Waarschijnlijk zijn er al heel veel topics die hierover gaan, maar ik wil toch even een nieuwe openen om misschien wat meer duidelijkheid van jullie te krijgen.. April 2013 ben ik gestopt met de nuvaring voor een derde kindje..helaas ben ik sindsdien zo erg onregelmatig aan het menstrueren (om de week) dat het nog steeds niet gelukt is.. Mijn h.a. gaf iedere keer aan dat mijn lichaam moest ontpillen en daarom gewoon geduld moest hebben..uiteindelijk in februari doorgestuurd naar de gync. Die had me provera voor geschreven voor drie maanden en ook dat heeft helaas nit geholpen..nu ben ik gisteren weer bij de gync geweest en die vertelde dat er uit het bloedonderzoek en echo is geconstateerd dat ik PCOS heb en dat ze mij nu gaat doorsturen naar een ander ziekenhuis dat dit behandeld. Dit nieuws kwam bij mij echt als een bom uit de lucht vallen..Ik vraag me nu echt af wat de vervolgstappen zullen zijn en wat ik kan verwachten bij fertiliteitafdeling...ik heb de afspraak staan op 26 mei.. Mijn andere twee zwangerschappen waren meteen de eerste maand raak en dit komt echt heel onverwachts...
Hoi, Ook bij mij is enige tijd geleden pcos geconstateerd.. doormiddel van bloedonderzoek en een echo. bij mij kwam dit nieuws ook als een donderslag bij heldere hemel. Bij jou zal dit nog meer zo voelen.. aangezien het bij je twee andere zwangerschappen meteen raak was. onze vervolgstappen waren.. dat vl zijn zaad werd opgewerkt, om na te gaan of de kwaliteit en hoeveelheid voldoende is om het zelf te mogen proberen met behulp van medicatie. Hiervoor kreeg ik een Clomid kuur van 50 mg ,ik moest 5 pilletjes slikken, elke dag 1 pil. vanaf de 3e dag van mijn menstruatie tot aan de 7e dag. hierdoor kreeg ik weer rijpe follikels ..en dus eigroei. daarbij kreeg ik een aantal keren per week echo's om de eigroei te volgen.. tot aan mijn eisprong. Aangezien mijn vriend verminderde zwemmers heeft.. volg ik nu het iui traject. Maar als alles bij jullie in orde is.. mogen jullie het eerst meestal een half jaartje zelf proberen met Clomid.. of in een ander geval hormoon injecties. of je ook echo's zult krijgen tijdens het hormoon gebruik is afhankelijk van jullie ziekenhuis en protocol. Sommige moeten zelf d.m.v. ovulatietesten hun eisprong volgen.. en andere krijgen echo's. en sommige weer 1 maand en derest van de maanden niet meer. Dat is heel verschillend. Heel veel succes !
Hallo, Hier in januari 2013 in de mmm gegaan. Ik was in september 2012 gestopt met de pil en had geen enkele menstruatie (eisprong) Eerst werd mijn menstruatie opgewekt met provera daarna clomid 50 Mg deed helaas niets zo herhaalde het steeds met provera en toen 100mg en provera en toen 150 Mg geen enkele dosering deed iets. Ik kreeg geen echo's maat moest een week na mijn mogelijke eisprong bloed laten prikken om de checken of ik een " goede " eisprong zou hebben gehad. Helaas was het voor ons steeds een tegenvaller. In aug/sept gestart met hormoon injecties (puregon en pregnyl) eerste ronde duurde lang geen ei afgebroken, tweede ronde 30 dagen spuiten 1 ei en derde ronde 17 dagen spuiten 1 ei. Dat laatste eitje is nu een wondertje in mijn buik van 21 weken. Dus het heeft een tijd geduurd, maar zijn erg blij dat het is gelukt. Hier mijn verhaal van de fertiliteit. Gelukkig hoor ik ook verhalen waarbij het korter duurt, maar geeft de moed niet op! Succes met de vervolg stappen!
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb nu een vragenlijst gekregen vanuit het ziekenhuis dat ik moet invullen en meenemen naar mijn eerste afspraak over twee weken. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan maar ergens vind ik het ook erg eng..Ik weet niet wat ik kan verwachten vooral omdat ik overal lees dat er bij PCOS de menstruatie wegblijft of hele lange cyclussen,maar bij mij juist hele korte cyclussen aangezien ik om de week ongesteld ben..Maar gelukkig lees ik heel veel positieve verhalen over het daadwerkelijk zwanger worden. Volgens mij is de kans ook vrij groot om ondanks PCOS toch een kindje te krijgen. Wat ik wel heel rot vind om te horen van mijn omgeving is dat men vindt dat ik gewoon niet een derde moet nemen want tja je hebt er toch al twee. Lekker gezond en wel dus waarom deze molen ingaan voor een derde..Ik vind dat zo oneerlijk..als je de wens hebt om een kindje te krijgen dan maakt het toch niet uit of het om de eerste of derde kindje gaat?? Weet iemand trouwens of er een grens is qua BMI / Gewicht om PCOS tegen te gaan? Ik lees overal dat stap 1 afvallen is, maar hoeveel dan?Of moet je op een bepaalde BMI zitten? MayB: Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet er lekker van en voordt je het weet heb je de kleine in je armen!!
Kwa menstruaties is het bij iedereen een beetje anders met pcos.. het gekke is dat ik gewoon om de 28-31 dagen ongesteld wordt ( of nja onttrekkingsbloeding ) heb dus geen eisprong door de pcos. Maar toch gek dat ik netjes bloedverlies heb en gewoon een normale hoeveelheid die aanhoud tussen de 5-7 dagen.. zo zie je maar.. de kans is idd groot om zwanger te kunnen worden hoor ! .. doormiddel van hormonen ontstaat er vrijwel altijd een eigroei en eisprong.. soms zelfs meerdere eitjes in een maand. Wat er ook bij komt kijken.. is de dikte van je bms .. ( baarmoederslijmvlies ) en je luteale fase ( aantal dagen na je eisprong ) dat deze tussen de 10 - 16 is.. voordat je ongesteld wordt. Dat wordt verder eigenlijk ook in de gaten gehouden omdat je nu natuurlijk om de week een bloeding hebt. Wat betreft BMI.. ik weet alleen dat je moet afvallen bij overgewicht.. maar hoeveel precies geen idee. Ik weet ook dat vrouwen met overgewicht en pcos.. na het afvallen weer een regelmatige cyclus kregen en weer een eisprong hadden van zich zelf. Helaas ben ik slank dus ka. Hierover niet meepraten.
Gisteren had ik mijn afspraak in het ziekenhuis. Na een paar vragen en een echo, kreeg ik te horen van de arts dat PCOS het misschien niet is, maar wat het wel is dat ze dat zelf ook niet wist...Daar zat ik dus zonder een antwoord en zonder dat ik weet wat er nou aan de hand is. Alles wat ik heb lijkt niet echt op PCOS maar ergens ook weer wel..Nu gaf ik haar wel aan dat ik voor het eerst sinds april 2013 een cyclus langer dan 14 dagen hebt, namelijk 30 dagen op dit moment en nog steeds niet ongi geworden. Heb al twee keer een test gedaan maar helaas negatief..Nu heb ik afgesproken met de arts om twee weken aan te kijken of ik ongi wordt anders beginnen met de provera en daarna dus clomid. Ik ben helaas geen informatie rijker geworden