LEO-operatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ella27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ella, zeker leuk die hotelovernachting :D. Wat naar dat de tweede spuit een beetje pijn deed. Ik had dat op CD4, kreeg die spuit gewoonweg niet door me huid heen :(. Vervolgens maar een andere naald erop gezet en toen lukte het wel :(.

Lieverds,

Ik moet om 15.50 pas :(, beetje naar z'n tijd. Gelukkig had ik nog vrij vandaag, maar normaliter plan ik dit voor 09.00 uur in de ochtend en ga dan gelijk door naar het werk. Nu zit je de gehele dag in spanning haha.

Zal jullie vanmiddag even op de hoogte brengen van me FM. Lief dat jullie ernaar vroegen :D.

Ps, ga er niet vanuit dat er een dik bms zit hoor... :(

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Net bij de gyn geweest, heb een erg lieve vrouwelijke arts. Ze snapt niet waarom ik voor IVF doorgestuurd ben, want er bestaat nog IUI. Kijk als het echt aan me slijmvlies lag snapte ze het!

Al met al een FM gedaan en ik zag me slijmvlies, 3 lagen (perfect om in te nestelen) en hij was al 5,4 mm dik :D :D Echt ze heeft het me exact laten zien, wat een OPLUCHTING het doet iets!!! 5 is bij hun de norm voor een poging en ze heeft meerdere vrouewn zwanger gemaakt met IUI met een bms van 5 mm, uiteraard met toedienen van Utrogestan....

Helaas zat er nog geen eigroei [​IMG]. Moet nu 112,5 IE gaan spuiten, maar er gebeurd wel iets. We weten dus niet of het van de Progynova komt of van de Menopur, we weten alleen dat er geen eitjes groeien momenteel.

Nu ben ik door diverse personen gewaarschuwd dat Progynova de eigroei remt, maar dan vind ik het zeer vreemd dat ik met de Gonal F wel een eitje had en een dun bms en ook Progynova slikte, dat hield de eigroei niet tegen.

Volgende ronde wil ze dus zonder Progynova doen om zeker te weten dat mijn bms groeit van de Menopur. Anders gaan we dus eerst dagenlang vanaf CD1 me bms opbouwen met Progynova tot die dik genoeg is. Daarna stoppen met Progynova en door met het spuiten en dan is me bms al dik! Nou goh, dat me eigen gyn dat niet bedacht heeft!!!

Maar goed, het bms is 5,4 en dat is tot nu toe netjes (zonder ei).

3. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    #403 ikkie124, 5 mei 2010
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
    Fijn dat je bms dikker is!! Wel jammer dat er verder niet veel te zien is maar dat lukt met een hogere dosis waarschijnlijk wel. Ga je nu wel iui doen of toch ivf? Fijn zeg dat je zo'n meelevende gyn hebt!
    Ik hoop dat er morgen meer te zien is!

Ella@ Hoe gaat het met spuiten?? Dat van die naaldjes herken ik wel. Soms ging het naaldje er gewoon niet in hoe hard ik ook drukte ;)

4. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Nou ladies ik durf het eigenlijk nog niet echt hier neer te zetten en te vertellen maar ik denk dat ik zwanger ben. Vind het alleen zo onwerkelijk en ga nog nergens vanuit.

Vorige week dacht ik dat ik ongi werd, had 1 dag steken en menstruatiekramp maar dat ging weer weg. Mijn zus vroeg aan mij of ik ook een vol gevoel had na het eten enzo.. dat had ik niet totdat ik zaterdag tijdens de nachtdienst een heel raar gevoel kreeg maar schonk erverder geen aandacht aan. Zondag had ik heel de dag een vol raar gevoel en had geen zin meer in thee, peperkoek, waar ik normaal aan verslaafd ben. Na 2 boterhammen zat ik al bomvol.

Omdat ik hier had gelezen dat je 4 dagen voor je nod ook al kunt testen dacht ik, ik doe voor de gein een testje maandag. ' s ochtends had ik weer zo'n raar vol gevoel en deed een testje. Zag niets en legde de test weg todat ik na ong 2 minuten nog eens keek en een lijntje zag die steeds duidelijker werd. Ik meteen mijn zus gebeld omdat ik dacht dat dit nog door de pregnyl zou kunnen komen. 11 dagen na de pregnyl en ik wist niet na hoelang dat uit je lichaam is. Op internet lees ik allemaal na 10 dagen maar was er echt niet zeker van. ' s middags weer een positieve test en de hele dag een weeeig vol gevoel gehad.
    Had erge spijt dat ik has getest want het was gewoon nog van de pregnyl...

Gister weer een positieve test en een raar gevoel. Vandaag moet ik ongesteld worden maar heb niet echt ongi krampjes alleen een beetje trekkend gevoel in mijn been wat ik ook altijd krijg als ik ongi word. Net weer getest en weer een knal streep.. Voel me weer niet zo lekker. Kan het alleen nog niet beseffen en geloven.. wacht gewoon vandaag en morgen af en als ik niet ongi word dan is het echt zo.. Zo raar heb gewoon 4 knal testen maar kan het gewoon niet geloven..

Heb wel spijt dat ik zo vroeg heb getest maar dacht dat ik een negatieve test zou hebben.. Nu denk ik steeds dat het door de pregnyl komt..

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    babii wat fijn dat je zo lieve gyn hebt gehad!!!!!!!!!!!!!!! en idd miss hoef je nu geen ivf! ik hoop het zo! fijn dat je bms dikker aan het worden is!!!!!
    jammer dat er nog geen eigroei te zien is....hopelijk lukt dat met een hogere dosis wel!!!!
    sterkte met alles meid! ga je vandaag nog wat leuks doen!?????????

IKKIE!!! YEEEEEH!!!!!! alvast heeel voorzichtig gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!! oooh wat fijn meid! maar ik snap zo goed je angstige en onzekere gevoelens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    goed van je dat je vandaag en morgen afwacht!! en ga je dan vrijdag weer testen????
    ben helemaal blij voor je! en tis je ook zo gegund! meid doe lekker rustig aan! en ik hoop ECHT zo dat de testen niet liegen! dat het lekker niet door de pregnyl komt , maar dat je zwanger bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

snap dat je er nog niet van uit wilt gaan hoor! tis allemaal nog zo onwerkelijk! ik hoop en bid echt voor je dat je echt zwanger mag zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dikke knuffel van mij!!!!! xx

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Dank je, is echt onwerkelijk ja.. toch begin ik wel wat meer hoop te krijgen dat het wel zo is.. 4 testen kunnen echt niet meer van de pregnyl zijn en heel raar maar ik lust opeens sommige dingen niet meer en heb super zinin hartige dingen die ik normaal niet lust. Ik moest maandag bloedprikken voor de progesteron waarde. Ik denk dat ik morgen even ga bellen voor de uitslag. Weet jij of ze iets kunnen zien aan zo'n waarde?

Ga je vandaag nog wat doen of moet je werken?

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat spannend meid!
    nee ik zou dat niet weten eerlijk gezegd of ze dat aan die waardes kunnen zien!
    maarre wat ik zo lees..... dat je ineens veel meer trek hebt in hartige dingen... en dat je ineens sommige dingen niet meer lust! haha dat zijn wel goede tekenen toch!???

echt spannend hoor!!!!!! miss kun je het morgen gelijk even vragen als je belt voor de uitslagen??

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee ik ben vandaag vrij!
    we gaan waarschijnlijk vanavond/vanmiddag nog wel even weg.

en jij? moet jij werken? of ben je ook lekker vrij?

9. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    #409 ikkie124, 5 mei 2010
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
    Ik ben gelukkig vrij.. ben echt misselijk en een weeig gevoel.. zo raar he.. Totaal geen zin meer in zoete dingen, niet eens in chocolade..
    Heb trouwens mijn vier testjes in mijn fotoalbum gezet. Foto is alleen niet zo duidelijk..

Voel je al iets groeien??

Leuk dat jullie nog weggaan,, het is natuurlijk 5 mei.. de supermarkt was zelfs dicht. Ben wel naar de kapper geweest, mijn haar ziet er weer wat beter uit.

Erg trouwens van je schoonvader, sorry heb daar helemaal niet meer op gereageerd. Hoe gaat het nou met hem?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ikkie, wauwwwww meid van harte gefeliciteerd! Het ligt er wel aan hoeveel IE Pregnyl je gespoten hebt :D. Als het 5000 IE is dan is het er met 10 dagen max. uit heb je 10.000 IE gespoten dan is het er met 14 dagen max. uit.

Heb jij IUI gehad meis? Woow wat ben ik onwijs blij voor je :D. Overigens die symptomen komen niet nog eens 11 dagen na de Pregnyl haha, die zouden er dan eerder moeten zijn geweest en afnemen, dus ik denk zoooooo erg dat je zwanger bent :D.

@ Ella, IUI ga ik sowieso niet doen, althans deze ronde niet. De gyn bood het wel aan, maar mijn eigen gyn heeft al geschreven dat ik 6x IUI heb gehad. Dit heeft ook ze redenen bij mij hoor.

Ik kramp helemaal samen van een eendenbek i.v.m. dingen uit het verleden. Bij IVF zouden ze dan het e.e.a. onder narcose moeten doen. Voel me soms net een klein kind, maar heb extreem vaginisme volgens de gyn's.

We gaan sowieso deze ronde afmaken en de volgende bij de gyn in Tiel en dan 18 juni naar de intake IVF. Het zaad van manlief scheen ook niet optimaal te zijn, maar volgens de gyn in Tiel was de laatste uitslag niet helemaal goed, maar meneer had alles ernaast gegooit :(. Vond het toen ook niet de moeite om het in te leveren en toch wel gedaan. Daaruit kwam toen 50 miljoen zaadjes, 4% goed beweegelijk en 95% goed gevormd.

En aangezien dit de eerste ronde is dat mijn slijmvlies goed is, willen we het liefst nog 2x zelf klussen. Ik weet het, het klinkt stom, maar dan is er nog "iets" natuurlijks gebeurd. Bij IUI heb je exact hetzelfde slagingsprecentage als je zelf klust, dus dan maar zelf.

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Babii: Klinkt niet stom hoor zelf klussen.. ik heb wel altijd het idee dat het met iui beter is ofzo maar dat is niet zo. Als alles verder goed is dan heb je evenveel kans. Ik heb geen iui gehad, daar wil mijn gyn nog niet aan omdat het zaad van mijn mannetje gewoon goed is en je dan evenveel kans hebt als dat jezelf klust. Als je bms dikker is dan heb je natuurlijk een kans dat het zich innesteld.
    Fijn dat het zaak van je mannetje goed was.. of tenminste 50 miljoen is goed zeker?

Erg voor je dat je vaginisme hebt, wel fijn dat ze er zo goed mee om gaan!

Ik heb 13 dagen geleden 5000 pregnyl gespoten dus het lijkt me dat dat er wel uit is met 4 testen die heel duidelijk zijn. Van de pregnyl lijkt het me dat de test wat lichter is. Voel me idd echt heel anders heel vol gevoel en lust opeens niet alles meer, heel raar. Wel heb ik een stekend trekkend gevoel in mijn been en soms in mijn lies maar ja. Ik moet vandaag ongesteld worden en meestal word ik het dan 's ochtends en ben het nu nog niet dus vind het wel erg spannend..

Morgen moet je weer voor fm, toch? Enne is het gelukt met de hogere dosis?

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ikkie, ik weet wel zeker dat die dan helemaal uit je lichaam is en dat dit pure HCG van jezelf is. Yeahoeeeee je bent zwanger :D. Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat :D!!!

Wat betreft het zaad, dat is bij ons 4x getest, alle 3 de keren was het echt uitmuntend en de laatste keer toen meneer er alles naast mikte was het iets minder.

Ik ben al eens in 1x zwanger geworden door me pil heen van hem, maar toen was alles nog goed. Ik denk dan op mijn beurt, laat me die 2 rondes nog maar zelf klussen want 18 juni hebben we toch de intake :D.

Ik weet in ieder geval nu wel dat als je op CD1 start met progynova dit een dikker bms geeft dus ook voor een evt. cryo-tp.

Nou ik had nog maar 3 ampullen :(. En de rest zou vrijdag pas binnen zijn. Nu hebben ze een spoedbestelling gedaan en is die dus morgen binnen. Kan dus vanavond pas een hogere dosis zetten en de rest van de spuit bewaar ik dan weer. Hoeveel spoot jij en vanaf wanneer zat er een eitje bij jou?

13. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Haai

Dank je!! Wat klinkt dat raar he ZWANGER.. .. weet het bijna ook wel zeker dat het niet meer van de pregnyl is maar toch.. Ik ben blij als het weekend is dan weet ik het voor mijn gevoel zeker..

Echt erg voor jullie, raak je door de pil zwanger en daarna die stomme prikpil en dan lukt het niet meer. Ik heb dat ok gehad met die rot pil.. ga er echt nooit meer aan, wat een troep is dat.

Wel fijn dat bij je mannetje alles goed is!! Enne was hij zo zenuwachtig dat het de vorige keer niet goed lukte met het potje?

Bale van die ampullen.. hopen dat het dan wel binnen is.

Zo ging het bij mij met de Menopur:
    Op dag 5 van de Menopur zat er zomaar uit het niets een eitje aan de rechterkant ( deze kant had ik nooit grote eitjes) van 13 mm. Op dag 7 was dit eitje 17 mm dus mega snel gegroeid. Mijn bms was ook echt dik voor mijn doen, 8 a 9 mm. Eerder was het altijd tussen de 5 en 7 mm. Op dag 8 heb ik de pregnyl gezet dus heel snel gegaan allemaal. Stond er zelf echt van te kijken.. met puregon haalde het nooit iets uit.
    I spuit 75 eenheden, bale kun je nou niet beginnen met een hoger dosis?

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zo dat is inderdaad onwijs snel zeg! Zo ging mijn eerste eigroei met de Gonal F. Had ineens 4 eitjes op CD10 volledig volgroeid, maar een bms van 2 mm.

Nee, kan nu dus niet starten met een hogere dosis :(. Zwaar balen hoor.... Kan daar morgen of overmorgen pas mee starten. Maar denk dat als de ampullen er morgen zijn dat ik even eenmalig 75 Ie extra inspuit :).

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Mooie site trouwens, heb er ff op gekeken!

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank je wel! Probeer hem zoveel mogelijk bij te houden :D.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik moet morgen naar het ziekenhuis, maar redt het dus niet i.v.m. werk..... En vrees dat er toch nog helemaal niks te zien is dus ga liever gewoon vrijdag! En als er geen plek is dan maandag!

Doe ook ovulatietesten, dus zie echt wel als er een eitje op knappen staat! En normaal voel ik ze ook groeien, maar voel niks.

Die assistenten zullen wel zwaar saggie gaan reageren, maar ik kan gewoon niet morgen :|. En nu zijn ze ook niet te bereiken....

18. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Bale dat je niet kunt.. echt rot he dat plannen altijd. Ik moes tsoms wel drie weken lang om de dag,, omdat ze het niet wilden riskeren dat er teveel groeiden. Ik heb het geluk dat ik onregelmatig werk en dat de fm's altijd 's ochtends tussen 08.00 en 09.30 uur zijn. Heel vaak was ik ' s ochtends vrij van het werk en had niemand er 'last' van op het werk. Minder als je nachtdienst hebt tot 07.00 uur en je dan om 08.30 uur in het zkh moet zijn.

Dus je voelt nog niets en je doet ovu testen? Meestal voel je dat inderdaad wel. Ik duim voor je hoor..Zou zo fijn zijn als er een mooi eitje zit en je bms lekker dik is.. Dan heb je gewoon een goede kans!!

Hoe gaan ze bij jou ermee om op het werk? Bij mij heel goed, krijg alle tijd ervoor en collega''s vinden het niet erg om een dienst oid over tenemen, ze vinden het belangrijk dat ik in alle rust alles kan doen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is!!

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik werk voor een directeur. Erg leuk werk, maar ben dus Directie Secretaresse.

Mijn directeur zijn kindjes zijn geboren d.m.v. IVF, hij geeft me ook zeker de tijd ervoor en krijg regelmatig de opmerkingen: Kim, je lichaam gaat voor, je haalt je tijd wel weer in.

In mijn vorige ziekenhuis had ik de afspraken tussen 08.30 en 09.00 uur, dan was ik uiterlijk 10.00 uur op kantoor. Maar nu moet ik al een half uur reizen naar het nieuwe ziekenhuis en dan zeker 45 minuten naar me werk. Dat geeft niet, maar voel me zo ontzettend bezwaard hierdoor!

Mijn werkgever zegt dat het nergens voor nodig is en dat ik toch altijd me uren weer inhaal. Maar ik zit met een vrouwelijke collega op de kamer en zij kijkt me soms wel weer raar aan als ik dan binnen kom lopen (alsof ik uitgeslapen heb). Ze weet er wel vanaf, maar snapt er gewoon niks van.

Nu heb ik sinds 23 april vakantie gehad en gelukkig gisteren een FM (had nog vrij), maar moet nu donderdag beginnen.... Wij hadden maandag en dinsdag verplicht vrij en woensdag (vandaag is een feestdag) dus morgen weer werken en dan moest ik gisteren weer smsen: ik ben er donderdag vanaf 12.00 uur wellicht iets later. God, wat voel ik me dan onwijs bezwaard....

Heb ook nog eens een tijdelijk contract. Vorig jaar maart begonnen als uitzendkracht. In Juni hebben ze me overgekocht, heb toen een jaarcontract gekregen en nu is hij verlengd tot 30 november 2010. Dit heeft weer te maken met de perspneelskosten die ze van hogeraf moetendrukken. Maar dan denk ik: een directeur kan toch niet zonder secretaresse?!?

Voel me gewoon giga bezwaard hierdoor + dat ik de weg niet weet naar het ziekenhuis haha (gisteren was in Culemborg). En nu moet ik naar Tiel, omdat er niemand in Culemborg aanwezig is. Zucht......

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ahhhh me mannetje brengt me morgen weg :D. DAt scheelt een hoop reistijd :D. Hij gaat mee naar binnen (hij heeft ziekenhuisangst), vindt het wel lief :D.

Deel Deze Pagina