Hier gebeurt dat wel hoor. En als ik alleen ben en beide baby's hun hapje moet geven, doe ik dat ook egwoon met 1 lepeltje. Ik ga echt niet iedere hap van lepeltje wisselen.
O Wat walgelijk. Echt voorkouwen? En dan aan de kinderen geven? Ik moet er niet aandenken. Jakkes. Sorry hoor, ik wil niemand beledigen maar nee. Dat echt nooit niet.
Oh nee bah, dat vind ik ook echt te goor!! Dr bestaat ook zoiets als een vork waarme ze het kunnen prakken toch?
Speen enkel de achterkant, om hem zo in mijn zoontjes mond te duwen of eruit te halen...om te spelen dus. Als je snapt wat ik bedoel. Lepel bijna nooit. Soms om te proeven of het eten niet te warm is. Of om te tonen hoe het moet als hij niet wil. Maar als hij pap eet dan ga ik niet het restje op de lepel zelf naar binnen werken...
Ja hoor, gebeurd hier regelmatig, pffff als je overal op moet letten dan kan je op een gegeven moment helemaal niks meer doen
Nee, Nooit ... Ik heb niet graag snot/kwijl/etensresten van een ander in mijn mond. Ook niet dat van mijn kinderen ... Bah!
zou niet weten waarom niet. Als ik haar danoontje geef en ik moet een hapje nemen van haar dan doe ik dat lekker. Het is mijn eigen vlees en bloed
Ik vind het nogal uitmaken hoe oud je kindje is. Als ze eenmaal aan hapjes zitten die ze met een lepel eten, ben ik niet meer zo panisch over besmettingen (ben uberhaupt niet snel panisch hoor) - ze pakken dan zelf ook alles wat ze te pakken kunnen krijgen en stoppen dat in hun mond. Mijn zoontje en ik eten vaak samen van dezelfde lepel, no problem. Maar een speentje van een kleine baby zou ik zelf nooooit in mijn mond stoppen. Dat vind ik gewoon niet hygienisch. Ik stopte ook nooit mijn vingers in hun mondje als ik ze niet kort daarvoor goed gewassen had.
ik doe het wel. weet eigenlijk niet waarom ik het niet zou doen. als een speentje valt of zo en er is geen kraan in de buurt dan doe ik hem ook even in mijn mond .
Waarom zou je dat doen dan? Ik spoel de lepel van ons manneke af als hij klaar is met eten, maak de lepel/ vork tussendoor niet schoon. Zijn eten lik ik er niet af, want dat vind ik niet lekker, maar ik ben zeker niet vies van ons ventje. En die bacterien doorgeven, er zal wel onderzoek naar gedaan zijn enz, maar ik vind het ver gezocht hoor! Dan kun je helemaal niks meer doen en moet je lezen in een steriele omgeving. Mag een kindje zeker ook niets meer in zijn mond doen??? Echt onzin!
ik weet niet wat jij verstaat onder voorkauwen, maar als wij een ijsje ofzo eten,happen we daar ook een stukje vanaf voor zoonlief,omdat hij dat nog niet snapt! ik vind er niets vies aan...
Ik weet idd dat er moeders zijn die het eten voorkauwen. 't Idee erachter is ook dat er in speeksel enzymen zitten die zorgen voor een betere vertering in de darmen. Ik laat mijn kindje gewoon zelf eten, dan werkt ze het soms eerst weer een keer naar buiten om het vervolgens weer op te eten en dan heb je dezelfde werking. Hier eet ze bijna niet van een lepel dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Speen heb ik wel eens in m'n mond als ik geen hand meer vrij heb en hij moet mee. Dochterlief laat 'm nog wel eens uit haar mond vallen op de trap ofzo. En als we ergens zijn en hij valt op de grond en heb geen mogelijkheid om 'm af te spoelen, dan stop ik 'm ook een in m'n eigen mond.