Hallo allemaal, Wilde me even voorstellen en een vraagje stellen. Ik kom al een tijd op het forum alleen vond ik het altijd moeilijk me op dit subforum te begeven omdat het dan zo officieel is dat we met behandelingen bezig zijn. Beetje stom want we zitten al een jaar in de MMM Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien ruim 2 jaar geleden gestopt met pil. Ik heb daarna bijna 5 maanden niet gemenstrueerd. Toen kuur gekregen om het op te wekken. Vervolgens de meest achterlijke cyclussen gehad tussen 3 en 10 weken. Na 1 jaar naar de gyn gegaan. Clomid gekregen. Na 3 maanden was ik zwanger! Helaas met 8 weken een miskraam. Ons probleem is dus dat ik uit mezelf geen regelmatige eisprong heb, maar dit wordt netjes overgenomen door de Clomid. Mijn vriend heeft 1x het zaadonderzoek gehad. Daaruit kwam dat er maar 40% echt goed is. Volgende week moet hij weer om te kijken of het nu wel goed is. De gyn vertelde dat uit de cijfers blijkt dat als je 9 maanden na een Clomid zwangerschap/miskraam niet weer bent zwanger geworden de kans dat het op die manier lukt erg klein is en we verder kunnen met behandelingen. Dus afspraak voor begin januari. Dan a.d.h.v. uitslagen van mijn vriend kijken of we in aanmerking komen voor IUI of IVF. Iedereen om me heen word maar zwanger (letterlijk, ik heb niet 1 vriendin meer die in de afgelopen 2 jaar niet zwanger is geweest / bevallen, de laatste kwam afgelopen zondag met het nieuws). Nouja, dit was dus het voorstellen, nu de vraag: Kan het dat je met Clomid soms een afwijkende maand heb? Ik heb met die pillen eigenlijk altijd een cyclys van 29 dagen. Maar soms ineens een maand dat het langer duurt. Na mijn miskraam zijn dit ze geweest: 49 (miskraam) C29 - C33 - C28 - C29 - C29 - C29 - C32 Sorry voor mijn lange verhaal maar dan weten jullie iig wie ik ben als ik ineens ga reageren enzo. Gr. Cindy
Ik heb geen antwoord voor je, maar wil je wel veel succes wensen...Ik hoop dat je snel zwanger raakt..
Hoi meis, ik heb PCO dus ook erg onregelmatige eisprong, maar ik gebruik nog geen clomid. Dit gaat wel gebeuren als ik met IUI begin. Mannetje heeft ook slechte zwemmers. Volgens mij is het niet abnormaal dat je cyclussen een paar dagen verschillen met clomid. De reden weet ik niet dus verder kan ik er niets zinnigs over zeggen. Sterkte en succes verder in de MMM.
Helaas welkom hier... Ik kan je niet helpen met een antwoord,maar ik wilde je wel even heel veel liefde, sterkte en succes toewensen... Liefs C.G.
Ik heb helaas ook geen antwoord voor je, maar ik wens je veel sterkte met alles en hopelijk ben je snel zwanger!
Moeilijk he om je op dit subforum te melden? Toch is het wel fijn want er is veel begrip. Heel veel succes gewenst! Pim
Bedankt voor jullie reacties! Het was echt tijd om naar dit forum te komen omdat ik het niet meer kan verdragen steeds berichten te zien van meiden die het na 3 rondes niet meer zien zitten haha. Waarschijnlijk is het ook heel normaal om soms eens een afwijkende cyclus te hebben maar tis dan ineens zo stressen die "overtijd" dagen! Gr. Cin
hoi meid... welkom hier het lijkt zo inderdaad wel erg definitief maar het is best fijn om met lotgenoten te kunnen wisselen van ideeen... het doet mij in ieder geval goed.. zoals je kunt zien zijn mijn cyclussen ook wisselend.. zolang je onder de 35 dagen blijft is het goed zegt mijn gyn... ik heb nog nooit gehoord dat als je na 9 maanden clomid nog niet zwanger bent de kansen erg klein zijn? bij andere mensen duurd het toch ook wel eens langer? of bedoelde ze na een miskraam? ik wil je in ieder geval heel erg veel succes wensen en vind het erg verdrietig voor je dat je een miskraam hebt gehad veel liefs Jose
Ik weet precies wat je bedoel. Soms wil je een berichtje posten van %7#@^&^&^&* zeur niet zo en heb iets meer geduld. Maar dat doe je niet ant je kunt het ze niet kwalijk nemen ze snappen niet hoe het voor ons voelt.
@ Josseetje26; ja hij bedoelt inderdaad dat als je ooit zwanger bent geworden met Clomid ze dat zien als een teken dat het aanslaat. Maar de cijfers wijzen uit dat als het na je miskraam niet binnen een maand of 9 weer is gelukt dat het waarschijnlijk meer een toevalstreffer is geweest. En dan is het zonde van de tijd en moeite om op die manier door te blijven proberen. Oh onder de 35 dagen? Dat is goed om te weten! Ja die miskraam was echt vreselijk, zeker als je het na bijna 1,5 jaar dan eindelijk lukt en het gaat dan weer fout... dit is echt het rotste jaar van mijn leven geweest. Maar ik ga ervan uit dat 2009 ons jaar wordt! @ Zora: ja ik hou me dan in maar op slechte dagen kan ik dat echt niet hebben. Mijn beste vriendin vertelde me afgelopen zondag dat ze zwanger is (ronde 4) vond ik ook zo moeilijk. Gelukkig hadden we het er samen al vaak over gehad en wisten we dus allebei dat we nu allebei blij en verdrietig tegelijk voor elkaar zijn. Maar ik heb er wel extra moeite mee omdat het al in ronde 4 is. Maarja, zo loopt het soms gewoon. Fijn om hier ervaringen uit te wisselen. GR. Cin