snel vraagje over wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn mannetje heeft zijn favoriete tutdoekje ondergespuugd, en nou wil ik het dus wassen, maar moet ik het nou op 60 graden wassen?
    op het etiket staat 30 graden en dit heb ik ook voor gebruik gedaan, maar nu er opgedroogde melk (schimmel) op zit, lijkt me dat ik hem net als spuugdoekjes en luiers, rompers op 60 graden moet wassen.
    dat alle bacterien en schimmels dood gaan, want hij stopt het ding met grote regelmaat in zijn mondje..
    maar kan ie dat aan? hihi! of wordt hij dan 5 bij 5 cm:D
    wat doen jullie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik was dat soort zooi gewoon op 30 graden. De dag door krijgen ze zoveel bacterieen binnen... ;)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb altijd geleerd dat bacterien pas dood gaan bij een temperatuur van minimaal 75°C. Dus dan zou je op 90° moeten wassen. Met 30° of 40° zal het ook schoon worden hoor.

4. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik doe altijd mijn Zoontje zijn was (van sokje tot romper en hydro doek tot badcape) op 30 graden:) altijd gedaan en hij is nooit ziek en altijd is zijn wasje eh WAS :$schoon

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik was ook op 40 graden en niet meer ook de babywas heb nog nooit gehoord dat je dat op 60 moest wassen vreemd dan blijft er niet veel van die kleertjes over toch

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Misschien is het een ander verhaal als je spruw hebt, maar anders lijkt 60 me idd niet nodig

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier wordt de knuffel op 40 graden gewassen ook zo'n lapje, en is nog steeds niet gekrompen haha.

Deel Deze Pagina