Hallo, Onze dochter van net drie jaar, heeft een fiets met zijwieltjes waar ze ook goed mee bij de trappers kan. Alleen lijkt ze niet te begrijpen dat ze dus met der voeten op de trappers moet duwen zodat ze vooruit komt. Ze blijft zeg maar gewoon op de fiets zitten en dat is het. Herkennen ouders dit en hebben ze hier tips voor? Want overal lees ik tops voor fietsen zonder zijwieltjes maar dat is het bij ons dus niet. Gr Natascha
Mn dochter idem dito, alleen is ze pas 2,5. maar ze heeft ene fietsje met zijwielen maar begrijpt nog niet dat ze rond kan. We duwen haar en "helpen" haar voeten naar beneden te duwen zodat ze merkt dat ze vooruit gaat. Evt op een klein heuveltje naar beneden toe. Alleen het terug omhoogkomen dat lukt niet omdat ze dat niet begrijpt. Maar wellicht lukt deze truc bij jullie wel, jullie dochter is ook net wat ouder. Maar ik lees dus mee voor tips!
Mijn zoon vatte het eerst ook niet, totdat hij vorige zomer (was hij ruim 2,5) op de camping met een skelter in de weer ging en warempel ging trappen. Voor thuis dus ook maar een skelter gekocht (waren we al van plan). Toen hij dat goed onder de knie had en wat meer kracht in de benen had gekregen hebben we de trappers aan zijn loopfiets gemaakt en fietste hij binnen 10 min weg (zonder zijwieltjes).
Hier nog erger... Op de driewieler op kdv lukte het WEL maar een fiets bleek erg lastig. Wij hebben vooral gewoon geoefend.. Voetjes rondjes laten draaien en toen snapte het toch wel redelijk snel uiteindelijk. Maar pas nadat wij snapten wat het "probleem" was dus
Oefenen oefenen oefenen helpen met de bewegingen en vertellen wat ze moet doen met haar benen. Ik had op een gegeven moment de fiets van mijn zoon binnen gehaald en het achterwiel van de grond gezet door hem ergens op te zetten en ben zo met hem gaan oefenen en ineens had hij het door fiets naar buiten gezet en weg was hij Fietsen met zijwielen wilde hem drie maanden terug nog niet lukken. Binnenkort maar weer eens een poging wagen
Hier ook zo'n ventje op de driewieler kan hij met de voeten aan de grond dus hij loopt en dat gaat nog snel ook maar op de fiets + zijwieltjes kan hij net bij de grond, dus hij wil niet eens meer op die fiets zitten :S Hier ook al veel geoefend en geprobeerd, maar hij vertikt het gewoon, hij weet wat hij moet doen, maar lopend gaat (nu nog) sneller