Iza is volgende week 6 maandjes oud en dan wil ik ook eens beginnen met een aardappeltje. Mag dat een 'gewone' aardappel zijn? Of is zoete aardappel beter om aan de smaak te wennen? Vastkokend, kruimig, maakt dat nog verschil?
Ik geef alles, kruimig, vastkokend.. Maakt niks uit! Je kan eventueel wat kookvocht erbij doe (alleen niet van nitraatrijke groente) Dan maakt het wat smeuig, of wat olijfolie.
Bedankt meis! Ja, olie, was ik inderdaad van plan. Wat voor olijfolie gebruik jij? Of is zonnebloemolie beter?
Maakt volgens mij niet zo uit. Hier is de zoete aardappel een succes. De gewone met bloemkool gegeven van het weekend, maar dat werd niet op prijs gesteld haha
Ik heb olijfolie voor koude gerechten, ik doe het er pas een beetje doorheen als het net uit de magnetron komt zeg maar, dus het eten is niet heet meer. Zoete aardappel vind ze wel oké, maar gewone aardappel ook! Ligt gewoon net wat je kindje lekker vind, je kan afwisselen, hier eet ze meer gewone aardappel dan zoete aardappel, soms spaghetti.
Ligt ook aan het kindje. Van zoete aardappel, groenten en kokosolie smult mn zoontje heel zn bordje leeg. Van gewone aardappel en groenten en kokosolie gaat ie kokhalzen en uiteindelijk spugen
Gewoon een normale aardappel proberen en als dat niet gaat eventueel een zoete. Mijn zoontje lustte toevallig alles meteen de eerste keer, maar niet ieder kind heeft dat.