LEO-operatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ella27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    leuk hoor dat de vk zo begripvol is! en zo moet het ook zo zijn!
    je zult wel een erg leuke vk hebben!
    echt fijn hoor die vele echo's! heb je ze ook in een mooi mapje? lijkt me echt heel bijzonder!

ik heb ook zo negenmaanden dagboek..... die probeer ik wel bij te houden! Heb jij dat ook!?

ja klopt , dat is omdat ik medicatie slik! ik weet niet bij wil of bij de gynaecoloog of bij de kinderarts? daar had de gyn het ook wel eens over , maar ik denk dat ik dan onder controle moet blijven bij de gynaecoloog.

oja sorry je schreef het al!!! ;)
    over 2,5 weken controle... geen echo! nou ja miss dat ze toch een echo wil maken toch!? ;)
    dat zou wel gaaf zijn!

en heb je al een gevoel of het een jongen of meisje wordt? of denk je daar nog helemaal niet zo over na...

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey meiden, heb even geen tijd om bij te lezen, komt vanmiddag wel (gaan zo een huis bezichtigen)
    Vanmorgen had ik in ene bloed verlies, echt duidelijk helder rood bloed. Gisteren was t nog een beetje bruin alleen.
    Vanmorgen ook in ene flinke gemene buikpijn wat nu ondertussen weer bijna over is...
    Wat denken jullie, is mn cyste geknapt?
    Mn temp is aan t stijgen en als ik morgen mn temp in vul net als vandaag zou ik dindag een eitje hebben gehad :S? snap er even niets meer van zo!
    Zou het kunnen dat er een eitje verstopt zat achter de cyste? Dat die gesprongen zou kunnen zijn?

Naja ik ga t morgen in ieder geval vragen bij de gyn!

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ellah, oooo je gaat met vakantie! Helemaal heerlijk!!!! Inderdaad hopen dat die misselijkheid achterwege blijft hihi, want dat is niet fijn op vakantie ;).

Poehoe ga je ook missen hoor!!!

@ Ikkie, jeetje jij gaat echt HEEL snel... Op mijn eigen forum (waar ik beheerder van ben) ben ik gestart met een groepje meiden.

Alle meiden zijn nu hoogzwanger of bevallen en jeetje, dan merk je echt dat de tijd snel gaat!

De wachtlijst IVF is 3 á 4 maanden en ICSI 4 á 5 maanden. Maar het geeft niet, wil me lichaam toch even rust geven en hoop stiekem dat hij zich hersteld :).

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Flippo wat een vreemde situatie idd!!!!
    ik zou echt niet weten wat dat kan zijn! en het is echt helderrood bloed zeg je!?
    nou dat zal ik maar even gaan vragen bij de gyn hoor!

Babii heerlijk die rust voor je lichaam! hoop dat de rust je goed gaat doen!
    he wat leuk zeg dat je ook een eigen forum hebt??! hoe heet ie?
    zul je het dan ook vast wel druk mee hebben!

zoooo ik moet eigenlijk inpakken.......... maar heb totaal de moed er niet voor.............
    ik ben gewoon weer moe!!! en ik kom net uit mn bed!
    miss dat ik even druivensuiker ga halen ofzo! ;)

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Flippo, het kan zomaar zijn dat er een eitje gesprongen is.... En mocht dat gebeurd zijn en je hebt geklust dan kan het ook nog weleens een innestelingsbloeding zijn.... Goed vragen aan de gyn meis!

@ Ellah, whahaha heb je gee vut :p. Ik ook niet (om te werken ;)). Heb serieus geen zin today ;). Gisteren vette ruzie met me vent gehad potjandozie! Hij is zelfs boos weggegaan.

We hebben echt nooit ruzie, maar het werd ons even teveel. Gelukkig is ie teruggekomen en doen we weer normaal, maar die MMM doet veel met je hoor :(.

Ik mag het forum niet openbaar noemen, krijg ik ruzei met de modjes ;). Doe het wel via hyves ofzo....

Ik hoop btw ook heel erg dat me lichaam iets gaat doen. Vindt het btw wel stront irritant.

Heb 3 dagen aardig gebloed, niet veel hoor... En de laatse 2 dagen dacht ik steeds: hé, het is over :). En dan zat ik even en voelde ik weer wat lopen (weer een beetje bleodverlies).

Doe je een tampon in en dan kan je er net zo goed de hele dag mee doen zo weinig is het! Maar vanochtend ook: hé het is over.... Kom ik op het werk, weer van die viezigheid.... En dit is al de 5e dag.

Nouuuuuu nog 1 week :) :) :) Ben blij als ik hoor: we gaan door en boos als ze zeggen: we doen geen ivf of icsi....

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    babii idd je moet ook geen ruzie krijgen hierzo hoor!! ;)
    maar wel leuk hoor dat je een eigen forum hebt! heb je het daar nou druk mee met zoiets?

ooh wat balen zeg dat jullie ruzie hebben gehad! hopelijk is het nu weer goed....
    die mm doet soms echt veel hoor , met name ook met je relatie! ik ken het wel..... :(
    is moeilijk he meis! hoop dat jullie wel met mekaar blijven praten hoor!

ik hoop zo dat je goed nieuws hoort volgende week!! zodat jullie lekker weer verder kunnen hoor!!!

heb net de koelkast leeg gehaald , opgeruimd , geregeld dat iemand voor de plantjes komt , alvast wat spullen ingepakt...... en nu maar weer even pauze! ;)

7. Flippo123

@babii: Kan je me een pm sturen met het adres :p?
    Wat balen van die ruzie, alleen je hebt gelijk... de MMM doet een hoop met je en brengt af en toe best wel eens spanning in de relatie met zich mee.... maar goed dat alles weer goed is meis!

@Ella: inderdaad het was echt helder rood bloed, flink duidelijk bij het afvegen...
    Buikpijn is ondertussen weg, het is alleen nog wat gevoelig... bloed is ook weg, alleen nog een mini beetje bruin met afvegen. Vind t erg vreemd...
    Zou het misschien zo kunnen zijn dat er een eitje achter de cyste zat wat is gesprongen ivm de stijgende temp sinds gisteren? Of is de cyste zelf misschien geknapt? Maar daar zou je geen temp verhoging van moeten krijgen normaal gesproken... er komt imers geen eitje vrij dan, dus ook geen hormonsters!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    flippo , ik zou het echt niet weten! maar stel dat het wel een eisprong was... dan is het wel vroeg voor bloeding? of niet!?
    bah wat een toestanden ook weer...

maar miss dat je 2 weken geleden toch een eisprong hebt gehad!? heel soms kan het ook zo zijn dat de gyn met FM een eitje mist!

na ja wel weer onzeker allemaal!
    wanneer moet je naar de gyn?

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hier is alles weer goed hoor ;). Wij praten sowieso veel met elkaar, maar soms doet die ene druppel de emmer overlopen.

Zal wel even een PB doen :).

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    babii thanks!! wat mooi!!!! ;)

meiden ik kom over twee weekjes weer..... ga jullie wel missen hoor! :)
    heel miss als ik internet tegenkom dat ik nog even kijk........

succes met alles Babii en ook alvast voor 15 juli! heel veel succes! ik zal zekers aan je denken!

Flippo jij ook succes met alles! en ook succes bij de gyn , hoop dat er snel wat meer duidelijkheid mag zijn/komen!

Ikkie, hoop dat alles goed gaat met je! jij rustig aan he! en succes met alles...!!! hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen hoor! ik sms je anders morgen nog wel even! :)

xx

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ella een super goede vakantie,, hopen dat je er wel van kan gaan genieten ondanks je moeheid.. wat een super gevoel moet dat zijn...zwanger op vakantie.. super!! Geniet ervan en we gaan je missen!!!

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oooh wat lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ik ga jullie ook missen hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja echt heel bijzonder! ik ga gewoon zwanger op vakantie!!!!!!!!!!!!!!
    dat maakt de moeheid en misselijkheid (ja ja ik moet er nu ook aan geloven) wat minder erg.................... ;)

tot over 2 weekjes!!!!!!!!!!!!!!!!!! xxxxxxx

13. Flippo123

@Ella: En super vakantie toegewenst meis :D! Geniet er van!!!

@Babii: Gaan jullie aan IVF-ICSI beginnen? Meid ik duim voor je!

Vanmorgen bij de gyn geweest.
    Hij heeft wee reen echo gemaakt naar aanleiding van mn klachten en gestegen temp enw at was er te zien op de echo....???
    Veel vocht rond mn baarmoeder wat duid op een eisprong!!! Moet dinsdag progesteron laten prikken ter bevestiging, maar ik houd er nog steeds rekening mee dat t weer een tegenvaller gaat worden.
    De cyste zit nog op zn plekkie... 6cm ondertussen.
    Over 2 weken terug komen voor de cyste, als hij gegroeid is gaan ze m weg halen, is hij gelijk gebleven of gekrompen, dan mag ik 3 maanden geen clomid en IUI behandeling zodat hij weg kan trekken...
    We wachten dus maar weer rustig af :)

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Ellah, een fijne vakantie liever! Geniet ervan!

@ Flippo, wat goehoeeeddddd!!! Nou het is niet zeker of we daaraan beginnen ;). We moeten eerst 15 juli afwachten. zelfde geldt zeggen ze: ik kan niks doen. Heb een slecht slijmvlies wat innesteling onmogelijk maakt. Dus er moet ites zijn wat gaat zorgen dat het bms dikker wordt.

Dus dat moeten ze eerst fiksen ;). Met een grote dank aan die verdomde prikpil!

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Flippo, welko hier jammer natuurlijk dat het nodig is. Bale voor jullie dat zowel jij en je man problemen hebben.

Ik heb net zoals Ella en Babi(?) ook de LEO operatie gehad. Mijn gyn was er 100% van overtuigd dat dit zou werken. Hij heeft er onderzoek naar gedaan en een jaar lang 'patienten' gevolgd die dat hebben ondergaan en bij iedereen zou het werken..Ik had er alleen niet echt veel vertrouwen in..

Na een aantal niet werkende clomid rondes, puregon spuiten waar het steeds alles of niets was. Of ze groeiden allemaal of geen een. Heb altijd veel eitjes zitten die dus niets doen als er niets gebeurd, heeft mijn gyn dus de LEO voorgesteld.

In november 2009 deze behandeling gehad waarbij de gyn 3 sneetjes heeft gemaakt, in mijn buik en navel en 12 eitjes weggebrand. Vanbinnen zag het er allemaal goed uit zei de gyn. 2 cyclussen moeten afwachten waarna er weer niets gebeurde ( had er al geen vertrouwen in) Gyn vond dit heel vreemd en wilde niet meteen puregon aan omdat hij dan bang was dat alle eitjes weer in alle hevigheid zouden groeien. Dus weer aan de Clomid, zonder resultaat. Het resultaat van de LEO was wel dat er maar een paar eitjes zaten maar de LEO werkt maar een half jaar dus ze kwamen langzaam weer terug.

Opeens bleek uit mijn bloedwaarde dat mijn FSH en LH erg laag waren onder de 1. Vond de gyn heel vreemd en stelde toen Menopur voor. Hier zou een stofje inzitten die dit tekort aan FSH en LH zou aanvullen. Na 2 FM metingen ( super snel.. moest meestal 3 weken om de dag voor FM) bleek mijn BMS erg dik en zat er een mooi eitje van 17 mm. Mocht vervolgens de pregnyl zetten en een week daarna werd ik al misselijk en teste ik 4 dagen voor NOD positief.

Dit had ik nooit verwacht want dacht echt dat het bij ons nooit zou lukken en dacht dat zwanger zijn altijd iets voor andere was en niet voor ons weggelegd. Had ook al een afspraak geregeld bij een IVF kliniek maar dit vnd mijn gyn zo zonde.. Hij zei dat ik nog jong was en dat ik alles moest proberen en alles moest aangrijpen voordat ik aan IVF zou beginnen ivm vergoeding hiervan. Hij zei dat er echt wel een goede kans was dat ik zwanger zou raken en dat ik vertrouwen moest hebben. Klinkt misschien makkelijk voor mij maar je moet echt hoop en vertrouwen houden ook al is het moelijk!!

Babi voor jou ook spannend, deze week eindelijk het gesprek, ben echt benieuwd!!

Ella is waarschijnlijk lekker op de vakantie bestemming, heerlijk!

16. Flippo123

@Ikke: Thnx voor je verhaal meis :) geeft mij weer duidelijkheid en vertrouwen en hoop...

Vind t zoo gek... sinds gisteren weer af en toe bloed/bruin verlies... heb een trekkend gevoel in mn onderbuik waarvan ik gewoonweg niet weet wat ik er mee aan moet...
    Zou nu 4 of 5 dagen DPO zitten... ALS ik een eitje heb gehad... daar ben ik niet zo zeker van (zie temp kaartje als je op mn banner klikt...)
    Weet ff niet zo goed wat ik er mee aan moet!

17. Flippo123

Pfff... baal ff flink, bruin is nu helder rood bloed :S
    Heb een vreemd gevoel in mn onderbuik, echt op de plek van de cyste... een soort van drukkend gevoel, best vervelend :S...
    Morgen bloed prikken, woensdag de uitslag... ben benieuwd!
    ik denk dat t gewoon weer een waarde van tussen de 1 en 3 is... geen eitje dus denk ik...

18. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Bale zeg.. hoop echt voor je dat het wel een goede waarde is. Krijg je geen FM metingen?

19. Flippo123

Nu niet meer, pas over 2 weken weer... t enigste wat ze zien is toch maar die cyste... en daarvan weten we nu wel dat ie er zit...

20. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Babi: Heel veel suc-6 vandaag hopen dat je er een goed gevoel aan over houdt en dat je mag starten met een behandeling waar julie achter staan

Deel Deze Pagina