Leren eten 'uit de hand'.

Discussie in 'Voeding' gestart door Astrid0482, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,

Ik geef mijn zoontje 'smorgens en 's middags brood te eten, maar ik maak de stukjes nog altijd klein. Als ik hem een groter stuk brood zou geven dan propt hij die helemaal in z'n mond en verslikt hij zich, dit is hetzelfde bij een liga. Als ik hem een halve liga geef propt hij 'm helemaal in z'n mond :). Ik ben altijd bang dat hij zich verslikt (wat wel eens gebeurd :$). 'Moet' hij al zelf uit z'n handje een stuk brood of liga kunnen eten of mag ik ze nog altijd klein maken? En heeft iemand tips hoe ik hem leer niet een heel stuk liga in z'n mondje te stoppen maar er eerst een beetje op te sabbelen/ bijten.

2. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Had mijn dochtertje ook op die leeftijd. Gewoon een tijdje mee gestopt en kleine stukjes gevoerd en na een paar weken weer proberen. Opeens kunnen ze t en nemen ze netjes kleine hapjes! Alle tijd joh, hij is nog klein. Succes!

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze er gewoon aan toe moeten zijn. Ik heb mijn dochtertje niks geleerd, maar wel uitgeprobeerd door het te geven en te laten ontdekken.
    Ik pakte het af als ze alles tegelijk in haar mondje wilde stoppen en dan werd ze zo pissig, echt grappig. :D
    Dan brak ik een stukje af en deed dat in haar mondje, als ze haar mondje leeg had, kreeg ze haar cräcker/koekje terug en mocht ze het opnieuw proberen.
    Een cräcker of een koekje kan ze nu bijna zonder hulp zelf eten. Ze wacht ook, als ze een stukje heeft afgeknabbeld tot haar mondje leeg is, voordat ze weer verder gaat. Ik blijf er wel altijd bij voor het geval dat. Ze geniet er echt van om het zelf te zoen, zo schattig. :)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier begonnen ze met brood uit de hand, ik gaf ze een reep geroosterd brood die ze zelf konden vasthouden.
    Ik legde ook wel stukjes om te pakken voor ze neer, maar brood heb ik nooit in de mond gestopt.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In eerste instantie legde ik altijd "hapklare" brokjes neer, die ze dan zelf in haar mond kon stoppen. Nu snijd ik het brood in 8 repen en dan eet ze die hapje voor hapje op. Een hele boterham voor haar neerleggen werkt niet, dan word er aan elk stukje gesabbeld en vervolgens beland het op de grond...

Met warm eten gaat dat trouwens weer wel goed, ik leg alles in stukken op haar blad en dan werkt ze het onder luid gesmak naar binnen. Ik geef geen bord of bakje, dat word omgekiept en dan word het helemaal een zooi.... ;)

Deel Deze Pagina