Ons zoontje is 4 dagen oud en helaas hebben de gevreesde krampjes zich aangediend. Wie heeft de gouden tip om verlichting te bieden en waar je ook echt succes mee had? Infacol helpt wel een beetje hier, maar niet echt voldoende.
Pink in de mond of speen? Met de beentjes fietsen Met de klok mee wrijven over de buik. Cinababy druppels van vsm. Voor de rest troosten.... Het hoort erbij maar het is wel sneu
Rechtop dragen in kikkerhouding in draagdoek, dat werkte hier het best. Bij de dochter van mijn beste vriendin van mij werkte het goed om haar rond te dragen op een arm met de buik van de kleine op de hand van mijn vriendin. Er zijn meer tips, ik denk dat voor iedere baby weer iets anders goed werkt. Het probleem met middeltjes als infacol is dat ze helpen om de lucht uit de darmen te laten. Maar de meeste krampjes worden niet veroorzaakt door lucht in de darmen maar gewoon doordat de darmen van een baby nog niet ontwikkeld zijn. En daar helpen die middeltjes helemaal niet tegen.
Ik heb juist iets gehoord over de flessen van dr Brown te bestellen op bol.com. Mensen zijn daar enorm enthousiast over. Ik ga ze ook bestellen. Misschien kan je die proberen?
Wij hebben cinababy van vsm gebruikt en de dr browns fles en toen leek het wel iets minder te zijn. hij is nu 6 weken en heeft af en toe nog steeds krampjes, het hoort er een beetje bij helaas..
De eerste weken heb ik de "prikkelbare" dingen laten staan.Dus even geen cola en ui-soorten. Ik weet niet of dat het was maar hier baby's met weinig tot geen krampjes Tis het proberen waard
Als je voeding uit een fles geeft kan de dr brown fles idd goed helpen. Hier bleek het uiteindelijk iets anders te zijn maar de drbtown flessen zijn wel erg fijn! Ik gebruik ze met veel plezier wat hier verder ook hielp was in bad gaan. En idd fietsen met de benen, op buik liggen en rondjes lopen (afleiding door bijv. Bij de lampen te kijken)
Flessen maken met nutrilon omneo en water uit een pak (barleduc). Of je moet natuurlijk borst geven, dan is deze tip zinloos voor nu
Dr Brown flessen in combinatie met infancol. Rechtop dragen en beetje wiegen of plat met het buikje op jouw borst leggen. Warmte van jouw lichaam op zijn buikje voelt aangenaam. Je kunt sab simplex proberen. Is een sterkere variant van infancol, maar bij ons ging de kleine daar van spugen. Het hoort er inderdaad ook gewoon bij. Met 10/12 weken zijn ze er weer vanaf.