(leren) hardlopen met overgewicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jupke

jupke Niet meer actief

Hier hetzelfde. Met start to run verbetetde mijn conditie duidelijk. En wat later in het schema begin ik pas echt af te vallen.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Snel wandelen zou je nog meer vet verbranden tenminste dat is wat ik lees. Zelf heb ik flexibele enkelbanden en de laatste keer dat ik een stuk ging rennen zat ik meteen in de tape.
    Wat je ook kiest, wandelen of fietsen je zou dan minimaal een half uur moeten doen wil je resultaat boeken.

Naast bewegen zou ik op gaan schrijven of met een app kijken wat je eet op een dag. Misschien valt daarwel wat te behalen en kun je dingen gaan vervangen.

Ik ben aan het kijken naar 30day shred, kun je minder moeilijk maken. Heb zelf ook overgewicht en ben het wel zat. Alleen de start om te beginnen vind ik zelf zo lastig.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Het ligt er een beetje aan... ik heb overgewicht, maar mijn conditie is vrij goed. Dus kon ik goed uit de voeten met het programma van Evy start to run.

Heb je al heel lang niet aan sporten gedaan, zou ik beginnen met wandelen. Evy heeft hier geloof ii ook een programma voor, mocht je dit handig vinden.

Oh ja, als je gaat hardlopen, investeer dan in echte hardloopschoenen. Laat ze aanmeten! Ik heb de fout gemaakt door op Nike air max te gaan hardlopen. Kreeg binnen de kortste keer blessure aan mijn scheenbenen en knieën. Je moet dan direct stoppen met hardlopen en ben je weer terug bij af. En oh wat doet dit pijn! Dacht eerst: ik probeer eerst wel wat voordat ik dure schoenen koop. Wilde dat ik die fout niet had gemaakt. Nu, vijf jaar later, is het mog steeds een zeer gevoelige plek. Als ik weer begin met hardlopen en ik voel die plekken dan moet ii direct weer wandelen anders gaat het mis.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn fysio zei dat hardlopen sowieso blessuregevoelig is, of je nu overgewicht hebt of niet. Ik heb vroeger veel hardgelopen, maar ivm verzakkingsklachten werd het me afgeraden. Omdat ik geen geld overheb voor de sportschool en ik weinig tijd heb naast mijn fulltime baan en zoon, ben ik vorig jaar toch weer gaan hardlopen (ben niet eigenwijs ofzo haha), mn omdat ik door het niet-sporten veel was aangekomen (BMI van 23 naar 27 gegaan)

Ik heb langzaam opgebouwd, maar had toch na 2mnd een peesontsteking te pakken die met veel rust en fysio/diclofenac is verdwenen.

Nu onze zoon een loopfiets heeft waar hij enorm hard mee gaat heb ik mijn hardloopschoenen min of meer gedwongen weer uit de kast getrokken. Wandelend hou ik hem niet bij!
    Tot nu toe nog geen pijntjes gevoeld.

Deel Deze Pagina