Leren eten: Avocado

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hier al de 2e poging maar er komt maar geen plantje uit? hij is wel opengebarsten maar nu staat hij al een paar weken, wat doe ik verkeerd? heb ook gelezen dat je de eerste jaren geen vruchten van de plant hebt.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb ook nog geen wortel...

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Heerlijk avocado! Heb het altijd in huis. Door een salade of als ik sushi maak. Maar m'n kip wrap is toch wel favoriet.

Wraps, kipfilet kruiden met pittig kip kruiden, zure room (om de wrap mee in te smeren) rucola, pijnboompitjes (ik rooster ze altijd even in een koekenpan) bosui, en natuurlijk avocado!

4. Verox

Verox Niet meer actief

Ik kocht ze laatst voor het eerst voor in de sushi, maar ik was erg teleurgesteld over de smaak. Fruit hoort toch zoet en fris te snaken? Avocado daarentegen heeft meer weg van noten...
    Het zal mijn favoriet niet worden denk ik...

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is inderdaad niet te vergelijken met andere fruitsoort. Heeft idd een nootachtige smaak...
    Ik vind het heerlijk maar moest eerst ook wel even aan de smaak wennen :)

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Avocado smaakt idd niet lekker fris en fruitig, maar goed je eet t toch ook niet zoals fruit? Leuk dit topic, ga ik van de week mee eens aan de slag.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor mijn jongste meng ik het ook wel met appelmoes of peer... Vindt ze heerlijk :) (gepureerd nog)

8. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak er een groene smoothie van met spinazie, 1 avocado en een appel. Twee glazen water erbij in de blender en ik vind het een lekkere smoothie.

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb het ooit gepureerd gegeten als pudding zeg maar, dit eten de molukkers zo. En dat was ook echt lekker.

Advocado pureren, samen met blikje friese vlag melk en suiker.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Doordat een goeie rijpe avocado erg zacht is, vind ik het erg lekker op een krokante cracker. Samen met een plakje rosbief en wat aromat!

Heerlijk :D

In de sushi vind ik het trouwens ook heerlijk met een reepje zalm.

Deel Deze Pagina