help, op schoot?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kikker2, Jun 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hallo, mijn vraag gaat over mijn zoon van bijna 7 maanden. het is een pittig mannetje, die meer wil als hij kan (box of liggen op de grond vind hij niets of maar heel even, met als gevolg dat hij vaak op schoot zit. dit is natuurlijk gezellig en dan kan hij alles goed zien.
    (mijn oudste is ook pittig, maar zat als baby van 3 maanden tot een jaar in gips, beugels enz. ivm heupdysplasie en zat dus vaak op schoot8)) maar goed mijn zoon is dus wel gezond, maar zit ook vaak op schoot,of in de kinderstoel. ik betrap mezelf erop dat als hij begint te mopperen dat ik hem dan oppak (heb hem 2 x laten brullen en hield dit tot 2 x toe een uur vol, het volume bleef hetzelfde.
    Hoe pak ik dit aan, want hij moet natuurlijk wel leren kruipen enz.
    hoe lang laat je kindje in de box of kleed op de grond? hoe vaak per dag?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lukt het niet om met hem mee te spelen op de grond? Kiekeboe spelletjes, met lapjes, knuffels.. En naar hem toe bewegen en weer van hem af , dat soort dingetjes?
    Dat kun je natuurlijk niet blijven doen, wat hier ook favoriet was was de activity center (zo'n bord met geluidjes en dergelijke) , daar ontdekte ze telkens wat nieuws op. Af en toe ook de tv aan (baby einstein), vond ze ook erg leuk vanaf de grond.

Kan je zoontje trouwens al zelf zitten? Eventueel met lichte ondersteuning? Misschien dat hij dat 'leuker' vind, omdat hij dan meer kan zien?

En hoe lang op de grond etc, dat weet ik eigenlijk niet meer... Op haar buik niet lang hihi, want dat vond ze drama, maar zittend op de grond, hield ze het vaak meermalen per dag wel 20 - 30 minuutjes vol . Afwisselend met even in de wipper, op schoot, op de buik oefenen...

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai speelt soms wel 2 uur op z'n buik op de grond. Zo heeft hij leren tijgeren en leren zitten.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje lag zowat de hele dag in de box/op een speelkleed. Die vond het heerlijk om op zijn buik te spelen. (natuurlijk wel knuffelen, en slapen en eten etc)

Maar ik zou hem niet te snel oppakken, maar als hij jengelt wat speelgoed geven, of er zelf bij gaan liggen. Wat stimuleren om zich te vermaken. Kleine spelletjes (kiekeboe) of liedjes werkten hier ook om hem te vermaken..

Daarnaast leren ze dingen als omrollen, tijgeren, kruipen omdat ze meer willen dan dat ze eigenlijk kunnen. Dus dan raken ze even gefrustreerd, doen beter hun best, en kunnen uiteindelijk wel een nieuw kunstje..

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    hoi, bedankt voor de reactie, maar het probleem is:
    mijn zoon jengelt niet, hij krijst op volume oorverdovend ;).

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou gewoon samen met hem op de grond gaan spelen. Dus als ie op schoot wil dan zelf op de grond gaan zitten en dan dus alsnog samen wat spelen, blokjes stapelen, balletje rollen (oefenen om dus erachter aan te gaan ;) en zo dus stimuleren om te kruipen), gezichten naar elkaar enz of gewoon samen liggen op de grond, gewoon ernaast gaan liggen en dan samen van alles doen, je kan zelf wel bedenken wat jouw kindje leuk vind ;)!

Hier hebben ze de eerste maanden echt bijna alleen in de wandelwagen gelegen en soms in de box, toen ze ouder werden en gingen rollen enzo vaak in de box en op de grond gewoon. En in de box was het vaak alleen spelen of dat ik naast de box zat en wat mee deed ;) maarja was soms lastig gezien we er twee tegelijk hadden. Maar op de grond was het makkelijker dan konden we met zn drieen onze gang gaan en lol voor iedereen.

Oke, natuurlijk en zeker nu zitten ze ook vaak gewoon lekker op de bank bij me en dan kroelen en knuffelen we gezellig, maar vaak leven wij hier gewoon met zn allen op de grond ;)! Haha! Hoewel ze nu kunnen lopen en het makkelijker is om ook op de bank te spelen ;)!

En krijsen op volume oorverdovend, waarom krijst ie dan zo? Wat is er dat hij wil waarom hij zo gaat krijsen? Alleen omdat ie bij jou wil zitten? Of juist als je hem niet bij je neemt?

Share This Page