mijn mannetje heeft zijn favoriete tutdoekje ondergespuugd, en nou wil ik het dus wassen, maar moet ik het nou op 60 graden wassen? op het etiket staat 30 graden en dit heb ik ook voor gebruik gedaan, maar nu er opgedroogde melk (schimmel) op zit, lijkt me dat ik hem net als spuugdoekjes en luiers, rompers op 60 graden moet wassen. dat alle bacterien en schimmels dood gaan, want hij stopt het ding met grote regelmaat in zijn mondje.. maar kan ie dat aan? hihi! of wordt hij dan 5 bij 5 cm wat doen jullie?
Ik heb altijd geleerd dat bacterien pas dood gaan bij een temperatuur van minimaal 75°C. Dus dan zou je op 90° moeten wassen. Met 30° of 40° zal het ook schoon worden hoor.
Ik doe altijd mijn Zoontje zijn was (van sokje tot romper en hydro doek tot badcape) op 30 graden altijd gedaan en hij is nooit ziek en altijd is zijn wasje eh WAS schoon
ik was ook op 40 graden en niet meer ook de babywas heb nog nooit gehoord dat je dat op 60 moest wassen vreemd dan blijft er niet veel van die kleertjes over toch