LEO-operatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ella27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Dat ken ik stiekem onder werktijd op zp ha ha.. Inderdaad kleine kans dat ik het hartje hoor en als ik het niet hoor zit ik natuurlijk meteen in de stress maar ja we zien het wel.
    Spannens morgen weer een echo. moet je vanaaf dan weer 125 eenheden spuiten en was het nu wel gelukt met de apotheek?

Ga sinds vandaag niet meer stressen en van dit moment genieten (zeg ik heel dapper...)

Kijken jullie ook weleens X-factor?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat raar he ik heb dat pb-tje nog niet!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    goed zo meissie! lekker genieten!!!!!!!!!!!!!!
    ook al is het zoooooooooo moeilijk om niet te gaan stressen!

nee kijk nooit X-factor!

ik volg bijna geen series , eerder altijd desperate houswives en ik keek altijd ''wie is de mol''!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ikkie, ik heb echt het gevoel dat alles goed zit bij je :D :D!!! Mijn schoonzusje is persfotografe dus gaat heel vaak naar de x-factor, mag dan mee :D. Super leuk!!

Enneh, kom op met je banner :p.

Moet vanavond 112,5 IE spuiten (1,5 ampul).

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    he wat leuk dat je daar dan vaak bent!

haha ja een leuke banner Ikkie! das altijd zo leuK!!!!

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Heb een leuke banner uitgezocht nu nog kijken hoe het werkt want ben niet zo handig met zulke dingetjes..

Jullie weer suc-6 met de spuiten en hopelijk doen ze niet al te veel pijn! Zou zo mooi zijn... we zijn alledrie vor het eerst met Menopur begonnen en dan alledrie zwanger zijn...

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha ik ben daar ook niet zo handig mee hoor! ;)
    jaaa dat zou echt gaaf zijn als we nu gelijk zwanger zouden zijn!!!!!

ik ben zo benieuwd naar mn FM woensdag! hoop dat er wat moois te zien zal zijn!
    maar aan de andere kant als er dan weer meerdere eitjes te zien zijn , dan is het niet goed toch?
    tenminste dat zei de gyn destijds.

he maarre ik heb je mailtje nog steeds niet :(
    vaag he , heb ook geen melding ofzo!
    nou ja miss dat het nu wat langer duurt voordat ze aankomen :D

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ella, volgens mij doen ze IUI met max. 3 eitjes dus zelf klussen ook. Zijn het er meer dan vind ik dat het jouw keuze is door te klussen ;).

Zou echt super zijn als we allemaal zwanger zoudenz ijn he. Al weet ik dat het deze ronde hier niet raak is :(.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    babii , ik had juist gehoord dat met 3 eitjes de boel werd afgeblazen , nou ja ik weet het ook niet. zou ook niet weten of ik dan wel zou klussen eigenlijk!
    maar goed , ik ga er vanuit dat er 1 mooi eitje aan het groeien is!!!!

waarom weet je zo zeker dat deze ronde niets meer wordt!? je weet maar nooit he! wat zou het toch mooi zijn als er morgen ineens wel een eitje groeit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik duim heel hard voor je hoor!!!!

xx

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou meiden ik ga zo lekker slapen!
    morgen weer een drukke dag we vertrekken morgen vroeg naar Brabant!

ik kom morgen avond wel weer ff langs ;)

babii veel succes morgen met je FM! hoop echt dat er een mooi eitje te zien zal zijn!

Ikkie jij succes met alle kwalen.... hoop dat het snel wat minder wordt en dat je je weer wat beter gaat voelen!
    en probeer er van te genieten meid!
    tis je zo gegund! en ben zo blij voor jullie!

xx

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Babii:niet de moed opgeven hoor.. waarom zou het niets worden? Ze blazen het echt niet zomaar af. Ik heb vorig jaar weleens 30 dagen moerten spuiten voordat er iets zat!! Ik hoop dat het vandaag goed is en dat je weer hoop krijgt! Je weet datb de eitjes kunnen groeien en dat je bms ook steeds dikker wordt!
    Toy toy!

Ella: hoop echt dat er woensdag een mooi eitje zit. Bij mij zaten er idd ookaltijd meerdere en dan moest ik 1 dagje ofzo de dosis verlagen zodat de grootste doorgroeiden en derest klein bleven. De eitjes zijn echt niet van de een op de andere dag allemaal even groot. Dit kost wat tijd maar ze moeten gewoon even aankijken welke dosis goed is en voor hetzelfde geldt zit er maar 1 die groot is.
    Ik duim voor je!

Raar van dat mailtje, zal eens kijken.

Suc-6 vandaag in Brabant, eindje rijden zeker!

12. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Babi: Hoe is het afgelopen???

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Ik ben echt hondsberoerd van de hooikoorts. Vannacht om 6 uur in slaap gevallen en om 8 uur ging de wekker. Toen snel douchen en om 9 uur de gyn bellen. Kon daar al om 10 uur terecht, dus dat was fijn.

Eenmaal aangekomen had ik een echte feritileitsarts, dit was echt de opperhoofd van het ziekenhuis m.b.t. onvruchtbaarheid. Hij weet dus heel veel.

Snel liggen en kijken. Hij zegt: je slijmvlies is nog aan de dunne kant, dus ik: hoe bedoeld u? Ja, die is 3,8 :confused: . Hoe kan dat nou weer, afgelopen dagen was hij 5,4 en 5,5. 5,5 was hij nog afgelopen donderdag. Hij gaf wel aan dat dit een verouderd echo apparaat was vergeleken met de voorgaande aparaten, dus dat het ook een oorzaak kon zijn. Maar ik geloof toch wel de meting ;).

Hij zegt: u slikte Progynova toch? Ik zeg ja dat klopt, maar moest daar mee stoppen omdat het de follikelgroei bij Menopur tegenhield. Hij zegt dat klopt, Menopur is een ontzettende goede injectie, zeker als het om slechter slijmvlies gaat, maar dit zijn echte hormonen van vrouwen in de overgang, dus die kunnen de Progynova niet aan, die zal ongetwijfeld winnen.

Mijn bms is dus van 5,5 naar 3,8 gegaan in 2 dagen tijd. Progynova zorgt er normaal ook voor dat je bms intact blijft. Hij vond het nog niet schrikbarend erg, want ik had een eitje van 8 mm en hij vond zelfs dat me bms dikker is dan hij hoort te zijn met z'n eitje.

Ik baalde natuurlijk als een stekker, kon wel janken. Moet uiteraard deze kuur Menopur afmaken, hij hoopt dat als het eitje gaat verder groeien (want ook dat is niet zeker met een eitje van 8 mm), dat zodra hij dominant is (14 mm) moet ik weer 2 maal daags een tablet Progynova, omdat een eitje vanaf 14 mm ook oestrogenen gaat aanmaken.

Normaal doet een vrouwenlichaam dit automatisch zelf, maar de mijne dus niet. Wel laat hij als me eitje 14 mm is en me bms is nog te dun, gelijk bloedprikken (fijn hoor, nog meer naalden :(). Hij wil dan mijn hormoonwaardes etc. weten om een iinschatting te kunnen maken waarom dat slijmvlies niet wil groeien.
    Tevens raadde ook deze arts IVF aan, omdat de kans met vele eitjes veel meer effect heeft op het slijmvlies dan 1 eitje. Er groeit ook maar steeds 1 eitje. Moest de dosis ophogen naar jawel 150 IE :| en dat zijn 2 injecties per dag :(.

Moet maandag ochtend bellen hoelaat ik weer bij de gyn kan zijn. Ben nog nooit zoveel naar de gyn geweest als deze weken :(. Laten we hopen en bidden dat het eitje heeeelll veel oestrogenen gaat afgeven, maar hij gaat er wel vanuit omdat dit Menopur is (dus urine van vrouwen in de Menopauze) en geen gonal F (syntetisch).

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ben goed ziek van de hooikoorts. Lijkt wel alsof ik snachts gewurgd wordt z'n pijn doet mijn keel. Me neus loopt als een gek en ik nies als een gek. Wordt er helemaal gek van, jakie.

Ik zal straks als ik me beter voel even reageren op de anderen....

Liefs

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heej meiden!
    we zijn weer thuis! pff wat een rit zeg!

babii meis wat vervelend allemaal zeg! en zo onzeker he! ik hoop echt dat je eitje van 8mm gaat doorgroeien! idd kan het ook zijn dat ie ineens weg is , maar ik hoop zo dat ie doorgroeit!
    wat een onzekerheid allemaal he...
    sterkte maandag weer in het zh! ja idd soms moet je echt zovaak heen!
    Dus IVF raadde deze arts ook aan..... he wat spannend allemaal zeg!
    hoop echt dat het niet nodig zal zijn!

enne wat balen dat je zo erg last hebt van hooikoorts! doe maar lekker rustig aan! en maakt niet uit als je niet zoveel hier reageert hoor! denk eerst maar eens lekker aan jezelf! beterschap hoor!

oooobah 2 injecties per dag! maar zijn er dan geen grotere spuiten??? zodat je die dosis wel in 1 spuit kunt doen , maar dan 1x hoeft te prikken!??????????

Ikkie ja het was echt ver rijden! haha maar we zijn weer thuis!
    hoe gaat het vandaag met jouw? kun je al wat wennen aan het idee?
    ja echt apart he van dat mailtje! snap er ook niks van! want krijg normaliter altijd alle pb-s wel door!

Liefs

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Even een ego bericht:

Hey meiden,

Geen idee wat er momenteel aan de hand is met me, maar ik ben hartstikke ongesteld geworden zojuist!

1.) Hoe kan dat, ik had een eitje van 8 mm en een bms van 3,8?
    2.) Ik baal als een stekker, kan nu WEER overnieuw beginnen met spuiten.
    3.) Kan dit een ontrekkingsbloeding zijn van de Progynova? Lijkt me wel stug, want toen ik met de Progynova stopte tijdens het gebruik van Gonal F werd ik ook niet giga ongesteld erdoor.
    4.) Zou dit betekenen dat mijn lichaam het weer zelf gaat doen na ruim een jaar? Nee, dat geloof ik never!

Wat een klote zooi, sorry meiden! Het is ons weer niet gegund!
    Weg dikker baarmoederslijmvlies, want die gaat nu mee met de menstruatie. Moet morgen dus echt terug naar de poli van de gyn (moest ik al btw).

Liefs

16. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ooh Babii wat klote allemaal.. eerst die teleurstelling in het ziekenhuis en dan ook nog onigi.. komt het niet doordat iemand anders je bms heeft gemeten want dat was bij mij ook elke keer. Steeds als er een andere gyn het opmeet, dan was het opeens verschillend.
    Wat raar dat je ongi bent geworden? Dat snap ik echt niet. Normaal is dit toch pas 14 dagen na de eisprong? Je hebt 14 dagen geleden toch geen eisprong gehad? Dat zou misschien nog wel kunnen.

Echt bale zeg, fijn dat je er morgen weer heen moet. Hopen dat de gyn je dan wat meer kan vertellen.
    Ik wist niet dat als je meerdere eitjes hebt je bms ook dikker dat is dus de reden dat je IVF gaat doen. Dan krijg je ook een hogere dosis zeker?

Meid misschien makkelijk gezegd maar laat de moed niet zakken he.. wie weet is het morgen weer helemaal anders.

17. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ella@ Was het wel een beetje gezellig in het Brabantse land?
    Gaat het spuiten nog goed?

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey lieverds,

Hoe gaat het hier?

@ ikkie, hoe was je moederdag hihi :D? Waar blijft je banner nou ;).

Nee, ik heb 14 dagen geleden geen eisprong gehad (zat toen nog aan de Primolut :p)

En helaas is dit denk een fout van het ziekenhuis want lees net dit:

Behandeling
    Estradiol tabletten en dragees vullen de hoeveelheid oestrogenen aan. Ze hebben een gunstige invloed op de overgangsklachten. Vrouwen moeten Progynova combineren met progestageenhormoon gedurende minstens twaalf, maar liever veertien dagen per vier weken. Dit voorkomt dat het baarmoederslijmvlies bovenmatig gaat groeien en er mogelijk baarmoederkanker ontstaat. Bij vrouwen bij wie de baarmoeder is weggehaald is een progestageenhormoon daarom niet nodig.

Effect
    Enkele dagen nadat de laatste tablet met progestageenhormoon is gebruikt, ontstaat een op een menstruatie lijkende onttrekkingsbloeding. Dit is vergelijkbaar met de bloeding in de stopweek van de anticonceptiepil.

Ik heb dus geen tabletten gehad voor het progestageenhormoon, volgens mij zit dit dus ook niet in de Menopur? Progesteron wordt toch ook pas aangemaakt na de eisprong?

Bloed momenteel ook heel erg, dus het is weer game over hier. God, wat baal ik. Niks kan hier OOIT goed gaan :(.

19. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    OOh meid wat bale zeg. Progesteron word volgens mij inderdaad aangemaakt na de eisprong want ik moest altijd een week na de eisprong bloedprikken voor de progesteron waarde.
    Is dat een fout van het ziekenhuis dan?
    Hopen dat je wel meteen weer door mag gaan met Menopur. Ik zou niet weten of die stof daar in zit.
    Ik hoop dat je morgen wat wijzer wordt.

Moederdag was leuk ha ha. Bij mijn schoonouders geweest en slofjes met "opa en oma" erop gegeven. Ze waren helemaal blij. Mijn schoonouders leven altijd enorm mee en ze belde van de week elke dag om te vragen of ik al ongesteld was.. ze was zo benieuwd.. Heb dus moeten liegen omdat ik het vandaag wilde vertellen.

De informatrice van moeders voor moeders is gister langsgeweest, echt heel snel. Ik durfde ze gister te mailen en ze kwam meteen langs. Ik spaar nu ook urine op. Echt bijzonder dat ik zo iets terug kan doen, heb er zelf natuurlijk ook altijd gebruik van gemaakt.

Ik hoop dat je morgen een beter gevoel hebt!

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ikkie wat fijn meis dat je moederdag zo leuk was. o dat lijkt me heerlijk om de Opa en oma's dat te geven :D.

Wat goed zeg dat je al bezig bent met Mvm, inderdaad ik zou dat ook gaan doen hoor :D.

Nee het lijkt me geen fout van het ziekenhuis. Heb hiervoor ook maanden Progynova gebruikt en als ik stopte werd ik echt niet ongesteld. Nu dus wel. Ben erg benieuwd wat ze zeggen. Heb iig geen eisprong gehad 100% zeker!

Deel Deze Pagina