Baby vochtbult op het hoofdje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoedertjeM, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedertjeM

6 sep 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben twee weken geleden bevallen van mijn zoon.
    Tijdens de bevalling heeft hij behoorlijk wat uren klem gezeten, waardoor hij nu een flinke bult, gevult met vocht, op zijn achterhoofd heeft. De bult is nu na twee weken nog net zo groot als bij de geboorte

Ik vroeg me af of iemand weet of hier een benaming voor is? Ik krijg hier namelijk niks concreets over gevonden.
    Volgens de kraamhulp zou deze bult binnen weken tot maanden wegtrekken, maar ik maak me toch wel zorgen..

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter had ook zo'n bult, allen niet zo groot waardoor je het niet zag, maar hij was duidelijk voelbaar. Met een half jaar was hij ineens helemaal verdwenen.

Ik weet niet hoe je het noemt, maar ik ben toevallig laatst ook op kraambezoek geweest bij een baby die echt een flinke bult had zitten, die zag je ook duidelijk. Bij hem werd de bult al hard en was het waarschijnlijk met bloed gevuld. Het lichaam ruimt het zelf op, maar dit kan wel een hele tijd duren, aldus hun kraamhulp. Precies hetzelfde als wat jou verteld is!

3. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Dit had mijn zoontje ook!
    Na een week of 6 / 7 werd het ineens snel duidelijk minder.
    Ik dacht ook dat de bult voor altijd zal blijven, omdat het niks minder werd.
    En toch ineens keek ik erna en merkte ik dat de bult veel minder was.
    Ik weet alleen de naam niet meer...

4. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Het caput succedaneum: Deze bult zit meestal midden op het achterhoofd maar kan overal op de schedel zitten. De bult zit over de schedelnaden heen en verdwijnt binnen een paar dagen

Het cefaal hematoom: Dit is een bult die veroorzaakt wordt door een bloeduitstorting (blauwe plek) tussen het schedelbot en botvlies aan de buitenkant. Deze bult gaat niet over de schedelnaden heen en het duurt soms wel weken tot maanden voordat deze bult helemaal verdwenen is, omdat het lichaam de blauwe plak moet wegwerken.

Weet alleen niet welke van de 2 het is...

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze dochter had een cefaal hematoom. Ik geloof dat het met ca 3 maanden helemaal weg was.

Deel Deze Pagina