Hallo meiden, Mijn dochter is net 2 jaar geworden. Het eerste jaar van haar leven at en dronk ze best veel, nadat ze 1,5 jr was at ze steeds minder maar wel voldoende van alles. Maar de laatste 2 maanden was het brood eten een drama. Ze at weinig (1/2 boterham per x) en het melk drinken was helemaal drama. De Yoghidrink en crackers etc zijn toen maar geintroduceerd. Dit ging een tijdje goed maar nu weigert ze al 3 dagen alles. Ze heeft al 3 dagen geen ontbijt, lunch en avondeten op. Zelfs geen vlees, patatjes, toetjes etc. Ze neemt een hapje, kauwt erop en spuugt het vervolgens uit of laat het gerust een half uur in haar mond zitten en spuugt het dan alsnog uit :x We reageren er zo min mogelijk op en bieden wel steeds alles aan. Snoep wil ze maar al te graag ze staat boos voor de trapkast als ze niks krijgt...... Is dit herkenbaar of moet ik me zorgen maken. Ik weet echt even niet wat we ermee aan moeten..... Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt, Gr mamakaatje
Hey mama kaatje.. Je zult het nu waarschijnlijk niet geloven.. Maar het is echt typisch voor die leeftijd en een fase.. Gaat echt weer over.. inderdaad zo weinig mogelijk negatieve aandacht geven. en als ze het wel goed doet ook al eet ze maar 3 happen .. haar prijzen.. Ze gaan op deze leeftijd echt uittesten hoever ze kunnen gaan.. Ik heb het met mijn zoon ook gehad.. iets voordat hij 2 was begon het.. En het is nu net ongeveerd 2 maanden dat hij weer een beetje normaal eet en hij word in september 3 Kijk gaat ze echt helemaal niks meer eten en drinken en plast niet veel meer kan je altijd ff een dokter inschakelen of verder te laten kijken, maar aangezien ze wel snoep wilt denk ik niet dat er verder wat aan de hand is en is het gewoon de bekende fase waar iedere ouder zich mee de haren uit het hoofd trekt.. En net als ik echt soms heel gefrustreerd kunnen raken maar probeer dat dus te beperken of niet te laten merken want daar word het dus veel erger van.. Alleen prijzen dus als ze het goed doet en negatieve dingen dus geen aandacht geven.. ja kijk gaat ze met eten gooien kan je haar gewoon straffen maar dat heeft niets met het eten zelf te maken.. Heeeeeeel erg veel succes, ik weet dat het echt heeeel frustrerend kan zijn.. MAAR.... t gaat echt over.. knuffel bloem. xxx
hey mamakaatje hier is het ook precies hetzelfde. alleen eet hij hier wel zn vlees en zn toetje en dat was het. ik hoop dat het snel overgaat.
Wil ze wel drinken? Als ze al 3 dagen niets gegeten heeft (als ik je stukje lees, dan lijkt het daar op) dan zou ik eerlijk gezegd toch even langs de ha gaan. Lijkt me niet goed, dan moet ze nu toch ook helemaal slap van de honger zijn?
Hier hebben we, sinds ze met de pot mee-eet (toen ze ongeveer 10 maanden was) de regel: geen eten, dan ook geen koekje (snoep krijgt ze zowiezo nooit, heb ik niet eens in huis). Dat is heel duidelijk, ze snapt dat nu al. Soms staat pakt ze zelf een koekje maar als ze haar toet niet op heeft gegeten krijgt ze dat alsnog eerst. Het is hier heel duidelijk en zoals anderen al schrijven: geen, echt geen aandacht geven aan de negatieve, negeren, hoe moeilijk dat ook is. Succes!
Alvast bedankt voor de reacties. We geven haar ook echt geen snoep nu hoor! Ze krijgt brood en warm eten+toetje aangeboden en verder fruit en hooguit een liga evergreen of eierkoek. Heb nog in haar mond goed gekeken, alle kiezen zijn er al, geen witte vlekjes of stinkende keel van keelpijn oid dus dat kunnen we weer uitsluiten. Vandaag voor t eerst weer wat binnen gekregen. Vanmorgen een volkoren cracotte met melk, tussendoor een kale volkoren cracotte, drinken 1/2 zakje knijpfruit, als lunch 1/3 volkoren pistolet met eiersalade, 1/3 eierkoek en een beetje fristi. Hopelijk eet ze vanm nog wat fruit en vanavond ga ik macaroni maken in de hoop dat ze daar wat van eet.
ow ik heb 10 jaar lang een eet en drink strijdt gehad met mijn middelste. inmiddels eet ie de oren van mijn hoofd af. dus dat is weer het andere uiterste ik heb weken wakker gelegen van de zorgen dus ik kan je heel goed begrijpen. mijn huisarts zei altijd dat ze heel lang zonder eten kunnen, een halve appel per dag is in principe al genoeg. (of het goed is is iets anders natuurlijk). mijn zoon wilde ook niet drinken ( van baby af aan al niet ) en daar wordt je pas echt knettergek van want dat is wel al snel gevaarlijk. vertrouw op je intuïtie als je denkt dat ze een grens overgaat en als je merkt dat ze niet of amper meer plast ofzo aan de bel trekken.