hallo, ik wil de baby kamer behangern. maar eerst moet dat oude papier eraf.. maar het zit zo goed gdeplakt dat veel water of zo niet echt helpt. heeft iemand goede ideeen? ik hoor ze graag. alvas bedankt!
je moet een emmertje met warm water en zo'n speciaal mixje erin doen (weet ff niet hoe het heet maar dat kun je bij de klusmarkt halen) en als het echt niet werkt met een stoomapparaat. succes!
water met afwasmiddel? Even met een mestje je behang krassen goed insmeren met water en afwasmiddel in laten trekken en je haalt er zo het behang er vanaf.
lekker eraf stomen! tis in een zucht en een piep gebeurd! Ik heb er een (*^)%$ hekel aan! Toen ik het behang hier eraf wilde halen in de babykamer. Kwamen we erachter dat het een soort van hout was! Nou kan je vertellen dat dat een rotklus is! Maar met het stomen was het er zo af! succes meid!
je hebt een speciale vloeistof behangafweek de meeste bouwmarkten hebben dit van eigen huismerk maar je hebt het ook van perfax (ofzo ?) maar dat zou ik niet gebruiken ivm je zwangerschap(is chemisch ) en je kan een stoomapparaat huren en dan gaat het als een trein ... moet eerlijk bekennen dat behang afscheuren wel superleuk is ...ben dr dol op
Ja stomen is echt het handigst! Toen wij hier naar toe verhuisde kwamen we erachter dat op de slaapkamer het behang wel 4 lagen dik zat, en de onderste was idd ook een soort van hout. Verschrikkelijk, maar met een stoomapparaat ging t toppie!
Wij hebben inderdaad zon soort spul van een van de bouwmarkten gehaald. Ging in 3 kamers goed.. De gang.. was een HEL.. Daar hebben we maar gipsplaten over heen geknald.. We waren het een beetje zat
Krassen erin kerven en een sopje van Biotex en warm water in een plantenspuit doen. Goed natspuiten en je trekt het er zo vanaf. Een stoomapparaat is ook ideaal maar die moet je dan wel huren.
Gewoon met water en zeepsop (afwasmiddel) even inspuiten en het is er zo vanaf. Gaat veel sneller dan stomen.
Pffff behang van de muren afhalen wij zijn gelukkig net klaar 4 kamers met drie lagen behang en de gang pfffff wat was dat vervelend. Maar ik had zo een speciale vloeistof gekocht wat je met water moet verdunnen. En wij hadden ook van die verfrollen van die grote, die gewoon nat maken en over de muren heen rollen. het beste kan je kleine stukjes eerst goed nat maken en dan even laten inwerken en dan trek je het er zo van af. Veel succes meid
Ik kan je wel alvast een gouden tip geven om het voor een volgende keer supermakkelijk te maken....... VOORSMEREN! Sinds wij dit hebben gedaan is behang verwijderen echt een eitje. Natmaken, even wachten en je haalt hele banen in 1x van de muur, geweldig....Dus voordat je nieuw behang gaat plakken, de muren voorsmeren met een daarvoor bestemd product. Dit zorgt ervoor dat de muren niet meer zuigend werken.. Tip voor nu....Perforeerwieltje halen bij de bouwmarkt. Hiermee over de muren rollen. Behang natmaken met een plantspuit met warm water, al dan niet met wat sop of behangafweek en dan....steken maarrrr... Veel succes 8)
Wat wij hier altijd doen is een combinatie van wat ik hier gelezen heb... hahaha Heet water met daarin Biotex en daar mee voorsmeren... Niet droog laten worden... Maar dan kan je er hele banen aftrekken en anders met een plamuurmes! Werkt super! Succes!
Warm water in een plantenspuit of drukspuit werkt inderdaad het beste. Gewoon even in laten trekken en nog een keer inspuiten en ook dat weer in laten trekken. Speciaal spul is echt weggegooid geld, als je 't mij vraagt.
ik heb in een schildersbedrijf gewerkt en wij gebruikten nooit een stoomapparaat. maak inderdaad een sopje en zorg dat je het behang doorweekt. dan kan je het er zo ahalen. ik lees een plantenspuit, lijkt me ook erg handig!
dank je wel voor jullie reacties.. de helft is er bijna af.. pff nu nog de rest. het is niet echt mijn werk om te doen..
nog een tip voor de volgende keer de ondergrond eerst kalken of witten...dan trek je het er ook zo af !
Ik ben van het ruigere werk hahahah.. Ik gebruik dus een spons... compleet doorweekt hahahaha Flink veel