Vast een domme vraag....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Suzepuus, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn vriend en ik zitten middenin het ICSI- traject. Het is de eerste poging. Omdat ik ingesteld ben op te weinig eenheden, zijn er maar twee follikels groot genoeg. In het ziekenhuis hebben ze daarom aangegeven dat het een optie is om de poging af te breken. Wanneer dit voor de punctie gebeurt, telt het niet als poging. Ik heb een misschien wel domme vraag. Stel we stoppen met deze poging en ik heb dus maar twee grote follikels...kunnen we dan vrijen zonder condooms? En is er een mogelijkheid, oke deze is heel klein, dat ik zwanger raak? Ik hoor het graag, helder nadenken is even lastig ;)

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Suzepuus,

Geen domme vraag hoor!
    Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar weet wel van anderen dat ipv een punctie, er een IUI gedaan kan worden. Dan hoef je dus niet te vrijen, maar wordt precies op het juiste moment het zaad in je baarmoeder gebracht.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou dat toch even navragen in het ziekenhuis. Zij weten precies hoe het ervoor staat en misschien heb je wel meer dan 2 follikels die gaan springen (niet tegelijk). En ik zou inderdaad ook informeren naar rescue iui.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zelf vrijen is een optie, als de eisprong tenminste niet tegengehouden wordt door medicatie. Een IUI zou ook een mogelijkheid zijn, ik zou daar zeker naar vragen. Succes!

5. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas zijn er maar echt drie mooie follikels. De rest van de follikels is te klein. Vanaf vandaag stop ik met de hormonen. De gynaecoloog wil geen iui escape doen, dit doen ze alleen bij één of twee eicellen. Hebben jullie enig idee na hoeveel tijd van het stoppen van de medicatie de eicellen gaan springen? Het wordt ons afgeraden om onveilig te vrijen, dit in verband met de kans op een meerling. Het is ergens zo verleidelijk....erg he. Maar we gaan het toch maar veilig doen. Weet iemand hoe heftig de menstruatie zal zijn? Of valt dat mee? Bedankt voor jullie reacties!

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jammer dat ze geen IUI doen. Wat is de reden dat jullie in het ICSI traject zitten? Bij ons omdat mijn man erg weinig zaadcellen heeft. In jouw situatie zou ik de gok nemen. De kans dat een eitje dan bevrucht wordt is toch al klein, en dat ie goed innesteld nog kleiner...
    Maar het hangt misschien ook wat van de situatie af of je het doet of niet.

7. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ligt de oorzaak bij mijn vriend. Hij heeft weinig zaadcellen en ze bewegen niet zo goed.

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik zou het zelf gaan proberen hoor. De kans is zo klein en met 3 net wat groter.

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik zou het proberen. De kans is minimaal en zeker op een drieling. Hoe groot waren je follikels? Ze springen ergens bij 22 mm

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik zou t er ook op gokken, dat hebben wij ook wel eens gedaan.
    Zoals hier boven al aan wordt gegeven is t een kleine kans op bevruchting, en een nog kleinere kans dat ze alle 3 bevrucht worden.

Succes!

11. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja,we wagen een gokje. Bedankt voor jullie tips en adviezen! X

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het is al vaak gezegd en jullie hebben de beslissing al genomen maar ik zou ook gezegd hebben.....waag het erop. De kansen zijn klein maar niet geschoten is zeker mis ;) En er bestaan echt wonderen hoor!

In ieder geval hoop ik dat je volgende ICSI wel volledig zal zijn hoor!

13. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames...we vrijen al bijna een week onveilig. Vandaag waren we bij de gynaecoloog. Deze benadrukte nog even dat we niet onveilig mogen vrijen in verband met de kans op een meerling...Hmmm ik word er toch wel een beetje bang van...hij had het over een vierling.

14. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Tja de arts moet dit inderdaad zeggen i.v.m de mogelijkheid, maar de kans dat dit dit gebeurd is zeer klein.
    Bij ons is gezegd dat de kans dat ik natuurlijk zwanger wordt nihil is i.v.m weinig zaad (onder de miljoen), waarschijnlijk is dat bij jullie ook zo i.v.m dat jullie ICSI traject volgen.

Nu je 3 of 4 eitje zijn is de kans wel iets groter dat je zwanger wordt, maar direct een vierling dit lijkt mij niet dat het gebeurd.
    Er kan altijd een wonder gebeuren maar het zou dan een wonder zijn. (dit is mijn mening trouwens) Als je jezelf er niet gerust op voelt dan zou ik dit aangeven bij de gyn.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor. Ik had bij mijn laatste IUI 3rijpe eitjes....en toch mislukte de poging hoor. Ik had ook een 3ling kunnen krijgen.

16. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu, bijna 2 weken na het stoppen met de hormonen, heb ik al de derde dag op rij bij het afvegen bruine afscheiding vermengd met slijm en mini stolsels. Ik voel mezelf al drie dagen ongesteld met pijn in mijn buik. Maar wanneer komt het bloed dan? Hmm ik word hier onzeker van.

Deel Deze Pagina