Leo operatie.. en dan..

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Boekenwurm, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boekenwurm

Jan 28, 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik zit inmiddels bijna een jaar in de mm in verband met pco. Heb 4 rondes clomid geslikt maar uiteindelijk bleek dat ik clomid resistent ben. Toen met Fostimon injecties begonnen. Dat leek eerst goed te gaan, maar uiteindelijk reageerde mijn lichaam elke maand erg wisselend op de hormonen. Toen is besloten dat ik een leo operatie moest ondergaan. Dit is half april geweest. Gelukkig viel het me erg mee.
    Nu is het wachten begonnen. Drie maanden moet ik wachten op resultaat en zo niet, dan na die drie maanden weer beginnen met hormonen. Het wachten valt me enorm zwaar. Het duurt me veel te lang allemaal maar ik heb geen andere keus dan te wachten.
    Ook heb ik sinds een week erge stekende buikpijn. Het zou kunnen dat er eindelijk wat gebeurt in m'n lichaam, maar het houdt nu al een week aan, en volgens mij heb ik nog geen eisprong gehad, omdat ik dat normaal gesproken wel merk (althans de 4 x dat ik een eisprong heb gehad in de afgelopen 1,5 jaar). Heel onzeker dus allemaal. Het ene moment denk ik, m'n eisprong komt eraan, en het andere moment, zoals vandaag, is de buikpijn weer minder en ben ik bang dat er toch niks gebeurt.
    Ik zit nu te denken om met ovulatietesten te beginnen om iets meer zekerheid te krijgen. Van de andere kant heb ik geen idee wanneer ik een eisprong zou kunnen hebben dus dan zijn ovulatietesten misschien onbegonnen werk.
    Over twee weken heb ik een eerste gesprek sinds de operatie, maar daarna moet ik nog weer zes weken wachten voordat eventueel stappen worden genomen.

Zijn er meer meiden die zich hierin herkennen of in een soortgelijke situatie hebben gezeten?
    Ik weet even niet meer goed wat ik moet doen. Gewoon afwachten is de enige mogelijkheid, maar ik word lichtelijk gek van die onzekerheid.

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Je kunt vragen of je opgevolgd mag worden met echo's.... Dat heb ik toen ook gedaan. En toen bleek dat ik wel een eisprong had, maar na bloed prikken erna bleek te weinig hormonen aan te maken. Dus wel een eisprong maar geen super eisprong om het even zo te zeggen.

Dan weet je in ieders geval waar je staat en hoe verder...want heb je geen eisprong kan je gyn heel snel inspringen en oplossing aan bieden.

Suces!

3. Boekenwurm

Jan 28, 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mocht ik volgende week nog zo'n buikpijn hebben dan ga ik dat zeker even vragen. Wie weet is op de echo dan te zien dat er wat groeit of gesprongen is.
    Mocht er geen groei zijn dan moet ik dus echt eerst die drie maanden afwachten voordat ze ingrijpen Zo lang kon het eventueel duren voordat de operatie z'n werk doet zeiden ze.
    Hoe is het bij jou verlopen na je leo behandeling?

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    2 cyclussen opvolgen dmv echo en bloed test. Dan de 3de 50mg clomid en metformine gekregen. 5e was raak :-D

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Bij mij werden de cyclussen na de operaties wel gevolgd dmv echo's. 1e 2 cyclussen kwamen spontaan en toen stopte dat weer. Daarna reageerde ik wel weer goed op clomid.

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Idd, mijn 2de cyclus was weer een week langer als de 1e...dus de 3de wilde mijn gyn niet afwachten.

Nu heb ik een redelijke cyclus zonder meds, of anticonceptie...;) Dus het heeft wel geholpen! (voor 1e zw 1-3 keer per jaar ongesteld, en na 1e zw bijna hele tijd ongesteld...3 weken vloeien 1 week niet soms nog langer....) Nu dus om de zoveel weken, soms 4 soms 5 soms 6...maar mag niet klagen!! Voel mijn eisprong soms ook, voel ik hem niet, dan word ik minder ongesteld...dus merk het verschil echt wel!

Share This Page