Mijn leren jasje ruikt niet echt fris en dan heb ik het over zware sigarten geur enzo.. mag ik het in wasmachine doen op 30 graden
Is het echt leer of nepleer? Ik heb hier ook wel van die nepleren dingetjes (broek, jasje) en er staat in dat je het niet kan wassen. Ik gooi het echter gewoon in de wasmachine, op een handwas/ wolwas, zo koud mogelijk. Het komt er altijd weer normaal uit. Met echt leer zou ik oppassen... is toch wel kostbaar en kan je misschien beter goed laten luchten en verzorgen met leerwax of iets dergelijks.
Zou ik niet doen. Ik zou naar de stomerij gaan.. Of evt zelf als je heet doucht het in de badkamer hangen, deur dicht, dan creeer je ook stoom
Ik zou dat niet snel in de wasmachine stoppen, kan je niet met een hete doek afnemen en dan buiten laten luchten?
Als je het wil proberen zelf zou ik 'm zo koud mogelijk wassen idd, laag centrifugeren en kortste programma..
Nepleer was ik zelf, heb ook een nep leren jasje. op 30 graden, kort en 900 toeren gaat dit prima Leer durf ik hier niet aan, heb wel programma's op mn wasmachine voor zijde en wol enzo, maar toch ben ik bang dat het leer kapot gaat. Die zou ik zelf eventueel met een doek afnemen, van die robijn kleding verfrisser erop en ff lekker buiten hangen
Als je een bad hebt, eventueel in een koud bad leggen? Ik zou het risico qua centrifugeren echt niet willen nemen.
heb wel eens vaker die nepleren jasjes van de H&M gewassen in de wasmachine.. gewoon handwas op 20/30 graden, ging perfect
Zowel nep als ook echt leer gaat hier gewoon de wasmachine in op 30 graden Ik ben iemand die ALLES in de wasmachine gooit. Alleen zou ik het centrifugeren inderdaad lager zetten. De jas heeft dan de afdruk van al die gaatjes in de trommel. Dat moet je dan heel goed uitkloppen omdat je dit dan ziet.