Belang groentehap??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lisette2, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette2

Lisette2 Nieuw lid

13 dec 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Evelien,

Onze dochter is net 7 maanden. Ze krijgt nog steeds 5 flessen van 180 cc een aantal ervan drinkt ze nooit leeg (vaak 30 tot 40cc over). Fruithapje krijgt ze in de ochtend en gaat goed. Ik ben ook bezig met verse groente maar dat is veelal kokhalzen en dat vind ik persoonlijk erg eng omdat ik steeds denk dat ze stikt. Ik wil wel groentehapjes uit potje proberen maar heb gehoord dat er veel zout in zou zitten? En is het al zo belangrijk die groentehapjes? Misschien is ze er nog niet aan toe??

Groetjes,

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

De opvolgmelk is per flesje iets verzadigender voor je kindje. Je kindje heeft daar dan ook maximaal 800 ml per dag van nodig. Wanneer je 5 flessen geeft kun je beter 150 ml water met 5 schepjes voeding als maximum aanhouden.
    De bijvoeding is nu belangrijk voor het leren kennen van verschillende smaken en het leren eten van een lepeltje. De potjes voor kindjes bevatten niet te veel zout hoor, dat mag niet. Je kunt het beste beginnen met potjes voor kindjes vanaf 4 maanden, daar zitten geen stukjes in.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina