LEO-operatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ella27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Flippo wat jammer dat je vakantie er weer bijna opzit! al heb je nu wel een hele mooie week gehad...
    zijn jullie nog weg geweest? wij vertrekken as vrijdag!

injecties geven bij jezelf vond ik ook wat rare gewaarwording..... het deed niet pijn ofzo , maar meer het idee idd!!!! maar het went wel hoor!
    En puregon is zo injecties als een insuline spuit geloof ik! Menopur is wel met 2 ampullen.
    Maar je hebt vast al wel ervaring met pregnyl?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Ikkie hoop dat alles goed met je is???!!!!!!!!!!!!!! xx

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Menopur geven ze alleen niet zo snel, omdat ze standaard met Puregon of Gonal F werken. Menopur wordt over het algemeen voorgeschreven als je niet goed reageert op de eerder genoemde spuiten of een dun bms hebt.

Ik heb btw een giga naaldenangst... Potjandozie! Zat iedere dag te bibberen hahahaha. Maar ze zaten erin :).

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    babii ik kreeg gelijk menopur hoor! had niet eerst gonal F of Puregon...
    zo zie je maar weer.. hoe verschillend ieder ziekenhuis is he!

ooh bah wat eng zeg als je zo last hebt van naaldenangst.... als we wat dichterbij woonden had ik ze voor je gezet!

werkze meid! is het vandaag ook weer erg druk op je werk?? ik ben gewoon zooo moe! net alsof ik nu in de vakantie-stand sta ofzo....
    moest vanmorgen ook echt telkens mezelf eraan herinneren dat ik straks niet hoef te werken.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, het is toch ook logisch dat je moe bent :p. Ze zeggen: vanaf de 6 weken neemt de vermoeidheid toe. Als de misselijkheid maar weg blijft ;).

Nou het is echt zo meis dat ze standaard puregon of gonal geven. Omdat Menopur veel duurder is, maar het ligt ook aan de afspraken in het ziekenhuis. Maar weet wel dat vrijwel alle ziekenhuis bijna altijd met dit beginnen (ook omdat het handiger in gebruik is).

Pffff ik heb serieus geen zin meer.... Wil me afspraak eerder hebben, maar zal wel weer niet lukken :(.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oooo kan me voorstellen meis! je wacht nu ook al zo lang!

ja ik kreeg gelijk menopur...
    Gonal F of Puregon heeft ze niet eens voorgesteld!
    na ja miss had het ook wel met mij zelf te maken!??!

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

ja????????????? is dit de tijd dat de moeheid kan toeslaan!???
    nou ja idd als de misselijkheid wegblijft.....
    moet er gewoon aan wennen dat ik moe ben! :(
    ben echt anders nooit moe!!!!! mn man vroeg al of ik ziek wordt??? haha , ik zei neeeee ik ben zwanger! ;)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Whahahahah, het is nog steeds een beetje nieuw en wennen he :D. Jaaa ELLAH JE BNET ZWANGER VAN EEN KLEINE ELLAHTJA :D :D :D

Ja, het is wel zo hoor dat het meestel vanaf eind week 5 a 6 toeslaat. De misselijkheid zeggen ze ook weleens dat die dan om de hoek komt kijken.

Geef wel toe aan je moeheid he meis?

Had net nog gebeld: is er nog iemand uitgevallen in het UMCU?? Nee zegt ze :(. Poverdrie pielekes, ben ik nog niet eerder aan de beurt. Begin het nu echt niet meer leuk te vinden dat wachten :(.

Wachten op een uitslag die ik alw eet. Enige waar ik bang voor ben: helpen ze me verder ivm slijmvlies en wordt het ivf of icsi....

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jaaa het is echt wel wennen!!!
    heb net gewoon 1,5 uur geslapen......... :(

oooh wat jammer zeg dat er niemand is uitgevallen.......... dus nu moet je toch echt tot 15 juli wachten!?
    kan me zo voorstellen dat je er zat van bent van al dat wachten! al helemaal omdat je de uitslag wel weet....
    en dan ivf of icsi..
    waar hebben jullie de meeste kansen mee?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik denk persoonlijk met geen van beiden, maar dat komt dus omdat je bms ten alle tijden goed moet zijn ;).

IVF en ICSI is bijna hetzelfde, dus denk dat je wel een kans maakt met beide. Maar ja, dan moeten alle factoren ok zijn.

Zoooo doe mij ook even 1,5 uur rust :). Goed dat je eraan toegegeven hebt meissie!!

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Haai

lekker veel gekletst hierzo.. moets maandag en dinsdag weer naar school en verder nog steeds beroerd en weinig puf gehad.
    Hopen dat het wat minder gaat worden..

Ella hoe gaat het met jou?? Ik las dat de moeheid begint toe te slaan... hoort er helemaal bij ja.. normaal was ik altijd een avond/nachtmens en nu lig ik om 21.00 uur al te slapen.. Hoop dat je meer dagdiensten kunt gaan draaien want dat zal anders heel vermoeiend voor je zijn. Weten veel mensen het al en besef je het zelf al wat meer?? Je hebt zeker bijna vakantie.. heerlijk en daarna de echo.. leuk!! Merk je al wat veranderingen verder?

Babi: wat rot allemaal.. zolang wachten en dat je dat niet eerder kunt.. zo bale zeg! En je weet waarschijnlijk al wat de uitslag is en dan moet je weer wachten zeker? Super dat je hier nog mee schrijft, vind je dat niet moeilijk??

12. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Enne wat betreft de Menopur.. ik kreeg inderdaad eerst ook Puregon. Toen uit mijn bloed bleek dat mijn FSH en LH waarde veel te laag waren toen begon de gyn over Menopur. daar zit een stofje in die FSH en LH bevorderd. Wel heel typisch Babi maar met Puregon had ik altijd heel dun BMS en met Menopur was hij opeens heel dik. Misschien werkt dit bij jou dan ook beter??

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ikkie, ik heb al 2 rondes Menopur gehad en helaas hetzelfde slijmvlies, zelfs in combinatie met Progynova... :(.

Nee hoor vindt het niet moeilijk mee te schrijven. Ooit zal ik hier zetten (waarschijnlijk als jullie kind 1 is whahah) dat ik zwanger ben ;). Het is jullie gegund :D.

Doe je wel een beetje rustig aan meis???

Btw, nou als we verder mogen voor IVF/ICSI ga je een lange wachtlijst op ja. Maar dat geeft niet, dan weet ik dat we verder kunnen. Eerst even rust voor mijn lichaam, in de hoop dat hij het oppakt.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hai meiden!

Ikkie wat leuk weer eens wat van je te horen! ooh wat een lange dagen zeg! eerst naar school.... en dan ook nog beroerd en moe erbij... is de misselijkheid nog steeds aanwezig??

Ja met mij gaat het goed! ben idd sinds gisteren zooo moe ;)
    weet niet wat me overkomt! want ben nog nooit zo moe geweest. ik was ook nooit moe en kon prima met 6 uurtjes slaap per nacht.... maar ja dat wordt nu geloof ik wat anders! ik lig gewoon overdag te slapen! ;)

ik heb net mn eerste vakantie dag gehad!!!!!!!!!!!!! zo lekker! wij vertrekken as vrijdag...
    ja best veel mensen weten het! omdat het ook wel opvalt dat ik niet meer rook en geen wijntjes meer drink. Verder ben ik erg panisch om bvb naar de kroeg te gaan (bij ons word nog gewoon gerookt in de kroeg) en dat valt ook enorm op.... en mn buik is echt dik! dus veel mensen vragen ook hoelang ik zwanger ben.... hahahaha

babii ik vind het ook erg leuk dat je hier toch nog meeschrijft!
    wat balen zeg dat je hoe dan ook een dikker bms moet hebben... want idd dan kun je wel ivf of icsi ondergaan... maar het bms moet natuurlijk ook goed zijn!
    vind het heel spannend meid!

wij gaan vrijdag al weg........ ga jullie wel missen hoor! ;)
    enne babii ik ga heel hard duimen voor een goede resultaten!

Ikkie wanneer heb jij weer echo???
    hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt hoor!!!!

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    ooh sorry is me ff ontgaan dat je menopur heeft gespoten.. Dat is wel lekker zo'n rustperiode effe die zieknhuis stress niet maar toch wil je dan ook weer verder. hoelang is de wachtlijst voor IVF/ICSI?? Ik hoop dat je dan snel neer kunt zetten dat je ook zwanger bent.. echt wij hadden het ook niet verwacht maar toch is het zo.. Snap dat dat moelijk is.. je denkt dat het alleen maar bij een ander is.. maar bij jullie komt het ook zeker!! Denk je nog vaak terug aan dat je een keer zwanger bent geweest?

16. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ella: wow je hebt gewoon al vakantie.. super zeg!! Enne goed dat je gestopt bent met roken ook al is het moelijk!! Enne dat van die buik herken ik.. had ik ook heel snel.
    Ik heb over 2,5 weken, bij 16 weken, weer een controle. Volgens mij is dat zonder echo..Precies op de dag dat jij een echo hebt. Ben je dan net terug van vajantie?? Ik heb natuurlijk al 'geluk' gehad met mn 3 echo's, echt een luxe, normaal krijg je er maar 1 bij de 12 weken en dan pas weer bij de 20 weken.

Je voelt je nu dus echt al zwanger.. Hoop alleen dat de misselijkheid achterweg blijft.
    Zal je ook echt missen hierzo..

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    babii was idd ook even benieuwd hoelang die wachtlijst dan zou zijn! of weet je dat ook niet? en hoor je dat 15 juli!?

oooh wat leuk Ikkie! dan hebben we gelijk echo!? ik heb 26 juli! ja we zijn dan net terug!!! we komen die zaterdag ervoor weer thuis.. tenminste als alles goed mag gaan!
    (we hebben namelijk een nieuwe auto gekocht.. en mn man en zwager zijn em nu aan het repareren... wel kleine reparaties hoor! maar ja we hebben dus eigenlijk nog nooit in die auto gereden! ;)
    we gaan ook maar even ANWB-vervangend vervoer regelen ;) )

Ja ik ben helemaal gestopt met roken.......... maar vind het wel ontzettend moeilijk hoor!
    denk straks al helemaal...... maar goed , ik weet waarvoor ik het doe!
    mn man rookt gelukkig ook niet meer in huis..... en hij rookt shag en dat vind ik toch minder lekker...

echt heerlijk joh dat je al zoveel echo's hebt gehad!!!
    ik heb medische indicatie en moet waarschijnlijk in het ziekenhuis onder controle blijven (vanwege medicatie) dus dan zal ik , als alles goed gaat , ook wel vaak de baby te zien krijgen!!

leuk hoor straks alweer de 4e echo! maar waarom krijg je dan zoveel echo''s? vraag je dat daar? echt leuk hoor!

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Ikkie ik vind die taart echt zooooooooooooooooo gaaf!!! echt zo mooi gedaan!!!

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ga jij vanavond ook naar sbs6 kijken!??
    om 2030! komt programma : 60 babys per uur!

lijkt me wel leuk om te zien!

20. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Oke dus je moet onder controle blijven van de gyn? Slik je die medicatie nog en is dat een risico dat je dan extra controles krijgt? Je zal zien als je dalijk een echo krijgt je zooo blij bent.. Je hebt al tig van die stomme echo's gehad en nu gewoon een echo met een mooi kindje en een hartje.. zooo leuk..

Ik denk niet dat ik bij 16 weken ook weer een echo krijg, tenminste dat is volgens mij nooit. Ik heb er nooit om gevraagd hoor maar de eerste keer moest ik van mijn gyn bij 6 weken komen om te kijken of beeb was ingenesteld en op de goede plek enzo. van de gyn mocht ik toen naar de verloskundige bellen. Die heb ik toen gebeld en mijn 'geschiedenis' uitgelegd. Ze was erg meelevend en geinteresseerd. Ze was echt super lief en zei dat ik dan wat eerder en vaker voor echo's mocht komen om mij gerust te stellen omdat ik zo'n voorgeschiedenis had, dus vandaar die 3 echo's. Nu gaat het volgens mij zoals bij ieder ander.

leuk een nieuwen auto, wel spannend ook!

Deel Deze Pagina