Lepel moeilijk ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nicolemarie, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Mijn dochter van 6,5 maand wil niet van een lepeltje happen. Ze kan het wel, af en toe laat ze het heel fraai zien, maar meestal houd ze de lippen stijf op elkaar :(. Ik wil er geen strijd van maken en begin iedere dag vol goede moed en probeer het gezellig te houden. Brood vind ze heerlijk en ze smikkelt zo een boterham naar binnen. Mijn vraag is eigenlijk: met deze bijvoeding heeft ze wel meer flesvoeding nodig dan de 600 mililiter die staat voor deze leeftijd. Is het een probleem als ze soms op 800 ml uit komt?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Nicolemarie,

Maar heeft zij moeite om met een lepel te eten of vindt zij haar groente en/of fruit niet lekker?

Kindjes moeten iets soms wel 10x proeven om het lekker te vinden. Het kan ook zijn dat zij moet wennen aan de structuur.
    Blijft het haar vooral aanbieden en laat haar oefenen met een lepeltje. Er zijn verschillende soorten lepeltjes, wellicht zou je een ander lepeltje kunnen proberen.

Zij mag 3 a 4 flesjes van 180 ml /6. Zodra zij goed eet, dan komt het 4e flesje te vervallen.

Groet,
    Anne

3. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Fijn, bedankt voor de reactie. Ik had het idee dat ik de 4e fles nu al moest laten vallen omdat ze anders teveel flesvoeding kreeg. Maar hier is ze nog niet aan toe. Maar dat hoeft dus pas als ze de warme hap goed eet. Ik denk inderdaad dat ze moet wennen aan de structuur. Ze vindt het wel lekker, want deze week gaf ik haar iets wat ze niet lekker vond, dat lag zo weer in haar slab. Het komt altijd wel, maar ze neemt vaak even de tijd om aan dingen te wennen.

Bedankt,
    Nicolemarie

Deel Deze Pagina