help borstvoeding je aan een makkelijke eter?

Discussie in 'Voeding' gestart door fafa, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij bv gegeven en is jouw kind een makkelijke eter?

1. minder dan 3 maanden borstvoeding - kind eet makkelijk

2. minder dan 3 maanden borstvoeding - kind eet moeilijk

3. meer dan 3 maanden borstvoeding - kind eet makkelijk

4. meer dan 3 maanden borstvoeding - kind eet moeilijk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Stefan Kleintjes (o.a.) wil ons doen geloven dat de verschillende smaakjes in borstvoeding ervoor zorgen dat je kind al vroeg gevarieerd eet en daardoor later een makkelijkere eter wordt.

Maar wijst de praktijk dat ook uit?

Heb jij borstvoeding gegeven en is jouw kind in vergelijking met leeftijdgenoten (want op een bepaalde leeftijd gaat bij veel kinderen het eten wat moeilijker) een makkelijke of moeilijke eter?

En dan bedoel ik dus of hij/zij veel verschillende smaken lekker vindt; allerlei soorten groenten, kruiden, verschillende texturen, aparte bereidingswijzes etc. En of hij/zij open staat om nieuwe dingen te proberen.

(En deze steekproef is totaal niet "wetenschappelijk verantwoord", om verschillende redenen... dat weet ik. Maar gewoon voor de fun, ben benieuwd of er zo globaal wat uitkomt)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft 1,5 jaar bv gehad. Hij is geen makkelijke eter, maar ook niet heel moeilijk. Hij heeft periodes gehad dat het wel vrij moeilijk ging, maar op het moment eet hij redelijk. Hij houdt niet van groente, maar eet het nu wel.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Nog even 2 dingen:

1: Om de vergelijking het eerlijkst te houden; graag invullen voor de oudste, als je meer dan 1 kind hebt.

2: Dit topic is niet bedoeld voor een discussie over wat "beter" is: fv of bv. Dus laten we daar geen ruzie over gaan maken. :cool:

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    ik geef nu 13 mnd borstvoeding en mijn dochter is een makkelijke eter.
    Dit was ik niet als kind, dus ze heeft het niet van mij :)

5. fafa

fafa Niet meer actief

Ow, ik bedenk nu pas dat de pollopties niet zeggen wat ik bedoel... met "minder dan 3 maanden borstvoeding" bedoel ik dus ook "helemaal niet", als je vanaf het beging flesvoeding hebt gegeven dus.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    6 maanden bv gegeven en nog een week of 3 steeds meer bv vervangen voor kv. Maar hij is een verschrikkelijk moeilijke eter. Nou spelen er hier ook nog medische oorzaken hem parten, maar bv heeft hem in ieder geval niet een makkelijke(re) eter gemaakt.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik mis ook de optie 'normale eter'.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu bijna 10 maanden borstvoeding en een hele makkelijke eter.
    Het enige dat ze niet zo lekker vond was een potje babyvoeding toen we op vakantie waren maar heeft toen meegegeten in het restaurant van ons brood/komkommer.

Tot nu toe nog geen dingen die ze echt niet lust, ze eet flinke hoeveelheden, ze eet gevarieerd (edit: als we haar verschillende dingen voorzetten eet ze van alles) en bepaalt zelf hoeveel en wat ze eet van wat we haar voorzetten.
    In vergelijking met leeftijdsgenootjes eet ze erg goed.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier alle kids langer dan 3 maanden bv
    En alledrie normale eters ;)

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter heeft vanaf dag 1 FV gekregen en is een supermakkelijke eter, altijd al geweest. Wil alles proeven en lust bijna alles. Eigenlijk vindt ze alleen champignons niet lekker. Ze is ook altijd al gek geweest op wat pittiger eten.

Mijn zoontje heeft 7 maanden BV gehad en is echt een mieperd met eten. Al sinds hij 14 maanden is eet hij nagenoeg geen avondeten. Wil geen champignons, paprika, prei, te herkenbare ui, doperwten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Pas heeft hij wel heerlijk gegeten van mijn broccoli-courgette taart, HOERA!, want daar haalde hij voorheen ook zijn neus voor op ;).

11. Onje

Onje Niet meer actief

Geen bv gegeven en ik heb een alles eter van de doodsimpele stampot tot olijven schimmelkaas haring er is niets dat hij niet eet

12. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb een jaar BV gegeven. Toen ik ging bijvoeden met 6 maanden was het een zeurkous.. Hij was echt een boob-a-holic en er ging niets boven een slokje melk bij mams. Toen met een jaar gestopt en eigenlijk eet hij vrijwel alles gemakkelijk. Het zit hem vaak in de structuur als hij iets niet wilt. Bijvoorbeeld geen nasi door de rijst maar wel bami met dezelfde smaken als de nasi maar dan zijn het sliertjes. Hij houdt ook van krokante dingen en noemt alles wat krokant is koek; creamcracker, muesli en koeken dus. Hij kan de hele dag 'koekjes' eten vandaar ook zijn bijnaam koekie. Hij is overigens dol op groenten; broccoli, bloemkool, sperziebonen, doperwtjes, rode kool.. Heeft ie niet van mij dus uit de BV kan hij het niet geproefd hebben. :cool:

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Allemaal lang gevoed (20, 18 en 11 maanden). Ze eten op zich prima maar wat de boer niet kent.... zit m ook niet willen proeven.

Ik denk zelf eigenlijk dat het meer iets in het karakter is. Ik heb zelf een paae weken bv gehad maar at alles. Idem voor wat kinderen in mijn omgeving.

Kinderen van mn schoonzus hebben 2-3jaar bv gehad en eten slecht ...

Voor mij kinderen vind ik het lastig de poll in te vullen. Ze eten op zich goed eb gevarieerd en gekruid, maar als het iets nieuws is ... dan zijn ze niet zo makkelijk

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Afgaande op mijn beide kinderen: ja. Allebei lang BV, allebei makkelijk eters. Trouwens ook Rapley, misschien dat dat ook meewerkt.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter van ruim 20 maanden krijgt nog steeds bv en is een alles-eter. Van allerlei soorten kaas tot escargots, ze smult er van! Maar wij eten zelf ook alles en aten als kind ook erg makkelijk, ik heb nooit iets écht niet gelust en voor mijn man geldt hetzelfde (en we hebben allebei een week of 6 bv gekregen). En mijn ouders zijn ook zo, schoonouders zijn wel meer 'wat de boer niet kent'-mensen.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier maar 6 weken borstvoeding gegeven, via kolven, en een makkelijke eter....denk persoonlijk ook dat het meer een karakter/genenkwestie is.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier bijna 8 maanden BV en een gemakkelijke eter!
    Natuurlijk zoals ieder kind z'n lastigere fases, maar vaak was ze dan toch ziekjes/doorkomende tandjes oid.
    Ook wij zijn allebei altijd gemakkelijke eters geweest (vroeger en nu)...

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, wat is makkelijk, wat is moeilijk?
    En drie maanden is natuurlijk erg kort om effect te zien.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier (weer) een makkelijke eter. Wel een paar maanden lastiger maar dat was de leeftijd denk ik tussen 1,5 en 2 jaar. Ik heb ook wel heeeeeeel veel geprobeerd ivm koemelkallergie en een introductie schema. Misschien dat dat dan ook wel helpt?

20. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb de poll niet ingevuld, heb kv gegeven.
    Onze dochter eet als een bouwvakker.

Deel Deze Pagina