Vandaag naar de osteopaat geweest!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chaimaa, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Hallo,

Ik ben vandaag naar de osteopaat geweest met mijn kleine. Imane heeft erg last van darmkrampjes.

Ik heb het gevoel dat het gelijk effect heeft. Ze is op dit moment erg winderig. Voorheen was dat niet zo. Ben benieuwd of ze nou zelf gaat poepen.

Voordat ik naar de osteopaat ging gaf ik Imane Lactulose siroop. En dat werkte voor een weekje goed. Helaas toen ik stopte met het siroop geven kreeg ze weer krampjes en kon ze niet poepen. Dus vandaar ik besloot om naar een osteopaat te gaan.

Zijn er moeders die ook ervaring hebben met een osteopaat en wat er gebeurde met jullie kleine nadat jullie zijn geweest?

Liefs Chaimaa

2. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    ben erg benieuwd naar reacties, ik ga zelf morgen heen met Keano. Ik weet niet precies waar hij last van heeft maar hijis erg onrustig.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne huilde ontzettend veel, overstrekte zich daarbij en ze had erg veel last van darmkrampjes. Ook had ze een voorkeurshouding. Op een gegeven moment wist ik niet meer wat ik moest doen en ben uiteindelijk naar de osteopaat gegaan. Ik wou dat ik dat eerder had gedaan! Doordat Sanne met de vacuum is gehaald bleek dat haar werveltjes wat verschoven waren. Hier had ze ontzettend veel pijn van. Toen ik met haar thuis kwam van de osteopaat bleef ze maar slapen. ik dacht eerst dit is niet goed maar ze schijnen hier wat moe van te kunnen worden. Ik wist niet wat mij overkwam! Ook had ze een grote poepluiers toen we thuis kwamen, het was niet eens hard! Ik had een heel ander kind weer mee gekregen. Sanne was rustig en sliep veel beter, ook huilde ze niet meer "onnodig". Ze huilt alleen als ze honger heeft of moe is. Ik ben maar 2 x geweest, toen was alles al goed. Ze keek ook veel rustiger uit haar ogen.
    Dus mijn ervaring is heel positief.

4. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Terence was bij de geboorte ook behoorlijk druk met armen en benen.(erg onrustig)Te lange bevalling(het persen dan)

En maar krijsen niet huilen maar krijsen zodra ik hem neerlegde in de wieg of wandelwagen.
    Hij wou ook nooit op zijn buikje liggen want dan moest hij zijn hoofd omhoog houden.

Die arme schat had heel veel pijn in zijn nekje.

Het consultatieburo vond het niet nodig om hem naar een ostheopaat te sturen.

Nou koppige moeder deed t wel,ik belde zonder verwijs brief.(van de 3 behandelingen heb ik er 4,5 gehad)

Moest er meteen komen en werdt meteen behandeld,hij werdt gekraakt.(ze hoorden Terence op de achtergrond krijsen precies op dat moment)

Het zag er heel erg eng uit en pijnlijk,(voor ons dan)zodra hij klaar was,bleef Terence stil liggen en zijn arme/benen waren niet meer zo druk.

Echt na de eerste behandeling zagen we al een verandering,ik schrok er echt van.

Hij krijsde niet meer zo erg,en we konden echt gaan genieten van zijn baby huil:)
    hahah

Ik raad het echt iedereen aan die twijfels heeft bij hun kind die ab-normaal gedrag vertoont krijsen gewoon contact te gaan zoeken met dichtsbijzijnde osteopaat.
    Want je weet het maar nooit toch?

ps:
    CHAIMAA:
    Een vreindin van mij haar dochtertje had ook krampjes ging ook naar de ostheopaat,die masserde het buikje en deed bepaalde oefeningen, nou de kleine poepde later erop los,echt appart dat dat soort dingen zomaar verholpen kunnen worden zonder medicijnen of andere middelen.succes met de behandelingen.

CECILE:
    Ik ben ook erg benieuwd naar de uitslag. Ik wens je verder veel succes,met de behandelingen.

5. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier ook een kindje met heel veel last van krampen.

Ook naar de osteopaat gegaan, daar bleken de darmpjes verkleefd te zitten. Al tijdens het masseren liet hij allemaal kleine scheetjes en zag je gewoon dat hij het lekker vond, hij werd helemaal ontspannen. Daarna zijn we nog 2x geweest en het was over. Nu gaan we gewoon nog 1x per jaar op controle zeg maar. Hoefde niet, maar we willen dit zelf graag, het kan nl dat ze door vallen of zo weer een werveltje verschuiven.
    Zij zei toen ook dat we in de gaten moesten houden dat verandering in zijn slaap-of eetgedrag of zo een aanwijzing kon zijn. Dus we gaan gewoon uit voorzorg weer.

6. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Nou, we zijn nu al 4 dagen verder. Imane heeft nog steeds last van krampjes. :( PFFF weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Ik heb van alles geprobeerd. Ik wil haar ook geen lactulose siroop geven. Ik ben echt bang dat ze daaraan gaat wennen (luie darmen). Ik vind het zo ZIELIG voor haar.

Wel heb ik over 2 weken weer een afspraak bij de osteopaat...

PFF heeft jullie nog wat tips voor mij? :(

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben preventief naar de osteopaat gegaan, omdat mijn kleine man met de vacuum is gehaald (ik zou ook gegaan zijn als hij niet met vaccuum gehaald zou zijn)..
    Zowel zijn hoofdje als rechterkant (organen: lever, darmen) waren niet 'goed' of onrustig. Na 3 behandelingen gaat t stukken beter en hoeven we alleen nog te komen als ik verandering opmerk.

Daarnaast heeft mijn kleine man koemelkallergie en zijn we net voordat we naar de osteopaat zijn gegaan, overgestapt op andere voeding (pepti). deze 2 dingen bij elkaar maakte dat mijn mannetje geen krijsbuien van de pijn meer heeft gehad... En die had hij zo'n 3 keer op een dag van 1 anderhalf uur...

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik ben een aantal keren geweest ivm voorkeurshouding maar het had geen enkel effect bij ons, helaas. Daarna fysiotherapie en dat werkt super.

9. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Ik heb geen ervaring met een ostheopaat maar wel met Lactulose siroop. Mijn dochter heeft last van winderigheid en niet kunnen poepen sinds overgang van bv naar fv. Ik ben hiervoor naar de kinderarts geweest en die heeft aangeraden zolang Lactulose te gebruiken als nodig is. De darmen kunnen hier NIET aan wennen. Het is beter de darmen in beweging blijven dan niet. Ik gebruik het nu nog steeds en mn dochter is al 9 maanden. Het gaat een heel stuk beter als ze straks vezelrijk eten tot zich gaat nemen. Dat weet ik zeker! Hier hebben we bijna geen Lactulose meer nodig al heeft ze dan wel nog vrij harde poep.
    Succes!

10. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Is manuele fisyiotherapeut niks voor jou moet je maar eens gaan informeren.
    Na de behandelingen was het druk zijn van Terence wel over maar het huilen bleef wel heel erg.Toen hadden we afspraak gemaakt, ze kwam dan bij ons thuis en leerde ons hoe we hem konden masseren tijdens de krampen enz.

succes

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    de gouden tip is écht waar, Sap-Simplex!

allene te verkrijgen via internet bij ene duiste apotheek of bij de da drogist hier in hengelo/enschede...Gewoon te verkrijgen zonder recept..

ik heb er destijds gewoon een kind door gekregen!

12. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hihi, heb je er een kind van gekregen? Da's knap :)

@ Chaimaa: Geef je BV of FV. In geval van FV: heb je al eens andere voeding geprobeerd?

13. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    PoezieQ: Ik heb haar 2 maanden borstvoeding gegeven en daarna overgegaan naar flesvoeding. Ik gaf haar Friso lichtverteerbaar, daarna Friso Comfort en nu geef ik haar Nutrilon. Volgens mijn zus is dit beter dan Friso. Maar goed, ben bereid om alles te proberen en natuurlijk overleg ik het wel met CB.....

Annemiek: OW ik dacht dat ze er wel luie darmen kan krijgen van Lactulose siroop. Ik ga dit weer even navragen. Want Lactulose siroop werkt perfect. Ik heb haar vanochtend toch maar gegeven, vond het zo zielig voor haar al die krampjes en ja hoor een paar uur later had ze een poepluier, WAT EEN OPLUCHTING VOOR HAAR en voor mij... :oops:

Deel Deze Pagina