Dochter 1 jaar 's nachts wakker

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Desiree85, Sep 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Desiree85

Desiree85 Lid

Sep 7, 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter van 1 wordt al sinds een tijd midden in de nacht wakker en is dan ontroostbaar. Zodra ik haar een fles aanbied slaapt ze weer door. Hoor schema ziet er als volgende uit;

08.30 uur broodje
    10.00 uur drinken + fruit
    12.00 uur brood met fles melk
    15.30 uur drinken met koekje
    17.30 warm eten met toetje
    19.00 uur fles 180 + 5

Ik probeer haar al zoveel mogelijk wakker te houden overdag maar, ze kwam bv vannacht om 01.45 uur heb haar toen een fles gegeven 180 + 5 en sliep ze door tot 05.45 uur.

Heeft U misschien nog tips want, ik kom er eerlijk gezegd niet meer uit.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Desiree85,

Heeft jouw dochtertje echt honger 's nachts? Of wordt zij wakker omdat zij bijv. aan het dromen is.

Mocht zij worden van de honger, dan zou je kunnen kijken of zij doorslaapt als zij 's avonds een flesje pap krijgt.

Ik wil je adviseren om niet af te wijken van de verhouding water & aantal schepjes zoals op de verpakking staat vermeld. Bij een flesje van 180 ml mag je 6 schepjes toevoegen.

Groet,
    Anne

3. Desiree85

Desiree85 Lid

Sep 7, 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anne,

Ik heb me vergist ik geef haar inderdaad 180 + 6
    's avonds geef ik haar de fles en verdik het dan met rijstebloem. Ik doe hier 6 maatschepjes van in. Het zelfde maatschepje als wat ik voor haar voeding gebruik. Ik laat haar eerst nog wel even gaan een minuut of 10 a 15 voordat ik besluit haar een fles te geven. Mijn dochter is nog al beweeglijk waardoor ik haar 's nacht dus over dwars aantref in bed.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Desiree85,

Probeer haar 's nachts een kleiner flesje aan te bieden, bijv. 120 ml/ 4 schepjes. Zodat zij niet te veel melk binnen krijgt en toch even rustig wordt.

En hoe moeilijk het ook is, laat haar niet te veel wennen aan een flesje, want dan zal zij er 's nachts om blijven vragen.

Groet,
    Anne

5. Desiree85

Desiree85 Lid

Sep 7, 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste Anne,

Ik ga hiermee aan de slag. Ik zal dan ook langzamerhand gaan afbouwen waardoor ze hopelijk niet meer komt.
    Bedankt voor je advies

Share This Page