Lukt ICSI in eigen cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 8bree, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hallo ik ben 8bree en ik heb nog een iui poging en onze volgende stap is icsi in eigen cyclus (vanwege niet echt top zaad). We hebben de optie om 6 icsi zonder hormonen te doen, en dan nog 2 met als die 6 niet lukken. Ze gaven aan dat de kans maar ongeveer 10% was in EC en meer dan 20% met hormonen. Omdat dit procedure wel heftig en soms pijnlijk is, is het dan slim om de 6 te doen? Lukt dat bij iemand?? Ik wil natuurlijk zo natuurlijk als mogelijk zwanger worden maar ik weet niet als dit het waard is met icsi? Laat me weten als er vrouwen zijn waarbij dit lukt! :) alvast bedankt!

8b

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meis,

Ik kan je helaas niet echt helpen, maar wilde je alleen even uppen. Ik weet alleen dat ze sinds kort in ons zh (amc) ook ivf zonder meds doen als proef. Onze arts legde uit dat het idee inderdaad is dat het minder ingrijpend is, maar zelfs als alles goed gaat ligt de opbrengst in termen van de hoeveelheid eitjes natuurlijk vele malen lager dan wanneer je wel meds krijgt. Je zult wsl geen cryo's hebben. Dus de vraag is dan eigenlijk:Wat levert meer op: 3 volledige icsi's, waarbij je hopelijk cryo's overhoudt of 2 volledige en 6 alternatieve zonder meds? Misschien kun je hier bij je arts wat statistieken over opvragen?
    Hoop dat er snel iemand reageert met meer ervaring.
    Heel veel succes!

3. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Hoi meid,
    ook voor jou geen resultaten of iets dergelijks.
    Wel zijn wij nu net gestart en hopelijk komen we in aanmerking voor de 6 pogingen in eigen cyclus.
    Dit willen we beide graag zodat we niet direct een duit aan hormonen hoeven (nou ja ik dan).
    Kans van slagen is kleiner, maar voor ons zeker de moeite waard!
    Als wij de keuze hadden gingen we daar voor!

4. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Mijn beste vriendin is zwanger geworden door ICSI in eigen cyclus!! Ze heeft 1 vroege miskraam gehad en van de 6e poging is ze nu zwanger! En extra bijzonder: ze heeft 1 bevruchte eicel teruggeplaatst gekregen, en die is in de baarmoeder nog gaan splitsen en nu is ze dus zwanger van een eeneiige tweeling!
    Voor mijn vriendin was ook het weinige aan hormonen dat je krijgt een goede reden om eerst eigen cyclus te proberen.
    Het kan dus zeker met ICSI in eigen cyclus!!
    Succes!!

5. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Bedankt meiden.... Hopelijk gaat dit lukken!

6. sjak

sjak Niet meer actief

Icsi of IVF is een ingrijpend en zwaar traject. Onder andere door de hormonen, bij een gestimuleerde ICSI weet je ook nooit zeker of je wel cryo's er aan over houdt en of die dan ook nog eens daadwerkelijk ontdooien... Als je deze kans krijgt om het op deze manier te doen zeg ik: DOEN!

Groet

7. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi 8bree,

Ik heb 4x ivf ec gedaan en 1x icsi ec. Helaas niet t resultaat wat we hoopten. Maar lees ook wel veel dat de ivf/icsi ec wel een goed resultaat geeft. Wij hebben ws gewoon dikke pech of een probleem met eicel of zaad. Ik heb wel hormonen gebruikt, maar erg weinig en 1 x geen hormonen, omdat t ei al groot genoeg was.

In mijn onderschrift staat t specifiek beschreven per behandeling.

Succes

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als tegenhanger van deze vrolijke verhalen wil ik toch ook nog even schrijven wat ik een hoop heb gelezen (gelezen want ik heb zelf geen eigen cyclus IVF's gedaan, daar is mijn cyclus te slecht voor):

Wat IVF in eigen cyclus wel heel slopend schijnt te maken is dat je elke keer zo'n vreselijke onzekerheid hebt. Nou is IVF al een hartstikke onzeker traject, maar als je slechts 1 follikel hebt, is de kans natuurlijk aanzienlijk lager dat er ook daadwerkelijk een eicel in zit. Nu is het ook nog eens zo dat niet elke eicel bevrucht raakt, dus als je maar 1 eicel hebt, heb je ook nog eens kans dat hij onbevrucht raakt. En dan moet een eicel ook nog doordelen zodat je een TP kunt krijgen.
    Ik heb wel gehoord van meiden die in het eigen cyclus traject zaten, dat toch wel als vreselijk onzeker hebben ervaren.

Als bevruchtings-voorbeeld wil ik jou mijn IVF's (en ISCI) wel ff noemen:
    van de 7 hebben bij mij slechts 3 tot een punctie geleid, van deze 3 had ik:
    1e IVF: 9 eicellen, 5 bevruchtingen
    2e IVF: 7 eicellen, 3 bevruchtingen
    3e IVF/ICSI: 11 eicellen, 2 bevruchtingen (maar slechts 1 heeft het tot dag 5 na de punctie gered, dus slechts een TP van 1 embryo gehad).

Ik denk dat dit ook wel handig is om mee te nemen in je overweging.
    De medicijnen zijn idd vreselijk irritant, kunnen te echt gek maken. Maar naast dat maakt het onzekere traject je ook gek. Als je gestimuleerde pogingen doet weet je bijna zeker dat je ook een TP gaat krijgen. Bij eigen cyclus weet je bijna zeker dat er ook een aantal pogingen zullen zijn waarbij je geen TP zult krijgen...

Misschien kun je ook ZP-lid Mijs eens een PB sturen. Zij is onlangs bevallen van een kindje na haar 6e eigen cyclus poging.

Succes!

9. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hoi bedankt maartje, dat is idd mijn idee dat ik er soms geen TP kans hebt en dat wij nog een maand moeten overslaan. Het zou fijn zijn zonder hormonen natuurlijk, maar er bestaat dan zoveel onzekerheid. Ik weet niet eens als wij de keus krijgen van onze zh. Volgens mij beslissen ze het voor je gebaseerd op je problemen en traject. We zien wel, eerst nog een IUI in EC en hopen dat het daarmee raak is!

Bree

10. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Wij gaan ook beginnen met Icsi mnc.
    Ons is verteld dat we ervan uit moeten gaan dat van de 6 behandelingen er uit eindelijk gemiddeld 2 tp plaatsvinden.
    Wij hebben verder niet gesproken over hyper of mnc.
    Onze voorkeur ging sowieso uit naar mnc.

Deel Deze Pagina