeld, waarde is 23. Verwachting is dan ook dat ze allemaal door gaan zetten. Een punctie is niet verantwoord en zal waarschijnlijk ook geen mooie embryo's opleveren. Ik moet nu aan de primolut (10 dagen) voor de bloeding. Woensdag nog controle.. en kijken hoe we verder gaan.

Ik haat me lichaam....... ben het zo zat.

3. Guusje102

Guusje102 Lid

6 mei 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah bah en nog eens bah! Het is echt oneerlijk! Ik heb er geen woorden voor. Kan alleen maar hopen dat het nu eindelijk eens omdraait en alles goed gaat! Ik blijf het echt hopen! Zet m op meis!

4. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh neeee. Pffff niet wat ik hoopte te lezen. Doet me pijn om te lezen dat het je nu weer niet meezit. Jij hoort nu echt zo de volgende te zijn. Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel liefs en sterkte.

5. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Nancy, hoe gaat t meid?

6. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ik vroeg me net precies tzelfde af. Trek je t allemaal nog?

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nancy: Oh neen wat een teleurstelling :( Telkens als ik dit topic open, hoop ik eindelijk goed nieuws te lezen bij jou. Ik heb ongelooflijk veel respect voor jou dat jij ervoor blijft gaan ondanks de vele tegenslagen. Je bent een sterke vrouw! En ik hoop dat al die kracht en moed vlug worden beloond. Hoe gaat het nu met jou?

Hoe gaat het met de anderen?

Barbara: Jouw zwangerschap schiet mooi op! Wauw al netjes in je derde trimester nu zeker? Hoe voel je u?

8. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ik denk dat Nancy even haar rust aan het pakken is en even afstand neemt hier??. Mocht je weer behoefte hebben om je verhaal kwijt te kunnen horen we het wel meid.

@Esther. Hier gaat alles helemaal goed. Groeit volgens boekje en vrijwel geen kwaaltjes. Gaat echt snel allemaal. Hoe gaat t met jou? Begint op te schieten nu. Bijna die magische rotggrens voorbij. Hopelijk alles goed bij de termijnecho.

9. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Neem de tijd Nancy, ik blijf voor je duimen !!!

Ik word morgen ingeleid met 37,2 weken.
    Super spannend....

10. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Zeker super spannend. Heel veel succes. You can do it. Daarna lekker genieten meid!!

11. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, ik had al een tijdje niet meer gekeken, het was zo stil .. Normaal krijg ik altijd een mail als iemand een reactie heeft geplaatst, maar blijkbaar is dat weer stopgezet. Heb weer een hoop berichten gemist!

Met mij gaat het goed hoor. Erg lang pijn gehad van de overstimulatie helaas. Mocht ook 3 weken niet sporten etc, omdat de kans op kanteling van de eierstokken nog erg groot was. Aanstaande vrijdag heb ik weer controle en krijg dan meteen de Pipelle weer (wegschrapen van het bms) en krijgen we te horen hoe we verder gaan. Zal eerst weer een bloeding opwekken zijn en daarna starten met een lagere dosis. Op zich gaat het wel hoor, moet zeggen dat ik deze tegenslag snel een plekje heb kunnen geven. Dit is nou eenmaal een risico bij ons pco'tjes. Het verwerken van een niet geslaagde kans is wat lastiger te verwerken. Ik heb me maar vastgehouden aan het mooie slijmvlies en dat de Pipelle wel werkt! Het moet gewoon gaan lukken en we gaan ervoor :)

Wishmom wat gaat het hard bij jou! Wanneer ben je precies 37.2 weken?! Eindelijk je kleine wondertje binnenkort in je handen, super spannend en leuk!! :)

Barbara jij gaat ook al hard! De weken vliegen echt voorbij zeg. Fijn om te horen dat je weinig last hebt van kwaaltjes en de kleine goed groeit! Ik vind het ook super leuk dat jullie nog steeds meelezen en meeschrijven!!

Esther 10 weken al! Hoe gaat het met jou? Veel last van kwaaltjes?! Nog eventjes en je bent de engste periode door! Kun je wel een beetje genieten of is de angst nog erg groot?!

12. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wishmom, sorry las weer veelte snel... Vandaag ben je ingeleid, wauw spannend! Misschien lig je nog keihard te knokken! Succes meis!

13. Lelie90

Lelie90 Nieuw lid

22 feb 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb wel al veel verhalen gelezen. Mijn vriend en ik hebben juli2015 een (gemiste)miskraam gehad, wat veel verdriet heeft gedaan. Onwetend gingen we er vanuit 'positieve zwangerschapstest', dus we zijn zwanger. Je toekomstplannen worden gemaakt en directe familie wordt ingelicht. Met de woorden 'dit ziet er echt niet goed uit, verschrikkelijk' tijdens de eerste echo, valt even je toekomstbeeld ineen. Nadat mijn miskraam is opgewekt, bleek bij de controle sprake te zijn van PCO. Er waren veel blaasjes te zien. Samen met mijn onregelmatige ongesteldheid maakte dit de stempel 'PCO'. Verschillende gynaecologen verder die allemaal een andere mening hadden, mocht ik in november beginnen met Clomid. Gesteund door positieve verhalen, had ik er vertrouwen in dat het ging lukken. Helaas reageer ik niet op clomid, ook niet op 150mg. Het vertrouwen in je eigen lijf is dan weg en de hoop vervaagt ook een beetje. Ook in mijn omgeving krijg ik steeds vaker berichten van 'ik ben zwanger'. Hoewel ik het ze enorm gun, baal ik daarna enorm. Ik weet dat ik positief moet blijven, maar dat is vaak nog knap lastig.

Gisteren bij de gynaecoloog geweest om over verdere stappen te praten. Ze gaf aan dat er twee 'smaken' waren, namelijk de LEO procedure of IUI. Mijn eerste gedachte ging uit naar IUI, maar nu ik veel positieve verhalen lees over LEO neig ik daar ook wel naar. Het zou erg fijn zijn als je zonder al te veel hormonen zwanger zou kunnen worden.

Hoe hebben jullie de keus gemaakt?

Groetjes, Lelie90

14. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Barbara1: Hier neemt de misselijkheid af, dus dat is wel fijn en het einde van die eerste 12 weken is in zicht, daar kijk ik echt naar uit!

wishmom: Hoe was de bevalling? Hopelijk is alles goed verlopen en heb je nu een gezonde baby bij je. Gefeliciteerd met je zoon/dochter!

Nancy: Wow ontzettend veel respect voor jou dat jij zo de moed blijft houden. Jouw beurt zal wel komen meid! En ik duim voor snel nu! De eerste weken was de angst groter dan het geluk. Na de echo op 10 weken begon het te beteren en volgende week 12 weken echo dus hopelijk kan ik dan echt starten met genieten.

Lelie90: Wat gek dat jij moet kiezen tussen LEO of IUI? Dit heb ik nog nooit gehoord. Beiden hebben namelijk een ander doel. LEO dient toch om de eisprong regelmatiger te krijgen terwijl IUI probeert de kans op bevruchting van een eisprong te vergroten . Ik heb de LEO operatie gehad (en omdat ik heel moeilijk een eisprong krijg meteen gevolgd door hormonenkuur Menopur en Puregon), dan had ik een maand later eindelijk een eisprong en heb ik IUI gehad. Daarvan ben ik nu zwanger :)

15. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lelie, welkom! Wat naar om te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Wat een hel moet dat geweest zijn.. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de keuze tussen IUI en de Leo ook niet helemaal begrijp, aangezien je nog niet reageert op Clomid. Als je kiest voor IUI zul je waarschijnlijk moeten starten met injecties (Puregon, Menopur of Gonal). De vraag of je daar op reageert is nog afwachten natuurlijk en hoe je slijmvlies dan is.. De bijwerkingen zijn niet prettig en jezelf iedere dag injecteren is ook niet fijn. Al wordt dat laatste wel snel "normaal". Als ik zelf terugkijk naar mijn eigen weg die afgelegd heb, zou ik eerst voor IUI gaan. Ik reageerde ook bijna niet op Clomid en op de injecties wel en heb dan ook een aantal mooie kansen gehad voor de Leo. Daarentegen reageerde ik na de Leo wel goed op Clomid, alleen duurde dat niet lang en ging al snel achteruit. Het is een lastige keuze, maar persoonlijk vind ik de Leo in jouw geval wel "snel", terwijl ze eigenlijk nog maar weinig hebben geprobeerd.

Esther, wat fijn dat het al iets beter gaat! Ik kan het me zo goed voorstellen dat de angst zo aanwezig is. Dat is dan wel een groot nadeel van het zo vroeg al weten dat je zwanger bent.. Tot die 12 weken duurt een eeuwigheid.

Ik heb net controle gehad. Eierstokken zagen er weer goed uit! Ze hadden een normaal formaat en alle eitjes waren weg. Uiteraard wel heel veel kleine blaasjes. Ze heeft meteen de Pipelle gedaan.. Pff dat is echt heel naar, maar gelukkig is het echt met een minuut gebeurd! Ik mag vandaag meteen starten met Duphaston, dus over twee weken weer van start met Gonal!! :) eindelijk weer verder!

16. wishmom

wishmom Actief lid

12 nov 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ben inderdaad bevallen. Mijn dochter is 23-2 geboren :)
    We maken het goed!!!

Nancy fijn dat je weer verder kan eindelijk! En aan de nieuwe dame wil ik zeggen ga voor de Leo.

17. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Wishmom!! Is de bevalling een beetje snel gegaan? Nu lekker genieten van je kleine meisje!!

18. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Jeej proficiat Wishmom. Hopelijk 'goede' bevalling gehad. Fijn dat alles goed gaat.

Nancy wat fijn dat alles er weer goed uit zag. Succes komende weken!!!!!!

Nou Esther die 12 weken zitten er op voor je 😃. Op naar een mooie positieve 20 weken echo.

Welkom lelie. Ondanks dat de Leo voor mij weinig tot niets gedaan heeft zou ik er denk ik wel voor kiezen. De kans bestaat dat je er wel op reageert en heb altijd alle mogelijkheden benut. Puur om straks eventueel niet het gevoel te hebben van had ik maar...
    Het heeft uiteindelijk bij mij wel veel 'vertraging' opgeleverd, maar ja je weet dat niet van tevoren. Nu weet ik bv dat ik niet op clomid reageer ook niet na een Leo. Bij een poging voor een eventuele tweede mogen we dan gelukkig ook gelijk starten met menopur. Succes met de keuze.

19. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het dames?!

Gisteren was mijn eerste menstruatiedag en net de eerste injectie Gonal weer geprikt. Volgende week zaterdag de eerste controle :) Super spannend weer, maar ik ben er klaar voor!

Had van de week wel weer even een moeilijk momentje. Me beste vriendin is zwanger (nu 23 weken). Nu ga je eindelijk een buikje bij der zien en is ze druk in de weer met de spulletjes en kamerinrichting etc. Het gaat alleen nog maar over de baby (logisch uiteraard!) Ik baal zo onwijs dat ik er niet zo van kan genieten als dat ik zou willen. Samen babyshoppen of zelf een babywinkel binnenstappen om wat te kopen voor der.. kan het gewoon niet :( Vind het zo moeilijk. Het liefst zou ik in de weer zijn met het regelen van een babyshower (echt iets voor mij om zoiets te doen), maar ook dat kan ik gewoon niet. Baal zo dat dit alles zo me leven aan het beheersen is. Ze begrijpt het volkomen hoor en vroeg van de week ook of ik het niet onwijs moeilijk vind om der te zien. Is toch erg dat ze dat moet vragen en zich daar druk om moet maken? Dat doet eigenlijk wel heel erg pijn.. :( Maar goed, koppie op en doorgaan :)

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik heb net controle gehad. In totaal nu 6 eitjes van ongeveer een centimeters en verder heel veel kleintjes. Ze twijfelde om de dosis te verlagen, maar laat me toch nog 2 dagen door spuiten met 125. Maandag moet ik weer terug. Slijmvlies was al 6 mm :)
    Ben wel echt onwijs bang dat het weer mis gaat. Merk ook dat me eierstokken het allemaal niet meer zo leuk vinden. Heb nu al pijn met lopen en zitten en dan zitten er nog maar 6 van een centimeter...!! Hopelijk ziet het er maandag positief uit!!

Deel Deze Pagina