hoe krijg ik het beste behangpapier eraf

Discussie in 'De lounge' gestart door sannnniee, 16 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo,

ik wil de baby kamer behangern. maar eerst moet dat oude papier eraf.. maar het zit zo goed gdeplakt dat veel water of zo niet echt helpt. heeft iemand goede ideeen?

ik hoor ze graag.

alvas bedankt!

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    je moet een emmertje met warm water en zo'n speciaal mixje erin doen (weet ff niet hoe het heet maar dat kun je bij de klusmarkt halen)
    en als het echt niet werkt met een stoomapparaat.
    succes!

3. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    met een behang stomer
    succces

groetjes

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    water met afwasmiddel?
    Even met een mestje je behang krassen goed insmeren met water en afwasmiddel in laten trekken en je haalt er zo het behang er vanaf.

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    lekker eraf stomen! tis in een zucht en een piep gebeurd!

Ik heb er een (*^)%$ hekel aan! Toen ik het behang hier eraf wilde halen in de babykamer. Kwamen we erachter dat het een soort van hout was! Nou kan je vertellen dat dat een rotklus is! Maar met het stomen was het er zo af!

succes meid!

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    je hebt een speciale vloeistof behangafweek de meeste bouwmarkten hebben dit van eigen huismerk maar je hebt het ook van perfax (ofzo ?) maar dat zou ik niet gebruiken ivm je zwangerschap(is chemisch )

en je kan een stoomapparaat huren en dan gaat het als een trein ...
    moet eerlijk bekennen dat behang afscheuren wel superleuk is ...ben dr dol op :oops:

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja stomen is echt het handigst!

Toen wij hier naar toe verhuisde kwamen we erachter dat op de slaapkamer het behang wel 4 lagen dik zat, en de onderste was idd ook een soort van hout.

Verschrikkelijk, maar met een stoomapparaat ging t toppie!

8. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Wij hebben inderdaad zon soort spul van een van de bouwmarkten gehaald. Ging in 3 kamers goed..
    De gang.. was een HEL..
    Daar hebben we maar gipsplaten over heen geknald.. :D

We waren het een beetje zat :D

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Krassen erin kerven en een sopje van Biotex en warm water in een plantenspuit doen. Goed natspuiten en je trekt het er zo vanaf.

Een stoomapparaat is ook ideaal maar die moet je dan wel huren.

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Gewoon met water en zeepsop (afwasmiddel) even inspuiten en het is er zo vanaf. Gaat veel sneller dan stomen.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Pffff behang van de muren afhalen :evil: wij zijn gelukkig net klaar 4 kamers met drie lagen behang en de gang pfffff :confused: wat was dat vervelend. Maar ik had zo een speciale vloeistof gekocht wat je met water moet verdunnen. En wij hadden ook van die verfrollen van die grote, die gewoon nat maken en over de muren heen rollen. het beste kan je kleine stukjes eerst goed nat maken en dan even laten inwerken en dan trek je het er zo van af. Veel succes meid

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ja wij hebben het water goed laten koken als het warm is helpt het een stuk beter

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik kan je wel alvast een gouden tip geven om het voor een volgende keer supermakkelijk te maken.......

VOORSMEREN! :idea: :idea:

Sinds wij dit hebben gedaan is behang verwijderen echt een eitje. Natmaken, even wachten en je haalt hele banen in 1x van de muur, geweldig....Dus voordat je nieuw behang gaat plakken, de muren voorsmeren met een daarvoor bestemd product. Dit zorgt ervoor dat de muren niet meer zuigend werken..

Tip voor nu....Perforeerwieltje halen bij de bouwmarkt. Hiermee over de muren rollen. Behang natmaken met een plantspuit met warm water, al dan niet met wat sop of behangafweek en dan....steken maarrrr...

Veel succes 8)

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wat wij hier altijd doen is een combinatie van wat ik hier gelezen heb... hahaha

Heet water met daarin Biotex en daar mee voorsmeren... Niet droog laten worden... Maar dan kan je er hele banen aftrekken en anders met een plamuurmes!

Werkt super!

Succes!

15. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Warm water in een plantenspuit of drukspuit werkt inderdaad het beste. Gewoon even in laten trekken en nog een keer inspuiten en ook dat weer in laten trekken. Speciaal spul is echt weggegooid geld, als je 't mij vraagt.

16. ik heb in een schildersbedrijf gewerkt en wij gebruikten nooit een stoomapparaat. maak inderdaad een sopje en zorg dat je het behang doorweekt. dan kan je het er zo ahalen.
    ik lees een plantenspuit, lijkt me ook erg handig!

17. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dank je wel voor jullie reacties.. de helft is er bijna af.. pff nu nog de rest. het is niet echt mijn werk om te doen..

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Warm water met wat st marc erin

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nog een tip voor de volgende keer de ondergrond eerst kalken of witten...dan trek je het er ook zo af !

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben van het ruigere werk hahahah.. Ik gebruik dus een spons... compleet doorweekt hahahaha

Flink veel ;)

Deel Deze Pagina