LEO-operatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ella27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank je wel lieverd! Heb maar even me toverstokje weer tevoorschijn getoverd ;).

Mijn toverstokje is de thermometer. Als ik dan geen medicatie heb, ga ik maar elke ochtend temperaturen :).

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    succes meid!

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Komt wel goed, zit dit keer een geheugen in :p (val altijd in slaap na het temperaturen whahaha).

Zo, ben echt blij dat die hitte wat minder is. Jeetje, vrijdag was echt teveel van het goede hoor.

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jaaa heerlijk heet he! morgen is het ook wat koeler , maar daarna wordt het weer warmer!

zal ook wel warm zijn bij je op het werk!

hihi een temp met geheugen! das wel handig! vooral als je idd daarna weer in slaap valt!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Whhahaha ja ik val echt in slaap hoor :). Heb weleens gehad dat ik wakker werd met dat ding nog erin, autsj :$.

De hitte valt wel mee @ work, want we hebben airco. Maar zodra je naar buiten gaat krijg je toch een klap.

Hebben jullie wel airco??

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee ik werk bij de thuiszorg he!
    in vrijwel alle huizen is het bloedheet!!! :)

maar vind dat tot nu toe nog niet zo heel erg...

hihi val je dan echt in slaap met dat ding er nog in?? :D

lekker dat jullie airco hebben op het werk!

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jaaaa, dat is zo :p. Kon ook nog dat je in een verzorgingstehuis werkte :).

Ja, het is weleens voorgekomen dat ie er nog in zat en dat ik me omdraaide en dacht: AUW!

Maar vervolgens had ik geen geheugen whahahah en was ik me temperatuur kwijt. Nu dus niet meer ;).

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey meiden...
    ik zie dat hier al heeel lang door een vast groepje gekletst wordt, maar wilde toch even mijn vraag stellen...

Mijn man en ik zijn alweer een jaartje bezig... nog iet zo lang als anderen i know maar goed, we lopen toch al wel ruim 9 maanden bij de gyn ivm lange cyclus en slecht zaad.
    Heb nu 5 ronden clomid er op zitten en vorige cyclus de eerste IUI gehad.
    Nu had ik weer clomid 150 netjes in genomen maar toen ik op dag 10 voor de FM kwam, bleek er een cyste te zitten rechts van toen 3cm, een rest folikel volgens de gyn omdat mijn eitje de eerste IUI dus blijkbaar niet is gesprongen.
    Links zit een heel leger aan kleine eitjes van nog geen 10mm en deze groeien ook niet verder, volgens de gyn doordat die cyste alles verstoord.
    Ik heb dus geen PCO's als diagnose, mijn eierstokken zien er normaal gesproken mooi rustig uit, met de clomid 2 a 3 eitjes die rijpen.
    Nu heb ik komende vrijdag een afspraak bij de gyn omdat hij al die kleine eitjes en die cyste weg wilt halen mbv een LEO-operatie.
    Ik ben hier een klein beetje nerveus voor...
    Hebben jullie tips? dingen die ik niet moet vergeten te vragen, of tips met betrekking tot verdoving enz enz?
    Ook ben ik een beetje bang geworden voor de toekomst... zal dit onze IUI pogingen in de war schoppen? Zullen we ooit een kindje mogen krijgen? Dat zijn echt vragen die de afgelopen dagen door mn hoofd spoken
    Hopelijk hebben jullie wat (geruststellende) antwoorden voor mij...
    Ondertussen lees ik hier even gezellig mee als jullie t goed vinden natuurlijk!

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Hoi Flippo!
    tuurlijk mag je hier meeschrijven en meelezen! gezellig! wat vervelend zeg dat zwanger worden bij jullie niet goed wil lukken... alweer bijna een jaar onder behandeling bij de gyn...... dan duurt het lang he!

maar je hebt nu dus in 1x dat je allemaal kleine eitjes??? ik heb wel pco en had dat ook wel idd. had ook wel cystes. Bij mij werkte de clomid niet.. ben toen geopereerd (leo-operatie) en dat werkte bij mij ook niet. ik mocht daarna over op menopur injecties en de tweede ronde ben ik zwanger geworden!!!!

Ik kreeg de leo-operatie ook en hij prikte dan kleine gaatjes in de eierstokken. Dit juist ook om de hormoonhuishouding te veranderen...... het schijnt dus dat als je de leo doet , dat dit je hormoonhuishouding veranderd. Zodat je wel die hormonen aanmaakt die ervoor zorgen dat je eitjes gaan groeien!

Ik kreeg tegelijkertijd met de leo , ook de HSG. Ik werd helemaal verdoofd. maar daar zul je van je eigen arts ook wel wat over horen! iig doen ze het onder algehele narcose. het was te doen daarna hoor, maar ik had me minder pijn voorgesteld! met name de eerste 4 dagen liep ik echt krom van de pijn. En mn schouderblad en middenrif deed erg pijn. *ze pompen als het ware je buik op en die lucht drukt tegen schouderblad*

maar het was wel dragelijk hoor! verder was ik ontzettend misselijk daarna , want ik had , stom als ik was , stiekum toch een broodje gegeten voor die tijd... terwijl ik wel nuchter moest komen hoor! weet niet of ik daar misselijk van werd.... maar neem aan van wel!

Er zijn over het algemeen goede resultaten met de leo, althans was ik las! nu wil het toeval dat het bij Ikkie en mij niet heeft aangeslagen........ al moet je er wel vanuit gaan dat het miss de eerste maanden nog niet aanslaat hoor! dat was wel moeilijk idd om daar op te wachten.

De vragen die door jouw hoofd spelen , met name de angst of het ooit wel lukt , dat herken ik ook.
    het is nu wat makkelijk voor mij om erover te praten denk ik omdat ik nu zwanger ben.... maar meid er zijn echt zat mogelijkheden!!!!!! na de LEO ook! kijk maar naar Ikkie en mij , wij zijn beiden zwanger geworden met de menopur injecties.

Ik denk trouwens niet persoonlijk dat dit jullie IUI-pogingen in de war zal schoppen! juist omdat je na de LEO aanzienlijk meer kans hebt op eigroei waarvan er 1a 2 echt goed doorgroeien! en niet tug eitjes maar half doorgroeien!

Sterkte met alles!
    enne je kunt hier altijd je vragen stellen hoor! of je verhaal kwijt!

liefs Ella

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey Ella,

Bij mij zijn er dus geen gaatjes geprikt.... Helpt dat serieus echt voor het groeien van eitjes? Want bij mij zag alles er gezond uit, maar als het helpt ga ik zo weer onder het mes ;).

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Babii het helpt de hormoonhuishouding te veranderen!!! dus ja als het aanslaat.. dan helpt dat de eigroei! omdat ik dus niet genoeg hormonen aanmaak voor eigroei...
    ja er zaten allemaal kleine eitjes..... net als bij Flippo!

maar voor jouw zou dat dan toch geen optie zijn!?? want jouw eitjes groeien toch wel!??? het ligt toch aan je bms??
    zou zo niet weten of die operatie ook een gunstig effect heeft op je bms!

he wat spannend jij krijgt ook bijna de uitslagen he! duim voor je hoor!
    werkze morgen meid!

Ikkie ,alles goed met jouw!????!!!!!

ik ga zo lekker slapen! morgen begint mn dienst alweer om 0715!!! lekker vroeg ;)
    ben ik helemaal niet gewend! maar ja nu ben ik een keer savonds vrij , is ook wel lekker!

welterusten voor straks!! xx

12. Flippo123

@babii: Mijn gyn legde het me zo ook uit, doordat ze al die eitjes weg prikken of zoiets heb je goede kans dat de hormoonhuishouding verbeterd!

@Ella27: Thnx voor je uitleg en info meis :) Stelt me inderdaad weer een beetje gerust! Mijn gyn begon ook over menopur en puregon ipv de clomid, maar nog niets definitiefs afgesproken... daar gaan we het als t goed is vrijdag ochtend over hebben...
    Maar om 7:15 beginnen.... werk je toevallig in de zorg :p?

allemaal: is bij jullie de cystes/vele eitjes het enigste probleem of hebben jullie ook een zaadprobleem?
    Mijn mannetje heeft namelijk te weinig zwemmers en ze zijn langzaam, vandaar de IUI behandeling.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ella, zonder medicatie heb ik helemaal geen cyclus ;). Dus nee mijn eitjes groeien niet.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Flippo, mijn man heeft helaas ook slecht zaad.

Daarbij heb ik na de prikpil nooit meer een eisprong gehad. Terwijl ik op me 18e door mijn pil zwanger ben geworden.

Als ik normaliter stopte met de pil dan had ik een super cyclus. Heb ooit eenmaal de prikpil laten zetten en daar is nooit meer een eisprong voor terug gekomen.

Clomid helpte niet bij me, toen spuiten dan zit er telkens 1 eitje, maar dan groeit het slijmvlies niet.

Het erge vind ik dat mijn lichaam simpelweg na de prikpil (wat lang geleden is) niet meer werkt.

Vandaar dat ik me even afvroeg of ik dit kan voorstellen en zal dat zeker doen bij de gyn :).

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oja sorry babii dat is ook zo!!
    sorry soms hou ik het niet allemaal meer bij......
    maar zou je dan nog een keer overwegen om onder het mes te gaan!?
    wat spannend allemaal zeg!

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Flippo , ja klopt ik werk als verpleegkundige.
    wat spannend as vrijdag zeg! hoop dat je dan mag starten met menopur! :) daar zijn Ikkie (die hier ook meeschrijft) en ik zwanger van geworden. nou ja niet van de menopur natuurlijk ;)
    maar het middel werkte bij ons als een trein!

Nee mijn man heeft goed zaad gelukkig! het probleem ligt dus echt bij mij...

zo ben weer thuis! was wel een leuke dienst... maar wat nog leuker is.... ik heb vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xx

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ella, geeft toch niet lieverd ;). Ook ik onthou niet alles hoor :).

Voor een wondertje zal ik alles overwegen, echt waar! Dus zou zeker mocht men het adviseren nogmaals onder het mes gaan.

Zal alleen braaf 2 weken vakantie opnemen om te herstellen en vooral niet 3 dagen later proberen te werken ;). Want dat heb ik de vorige keer aardig onderschat.

Knuff

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha ja babii! dat heb ik toen ook onderschat... ben na 6 dagen weer gaan werken... AUW!!! vooral met tillen en draaien.... veel te vroeg weer naar mn werk!

ik zou als ik het nog een keer zou moeten , 2 weken vrij willen! ook qua vermoeidheid... want was nog best lang moe na die tijd (van de narcose)

ik snap dat je echt alles er aan wilt doen meis!
    je hoort 15 juli de uitslagen toch!?
    wat spannend!

19. Flippo123

@Babii: helemaal geen eitje zonder medicatie... end at door de prikpil!!! pff wat super balen zeg! En dat in combi met slecht zaad... snap dat dat idd niet om over naar huis te schrijven is! Maar wat voor traject lopen jullie nu?
    Jij hebt toch ook een LEO ondergaan? Hoelang heb je daar nog last van gehad en hoesnel kon je weer gaan werken?
    En ik zie dat je een COLA-screening hebt, wat moet ik me daarbij voorstellen? (sorry ben helemaaal niet nieuwsgierig hoor :p)

@Ella27: Ah een collegaatje dus :p.... ben zelf ook verpleegkundige (dialyse verpleegkundige)! Maar wat heerlijk dat je vakantie hebt joh! De mijne zit er over een paar daagjes weer op... moet t weekend weer werken!
    Ik hoop zelf ook wel op injecties Menopur of zoiets... mijzelf prikken vind ik een beetje eng... prikken is voor een deel mijn beroep maar een naald in je eigen buik steken... niet helemaal mijn ding :p Maar als er goede resultaten mee gehaald worden... ik heb er alles voor over!

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Flippo, haha nou ze hebben heel wat onderzoeken gedaan bij me :). Ik heb dus wel een eisprong met injecties spuiten, maar een flinterdun slijmvlies (2 mm) waardoor een kindje nooit kan innestelen.

Na de operatie ben ik zeker 2 weken vergaan van de pijn. Buik was opgezet, wond stonk, spieren deden zeer, was erg moe van de narcose, heb 1.5 maand gebloed van onderen... Maar ik dacht wel even snel aan het werk te gaan. Onderschat dat niet hoor, want dat kan niet...

Wat is een COLA screening:

Cola screening

Tijdens de Cola screening doen we onderzoek naar stoornissen in de menstruatiecyclus. Cola is een afkorting van: Cyclusstoornissen, Oligo- en Amenorroe.
    Oligo betekent weinig voorkomend en Amenorroe betekent uitblijven van de menstruaties.

Praktische informatie

Het COLA spreekuur vindt plaats op de polikliniek Voorplanting en Gynaecologie op afdeling C5 in het AZU.
    U kan zich melden bij Receptie 27 alwaar u de medische status meekrijgt of wordt ingeschreven.
    De spreekuren zijn in principe op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagochtend tussen 8.30 en 10.00 uur en een bezoek duurt ongeveer 30 minuten.

Tijdens het spreekuur nemen we de vragenlijst door, meten uw bloeddruk, lengte en gewicht. Tevens maken we een (inwendige) echo van de baarmoeder en eierstokken, soms tellen we het aantal zichtbare eiblaasjes in de eierstok. De combinatie van echo en hormonen in het bloed geven ons optimale informatie over de functie van de eierstok.

U krijgt op het spreekuur de bloedformulieren mee waarmee u na afloop van het spreekuur bloed laat prikken op het centrale laboratorium op de 1e verdieping (receptie 25). Daarna mag u weer gewoon eten en drinken.

Als de bloeduitslagen bekend zijn, worden deze (samen met de COLA spreekuur gegevens) in een team van artsen besproken en wordt eventueel een beleids- of behandelingsvoorstel opgesteld. Iedereen die het COLA spreekuur bezoekt krijgt een vervolgafspraak om de uitslagen te bespreken bij een (verwijzend) arts/gynaecoloog. Indien u nog geen vervolgafspraak (zgn COLA-B afspraak) heeft staan, vergeet deze dan niet na het COLA spreekuur te maken op Receptie 27.

Verder gaan ze nu bespreken of het IVF/ICSI wordt, of ze me wel kunnen helpen met het slijmvlies (anders heeft IVF/ICSI geen nut) en of we misschien moeten wachten of mijn lichaam nog zelf wat gaat doen (wat hij al 1,5 jaar niet doet).

Deel Deze Pagina