15 maanden lust niet veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dames,

Ik vindt dat mijn dochtertje zo weingi eet,ze heeft geloof ik een fobie voor stukjes.

Ze lust geen brood
    geen beleg
    vers fruit gaat erug moeizaam
    een knakworstje gaat er wel in
    vers eten ook niet ze wil alleen potjes
    een hapje witte rijst waar ze dan meer als de helft van laat vallen.

eigelijk wil ze gewoon alles gepureerd hebben,en dan nog moet ze het eerst proeven met het puntje van haar tong.
    Nu geef ik haar dus maar steeds een bord pap s ochtends anders krijgt ze bijna niks binnen.

Hebben jullie dit ook en hoe los je dit op?

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hey mijn zoon heeft hetzelfde ;) ook 15 maanden en moet alles pureren, stukjes worden er uitgegooid na veel kokhalzen. en fruit gaan moeizaam, ik gooi het nu door de pap heen. Zoetigheid lust hij niet (wel een pluspunt) dus ik geef hem als tussendoortje stukjes worst en kaas en af en toe chipjes. Met de pot mee eten gaat ook moeizaam, voorkeur gaat uit naar die smaakloze potjes. Ik gooi nu wel een beetje zout door die potjes zodat er meer smaak aan komt, maar ik moet ze pureren. en mijn zoon is iemand van de hollandse pot (is niet erg) dus veel variatie is er niet... Brood lust hij ook niet, dus krijgt 's ochtends pap en 's middags pap van mij. ik zelf ben ook geen broodeter, heb heel lang pap gehad 's ochtends wel tot mijn 16e jaar, en ik leef nog haha dus erg is het niet ;) en wil hij niet eten, zet ik hem voor Bumba (dvd) en dan kan ik maar doorlepelen ;) Vervelend he? zo'n moeizame eter... ben wel eens jaloers op kindjes die echt alles eten ;)

3. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Hebben jullie kindjes dat altijd al gehad, of pas vanaf die leeftijd?
    Ik denk dat ze anders heel erg moeten wennen aan het eten van stukjes.
    Mijn dochter (11mnd) spuugt stukjes nooit uit, tenzij ze echt genoeg gegeten heeft, ze krijgt ook vanaf 7,5 maand stukjes eten, brood, fruit, groenten, aardappel, etc.

Succes er mee, want het lijkt me best lastig zeg.

4. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Ja echt heel vervelend vindt ik dit,doordat ze4 ook slecht eet overdag wordt ze s nachts vaak wakker van de honger en dat is echt vervelend,ze is zo kieskeurig,ze eet gelukkig wel alle soorten potjes s avonds van 12 maanden en 15 maanden dat scheelt maar zit er inderdaad maar een iets groter stukje als normaal in dan wordt die meteen afgevoerd.
    ook heb ik soms stukjes sinasappel gegeven en dat ging een tijdje goed maar dat wil ze ook niet meer.

ze doet haar mond trouwens altijd maar een heel klein kiertje open dus alles gaat ook heel langzaam.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje heeft dit al vanaf het begin. Vanaf het begin een moeilijke eter. De fles was vanaf de geboorte een ramp ;) dronk ze half leeg of helemaal niet, en idd daardoor best lang nachtvoedingen gehad. hij is pas na 8 maanden ander eten gaan eten, met 6 maanden wou hij het niet hebben. Maar op 2 borden pap en een warme maaltijd groeit hij prima, zijn gewicht is goed, dus ik maak me geen zorgen ;) op het CB zeuren ze natuurlijk dat hij nauwelijks brood eet, maar goed kan het er moeilijk in gaan proppen toch? Mijn zoon eet trouwens wel brood als we de eendjes voeren ;) dan geef ik hem brood in de handen en dat eet hij prima op dan ;) Maar ik zou wel willen dat hij van de pot ging mee eten ipv die potjes...

Deel Deze Pagina