Ik zou als ik jou was sowieso nog niet alleen met haar gaan fietsen. Sinds een paar maanden fietst ze zonder zijwieltjes maar ook gewoon op de stoep. Nu proberen we heel langzaam aan af en toe even op de grote weg te oefenen maar ik ga nog geen drukke weg over met haar. Echt alleen op een woonerf of fietspad waar het rustig is, gaat steeds beter en dan zal ik steeds een stukje meer en verder gaan. Om het jezelf makkelijk te maken ga gewoon zelf lopen zodat je kindje op de stoep kan fietsen. Veel veiliger en makkelijker!
Lisa is bijna 3,5 en ze kan nog nauwelijks op een fiets met zijwieltjes fietsen (ze is klein en heeft niet veel kracht lijkt het), Eva fietste met bijna 5 pas zonder zijwieltjes en pas sinds een paar maanden naast me op de weg, altijd aan de binnenkant! Dus haast heeft het leren echt niet, het komt wel. Dus ik snap niet wat een kind van 2 op de weg doet. Ik vind het echt heel onverantwoord. Zeker met zijwielen, ze zijn sowieso nog jong en met zijwielen ook onstabiel. Daarbij vind ik wel dat automobilisten rekening moeten houden met jonge kinderen op de weg. Maar ik zou ook staan te kijken als ik jou met jouw dochter zo zou zien fietsen.